Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 mei 2021, 13:47   #21
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Het virus is ondertussen gevaarlijker geworden in luide omgevingen. Niet meer dan 80 db zal toegestaan worden op de terassen vanaf 08-05-2021. Als het terras naast een drukke weg gelegen is kan dat een probleem vormen.

Zelfs een luide beltoon van een GSM zou dan te luid kunnen zijn.

M.a.w. ga op een terras zitten en houd je bek! Plezier mag niet bestaan!
Hahahahaha....welke belachelijke idioot heeft dit nu weer uit zn duim gezogen?
Dat is nogal een supervirus.
Dat kan kloklezen voor de avondklok, dat weet wanneer de kapper haren knipt, dat is kampioen verspringen, dat weet wanneer je rechtstaat aan tafel, dat weet wanneer je geen mondmasker draagt, dat kan zelfs uit de wc-pot ontsnappen voor je doorspoelt en naar je keel grijpen.
Hahahahahahahaha...
En wat zou er dan gebeuren bij meer dan 80 db?
Wordt het virus dan boos?
Misschien is het al artificiële intelligentie?
Weet het virus intussen ook al wie gevaccineerd werd? (Misschien als die geen mondmasker meer zouden moeten dragen dan zouden ze voor het virus herkenbaar kunnen zijn? )
Welk zinnig mens kun je dit nu toch wijsmaken?
Je moet wel achterlijk zijn om dat te geloven.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 13:59   #22
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Begrijpt u het echt niet ?
Of wilt u het echt niet begrijpen ?
Wat?
Dat dit virus last zou kunnen hebben van lawaai? Hahahaha
Luister dan vooral als gevaccineerde maar niet naar muziek boven 80 db, je zou dan weleens herbesmet kunnen worden.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 14:33   #23
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Men heeft toegelaten dat cafés hun terrassen uitbreiden. Dat is zéér plezant voor de terrasgebruikers natuurlijk maar men kan zich voorstellen naargelang de alcohol volop vloeit dat het decibel gehalte stijgt. Minder leuk natuurlijk voor de onmiddellijke buurtbewoners.
Dat is natuurlijk de hoofdbekommernis van de overheid en heeft niets op zich met corona te maken. Je zal maar boven of naast dat lawaai wonen. Doorgaans zijn de grootste varkens op een ander degenen die bij hen thuis en voor hun buren en omgeving degenen die het meest intolerant zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 14:37   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Men heeft toegelaten dat cafés hun terrassen uitbreiden. Dat is zéér plezant voor de terrasgebruikers natuurlijk maar men kan zich voorstellen naargelang de alcohol volop vloeit dat het decibel gehalte stijgt. Minder leuk natuurlijk voor de onmiddellijke buurtbewoners.
Dat is natuurlijk de hoofdbekommernis van de overheid en heeft niets op zich met corona te maken. Je zal maar boven of naast dat lawaai wonen. Doorgaans zijn de grootste varkens op een ander degenen die bij hen thuis en voor hun buren en omgeving degenen die het meest intolerant zijn.
Ik vind dit natrapperij.
Horecazaken moeten sowieso rekening houden met lawaaihinder. Altijd geweest.
Dit is spijkers op laag water zoeken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 14:38   #25
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Doorgaans zijn de grootste varkens op een ander degenen die bij hen thuis en voor hun buren en omgeving degenen die het meest intolerant zijn.
It takes one to know one.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 14:43   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Naast dat men alles terug open gooide stel ik mij de vraag of ik al 's nachts mag rijden met de wagen?

Was ik aan de kust en wat mij daar opviel was dat half Frankrijk in de straten geparkeerd stond.

Ach ja, die tweetalige garçons zeker?

Blijf in uw kot!!! Blijf in uw eigen land!!! (<- dat laatste voegde ik er zelf aan toe)

En seffens verschiet iedereen weer dat het aantal 'zieken' terug de hoogte ingaat???

p.s.

West-Vlamingen hou uw dochters goed in het oog want er zijn véél Afrikaans getinten op pad die niet naast de meisjes kunnen kijken.

Ach ja dat is ook wdeer waar, het militaire domein te Koksijde veranderde in een asielcentrum.

Ik moet echt beter opletten. *grijnszzzz *

Ach laat ons dit alles snel uitvegen met het op het C-virus te steken kwestie van het B-Shit niveau een beetje op te drijven.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 mei 2021 om 14:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 14:55   #27
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Naast dat men alles terug open gooide stel ik mij de vraag of ik al 's nachts mag rijden met de wagen?

Was ik aan de kust en wat mij daar opviel was dat half Frankrijk in de straten geparkeerd stond.

Ach ja, die tweetalige garçons zeker?

