![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is moeilijk een vrouw op de juiste manier te behandelen omdat juist haar ook gaat vervelen op de duur. Het is erger dan worstelen met God om een vrouw te kunnen doorgronden.
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet neerkappen met 1 mokerslag zoals een futiliteit. De machete....
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tip: hou een notitieboekje bij de hand. Zet herinneringen in de agenda van je telefoon.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Dit wordt mijn favoriete draadje hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Willen vrouwen begrepen worden dan?
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is niet hoe of wat.
Het is gewoon : waarom begrijpen mannen vrouwen niet. Het is echt niet moeilijk. Vrouwen begrijpen mannen zonder meer, zijn mannen dan echt niet snugger dat zij vrouwen niet kunnen begrijpen. Waarom zijn mannen niet slimmer?
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het nodig de andere sekse te begrijpen? Zo ja, dan zal het in de toekomst veel problemen veroorzaken met al die transgenderachtige soorten!
Is het nodig een ander mens sowieso te begrijpen? Gewoon met elkaar samenleven zonder mekaar per se te willen analyseren, daar draait het om. Mijn grootvaders zouden versteld staan als iemand hen gezegd had dat ze hun vrouwen moesten begrijpen. Mijn grootmoeders zouden zich afvragen waar de vraagstellers zich in vredesnaam mee bezig hielden, er zijn belangrijker dingen te doen!
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 24 juni 2021 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er iets geregeld is, is het geregeld. Enter a woman: het overanalyseren begint en radarwieltjes worden aangepast in het systeem. Hence de man ziet 10 stappen verdere en ziet een grote ramp aankomen, maar de vrouw ijvert dat wieltje zo te laten draaien, loopt haar eigen ongeluk in en trekt haar man met zich mee. Door de vrouw kwam de zonde en door haar sterven wij allemaal. Sirach 25:24
Job 13:5 Laatst gewijzigd door CUFI : 24 juni 2021 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit vond ik ergens op facebook
MANNEN organiseren BBQ op WhatsApp: Onderwerp: BBQ Man 1: Hé jongens, wanneer gaan we barbecueën? Man 2: Donderdag om 20.00 uur in het huis van “Man 9” Man 1: Oké, wat nemen we? Man 9: Ik koop het vlees en de drankjes, dan splitsen we. Man 5: Ok Man 1: Ok Man 3: Ok Man 2: Ok Man 4: Ok Man 6: Ok Man 7: Ok Man 8: Ok Man 10: Ok Man 11: Ok Man 12: Ok Man 13: Ok Man 14: Ok Man 15: Ok EINDE VAN DE CONVERSATIE VROUWEN organiseren BBQ op WhatsApp: Onderwerp: BBQ Vrouw 1: Hoi allemaal, wanneer gaan we afspreken en barbecueën? Vrouw 2: donderdag om 20 uur? Vrouw 3: Waar? Vrouw 2: Ik weet het niet Vrouw 4: Waar meisjes? Vrouw 4: Als je wilt kun je bij mij komen Vrouw 2: Zou het niet beter zijn om naar een restaurant te gaan? Vrouw 5: Nee, thuis is beter, dan besteden we niet zo veel en hebben meer tijd Vrouw 2: Oké bij mij Vrouw 3: Ok Vrouw 5: Ok Vrouw 4: Ok Vrouw 6: Oké? Restaurant of thuis? Vrouw 2: Thuis Vrouw 7: Restaurant Vrouw 2: Laten we dan naar het huis van vrouw 4 gaan Vrouw 3: Oké, wat nemen we? Vrouw 8: Weet iemand hoe je moet barbecueën? Vrouw 2: #zinin Vrouw 6: Wat gaan we kopen? Vrouw 2: Laten we een lijst maken Vrouw 8: Ok Vrouw 4: Een beetje vlees en salade, wat denk je ervan? Vrouw 5: Nou, ik ben op dieet, dus ik ga alleen sla en tomaten eten Vrouw 2: Oké dan? Vrouw 1: Ik zal een lijst maken en iedereen zegt wat ze kunnen brengen Vrouw 2: Griekse salade Vrouw 3: Quinoa Vrouw 4: Worst en aardappelen Vrouw 5: Sla, tomaat en wat groenten voor een andere