Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2021, 16:23   #11101
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
begrepen
Niets tegen ouderen uiteraard.
Oud 5 juni 2021, 08:50   #11102
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Ondertussen op hln:

Gerrit Dobbelaere
52 minuten geleden
Aan de zuurtegraad van het commentaar merk je dat sommigen beter eens quarantaine gaan. Beter is proberen te genieten van het leven binnen het toegelaten kader. Komaan zeurkousen en zageventen. Vanaf nu enkel nog positieve berichtjes. Probeer het eens, je voelt je op slag beter.

=> gedragen wij ons op dit forum te verwend?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 5 juni 2021 om 08:51.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2021, 10:51   #11103
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2021, 12:00   #11104
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wit-Rusland deed het even goed als den Duits!
Oud 5 juni 2021, 13:07   #11105
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Franky de simpele mag voor zichzelf beslissen dat hij niet naar een tuinfeest wil gaan. Maar neem aub zo een mensen hun stemrecht af.
Op een bepaald moment heeft men de vrouwen zelfs stemrecht gegeven. Iedereen moet het recht hebben te stemmen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2021, 13:38   #11106
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Wit-Rusland deed het even goed als den Duits!
Voor wie het gelooft.
Je mag hun cijfers gerust maal 3 doen of zelfs nog (veel) meer.

Laatst gewijzigd door parcifal : 7 juni 2021 om 13:38.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 09:56   #11107
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Geen nieuwe dingen voor hen die hier regelmatig een bezoekje komen brengen,
maar wel 'ns bij mekaar gebracht met een journalistiek sausje.

When Fauci killed science .

https://video.foxnews.com/v/6258154052001#sp=show-clips
Oud 10 juni 2021, 17:39   #11108
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Geen nieuwe dingen voor hen die hier regelmatig een bezoekje komen brengen,
maar wel 'ns bij mekaar gebracht met een journalistiek sausje.

When Fauci killed science .

https://video.foxnews.com/v/6258154052001#sp=show-clips
Wauw, een aanval op Fauci is een aanval op wetenschap en de waarheid. Dan lult hij over dubbele maskers en kinderen vaccineren voor hun gezondheid, het wordt wel erg belachelijk.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 08:28   #11109
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wauw, een aanval op Fauci is een aanval op wetenschap en de waarheid. Dan lult hij over dubbele maskers en kinderen vaccineren voor hun gezondheid, het wordt wel erg belachelijk.
Het kan nog erger ...

We zijn beetgenomen. De Plandemie was een dekmantel voor de grootste roofoverval in de geschiedenis

Prof. Bhakdi: Levensbedreigend letsel – verstoorde bloedstolling bij alle gevaccineerden

Dramatisch?
Oud 11 juni 2021, 08:45   #11110
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Op diezelfde pagina maakt hij zich wel erg belachelijk, jammer. De wereld groeit met 1,1% per jaar, dus met meer dan 70 miljoen per jaar. Om de wereldbevolking te minderen gaan ze dus meer dan 70 miljoen mensen moeten afmaken per jaar. Belachelijk!

Duitse Microbioloog: “Ze vermoorden mensen met deze COVID-vaccins” om de wereldbevolking te verminderen
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 11:34   #11111
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Op diezelfde pagina maakt hij zich wel erg belachelijk, jammer. De wereld groeit met 1,1% per jaar, dus met meer dan 70 miljoen per jaar. Om de wereldbevolking te minderen gaan ze dus meer dan 70 miljoen mensen moeten afmaken per jaar. Belachelijk!

Duitse Microbioloog: “Ze vermoorden mensen met deze COVID-vaccins” om de wereldbevolking te verminderen
Misschien is het een plan om de vruchtbaarheid drastisch te verminderen aan de hand van die mRNA-vaccins?

Wie krijgt die mRNA-vaccins? De jongeren (iedereen onder de 40), omdat die traditionele vaccins blijkbaar een zeer klein risico vormen voor deze leeftijdsgroep. Het is niet dat de vruchtbaarheid van de 40-plussers nog aan banden moet worden gelegd.

