![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#721 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Die kun je toch echt voor geen haar vertrouwen, hee. Dat kruipt in een regering, maar dat zijn zo'n doetjes dat een andere partij zomaar kan doen wat ze wil. Zelfs toezien is al teveel gevraagd voor een liberaal. De liberalen hadden 2 ministers : de ene heette Spek en de andere Boonen.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 8 juni 2021 om 20:26. |
|
|
|
|
|
|
#722 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eigen belang eerst ja .Het belang van Verhofstadt ging voor op het belang van de partij. Gelukkig voor de Vlaamsgezinden is Verhofstad zulk een egoïst. Zijn Belgicistische partij is het nooit meer te boven gekomen |
|
|
|
|
|
|
#723 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die laat je toch gewoon doen ? Zodat ze dan keihard op hun gezicht vallen ? |
|
|
|
|
|
|
#724 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar het illustreert wel de volkomen onbetrouwbaarheid van open vld. Zelfs al zit je met hen in een regering moet je op enige loyauteit niet rekenen. Dat zit dan dagelijks te leuteren over het belang van het vormen van een coalitie. Maar in 1 welgemikte post verwijst u uw eigen retoriek naar de prullenmand. rare jongen die vendeliers van den Belgischen vlaeghe en nep liberalen. |
|
|
|
|
|
|
#725 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar helaas, de specialiteit van de NVA is ruzie maken. En dan zijn ze verbaasd dat niemand hen in een federale regering wil.
|
|
|
|
#726 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En nu N-VA in de oppositie zit zouden ze voor zijn.
|
|
|
|
#727 | |
|
|
Citaat:
Jij zegt dus dat het een rampzalige wetgeving was, die de belastingbetaler heel veel geld ging kosten, en dat de VLD dat heel goed wist, maar uit platvloers politiek opportunisme deed alsof haar neus bloedde. Kun je nog duidelijker zeggen dat het je geen zak kan schelen dat jouw geliefde partij de burger gigantisch veel geld lichter maakt? En voor die partij denk jij dat wij gaan stemmen? Het is een precies een reclame voor struikrovers.
|
|
|
|
#728 | |
|
|
Citaat:
Voor spek en bonen blijkbaar, of nog erger: goed wetende dat het de burger een pak lichter zou maken. Een bende struikrovers dus.
|
|
|
|
#729 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#730 |
|
|
Het was anders ook regelmatig boel tussen de tjeven en de blauwen, maar je Alzheimer speelt op, zeker?
|
|
|
#731 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Overigens bedankt voor uw PA.
|
|
|
|
#732 |
|
|
Ik kan het ook niet helpen dat uw geheugen zo selectief is.
|
|
|
#733 | |
|
Minister
|
Citaat:
Al de rest is rond de potdraaien om te ontkennen en ijzig te blijven stellen dat dit land democratisch is. Dat de keuze van de bevolking telt, pfffffff Wie gelooft die mensen nog........................
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
|
|
|
|
|
#734 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zelfs nu is er minstens evenveel ruzie in de huidige regering en dat gaat alleen maar erger worden nu corona hopelijk stilaan afgelopen is en er eindelijk een beleid moet komen. Kris Peeters die nota bene van unizo komt, moest in die regering plots de sociale uithangen. Een rol die hem bijzonder slecht afging. Die ruzies waren daar een gevolg van. Zelfs politieke analysten waren het erover eens dat het door de spreidstand van CD&V kwam. NVA valt daar tot marrakesh weinig te verwijten. Laatst gewijzigd door stuyckp : 9 juni 2021 om 06:57. |
|
|
|
|
|
|
#735 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
-bij o-vld wist men volgens mij heel goed dat die draak van een effectentaks barslecht geschreven wetgeving was op het kabinet Vanovertveldt, dat die niet lang ging meegaan, en dat die taks finaal zou wegvallen. (mission accomplished) -net zo goed ben ik er zeker van dat zijn heel goed wisten dat de taxshift onvoldoende compensatie had, en dus een netto-besparing voor de burger zou betekenen. |
|
|
|
|
|
|
#736 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want blijkbaar is "op het beleid wegen" nu al geevolueerd tot "uw vijanden-partners de grootste kemels laten begaan terwijl die 'op het beleid wegen', en zo samen met hen zo hard mogelijk knoeien, zodat die nadien een electorale opdoffer krijgen en we de volgende keer met nog meer stemmen op die manier op het beleid kunnen wegen, en nog meer kemels van de partners-vijanden laten gebeuren". Uw concept van "erbij moeten zijn om op het beleid te wegen" wordt ruimer en ruimer he. Niet alleen moet ge, om op het beleid kunnen te wegen, het omgekeerde in een coalitie doen, dan ge aan uw kiezers verkocht had, maar bovendien moet ge uw coalitie partners zoveel mogelijk stommiteiten laten doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2021 om 08:21. |
|
|
|
|
|
|
#737 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
En wie de wet overtreedt en toch sterft, wordt beboet door het in beslag nemen van al zijn of haar voormalige bezittingen.
|
|
|
#738 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus de grootste tsjevenpartijen zitten momenteel in de oppositie (federaal). De kleinste tsjevenpartij zit aan de macht. |
|
|
|
|
|
|
#739 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alles wat voor u niet extreem links is, dat is extreem rechts. U bent dus wellicht extreem links en denkt zelf dat u in het midden ligt. Aanzetten tot haat via een avatar vind ik persoonlijk ook nogal extreem. |
|
|
|
|
|
|
#740 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U hebt het dus niet begrepen.
|