salade Vrouw 1: Oké, hoeveel? Vrouw 6: Ik weet het niet Vrouw 2: 5 worsten? Vrouw 2: Wie eet worst? Vrouw 2: Ik niet Vrouw 5: Ik niet Vrouw 7: Ik niet Vrouw 3: Ik niet Vrouw 4: Ik niet Vrouw 8: Ik niet Vrouw 1: Oké, dan koop ik geen worst Vrouw 2: Maar jij, vrouw 4, waarom zei je dat je worst ging kopen als je het niet eet? Vrouw 4: Omdat ik me in de schoenen had geplaatst van iemand die worst eet Vrouw 1: Ok, dan geen worst Vrouw 1: satés en steak, 1 kilo en 1 kilo, oké? Vrouw 7: Het lijkt klein Vrouw 1: Hoeveel dan? Vrouw 2: Ik weet het niet Vrouw 2: Meisjes? Wat denk je? Vrouw 8: Ik denk dat het een halve kilo is per persoon Vrouw 4: Hoeveel zijn we? Vrouw 1: Ik weet het niet. Meisjes, bevestig wie er gaat Vrouw 2: Ik Vrouw 3: Ik Vrouw 5: Ik Vrouw 6: Ik Vrouw 7: Ik Vrouw 8: Ik Vrouw 9: Ik Vrouw 10: Ik Vrouw 11: Ik Vrouw 4: Wanneer is het? Vrouw 2: donderdag? Vrouw 4: Ik kan dan niet Vrouw 2: Wat een pech, we hebben dan dus geen locatie? Vrouw 4: Sorry meiden, de herinnering voor deze afspraak ging net Vrouw 1: Welke andere woning is beschikbaar? Vrouw 8: Hoeveel zijn we? Vrouw 2: 10 Vrouw 3: Het past niet in mijn huis Vrouw 5: Ook de mijne niet Vrouw 6: Ook niet in de mijne Vrouw 7: Veel minder in de mijne Vrouw 8: Ook de mijne niet Vrouw 9: Ook niet de mijne Vrouw 10: In de mijne kan het ... maar ik heb stoelen nodig, kan iemand meebrengen? Vrouw 2: Vrouw 11 heeft een stoelverhuurwinkel, die ze kan meenemen Vrouw 5: Maar ze antwoordt niet, ze moet aan het werk zijn Vrouw 9: Ik eet geen worst Vrouw 2: We moeten nog een locatie vinden Vrouw 12: Sorry meiden, ik pak net de telefoon, wat is er gebeurd? Vrouw 2: We zijn nog op zoek naar een locatie Vrouw 12: Kom naar mijn huis, geen stress Vrouw 2: Ok, uitstekend Vrouw 12: Wacht ... welke dag? Vrouw 2: donderdag om 20.00 uur Vrouw 12: Huummmmm dat compliceert de zaken ... kan het woensdag zijn? Vrouw 2: Prima Vrouw 2: Zelfde tijd? Vrouw 2: Ja? Vrouw 3: Ik kan Vrouw 4: Ik kan Vrouw 5: Ik moet Gabi naar het huis van haar grootmoeder brengen, maar ik kan later gaan nadat ze in slaap is gevallen Vrouw 8: Oké. Vrouw 9: Ik kan Vrouw 6: Ik kan Vrouw 7: Ik kan Vrouw 11: Ik kan Vrouw 2: Klaar, woensdag bij vrouw 12 thuis. Vrouw 3: Ja Vrouw 1: Meisjes, even terugkomen op de BBQ... koop ik een halve kilo per persoon? Vrouw 8: Ja Vrouw 1: Ok, ik zal Pieter vragen om te kopen Vrouw 2: Ok ... en wat gaan we doen met drankjes? Vrouw 3: Iedereen neemt wat ze drinken en dat is alles Vrouw 9: Ik kan het niet omdat ik direct van mijn werk ga Vrouw 6: Nou, vrouw 1 kan maar beter alles kopen en later een tikkie sturen Vrouw 1: Meisjes, ik kan niet alles kopen, helpt iemand me een handje? Vrouw 6: Ik zal helpen, wat drinken jullie meisjes? Vrouw 2: Cola Zero Vrouw 4: Water Vrouw 5: Sapje Vrouw 6: Spa rood Vrouw 9: Water met een smaakje Vrouw 3: Meisjes, kunnen we Peach Ice tea kopen? Vrouw 8: Laten we naar een restaurant gaan meiden, dat is minder moeite Vrouw 2: Ik denk het ook Vrouw 4: Ik ook Vrouw 6: Ik ook Vrouw 7: Ik ook Vrouw 9: Ik ook Vrouw 11: Ik ook Vrouw 12: Ik ook Vrouw 1: Ahhh meiden, ik heb Pieter al gestuurd om alles te kopen, we moeten bbqen Vrouw 2: Uhh onzin ... Vrouw 4: Ik wil water, maar het moet Bonaqua zijn die minder natrium bevat, dan krijg ik geen opgeblazen gevoel Vrouw 1: Meisjes, kunnen we organiseren alstublieft ????? Vrouw 2: Ok Vrouw 6: Ok Vrouw 4: Ok Vrouw 9: Ok Vrouw 5: Ok Vrouw 8: Ok Vrouw 11: Ik eet ook geen worst Vrouw 5: (stuurt een ketting) Meisjes ... deel alsjeblieft ... De hond heet BOB ... hij is gisteren verdwaald bij het station, als iedereen samenwerkt, kunnen we hem vinden en terug naar zijn baasjes brengen ... Ze moeten ziek ongerust zijn ???