Binnen 5 ?* 10 jaar stijgende vruchtbaarheidsproblemen waardoor er een drastische vermindering is van aantal geboortes.

Nu ja, het is niet dat ik daarvan overtuigd ben alleen hou ik met alles rekening. Bijna alles is mogelijk.
Oud 11 juni 2021, 12:45   #11112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Misschien is het een plan om de vruchtbaarheid drastisch te verminderen aan de hand van die mRNA-vaccins?
Laten we dat maar hopen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 12:47   #11113
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Laten we dat maar hopen.
Yes plz, dan worden niet-gevaccineerde mannen populair bij de vrouwen die ooit nog kinderen willen hebben!
Oud 11 juni 2021, 16:09   #11114
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Yes plz, dan worden niet-gevaccineerde mannen populair bij de vrouwen die ooit nog kinderen willen hebben!
En gevaccineerden bij alle leuke sletjes die erop los willen neuken zonder zwanger te worden
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2021, 19:05   #11115
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Zie ik het eigenlijk juist dat bij de huidige besmettingsgraad de kans om nu besmet te raken extreem klein is? (Voordien dacht ik altijd dat ik me toch best nog wat isoleerde tot dat vaccin, om niet na meer dan een jaar isolatie alsnog gewoon corona op te doen, maar ik vraag me af of dat niet stilaan onnozel wordt.)
Oud 13 juni 2021, 06:25   #11116
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie ik het eigenlijk juist dat bij de huidige besmettingsgraad de kans om nu besmet te raken extreem klein is? (Voordien dacht ik altijd dat ik me toch best nog wat isoleerde tot dat vaccin, om niet na meer dan een jaar isolatie alsnog gewoon corona op te doen, maar ik vraag me af of dat niet stilaan onnozel wordt.)
't is zoals op de beurs he

Ik denk dat je twee situaties moet onderscheiden:

1) ik heb eigenlijk toch geen goesting om corona op te doen.

2) corona opdoen is niet echt een van mijn beschouwingen.

Je moet dat echt, in het diepste van uzelf, voor uzelf uitmaken, nu, met alles wat ge weet, niet weet en denkt te weten zonder zeker te zijn.

Indien geval 2), dan is het eenvoudig:
a) er is geen enkele reden om U te vaccineren. Het vaccin koopt U niks. Het is de voornaamste, en eigenlijk de enige reden om U niet te vaccineren: corona is in uw optiek zodanig licht en verwaarloosbaar, dat ge daar echt geen enkele moeite moet voor doen om dat te vermijden. Ik zou denken dat veruit de meeste schoolkinderen in die situatie zitten, en waarschijnlijk de meeste jongeren - hoewel er het aspect "smaak verliezen" is dat misschien niet plezant is.

b) is er geen enkele reden om U aan gelijk welke maatregel te houden, tenzij om de matrak te vermijden. Wat ge vroeger dus gedaan hebt, was enkel maar een gelukte investering in matrak vermijden, en misschien ook in onzekerheden die ge toen had, wegwerken

c) heeft de kans om besmet te worden totaal geen belang

Indien geval 1), dan:
a) is het evident dat vaccineren nuttig is, vermits ge toch corona associeert met een risico dat ge graag wilt verminderen

b) is het inderdaad zo dat ge niet alleen een risico neemt nu door minder op te letten, maar ook gans de investering tot nu toe op het spel zet. Ttz, inderdaad, het zou te zot zijn om juist voor de eindstreep gans die investering weg te gooien. Ge hebt immers meer ambras aanvaardt om U te beschermen, en daar dus een prijs voor betaald, en geïnvesteerd, meer dan gewoon maar om de matrak te vermijden.

c) zal het toch nog altijd een afweging zijn tussen de prijs die ge moet betalen om nog wat maatregelen voor uzelf te volgen en de totale investering die ge op de helling zet. Ttz, ook geen zotte kosten maken om een maatregel te volgen, bijvoorbeeld geen afscheid willen nemen van uw stervende broer of zo.