Blijf in uw kot!!! Blijf in uw eigen land!!! (<- dat laatste voegde ik er zelf aan toe)

En seffens verschiet iedereen weer dat het aantal 'zieken' terug de hoogte ingaat???
Ben toevallig net terug van Roubaix. In principe mag men wel terug naar Frankrijk maar men moet een bewijs hebben van vaccinatie of een negatieve corona test. In het doorgaan aan de grens geen enkele controle en in het terugkomen ook niet. Denk trouwens niet dat het veel corona kan verspreiden om net de grens over te gaan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 14:59   #28
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ben toevallig net terug van Roubaix. In principe mag men wel terug naar Frankrijk maar men moet een bewijs hebben van vaccinatie of een negatieve corona test. In het doorgaan aan de grens geen enkele controle en in het terugkomen ook niet. Denk trouwens niet dat het veel corona kan verspreiden om net de grens over te gaan.
Ik rij al sinds een jaar over en weer. Nog nooit een controle gehad of gezien, noch aan de Belgische kant noch aan de Franse kant.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 18:21   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dus terrassen zijn K.N.T.
Meer plaats voor bejaarden !!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 18:26   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Ja ja, ik heb het ook gelezen.
De trillingen van luid geluid maken dat de aerosolen en kleinere druppeltjes blijven trillen in de lucht en minder snel neerdwarrelen, integendeel.

Het heeft dus niets te maken met het nalaten van aansporen van mensen tot zingen (en lallen, brullen ...); niets te maken met die superverspreiders-evenementen in kerkkoren en aanverwanten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 20:37   #31
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Men heeft toegelaten dat cafés hun terrassen uitbreiden. Dat is zéér plezant voor de terrasgebruikers natuurlijk maar men kan zich voorstellen naargelang de alcohol volop vloeit dat het decibel gehalte stijgt. Minder leuk natuurlijk voor de onmiddellijke buurtbewoners.
Dat is natuurlijk de hoofdbekommernis van de overheid en heeft niets op zich met corona te maken. Je zal maar boven of naast dat lawaai wonen. Doorgaans zijn de grootste varkens op een ander degenen die bij hen thuis en voor hun buren en omgeving degenen die het meest intolerant zijn.
Ik wil best geloven dat de federale overheid dat argument gebruikt, maar het is hoogst discutabel.

Het zijn burgemeesters die besluiten om terrassen te vergroten, zij kennen de omgeving, en zij moeten bij de volgende verkiezingen zowel de cafe-bazen als hun buren overtuigen. Ik kan heel goed begrijpen dat een burgemeester besluit om een straat verkeersvrij te maken voor meer terrassen, en daarbij tegelijk een geluidsnorm oplegt in die straat. Maar dat wilt niet zeggen dat de federale overheid bij ministerieel besluit een willekeurige norm mag opleggen voor het hele land.

Het MB steunt zelf al op juridisch drijfzand, en in datzelfde MB zaken steken die niets met de epidemie te maken hebben gaat nog een stap verder.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 06:21   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Het MB steunt zelf al op juridisch drijfzand, en in datzelfde MB zaken steken die niets met de epidemie te maken hebben gaat nog een stap verder.
Ik zou zeggen dat het moment aangebroken is om voor-ingevulde stembrieven mee op te nemen in het MB.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 08:16   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik wil best geloven dat de federale overheid dat argument gebruikt, maar het is hoogst discutabel.

Het zijn burgemeesters die besluiten om terrassen te vergroten, zij kennen de omgeving, en zij moeten bij de volgende verkiezingen zowel de cafe-bazen als hun buren overtuigen. Ik kan heel goed begrijpen dat een burgemeester besluit om een straat verkeersvrij te maken voor meer terrassen, en daarbij tegelijk een geluidsnorm oplegt in die straat. Maar dat wilt niet zeggen dat de federale overheid bij ministerieel besluit een willekeurige norm mag opleggen voor het hele land.

Het MB steunt zelf al op juridisch drijfzand, en in datzelfde MB zaken steken die niets met de epidemie te maken hebben gaat nog een stap verder.
In het MB staan alleen maar dingen die te maken hebben met besmettingen van iemand naar iemand anders. Allemaal maatregelen die het aantal menselijke contacten trachten te minderen in aantal, of te minderen in afstand, of een barrière op te werpen tussen betrokkenen enz.

Daarover kan niet gediscussieerd worden omdat het puur de waarheid is.

Er kunnen wel vragen gesteld worden bij de onderlinge samenhang, de effectiviteit, de nevenschade .... en bij de technisch-juridische grondslag (wet, kb, mb ..., plus inbreng parlement)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 08:48   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In het MB staan alleen maar dingen die te maken hebben met besmettingen van iemand naar iemand anders. Allemaal maatregelen die het aantal menselijke contacten trachten te minderen in aantal, of te minderen in afstand, of een barrière op te werpen tussen betrokkenen enz.

