![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U speelde het spel ook al wel eens ...
![]() ![]() En dan zullen er zeker spelers zijn die de 'kanskaart' in bezit gekregen hebben waarop staat: ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zorg voor een gevangenisbeleid wat past in deze tijd, menswaardige leefomstandigheden en buiten met voldoende bagage ( opleiding en scholing) om een leven op te bouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor die veroordelingen moet niemand naar de gevangenis.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
haha haha joh grappig he wat jij schrijft kan je langdurig gedetineerden niet gewoon met enkelbandjes laten logeren in vijfsterren Hilton Hotels?? ik bekijk het anders ok, beste is volgens mij verbanning invoeren uit Nederland of belgie, met Bonus als die gasten permanent wegblijven, en startpremies om elders iets op te bouwen. Geen enkele crimineel is gelukkig dat hij een crimineel is geworden, ik praat uit eigen ervaring, heb gewelddadig, agressief, oorlogszuchtig verleden ok. tiental keerjtes voor rechter verschenen, elf maanden PI Noordsingel rotterdam gezeten CEL CS16 Pijnlijkste van crimineel verleden is dat de hele maatschappij jou totaal zal verstoten en dit maak ik nu dus al 20 jaar aan den lijve mee. Ik zal weg moeten gaan uit Nederland, radicale verandering sociale omgeving schept nieuwe kansen voor een ex crimineel die zijn oude sociale milieu dus voorgoed opzij zet en elders brand new start met schone lei en zelf positief leert denken en doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat is mogelijk, en wat is billijk? Een ongeschoolde vrouw van 35, die zich realiseert dat ze veel beter haar intellectuele capaciteiten had moeten aanwenden in haar schoolse tijd, wil beginnen aan een opleiding verpleegkundige. Zij zal daar veel (inschrijvings, cursus, ...) geld voor moeten betalen. Maar aan gevangen gratis aanbieden?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is iemand die wat bolletjes coke verkoopt dan zo gevaarlijk in uw ogen ? Is iemand die wat cannabisplanten kweekt dan zo gevaarlijk ? Ben jij bang van die mensen ? Ik alleszins niet die vragen mij niks noch verplichten me tot iets. Nog straffer ik heb er eigenlijk totaal geen last van. Stel dat jij morgen een cannabisplantage begint ...ben jij dan plots een gevaarlijk individu ? Ik ben wel bang van mensen die met de regelmaat onder invloed deel nemen aan het verkeer en of agressievelingen in het verkeer. Ook mensen die voor het minste op de vuist gaan vind ik redelijk gevaarlijk...denk dan maar aan voetbalsupporters. Ook beleidsmakers behoren al eens tot de gevaarlijke soort Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen interpretatie heeft over wie of wat hij gevaarlijk vindt. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 juni 2021 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat bolletje coke is geen probleem Fred? https://www.hln.be/buitenland/cocain...kers~a563cd4e/
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 21 juni 2021 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat bolletje coke is evenmin een probleem voor U of voor mij. Een geweer op zich is voor ons toch ook geen probleem ? Hebben wij last van de criminelen die achter de illegale wapenhandel zitten ? Ik dacht het niet. Echter als je een substantie illegaal maakt gaat het ondergronds en komt het in handen van criminelen. Decriminaliseren en de zaak is zo opgelost. Heeft men ook met Alcohol gedaan anders zaten we nu nog met Al Capone en zijn trawanten opgescheept. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 juni 2021 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik uw schrijfsels mbt drugs lees krijg ik, zoals jij die zaken hier verdedigt, eerder de indruk dat je er wellicht ook uw deel van de boterham mee verdient of op zijn minst afnemer bent....
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() En wie gaat dat weer betalen? Er zijn reeds +10.000 gedetineerden, een gevangene kost 146 euro per dag.
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Poor Belgium.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 21 juni 2021 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er 2.50€ van die som effectief naar de gevangene gaat, dan zal het veel zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs niet mensen die er luid om roepen. Want zij roepen slechts om te provoceren. Een soort Giles de la Tourette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ervoor zorgen dat gevangenen zelf meer moeten bijdragen, al was het maar door hun toekomstige erfenissen te blokkeren, ... hola, da's andere koek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de staat uw geld afpakt omdat uw zoon in de gevangenis zit? Zoiets?
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |