![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gamla woont in de Gammelstraat.
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eyjafjallajökull : Jeukstraatje.
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Djimi woont in het allee-straatje.
Eyjaf.....enz woont in de alfabetlaan. De Schoofzak woont in de knapzaklaan. Mambo: in de slangenstraat! Brr Deware Jakob in de Valantijnsteeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vuggie woont volgens mij in de Limerickstraat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vuile muilekoek woont in de lelijke-naam-straat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch even serieus: mijn zoon woont 2 straten verder van de "dodenweg". Dat is toch creepy!?
Nog een andere lugubere straat waar ik dagelijks moet passeren om naar mijn werk te rijden: de Galgstraat. Brrrrrrrrrrrrrr. Ik ben altijd blij wanneer ik daar gepasseerd ben, veilig en wel. Ik vraag mij af wie op het idee komt om zulke straatnamen te bedenken, pfff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Demper woont op de Chaussée d'Amour.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Superstaaf heeft een optrekje op den Avenue Louise denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Henri woont in de Wallonstraat
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Geachte heren
Het zwakke geslacht blinkt wederom in hun onnozelheid. Verschillende gemeenten hebben een "galg(e)straat". Deze benaming is geen gek verzinsel maar verwijst echter naar de plek waar vroeger de galg (doodstraf) stond...meestal in de uithoek van de betreffende gemeente. De "Justitiestraat" in de West-Vlaamse gemeente Spiere-Helkijn net tegenover het grondgebied van Dottenijs schijnt hoogstwaarschijnlijk een verkeerde vertaling van "Rue de la Justice" te zijn. "Rue de la Justice" is de Waalse tegenhanger van onze "galg(e)straat". Het woord galg op zich wordt door de Walen "gibet" of "potence" genoemd. Net langs de rand tussen het Limburgse Millen (= Meline/Melane, gemeente Riemst = Rimosse) en het Luikse Beur (= Boirs, gemeente Bitsingen = Bassenge) bevindt zich het "Beureboomke" ofte de "Galgeboom" (Arbre du Gibet). Met mannelijke (= verstandige) groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Nogmaals geachte heren
Verschillende wegen die naar het Walenland leiden, worden "Walenweg" (bv.in Riemst en Ronse) of "Walenstraat" (bv. in Gingelom) genoemd. Met mannelijke (= sterke) groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
![]() |
![]() |