Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2021, 08:19   #301
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De grootste humanitaire weldaad in de volledige geschiedenis van de mens, de afschaffing van de slavernij, door de blanken.
De grootste stommiteit, ja. Maar ten minste had men bij het afschaffen van slavernij, de (ex) slaven moeten termineren he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 08:37   #302
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is wat zij zouden doen als ze aan de macht zijn.
Maar blijkbaar heb je daar geen probleem mee, vermits je het zelf ook wil doen.

Maw, voor U is "politieke tegenstanders preventief in de gevangenis steken" een normale techniek die je wil toepassen. Dan kan je moeilijk stellen dat je dat kan verwijten aan uw politieke opposanten, nee ? Voor U is dat namelijk een gangbare en aanvaardbare manier van doen, vermits ge er voorstander van zijt.
Oud 1 juni 2021, 08:39   #303
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ga je er dan vanuit dat de niet extreem-rechtse burger enige gelijkheid zou voelen voor Blokkers ?
Dat is nu eenmaal de natuur van politiek verschillende visies he: mensen met verschillende visies hebben uiteraard geen gelijkheid op dat vlak. In de mate dat ze minder winst hebben om tot een compromis te komen, dan niet, zijn dat gewoon vijanden die elkaar zullen proberen uit te roeien, natuurlijk. Daar is niks bijzonders aan.
Oud 1 juni 2021, 08:41   #304
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik tracht de middenweg te bewandelen in deze zaak.

Ik vind het ongelukkig verwoord van Van Grieken, maar net als vele Vlamingen voel ik me niet goed wanneer ik in een stad als bijvoorbeeld Brussel wandel, en vaststel dat wij eigenlijk een minderheid zijn geworden op sommige plekken in dit land, en dat lijken steeds meer plekken te worden.

Is dit racisme? Misschien deels wel, maar het is gewoon een gevoel, een angst, dat eigen cultuur en waarden dreigen te verdwijnen, en dat voelt -bij mij althans- niet aangenaam.
Ik ook. In die zin vind ik het wel verrassend dat ik in deze op een vrij gelijke lijn zit met ....Dijab Abou Jahjah. Het woordje blank is onjuist in het discours van VanGrieken want je hoeft immers niet blank te zijn om de Europese waarden en (sub)culturen uit te dragen. Maar voor de rest ben ik het er volmondig mee eens dat we in Europa onze cultuur die een resultante is van eeuwen evolutie, verdedigen en niet laten overspoelen door bijvoorbeeld arabische of afrikaanse invloeden. Maw, een zwarte is hier absoluut welkom, de afrikaanse cultuur blijft echter beter in Afrika.

https://www.hln.be/binnenland/dyab-a...sten~a71faa40/
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 08:43   #305
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is wat zij zouden doen als ze aan de macht zijn.
Dat weet je niet, want ze zijn niet aan de macht. Wat we ondertussen wel weten is dat uw favoriete partij dat wel wenst te doen hé. Ze stellen immers dat meningen die niet stroken met hun wereldbeeld, strafbaar moeten zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 1 juni 2021, 08:45   #306
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ook. In die zin vind ik het wel verrassend dat ik in deze op een vrij gelijke lijn zit met ....Dijab Abou Jahjah. Het woordje blank is onjuist in het discours van VanGrieken want je hoeft immers niet blank te zijn om de Europese waarden en (sub)culturen uit te dragen. Maar voor de rest ben ik het er volmondig mee eens dat we in Europa onze cultuur die een resultante is van eeuwen evolutie, verdedigen en niet laten overspoelen door bijvoorbeeld arabische of afrikaanse invloeden. Maw, een zwarte is hier absoluut welkom, de afrikaanse cultuur blijft echter beter in Afrika.
Absoluut. Maar 2 miljoen zwarten, niet. Want die gaan een volk op zich blijven vormen bij ons.

Het is niet het zwart zijn an sich, het is het gegeven dat zij zich onderling identificeren en onderling een grotere affiniteit blijven houden dan met de rest. Maw, een eigen volk blijven. Men kan geen "ander volk" aanvaarden op eigen territorium. Men kan wel een individuele gast ontvangen, die zich dan totaal vermengt en integreert met het eigen volk, zodat zijn nakomelingen totaal ononderscheidbaar worden.

Het is merkwaardig dat men zich NIET stoort aan het feit dat andere groepen zichzelf blijven prefereren onderling op basis, juist, van hun raciale kenmerken. Zwarten onderling hebben een grotere affiniteit met andere zwarten dan met blanken, en DAT is het probleem. Mochten die totaal transparant zijn, en zich evengoed mengen met volk van hier, en aan kleine dosis, dan was er geen enkel probleem. Maar de grote aantallen, en hun onderlinge affiniteit, maakt dat het een ander (en dus vijandig) volk is.

