Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2021, 16:19   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Zie de rest van mijn betoog: dan is dat niet nodig.
Maar wel voldoende.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 16:24   #162
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar wel voldoende.
Ongewenst vanwege de foute houding waarvan dat zou getuigen. (Je kent ondertussen de onderbouwing van de rationele ethiek, ik stel voor dat we ons hier meer tot het concrete onderwerp beperken.)

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 mei 2021 om 16:25.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 16:25   #163
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Er bestaat maar één "ras", en dat is het menselijk ras, waarvan voorlopig de verste origines in Afrika liggen.
Het heeft dan ook niks met racisme te maken. Als er geen rassen bestaan, bestaat er geen racisme he. Het gaat hem gewoon om het idee dat een volk zijn eigen territorium voor zichzelf houdt, en niet toelaat dat andere volkeren daar een deel of alles komen van inpikken.

Men kan niet tegelijkertijd beweren dat er geen rassen bestaan, maar dat er racisme is he. Want als er racisme zou bestaan, is dat gebaseerd op een zogezegd niet-bestaand onderscheid. Gaat niet he.

Als ik als niet-bestaande blanke morgen racisme roep omdat een andere niet-bestaande blanke mij zogezegd racistisch heeft bejegend, gaat men goed lachen natuurlijk. Waarom lacht men dan niet altijd met een "racisme" klacht ? Er moet dan toch wel iets zijn dat een onderscheid toelaat, nee ?

Waar het in de grond om gaat, is "ander volk". En ja, je kan soms ander volk HERKENNEN aan andere kleur van vel. Dat is daar geen oorzaak van, maar een manier om die te herkennen. En ja, er is ook eigen volk met ander vel, maar minder. Dan is de vraag of we precies willen zijn, en dat eigen volk ontzien, of er met de grove borstel door gaan, en dus ook een deel eigen volk mee afmaken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 mei 2021 om 16:28.
Oud 31 mei 2021, 16:26   #164
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De grootste prioriteit wat dat betreft, moet zijn om de grenzen te sluiten (we hebben geleerd dat dat kan, dankzij corona), ook voor gezinshereniging. We moeten wat dat betreft echt buiten de internationale kaders durven stappen en desnoods dreigen met een referendum over het lidmaatschap van de EU, als ze van daaruit te lastig doen.
Er is geen enkele partij behalve het VB die zich aan jouw voorstel gaat wagen.

N-VA wou Migratiepact ook ‘actief promoten’

Citaat:
Uit een intern verslag van de Directie-Generaal van Europese Zaken, gedateerd op 11 oktober, blijkt dat de vertegenwoordiger van het kabinet-Jambon akkoord ging met de ‘noodzakelijke actieve promotie’ van het Compact bij ‘derde landen’. Daarbij moest België de ‘inspanningen handhaven met het oog op het behalen van goede resultaten tijdens de conferentie van Marrakech’.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 16:26   #165
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongewenst vanwege de foute houding waarvan dat zou getuigen. (Je kent ondertussen de onderbouwing van de rationele ethiek, ik stel voor dat we ons hier meer tot het concrete onderwerp beperken.)
Het hangt allemaal aaneen he. Ik beschouw "het aflappen van ander volk" als een normale immuunreactie. En ja, daarbij worden soms goeie celletjes afgemaakt ook. Tant pis he.
Oud 31 mei 2021, 16:26   #166
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Koran is niet racistisch. De boodschap is aan iedereen gericht maar men aanziet ongelovigen wel als 'weigeraars' die onderworpen moeten worden. Reken maar dat als jij je bekeert, dat je met open armen ontvangen zal worden, meer dan een Marokkaan van dertien in een dozijn.
In dat opzicht heeft u misschien gelijk. Maar toen de koran ineen geflanst werd, liepen er ook alleen maar 'bruine mannen' rond. De haat tegen 'ongelovigen' was daarentegen in het kwadraat. Meestal tegenover negers en blanken. Dat zou men nu ook aanduiden als racisme (alhoewel, blanken kunnen volgens de poco-wereld onmogelijk slachtoffer zijn van racisme ).

Laatst gewijzigd door Lukkas : 31 mei 2021 om 16:28.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 16:28   #167
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het heeft dan ook niks met racisme te maken. Als er geen rassen bestaan, bestaat er geen racisme he. Het gaat hem gewoon om het idee dat een volk zijn eigen territorium voor zichzelf houdt, en niet toelaat dat andere volkeren daar een deel of alles komen van inpikken.

Men kan niet tegelijkertijd beweren dat er geen rassen bestaan, maar dat er racisme is he. Want als er racisme zou bestaan, is dat gebaseerd op een zogezegd niet-bestaand onderscheid. Gaat niet he.