Gezien mijn leeftijd was ik duidelijk in dit laatste geval: ik ging ervan uit dat er bij corona toch een zeker risico was dat het onaangenaam ging zijn. Het probleem was gewoon dat het gemaatregel mij tot veel hogere (en nutteloze) kosten dreef dan ik daar eigenlijk in wilde investeren. Maw, spontaan had ik minder moeite gedaan om het te vermijden, maar toch een beetje. En ja, als dan een vaccin in zicht is, zou ik niet opgehouden hebben met wat elementair op te letten, zonder daarvoor echter zware schade willen te aanvaarden.

Nu aangezien mijn vaccin mij op min kop gevallen is (ik dacht dat het veel en veel later zou zijn) met de truuk van mijn schoonbroer, heeft de vraag zich eigenlijk niet gesteld.

Maar nee, ik zou geen "terrasje doen" 2 weken voor mijn spuit, om het zo te stellen. Omdat geen terrasje doen voor mij geen grote kost is.
Oud 13 juni 2021, 10:59   #11117
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
't is zoals op de beurs he

Ik denk dat je twee situaties moet onderscheiden:

1) ik heb eigenlijk toch geen goesting om corona op te doen.

2) corona opdoen is niet echt een van mijn beschouwingen.

Je moet dat echt, in het diepste van uzelf, voor uzelf uitmaken, nu, met alles wat ge weet, niet weet en denkt te weten zonder zeker te zijn.

Indien geval 2), dan is het eenvoudig:
a) er is geen enkele reden om U te vaccineren. Het vaccin koopt U niks. Het is de voornaamste, en eigenlijk de enige reden om U niet te vaccineren: corona is in uw optiek zodanig licht en verwaarloosbaar, dat ge daar echt geen enkele moeite moet voor doen om dat te vermijden. Ik zou denken dat veruit de meeste schoolkinderen in die situatie zitten, en waarschijnlijk de meeste jongeren - hoewel er het aspect "smaak verliezen" is dat misschien niet plezant is.

b) is er geen enkele reden om U aan gelijk welke maatregel te houden, tenzij om de matrak te vermijden. Wat ge vroeger dus gedaan hebt, was enkel maar een gelukte investering in matrak vermijden, en misschien ook in onzekerheden die ge toen had, wegwerken

c) heeft de kans om besmet te worden totaal geen belang

Indien geval 1), dan:
a) is het evident dat vaccineren nuttig is, vermits ge toch corona associeert met een risico dat ge graag wilt verminderen

b) is het inderdaad zo dat ge niet alleen een risico neemt nu door minder op te letten, maar ook gans de investering tot nu toe op het spel zet. Ttz, inderdaad, het zou te zot zijn om juist voor de eindstreep gans die investering weg te gooien. Ge hebt immers meer ambras aanvaardt om U te beschermen, en daar dus een prijs voor betaald, en geïnvesteerd, meer dan gewoon maar om de matrak te vermijden.

c) zal het toch nog altijd een afweging zijn tussen de prijs die ge moet betalen om nog wat maatregelen voor uzelf te volgen en de totale investering die ge op de helling zet. Ttz, ook geen zotte kosten maken om een maatregel te volgen, bijvoorbeeld geen afscheid willen nemen van uw stervende broer of zo.

Gezien mijn leeftijd was ik duidelijk in dit laatste geval: ik ging ervan uit dat er bij corona toch een zeker risico was dat het onaangenaam ging zijn. Het probleem was gewoon dat het gemaatregel mij tot veel hogere (en nutteloze) kosten dreef dan ik daar eigenlijk in wilde investeren. Maw, spontaan had ik minder moeite gedaan om het te vermijden, maar toch een beetje. En ja, als dan een vaccin in zicht is, zou ik niet opgehouden hebben met wat elementair op te letten, zonder daarvoor echter zware schade willen te aanvaarden.

Nu aangezien mijn vaccin mij op min kop gevallen is (ik dacht dat het veel en veel later zou zijn) met de truuk van mijn schoonbroer, heeft de vraag zich eigenlijk niet gesteld.

