Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juni 2021, 09:47   #41
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Demoniseren en uitsluiten is ook haatspraak. Haatspraak die al een kwarteeuw onafgebroken gehanteerd wordt. Zowel door het regime als door haar fans.

De ferventste haatpredikers zijn de machthebbers.


2!
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 09:58   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
55% haatpraat komt van de moslims, 35% van rechts en de rest van links.
Die 55% is dat niet wat veel voor gasten die hier komen fourageren en een minderheid uitmaken?

Normaal dat die 35% dan steeds groter en fanatieker wordt.
Wij hebben niet alleen het recht maar zelfs de plicht om ons te verdedigen.
En als de overheid het niet doet zal uiteindelijk de burger het doen als het de spuigaten begint uit te lopen.
Maakt niet uit, ‘aanzetten tot haat’ dient op dezelfde wijze ‘behandeld’ te worden ongeacht van welke ‘groep’ het komt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 10:24   #43
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat is daar eigenlijk mis mee ???
Ieder zichzelf respecterend land geeft voorrang aan de eigen bevolking.
Mooie zin hoor, maar ik lees in verschillende forums dat dit niet gewaardeerd wordt als het over Vlamingen gaan. Mijn kleinzoon heeft voor een stukje dat hij moest schrijven enkele forums gelezen en is tot de conclusie gekomen dat DE NAZI's geen Duitsers waren maar Vlamingen. En inderdaad, zeg dat ge Vlaming zijt op een forum en ge krijgt direct een hakenkruis opgeplakt en de schuld van de holocaust verweten.
Waarom mag een Vlaming niet opkomen voor VLAANDEREN EERST,,,,,,,???????

Laatst gewijzigd door TREBRON : 10 juni 2021 om 10:24.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 10:21   #44
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Mooie zin hoor, maar ik lees in verschillende forums dat dit niet gewaardeerd wordt als het over Vlamingen gaan. Mijn kleinzoon heeft voor een stukje dat hij moest schrijven enkele forums gelezen en is tot de conclusie gekomen dat DE NAZI's geen Duitsers waren maar Vlamingen. En inderdaad, zeg dat ge Vlaming zijt op een forum en ge krijgt direct een hakenkruis opgeplakt en de schuld van de holocaust verweten.
Waarom mag een Vlaming niet opkomen voor VLAANDEREN EERST,,,,,,,???????

Kom, kom. De ergste vijanden van de Vlamingen zijn de Vlamingen zelf.

Laatst gewijzigd door werkman : 11 juni 2021 om 10:25.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 12:46   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Kom, kom. De ergste vijanden van de Vlamingen zijn de Vlamingen zelf.
De grootste tegenstanders van de afschaffing van de slavernij waren de bevoorrechte slaven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2021, 11:00   #46
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Mooie zin hoor, maar ik lees in verschillende forums dat dit niet gewaardeerd wordt als het over Vlamingen gaan. Mijn kleinzoon heeft voor een stukje dat hij moest schrijven enkele forums gelezen en is tot de conclusie gekomen dat DE NAZI's geen Duitsers waren maar Vlamingen. En inderdaad, zeg dat ge Vlaming zijt op een forum en ge krijgt direct een hakenkruis opgeplakt en de schuld van de holocaust verweten.
Waarom mag een Vlaming niet opkomen voor VLAANDEREN EERST,,,,,,,???????


Mag, mag, ik hoef dat toch aan niemand te vragen .......