Als ik als niet-bestaande blanke morgen racisme roep omdat een andere niet-bestaande blanke mij zogezegd racistisch heeft bejegend, gaat men goed lachen natuurlijk. Waarom lacht men dan niet altijd met een "racisme" klacht ? Er moet dan toch wel iets zijn dat een onderscheid toelaat, nee ?
Men spreekt ook wel van discriminatie op basis van 'vermeend ras', aangezien het concept 'ras' voor de racist wel een realiteit vormt op basis waarvan hij handelt. Maar inderdaad gaat het veeleer om huidskleur, herkomst..., wanneer we spreken over verwerpelijk 'racisme'. (Dus los van overwegingen die wel degelijk redelijk kunnen zijn.)

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 mei 2021 om 16:29.
Oud 31 mei 2021, 16:29   #168
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat er nog steeds een vergelijkbare cultuur is. Gans het punt is natuurlijk dat er geen probleem is met assimilatie van een piepkleine minderheid. Het is wanneer er een zelf-affine groep ontstaat dat er een probleem is. Die moet zo snel mogelijk getermineerd worden he.

Maw, in een dorp is het geen probleem als er 2 of 3 anderen binnenkomen. Maar als er een groep van 100 binnenkomt, gaat dat niet meer he, die moeten afgemaakt worden als die onder hen blijven.
Hehe.

Tenzij je heel Disneyland, Neverland kan kopen.

-lol-

Genoeg geld en vele deuren gaan open....

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 31 mei 2021 om 16:29.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 16:30   #169
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
In dat opzicht heeft u misschien gelijk. Maar toen de koran ineen geflanst werd, liepen er ook alleen maar 'bruine mannen' rond. De haat tegen 'ongelovigen' was daarentegen in het kwadraat. Meestal tegenover negers en blanken. Dat zou men nu ook aanduiden als racisme (alhoewel, blanken kunnen volgens de poco-wereld onmogelijk slachtoffer zijn van racisme ).
Ik zie dat niet meteen: zo liet men zich graag beïnvloeden door de Byzantijnen bv.

Wat wel zo is, is dat er in Noord-Afrika ook vandaag los van godsdienst racisme bestaat ten aanzien van negers.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 mei 2021 om 16:31.
Oud 31 mei 2021, 16:30   #170
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men spreekt ook wel van discriminatie op basis van 'vermeend ras', aangezien het concept 'ras' voor de racist wel een realiteit vormt op basis waarvan hij handelt. Maar inderdaad gaat het veeleer om huidskleur, herkomst..., wanneer we het hebben over verwerpelijk 'racisme'.
Maar als die racist op die basis KAN handelen, moeten er dus wel aspecten zijn die een onderscheid toelaten he. Stel dat "bezetenisme" afgestraft zou worden: men mag geen mensen die bezeten zijn, discrimineren, omdat dat niet zou bestaan (zoals rassen niet zouden bestaan). Wel, als dat echt zo is, dan kan een bezetenist ook geen onderscheid maken tussen een echte bezetene en een andere. Hoe ga je dan uitmaken of een klacht voor bezetenisme "gegrond" is of gewoon willekeurige zottigheden zijn ?
Oud 31 mei 2021, 16:31   #171
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Men spreekt ook wel van discriminatie op basis van 'vermeend ras', aangezien het concept 'ras' voor de racist wel een realiteit vormt op basis waarvan hij handelt. Maar inderdaad gaat het veeleer om huidskleur, herkomst..., wanneer we het hebben over verwerpelijk 'racisme'.
Maar een moslim associëert een blanke met een weerzinwekkende ongelovige. Dus wel degelijk vorm van racisme op basis van huidskleur. Maar we wijken af ... TVG staat hier op de brandstapel>.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 31 mei 2021 om 16:36.
Oud 31 mei 2021, 16:33   #172
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar als die racist op die basis KAN handelen, moeten er dus wel aspecten zijn die een onderscheid toelaten he. Stel dat "bezetenisme" afgestraft zou worden: men mag geen mensen die bezeten zijn, discrimineren, omdat dat niet zou bestaan (zoals rassen niet zouden bestaan). Wel, als dat echt zo is, dan kan een bezetenist ook geen onderscheid maken tussen een echte bezetene en een andere. Hoe ga je dan uitmaken of een klacht voor bezetenisme "gegrond" is of gewoon willekeurige zottigheden zijn ?
Het volstaat dat die dat doet, bijvoorbeeld door kenmerken te vermelden die voor hem met 'ras' verband houden, bv. "stinkende neger, ga terug naar het oerwoud en kom mijn café niet binnen, of wilt ge een banaan, zwarte aap?".
Oud 31 mei 2021, 16:36   #173
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Maar een moslim associëert een blanke met een ongelovige Dus wel degelijk vorm van racisme op basis van huidskleur. Maar we wijken af ... TVG staat hier op de brandstapel>.
Nee, die doet dat niet, tenzij dat een domme moslim is. Als je te maken hebt met een moslimterrorist kan die natuurlijk wel 'blanke' zones aanvallen omdat daar effectief statistisch gezien meer 'kufar' tussen zitten. Eventuele moslims hebben dan pech en sterven al bij al voor de goede zaak. (Even los van het feit dat ze ook onderling enorm veel vechten, o.a. door opvolgingskwesties die al meer dan 1000 jaar aanslepen...).