Daarover kan niet gediscussieerd worden omdat het puur de waarheid is.
Nee, daar is niet veel "waar" aan, omdat er ten eerste zelfs geen serieuze reden is om besmettingen te vermijden met dwang, maar ten tweede omdat het gros van die maatregelen niet eens gesteund zijn op enige wetenschappelijke zekerheid dat wat zij afdwingen, ook enig resultaat boekt op termijn.

Vele maatregelen houden helemaal geen besmettingen tegen. En zij die dat wel doen, stellen die besmettingen uit, zonder die te vermijden.

Aangezien menselijke contacten een heel fundamenteel grondrecht zijn, is daarop inspelen om een dada van een of andere doktersclub willen door te drijven, er een heel klein beetje over, he.

Want we kunnen ook zeggen dat we via MB gepensioneerden gaan vergassen, om de pensioenskas in orde te krijgen. Dat is dan ook gebaseerd op "waarheid" want het is gewoon juist dat als we voldoende gepensioneerden vergassen, de pensioenskas in orde komt. En op een veel en veel permanentere basis dan het vermijden van besmettingen kan gerealiseerd worden door menselijke contacten te vermijden, is het vergassen van gepensioneerden effectief in het verminderen van de problemen van de pensioenskas.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 mei 2021 om 08:51.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 08:50   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, daar is niet veel "waar" aan, omdat er ten eerste zelfs geen serieuze reden is om besmettingen te vermijden met dwang, maar ten tweede omdat het gros van die maatregelen niet eens gesteund zijn op enige wetenschappelijke zekerheid dat wat zij afdwingen, ook enig resultaat boekt op termijn.
Resultaat nu én op termijn: kijk naar Brazilië !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 08:53   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Resultaat nu én op termijn: kijk naar Brazilië !
Welja, de epidemie in Brazilie en hier is min of meer gelijkaardig verlopen he. Ze hebben daar niet meer epidemische problemen dan hier, en dat met een veel en veel zwakkere gezondheidszorg.

Aanschouw het grote succes van ons gemaatregel.

Enerzijds heeft Brazilie een wat jongere bevolking, anderzijds hebben zij een veel zwakkere gezondheidszorg. En ja, er zullen wel wat marges zitten op die cijfers. Maar zoals we zien hebben we VERGELIJKBARE RESULTATEN.

Wij zitten geen factor 10 of 20 onder het aantal doden in Brazilie, he. Maar wij hebben wel onze maatschappij en onze rechtstaat opgeblazen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer.png‎
Bekeken: 37
Grootte:  226,7 KB
ID: 114301  


Laatst gewijzigd door patrickve : 9 mei 2021 om 08:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 08:58   #37
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Resultaat nu én op termijn: kijk naar Brazilië !

Brazilianen vinden corona geweldig, nog nooit hebben ze zoveel geld gekregen van de regering, op 12 mei valt de volgende cheque in de bus
Bolsonaro is enorm populair ondanks wat PT gouverneurs die willen lockdownen.
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 09:00   #38
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welja, de epidemie in Brazilie en hier is min of meer gelijkaardig verlopen he. Ze hebben daar niet meer epidemische problemen dan hier, en dat met een veel en veel zwakkere gezondheidszorg.

Aanschouw het grote succes van ons gemaatregel.

Enerzijds heeft Brazilie een wat jongere bevolking, anderzijds hebben zij een veel zwakkere gezondheidszorg. En ja, er zullen wel wat marges zitten op die cijfers. Maar zoals we zien hebben we VERGELIJKBARE RESULTATEN.

Wij zitten geen factor 10 of 20 onder het aantal doden in Brazilie, he. Maar wij hebben wel onze maatschappij en onze rechtstaat opgeblazen.
En hoe zit het in India ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 09:01   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
En hoe zit het in India ?
Nog beter

Wanneer gaat gij eens leren zelf naar gegevens kijken ?

In India hebben ze van Corona niks gezien tot voor kort. Zij hebben daar hun eerste golfke. En dat valt eigenlijk wel mee.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(1).png‎
Bekeken: 65
Grootte:  204,4 KB
ID: 114302  


Laatst gewijzigd door patrickve : 9 mei 2021 om 09:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 09:09   #40
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nog beter

Wanneer gaat gij eens leren zelf naar gegevens kijken ?

In India hebben ze van Corona niks gezien tot voor kort. Zij hebben daar hun eerste golfke. En dat valt eigenlijk wel mee.
Dat golfke valt zodanig mee dat o.a. Belgie een eerste vliegtuig vol hulpmiddelen gestuurd heeft. Belgie heeft nog nooit zó snel hulp geboden aan een land in nood.
Het tekort aan zuurstofflessen bv. is u ontgaan op de tv ?
Als ge goed kijkt dan zie je dat ze daar zuurstofflessen uit de fabrieken halen. Die zijn allesbehalve hygiënisch en worden gebruikt OP STRAAT .
Je zou dat hier eens moeten proberen...
???

Laatst gewijzigd door Boduo : 9 mei 2021 om 09:11.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be