Die ene blanke antropoloog die een indianenstam van 100 wil integreren, is perfect welkom bij die indianen. Maar 30 blanke antropologen die een indianenstam van 100 willen integreren, maken de stam kapot.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2021 om 08:47.
Oud 1 juni 2021, 08:55   #307
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Het is toch raar. Enkele eeuwen geleden zetten Europese blanken men massa's Afrikanen tegen hun wil op een schip naar Amerika of Europa. En nu is het issue dat een hoop Europeanen hen hier niet wil.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 08:57   #308
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het is toch raar. Enkele eeuwen geleden zetten Europese blanken men massa's Afrikanen tegen hun wil op een schip naar Amerika of Europa. En nu is het issue dat een hoop Europeanen hen hier niet wil.
Enkele eeuwen waren er wel meer dingen normaal die we nu niet meer willen in Europa hé. Dat heet maatschappelijke evolutie mijn beste.
Oud 1 juni 2021, 09:07   #309
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkele eeuwen waren er wel meer dingen normaal die we nu niet meer willen in Europa hé. Dat heet maatschappelijke evolutie mijn beste.
Maar je hebt de verantwoordelijkheid je eigen fouten te aanvaarden. Zoiets heet niet terugkomen op het verleden mijn beste.

Dat was niet iets dat onze voorvaderen is overkomen. Het is iets dat ze zelf met veel enthousiasme en inspanning hebben opgezet.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 1 juni 2021 om 09:08.
Oud 1 juni 2021, 09:10   #310
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De grootste stommiteit, ja. Maar ten minste had men bij het afschaffen van slavernij, de (ex) slaven moeten termineren he.
Hoe? Hebben ze dat niet gedaan?

Ja zeg...
Oud 1 juni 2021, 09:12   #311
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar blijkbaar heb je daar geen probleem mee, vermits je het zelf ook wil doen.

Maw, voor U is "politieke tegenstanders preventief in de gevangenis steken" een normale techniek die je wil toepassen. Dan kan je moeilijk stellen dat je dat kan verwijten aan uw politieke opposanten, nee ? Voor U is dat namelijk een gangbare en aanvaardbare manier van doen, vermits ge er voorstander van zijt.
Het is zo, als we sommige mensen hier behandelen op dezelfde wijze als dat zij het VB/VB'ers N-VA/N-VA'ers behandelen, ze zouden het sportpaleis 100 keer kunnen vullen om enorme huilconcerten te geven.
Oud 1 juni 2021, 09:12   #312
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Van extreem-rechts.

Schijnbaar zijn dat toch geen doetjes, we hebben misschien wat te weinig mensen die opkomen voor hun idealen.
Wie een leven lang achter de "grote leider" aanloopt zal wel niet zo gelukkig zijn als hij zich rond z'n 80 ste gaat afvragen waarom hij eigenlijk geleefd heeft?
Oud 1 juni 2021, 09:13   #313
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Europa was dus volgens u toen ook al blank.

Oud 1 juni 2021, 09:16   #314
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Europa was dus volgens u toen ook al blank.

Als je zelf heel veel peper in de soep kapt is het onnozel om nadien te klagen dat ze zo pikant is he.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 1 juni 2021, 09:18   #315
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je hebt de verantwoordelijkheid je eigen fouten te aanvaarden. Zoiets heet niet terugkomen op het verleden mijn beste.

Dat was niet iets dat onze voorvaderen is overkomen. Het is iets dat ze zelf met veel enthousiasme en inspanning hebben opgezet.
Zeg eens, welke fouten heb ik dan exact gemaakt? Of ga je me verantwoordelijk stellen voor eventuele daden van een generatie of 20 geleden?
Oud 1 juni 2021, 09:23   #316
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg eens, welke fouten heb ik dan exact gemaakt? Of ga je me verantwoordelijk stellen voor eventuele daden van een generatie of 20 geleden?
Waarmee we bij het punt zijn gekomen dat waar het VB voor staat in wezen een krampachtige poging is om het verleden ongedaan te maken.

Een eigentijdse en rechtse variant op het luddisme.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 1 juni 2021, 09:28   #317
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Feit is wel, "wij" zijn altijd de slechte.
Brengen we ze naar hier het is niet goed, brengen we ze terug ook niet ....?
Oud 1 juni 2021, 09:28   #318
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grappige is dat in de US de meeste zwarte families daar al veel langer zijn dan de witten (de massale migratie vanuit Europa dateert van rond 1900, zwarte slaven waren daar al veel langer).
Zij hebben bijgevolg meer recht om zich ‘echte Amerikanen’ te noemen.
Oud 1 juni 2021, 09:37   #319
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

racist?

wie het niet is, wordt het wel
Oud 1 juni 2021, 09:42   #320
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nu eenmaal de natuur van politiek verschillende visies he: mensen met verschillende visies hebben uiteraard geen gelijkheid op dat vlak. In de mate dat ze minder winst hebben om tot een compromis te komen, dan niet, zijn dat gewoon vijanden die elkaar zullen proberen uit te roeien, natuurlijk. Daar is niks bijzonders aan.

Je gaat aan de essentie voorbij, door het te willen verengen naar gewoon 'verschillende visies' te gebruiken in je reactie.

Het gaat uiteraard veel dieper : extreem-rechts, versus het normale deel van de bevolking. Dat er bij die laatste een heel grote diversiteit is inzake politieke visies klopt uiteraard. Maar of men nu een sos, een liberaal, een tsjeef, vlaams-vendelier of een groene is speelt volgens mij geen rol in het niet-aanvoelen van enige vorm van gelijkheid vis a vis extreem-rechts.

Ook in jouw Frankrijk zie je dat : de walging t.g.o. Le Pen is bij alle partijen aanwezig.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be