TVG moet niet de Calimero uithangen: hij wist wat hij zei en het past bij eerdere uitingen van hemzelf en zijn companen.
Oud 31 mei 2021, 16:38   #174
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, die doet dat niet, tenzij dat een domme moslim is. Als je te maken hebt met een moslimterrorist kan die natuurlijk wel 'blanke' zones aanvallen omdat daar effectief statistisch gezien meer 'kufar' tussen zitten. Eventuele moslims hebben dan pech en sterven al bij al voor de goede zaak. (Even los van het feit dat ze ook onderling enorm veel vechten, o.a. door opvolgingskwesties die al meer dan 1000 jaar aanslepen...).

TVG moet niet de Calimero uithangen: hij wist wat hij zei en het past bij eerdere uitingen van hemzelf en zijn companen.
Dan zijn er veel domme moslims. Daarbij religieuze haat is minstens zo erg als racisme.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 31 mei 2021 om 16:40.
Oud 31 mei 2021, 16:43   #175
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben dat gezaag over "mensenrassen" bestaan niet, kotsbeu.
Biologisch bestaan die inderdaad niet.
Maar in de gewone omgangstaal heb ik al zeer lang geleden, in het tweede studiejaarke geleerd dat er het blanke, het zwarte, het gele en het rode ras is.

En een bestaand hedendaags probleem is inderdaad dat sommige mensen die andere rassen als minderwaardig beschouwen.
Andere mensen dan weer beschuldigen je van racisme als je ook maar durft beweren dat één m/v/x van een ander ras een deugniet of zo is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 16:45   #176
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu over de uitspraken van Van Grieken over 'dominant blank'.
Dat lijkt me nog lang geen racisme te zijn.

Maar ik zou het zeker niet zo geformuleerd hebben; en ik zou niet graag hebben dat mijn partij die term zo zou gebruiken.
Wel: de Westerse cultuur moet in Vlaanderen en in Europa (zo lang we deel uitmaken van de eu) dominant zijn.

En over dat katholieke ben ik wel heel erge tegenstander.
Vlaanderen, en Europa, moeten vooral seculier zijn (laïcité: scheiding van staat en kerk), zelfs al zijn onze wortels Joods-katholiek.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 31 mei 2021 om 16:48.
Oud 31 mei 2021, 16:47   #177
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu over de uitspraken van Van Grieken over 'dominant blank'.
Dat lijkt me nog lang geen racisme te zijn.

Maar ik zou het zeker niet zo geformuleerd hebben; en ik zou niet graag hebben dat mijn partij die term zo zou gebruiken.
Wel: de Westerse cultuur moet in Vlaanderen en in Europa (zo lang we deel uitmaken van de eu) dominant zijn.
Europa dominant blank, en Afrika dominant bruin en zwart. Niks mis mee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 16:49   #178
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als je wil dominant zijn tegenover andere kleuren, religies, meningen is dat uiteraard wat extreemrechts/fascistisch betekent.

Tom Van Grieken, onze Vlaamse Erdogan.
Een dominant blank Vlaanderen betekent niet dat blanken niet-blanken domineren.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 16:52   #179
wagner.666
Europees Commissaris

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Als ik hier het topic doorlees zijn de linkse ratten ???? al de gaskamers aan het installeren, en dat voor een uitspraak die verdraaid is om toch maar het Vlaams Belang te kunnen beschadigen,.. Ze zijn verdomd vroeg in verkiezingscampagne geschoten.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 16:52   #180
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Europa dominant blank, en Afrika dominant bruin en zwart. Niks mis mee.
Voor mij is er wel iets mis aan.
Het is gelijk het Engels van Charles Michel: krom. Hij kan het, men begrijpt hem wel, maar het is krom.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be