Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2021, 12:48   #201
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Homans ontkent niets. Integendeel dat ontkennen is een imaginatie van rechtse breinen die geen kwaad kunnen zien van hun sjoesjoekes...dat terwijl de politici letterlijk bij elkaar in bed liggen en waarschijnlijk lachen met een achterban die Partij groen is overbodig als men een fundamentaliste als Demir in de regring heeft
https://www.hln.be/binnenland/jambon...eest~a1d1b429/

Demir heeft zich al laten kennen als een fundamentalistische groene in het stikstofdossier. Nu moet ze zelfs door haar eerste minister (minister president voor de muggezifters) teruggefloten.
Zit dat Demir mens niet in de verkeerde partij ? en zo snel mogelijk te muilkorven .
Dat was jij toch sjoeke die deze draad startte?
Citaat:
Partij groen is overbodig als men een fundamentaliste als Demir in de regring heeft

Demir heeft zich al laten kennen als een fundamentalistische groene in het stikstofdossier. Nu moet ze zelfs door haar eerste minister (minister president voor de muggezifters) teruggefloten.
Voor zover ik weet is Homans Demir niet. De relatie die Homans volgens jou had heeft niet alleen geen hol met jouw draad te maken, Homans is een vrije vrouw en heeft het recht om haar bedpartner(s) te kiezen. OOK als dat geen partijgenoot is. Voor zover ik weet is dat niet strafbaar.

Demir is wat ze is: minister in de Vlaamse regering. De fundamentalistische groene heeft haar beoogde doel bereikt in verband met het eindelijk aan het licht gekomen gifschandaal. Ondanks dat Jambon haar terugfloot, en ook al struikelde de hele blauwe en tsjevenreutemeteut over haar heen. Morgen gaat de parlementaire onderzoekscommissie van start die Demir voorstelde.

Wat een geluk dat jij andersdenkenden wél het recht op een vrije mening gunt en niet toetert dat ze zo snel mogelijk moeten gemuilkorfd worden. Je bent een goeike! Alleen jammer dat jij de échte groenen geen veeg uit de pan gaf die twee decennia lang de lakens uitdeelden in Zwijndrecht.
Oud 15 juni 2021, 12:49   #202
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
U mag niet zo hard zijn voor Vivaldi.
Inderdaad. DAT is de regering die wetten voorbereid met als doel de vrije meningsuiting aan banden te leggen.
Oud 15 juni 2021, 13:09   #203
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat was jij toch sjoeke die deze draad startte?

Voor zover ik weet is Homans Demir niet. De relatie die Homans volgens jou had heeft niet alleen geen hol met jouw draad te maken, Homans is een vrije vrouw en heeft het recht om haar bedpartner(s) te kiezen. OOK als dat geen partijgenoot is. Voor zover ik weet is dat niet strafbaar.

Demir is wat ze is: minister in de Vlaamse regering. De fundamentalistische groene heeft haar beoogde doel bereikt in verband met het eindelijk aan het licht gekomen gifschandaal. Ondanks dat Jambon haar terugfloot, en ook al struikelde de hele blauwe en tsjevenreutemeteut over haar heen. Morgen gaat de parlementaire onderzoekscommissie van start die Demir voorstelde.

Wat een geluk dat jij andersdenkenden wél het recht op een vrije mening gunt en niet toetert dat ze zo snel mogelijk moeten gemuilkorfd worden. Je bent een goeike! Alleen jammer dat jij de échte groenen geen veeg uit de pan gaf die twee decennia lang de lakens uitdeelden in Zwijndrecht.
Oei, en ik had gewoon de beleefdheid om op uw reactie te antwoorden.
Blijkbaar ben ik op rechts-gevaarlijk terrein terrecht gekomen door een onwaarheid te willen weerleggen.
Als het mijn draad is, beslis ik toch, zover de moderatie toelaat, wat ikzelf er in schrijf ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 13:12   #204
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Inderdaad. DAT is de regering die wetten voorbereid met als doel de vrije meningsuiting aan banden te leggen.
Wat hee Vivaldi te maken met de dading van Weyts en de Vloamsche Bourgeoisregering die de vervuiling onstrafbaar maakt.
Voor iemand die zo erg begaan is met de inhoudelijke zuiverheid van deze draad is het een onbegrijpelijke afwijking van het onderwerp.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 juni 2021 om 13:12.
Oud 15 juni 2021, 13:15   #205
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Vrije meningsuiting aan banden leggen was dat niet waarvoor ene De Roover (of zoiats) van de nuv Vloamschen pleitte ?
Normale echte Vlaamse politici heb ik daar nog geen pleidooi voor horen houden