Wel juist is dat de Vlaming veel te weinig opkomt voor zichzelf en anderen.
Hij draait zich gemakkelijk de andere kant op om niets gezien te hebben.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2021, 12:08   #47
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maakt niet uit, ‘aanzetten tot haat’ dient op dezelfde wijze ‘behandeld’ te worden ongeacht van welke ‘groep’ het komt.
U bent dus ook tegen de avatar van rikske dat aanzetten tot haat is .
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 15:36   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De grootste tegenstanders van de afschaffing van de slavernij waren de bevoorrechte slaven.
Hoe denk je anders dat België is kunnen worden wat het vandaag is? Toch dankzij bevoorrechte "Vlaamse" slaven?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 16:12   #49
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Mooie zin hoor, maar ik lees in verschillende forums dat dit niet gewaardeerd wordt als het over Vlamingen gaan. Mijn kleinzoon heeft voor een stukje dat hij moest schrijven enkele forums gelezen en is tot de conclusie gekomen dat DE NAZI's geen Duitsers waren maar Vlamingen. En inderdaad, zeg dat ge Vlaming zijt op een forum en ge krijgt direct een hakenkruis opgeplakt en de schuld van de holocaust verweten.
Waarom mag een Vlaming niet opkomen voor VLAANDEREN EERST,,,,,,,???????
Misschien moeten wij dan van het standpunt uitgaan dat er stemmen opgaan (al lang) die zeggen dat de blanke Europeaan niet trots moet zijn op zijn/haar koloniale verleden of wat dat inhoudelijk zou geweest zijn volgens sommigen.

Naast dat alles zijn er ook die wat er in het verleden misschien een feit geweest is zich nu handig in de slachtofferrol hullen.

Afrika en de Afrikaanse diaspora zijn tot vandaag getekend door de gevolgen van slavernij en kolonisatie ...

Die eisen dat er een zekere 'schuld door de blanken' ingelost zou moeten worden via herstelbetalingen.

Pijnlijk detail daarbij is wel dat er al vééééééél geld die richting uitgegaan is. (en nog steeds)

Moeten onze jongeren de schuld dragen voor iets wat in een ver verleden zou bestaan hebben?

p.s.

Omgekeerd kolonisatie en Europese zelfmoord

Het ging over de N-VA

Schiet daar nog iets van over?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 juni 2021 om 16:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 16:23   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maakt niet uit, ‘aanzetten tot haat’ dient op dezelfde wijze ‘behandeld’ te worden ongeacht van welke ‘groep’ het komt.
Ik heb nooit begrepen wat daar verkeerd aan is. Haat is gewoon een emotie die sommigen nodig hebben om goed kunnen uit te roeien. Maar niet iedereen heeft haat nodig, soms volstaat nadenken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 16:43   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat is daar eigenlijk mis mee ???
Ieder zichzelf respecterend land geeft voorrang aan de eigen bevolking.
Voor de goeddoeners, de deugdzamen en de zuiveren in de politiek-correcte leer uit de elfjes-partijen is het “not done”. Wie het o.k. vindt dat Europa zijn grenzen hoort af te schermen tegen een ongecontroleerde toevloed van dobber-migranten is, nogmaals volgens “de zuiveren in de poco-leer” een vermaledijde “racist”. Want het is in strijd met een van hun essentiële dogma’s, namelijk dat er geen illegalen bestaan.
Het was ook zowat de essentie van het stanpunt van Walter Zinzen in de vorige “Afspraak op Vrijdag”.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 16:53   #52
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.100
Standaard

En dan is er nog dat verrekte gezever van de Quick en andere blauw-groene epigonen over dat “aanzetten tot haat”. Om iets te haten hoef ik niet “aangezet” te worden, dank u wel. Wat ik lees, hoor én ook nog eens zie i.v.m. de islam is op zichzelf ruim voldoende om die ideologie te haten.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 17:07   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb nooit begrepen wat daar verkeerd aan is. Haat is gewoon een emotie die sommigen nodig hebben om goed kunnen uit te roeien. Maar niet iedereen heeft haat nodig, soms volstaat nadenken.
Ik ben een emotioneel mens, maar haat ken ik niet. Walging en afkeer van dubbelhartigheid en hypocrisie ken ik wel. Nadenken volstaat voor mij. Niet soms, maar altijd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 17:43   #54
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En dan is er nog dat verrekte gezever van de Quick en andere blauw-groene epigonen over dat “aanzetten tot haat”. Om iets te haten hoef ik niet “aangezet” te worden, dank u wel. Wat ik lees, hoor én ook nog eens zie i.v.m. de islam is op zichzelf ruim voldoende om die ideologie te haten.
Ook de gelen pleiten voor grenzen aan de vrije meningsuiting.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160727_02400947