* Vrouw 6: Ja, arme BOB Vrouw 9: BOB is prachtig !! Welk ras is hij? Vrouw 5: Ik weet het niet ... heb dit op mijn yogagroep Vrouw 2: Maar kent je de eigenaren? Vrouw 5: Nee, maar ik had medelijden met BOB Vrouw 1: Pieter belde me vanuit de slagerij en zei dat ze geen steaks hebben, wat moeten we dan halen? Vrouw 2: Ik heb liever chorizo steak Vrouw 4: Ik ook Vrouw 1: Meisjes, we kunnen meteen beslissen want Pieter gaat me vermoorden, hij staat bij de slagerij op ons te wachten om te beslissen Vrouw 6: Ik vind het oneerlijk dat het altijd zo gaat, het zijn altijd dezelfde die alles organiseren en niemand anders voelt zich geroepen om iets te doen Vrouw 10: Hallo meiden, ik ben net wakker en ik heb 369 berichten in onze groep, wat is er gebeurd? Vrouw 3: Zal ik je vertellen...
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat er geen sterke (letterlijk) vrouwen zijn maar ik denk dat slimheid en intuïtie door de geschiedenis bij vrouwen van kapitaal belang is geweest. Vrouwen zijn gewoonweg slimmer, kunnen beter netwerken, betere intuïtie. Dat er meer mannelijke wetenschappers waren heeft meer te maken met kansen krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ijsboer
![]()
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A-men
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tip voor sommige mannen:
Als een vrouw nee zegt bedoelt ze ook nee! Ik erger mij echt aan dat cliché dat wanneer een vrouw "nee" zegt dat ze "ja" bedoelt. Echt he! ![]() Nee is dus nee en blijft nee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenzij ze getrouwd is natuurlijk.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Het is idd zo dat 50-60j geleden sommige meisjes en vrouwen geen kansen kregen om te studeren. In grote gezinnen werden meisjes van 12-14j van school gehaald want ze moesten voor de 8-9-10 jongere broertjes en zusjes zorgen. Het is echt maar sinds heel recent dat vrouwen ook kansen kregen om te studeren en bv wetenschapper te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feminisme is een rekbaar begrip. Het varieert van "gelijke kansen krijgen" enerzijds tot vinden dat alle mannen dezelfde klojo's zijn. Als je wilt samenleven dan is de eerste vereiste leren te aanvaarden die iemand anders ook anders kan zijn. Tegenwoordig is dat niet meer evident en wordt er nogal vrij vlug de brui aan gegeven. Als ge u enkel baseert op ouderwetse bijbeluitspraken dan is het vooringenomenheid troef. Mannen gebruiken de bijbel of koran om macht te kunnen uitoefenen op de vrouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal dat eens mansplainen.
De vrouw is in verleiding gekomen dus moeten we streng waken dat zij haar zondige natuur beteugeld. Het zou ons goed doen dat we met man en macht ons patriarchaat herstellen zoals de oude kerkvaders dat voor ons geregeld hadden. Genesis 3:16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben. Aldus moet de vrouw gehoorzamen naar de ja of nee van haar man, hij zal het wel zeggen. 1 Timotheus 2:9-15 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding; Maar (hetwelk de vrouwen betaamt, die de godvruchtigheid belijden) door goede werken. Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid. Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij. Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva. En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest. Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid. Dus de vrouw wordt heilig gemaakt door haar opvoeding en als ze goede zonen opvoedt, zullen onze dochters ook goed belanden en is het allemaal uiteindelijk niet zo erg als het nu binnenkomt. Fuses might pop.