Oud 15 juni 2021, 13:45   #206
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat hee Vivaldi te maken met de dading van Weyts en de Vloamsche Bourgeoisregering die de vervuiling onstrafbaar maakt.
Voor iemand die zo erg begaan is met de inhoudelijke zuiverheid van deze draad is het een onbegrijpelijke afwijking van het onderwerp.
U doet - bewust of onbewust ( ik weet niet wat het ergste is) - aan desinformatie. De dadi g tussen Lantis en 3M gaat e kel over de vervuiling en de sanering va n het betrokken deel van de Oosterweel-site. Eventuele andere vervuiling is daarnietin opgenomen. Die blijft de verantwoordelijkheid van 3M en het bedrijf blijft daarvoor aansprakelijk.
U lijkt wel Jos D'haese: die flapt er op geregelde tijdstippen ook onzinnige en ongefundeerde riedels uit.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 15 juni 2021 om 13:51.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 13:46   #207
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vrije meningsuiting aan banden leggen was dat niet waarvoor ene De Roover (of zoiats) van de nuv Vloamschen pleitte ?
De actualiteit volgen kan helpen.
Oud 15 juni 2021, 13:47   #208
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voor sommige toepassingen zou ik zeggen van wel.

https://waarzitwatin.nl/stoffen/perfluorverbindingen

Die komen bij gebruik vrij.

Dingen zoals Gore-Tex daarentegen zou ik niet verbieden.

In ieder geval: een verbod gaat grote problemen opleveren want even ‘goede’ vervangproducten zijn er nauwelijks.
Goretex is op basis van ptfe...een zeer analoge stof aan pfos. Tijdens de productie komen ook gefluoreerde alkanen kijken.
Dus wie over een spoortje in Kieldrecht valt, moet ook Gore-tex verbieden.
Als we erop door gaan zijn deze stoffen een zeer groot deel van ons leven gaan uitmaken.
Persoonlijk voor mij geen probleem.

Maar wie spel maakt over sporen pfos in Zwijndrecht, moet consequent zijn en alle persistente fluoroverbindingen verbieden.
Maar ook daar moeten geen illusies over gemaakt worden....DDT bijvoorbeeld is hier verboden. Wordt in Indie nog op grote schaal geproduceerd...zodat onze dode mezen er nu nog vol mee zitten.

De Weyts heeft dat pragmatisch aangepakt...en een niet vervolgingscontract laten tekenen.
Demir heeft een potje geopend waar ze de draagwijdte niet van kent. Ik voorspel dat deze groene furie snel zal zwijgen als ze de draagwijdte van haar impulsieve ondoordachte demarche zal inzien. Niet alleen op gebied van technologische toepassingen, maar ook op haar partijinterne politieke gevolgen.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 juni 2021 om 13:54.
Oud 15 juni 2021, 13:49   #209
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
De actualiteit volgen kan helpen.
Ik hoop dat de rechtsen uw goede raad gaan opvolgen

Oud 15 juni 2021, 13:50   #210
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
U doet - bewust of onbewust ( ik weet niet wat het ergste is) aan desinformatie. De dadi g tussen Lantis en 3M gaat e kel over de vervuiling en de sanering va n het betrokken deel van de Oosterweel-site. Eventuele andere vervuiling is daarnietin opgenomen. Die blijft de verantwoordelijkheid van 3M en het bedrijf blijft daarvoor aansprakelijk.
U lijkt wel Jos D'haese: die flapt er op geregelde tijdstippen ook onzinnige en ongefundeerde riedels uit.
Wat u ook moge zeggen, Weyts zit er tot over zijn nek in.
Trouwens het gaat hier toch over de Oosterweel site ?