“We moeten het debat durven voeren”, besluit het N-VA-kopstuk. “Collaborateurs met vijanden die onze vrijheid en veiligheid belagen, moeten worden bestreden, ook als ze zich beperken tot woorden. Wie die basisregel negeert, rest slechts het lot de oorlog te verliezen.”
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 17:52   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ook de gelen pleiten voor grenzen aan de vrije meningsuiting.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160727_02400947

“We moeten het debat durven voeren”, besluit het N-VA-kopstuk. “Collaborateurs met vijanden die onze vrijheid en veiligheid belagen, moeten worden bestreden, ook als ze zich beperken tot woorden. Wie die basisregel negeert, rest slechts het lot de oorlog te verliezen.”
Allez, gij komt hier ook iets nieuws vertellen ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 18:04   #56
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez, gij komt hier ook iets nieuws vertellen ...
Erg, dat schoolmeesterke De Roover die anders zo graag pedant doet in het parlement en de pers met zijn 'groot gelijk' nu zijn partij totaal de andere kant ziet uitwaaieren.
Toen was haatpraat slecht, nu moet het allemaal kunnen...

Opportunist tot in de kist. Zelfs als ze daarvoor de reet van Van Grieken moeten likken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 19:33   #57
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Erg, dat schoolmeesterke De Roover die anders zo graag pedant doet in het parlement en de pers met zijn 'groot gelijk' nu zijn partij totaal de andere kant ziet uitwaaieren.
Toen was haatpraat slecht, nu moet het allemaal kunnen...

Opportunist tot in de kist. Zelfs als ze daarvoor de reet van Van Grieken moeten likken.
Och, vroeger kon alles, of tenminste alles moest door een volksjury bestraft worden. Toen moest de grondwet gewijzigd worden om racismehaat correctioneel te maken (om het vb te kunnen veroordelen, men had schrik dat een volksjury niet zou meestappen in de veroordeling), en nu moet ze terug gewijzigd worden om al hetgeen iemand zegt, en wat een ander niet aanstaat ook maar correctioneel te maken.
En in afwachting krijgen we dan al een correctionele uitspraak van een rechter die de zin "stop de islamisering" dan maar ineens bestraft met enkele maanden gevangenisstraf.
Maw nu kan, of toch na de geplande grondwetswijziging, niets meer.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 20:38   #58
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ook de gelen pleiten voor grenzen aan de vrije meningsuiting.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160727_02400947

“We moeten het debat durven voeren”, besluit het N-VA-kopstuk. “Collaborateurs met vijanden die onze vrijheid en veiligheid belagen, moeten worden bestreden, ook als ze zich beperken tot woorden. Wie die basisregel negeert, rest slechts het lot de oorlog te verliezen.”
artikeltjes van 2016 zijn niet relevant meer.
U bent echt zeer zwak om met valabele argumenten aan te komen als je al bijna in de middeleeuwen moet gaan zoeken.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 20:40   #59
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Erg, dat schoolmeesterke De Roover die anders zo graag pedant doet in het parlement en de pers met zijn 'groot gelijk' nu zijn partij totaal de andere kant ziet uitwaaieren.
Toen was haatpraat slecht, nu moet het allemaal kunnen...

Opportunist tot in de kist. Zelfs als ze daarvoor de reet van Van Grieken moeten likken.
Je moet zo hard niet zijn voor uw eigen partij.
Al moet ik zeggen het is waar. Open vld zijn allemaal opportunisten zonder eigen ideeën. Grote voorbeelden voor hen zijn verafstoot, quicky, handel met voorkennis de gucht.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2021, 20:49   #60
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
artikeltjes van 2016 zijn niet relevant meer.
U bent echt zeer zwak om met valabele argumenten aan te komen als je al bijna in de middeleeuwen moet gaan zoeken.


Dus vanaf nu mag niemand nog iets zeggen over zaken van vóór 2017.
We wissen alle uitspraken en daden van vóór 2017.

Geld dat ook voor uitspraken en daden van VLD en Groen?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be