Maar nee, ik zou geen "terrasje doen" 2 weken voor mijn spuit, om het zo te stellen. Omdat geen terrasje doen voor mij geen grote kost is.
Het is inderdaad een kwestie van consistentie, hier is het nu wel makkelijker om vijftiger (voordeel duidelijk) dan dertiger te zijn
Oud 13 juni 2021, 11:31   #11118
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad een kwestie van consistentie, hier is het nu wel makkelijker om vijftiger (voordeel duidelijk) dan dertiger te zijn
Inderdaad

Het is ook zo dat naarmate men meer en meer over die vaccins begint te weten, de zin of onzin kan opschuiven naar hogere of lagere leeftijd. Maar dat was van in het begin zo.

Ik zou in januari of zo geen spuit genomen hebben, omdat dat voor mij nog veel te ongekend was ; maar mocht ik 70 jaar geweest zijn, dan wel.

Ik begin het idee te krijgen dat het met die vaccinale immuniteit wel OK lijkt te zijn, tenminste, dat het er niet op lijkt dat men grote brokken maakt. Daarentegen ben ik toch wat geschrokken van de nevenwerkingen bij jongere mensen. Maw, zoals ik al een paar keer gezegd heb, voor mij is het niet normaal dat jongeren zo hevig reageren op die vaccins. Zelfs ik reageer er wat sterk op. Ik denk gewoon dat de dosissen te sterk zijn voor jonge mensen. Het is eigenaardig dat men daar niet meer naar kijkt.

Ik blijf erbij dat het not done is om mensen vaccins op te solferen waar zij zelf geen nut bij hebben. En ik zou denken dat als men graag zou hebben dat jongeren gevaccineerd zijn, men hen dan een vaccin moet aanbieden dat hen minder nadeel geeft, dan corona zelf. Dan is er tenminste een argument, ook al is het licht. U een ding doen nemen waar ge suffer van zijt dan de ziekte zelf is erover he.
Oud 13 juni 2021, 12:05   #11119
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad

Het is ook zo dat naarmate men meer en meer over die vaccins begint te weten, de zin of onzin kan opschuiven naar hogere of lagere leeftijd. Maar dat was van in het begin zo.

Ik zou in januari of zo geen spuit genomen hebben, omdat dat voor mij nog veel te ongekend was ; maar mocht ik 70 jaar geweest zijn, dan wel.

Ik begin het idee te krijgen dat het met die vaccinale immuniteit wel OK lijkt te zijn, tenminste, dat het er niet op lijkt dat men grote brokken maakt. Daarentegen ben ik toch wat geschrokken van de nevenwerkingen bij jongere mensen. Maw, zoals ik al een paar keer gezegd heb, voor mij is het niet normaal dat jongeren zo hevig reageren op die vaccins. Zelfs ik reageer er wat sterk op. Ik denk gewoon dat de dosissen te sterk zijn voor jonge mensen. Het is eigenaardig dat men daar niet meer naar kijkt.

Ik blijf erbij dat het not done is om mensen vaccins op te solferen waar zij zelf geen nut bij hebben. En ik zou denken dat als men graag zou hebben dat jongeren gevaccineerd zijn, men hen dan een vaccin moet aanbieden dat hen minder nadeel geeft, dan corona zelf. Dan is er tenminste een argument, ook al is het licht. U een ding doen nemen waar ge suffer van zijt dan de ziekte zelf is erover he.
Nog even afwachten tot oktober/november. We gaan zien bij de volgende opstoot.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 20:14   #11120
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Wat deed vorig jaar de trend dalen voor deze tijd van het jaar?
Er waren geen vaccins.
Enkel personeel van winkels moest door masker ademen, klanten niet - dat was maanden later pas.
Maskerstraten bestonden niet.
Er was geen contactopsporing.
Geen quarantaines.
Geen reisverbod.
In rusthuizen legden ze de airco's zelfs uit, om verspreiding van virus tegen te gaan, later precies het omgekeerde, om virusophoping tegen te gaan.
Dus wat hinderde de viruspropagatie toen; met minder dwingelandij?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be