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 juni 2021 om 13:53.
Oud 15 juni 2021, 13:56   #211
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U doet - bewust of onbewust ( ik weet niet wat het ergste is) - aan desinformatie. De dadi g tussen Lantis en 3M gaat e kel over de vervuiling en de sanering va n het betrokken deel van de Oosterweel-site. Eventuele andere vervuiling is daarnietin opgenomen. Die blijft de verantwoordelijkheid van 3M en het bedrijf blijft daarvoor aansprakelijk.
Rode wilde liever 20 jaar procederen zonder een garantie op succes
Oud 15 juni 2021, 13:59   #212
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat u ook moge zeggen, Weyts zit er tot over zijn nek in.
Trouwens het gaat hier toch over de Oosterweel site ?
U had dus liever de Oosterweel-site mogelijk 30 jaar stilgelegd? Ik dacht dat u begaanwas met de economie in en rond Antwerpen. Niet dus. Antwerpen, de haven,het verkeer in en rond het Stad twee generaties blokkeren zag u liever?
In uw vorige tussenkomst stelde u dat 3M door de Vlaamse regering straffeloosheid werd verzekerd. Dat is dus complete desinformatie. De dading geldt enkel voor alles wat de Oosterweel-site betreft en alleen daarvoor.
Oud 15 juni 2021, 14:03   #213
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Ik denk datRode Willem gewoon een N-VA'er in deze wil zien hangen: Demir, Weyts of als het even kan zelfs De Wever of.... als het maar een N-VA'er is. De rest geniet voor de Willem zo te zien complete immuniteit.
Oud 15 juni 2021, 14:08   #214
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De NVA komt in het vizier. Het vergoeilijken is begonnen.

Hoe onverwacht.
nva komt in het vizier er moeten dus weer koppen rollen.
Hoe onverwacht.
Dat die van nva er niets mee te maken hebben speelt geen rol.
nva moet kapot, ten allen prijze
Dus laten we nog eens een anti nva draadje maken.
We zijn al goed op weg met deze tendensieuze en vooringenomen titel van iemand die de bans aan elkaar rijgt.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 14:13   #215
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oei, en ik had gewoon de beleefdheid om op uw reactie te antwoorden.
Blijkbaar ben ik op rechts-gevaarlijk terrein terrecht gekomen door een onwaarheid te willen weerleggen.
Als het mijn draad is, beslis ik toch, zover de moderatie toelaat, wat ikzelf er in schrijf ?

Je zal maar eigenaar zijn van zo'n waardeloze draad.
Neemt niet weg dat je geen enkel maar dan ook geen enkel beslissingrecht hebt over wat iemand anders er in schrijft.

Vooralsnog zie ik geen enkele wetenschappelijke aanwijzingen dat er kankerverwekkende produkten op de markt zijn. Dus graag een bron daarvoor.
Oud 15 juni 2021, 14:14   #216
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen ? Van Quickenborne is anders goed bezig.
Oud 15 juni 2021, 14:15   #217
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
2
Oud 15 juni 2021, 14:15   #218
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Het is Demir die blijkbaar liever 20 jaar wilde procederen....
Zij is al groene dulle griet met de voeten vooruit tegen haar partijlid Weyts ingegaan....
Rode stond erbij en keek er heel vermakelijk naar.
Het is om te gillen die nuv Vloamschen.
Dat wist ik al langer natuurlijk.
Maar het blijft om te gillen die N-VA politiekertjes.
We weten ondertussen wat Jambon bedoelde met "te voortvarend"...Demir heeft de Weyts in een lastig parket gebracht. Goed zo.

Oud 15 juni 2021, 14:16   #219
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Goretex is op basis van ptfe...een zeer analoge stof aan pfos. Tijdens de productie komen ook gefluoreerde alkanen kijken.
Dus wie over een spoortje in Kieldrecht valt, moet ook Gore-tex verbieden.
Als we erop door gaan zijn deze stoffen een zeer groot deel van ons leven gaan uitmaken.
Persoonlijk voor mij geen probleem.

Maar wie spel maakt over sporen pfos in Zwijndrecht, moet consequent zijn en alle persistente fluoroverbindingen verbieden.
Maar ook daar moeten geen illusies over gemaakt worden....DDT bijvoorbeeld is hier verboden. Wordt in Indie nog op grote schaal geproduceerd...zodat onze dode mezen er nu nog vol mee zitten.

De Weyts heeft dat pragmatisch aangepakt...en een niet vervolgingscontract laten tekenen.
Demir heeft een potje geopend waar ze de draagwijdte niet van kent. Ik voorspel dat deze groene furie snel zal zwijgen als ze de draagwijdte van haar impulsieve ondoordachte demarche zal inzien. Niet alleen op gebied van technologische toepassingen, maar ook op haar partijinterne politieke gevolgen.
bron ?
Oud 15 juni 2021, 14:16   #220
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Neen ? Van Quickenborne is anders goed bezig.

Het gaat hier over PFOS en oosterweel.
En de betrokkenheid van N-VA'er Weyts en de domme demarche van Demir die alweer maar eens haar eigen partij schaadt.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be