Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > De Jürgen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

De Jürgen Topics over Jürgen Conings worden gegroepeerd in dit subforum

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2021, 12:46   #121
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Sta me toe om nog iets op te merken dat ik erg vreemd vind aan de officiële lezing van het Jürgen Conings verhaal:

Voorafgaand aan de ontdekking van zijn lijk werd een rugzak van hem gevonden in het bos dat naast wapens en levensmiddelen ook medicijnen tegen psychose zou hebben bevat.

Welnu, dat laatste vind ik onwaarschijnlijk. Ik kan me vergissen, maar stel dat je in je leven behandeld werd voor psychose en daar (op aangeven van je arts) medicijnen moet voor slikken...

Dan, op een bepaalde dag besluit je om een vijand te benoemen (in zijn geval kennelijk een viroloog) die je vastbesloten bent om te gaan vermoorden. Plan B bestond er kennelijk in om je zwaar bewapend terug te trekken in een bos, de komst van wetsdienaren af te wachten en je dan dood te vechten.

Zou je (als zogenaamde psychopaat) dan je medicijnen tegen psychose meenemen of ze juist weggooien? Het laatste, lijkt mij! Als je van plan bent om een aanslag te plegen (zo beeld ik mij in) dan verander je resoluut je gewoonten omdat alles wat je vanaf dat moment van plan bent immers drastisch is: in dat plaatje past het niet om braaf je pilletjes tegen psychose te blijven slikken...

Waartoe dienen pilletjes tegen psychose immers? Om jezelf te kalmeren, toch? En jezelf te behoeden tegen het plegen van "domme dingen"? Maar als je net van plan bent om een aanslag te plegen wil je dan niet uitrazen, dus het omgekeerde doen van wat de pilletjes beogen?

Er is aangetoond bijvoorbeeld dat anders "vrome" jihadisten die een grote terroristische aanslag gingen plegen (type 9/11) de dag tevoren niet van 's morgens tot 's avonds de koran gingen reciteren maar zich moed gingen indrinken in bars en nachtclubs... Dingen die ze anders vermeden.

Samengevat: dat we in de media te horen kregen dat er in het bos zijn rugzak was gevonden met medicijnen tegen psychose vind ik zeer onwaarschijnlijk en diende (als je het mij vraagt) om de man te framen als "gek" zodat we alles wat we eventueel van hem konden verwachten (daden, uitspraken) meteen dienden op te vatten als afkomstig van iemand "die niet wist wat hij aan het doen was".

Op die manier waren al zijn bezwaren tegen de corona dictatuur bij voorbaat te verwerpen als "fout"...

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 25 juni 2021 om 12:56.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 12:47   #122
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De laatste drol van de Jurgen, ze kunnen er bloempies op gaan leggen:

Ik zou eerder denken dat dit een waarheidsgetrouwe “selfie” is die jij genomen hebt.
Oud 25 juni 2021, 12:53   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Toen indertijd de foto's uitlekten van Belgische para's die een jonge afrikaan boven een kampvuur roosterden hoorden we de usual suspects niks zeggen over 'helden'.
Kan jij dat bewijzen? Bestaat daar trouwens een draad over op dit forum?

Graag ook bewijzen van de échte Belgische "suspects" die HUN Belgische para's het vuur aan de schenen legden omdat ze hun opdracht niet uitvoerden zoals het dierbare vaderland dat van hen verwachtte.
Oud 25 juni 2021, 12:56   #124
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Laat dat maar een vloeibare aflaat zijn.
een aflaat is een aflaat zij de Bischop , en hij verkrachte nog rap een misdienaar.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 12:56   #125
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Bent u niet een beetje over de grens van het fantsoen aan het gaan hier?

Neen, ik zeg maar wat is: de man was over zijn toeren. Anders had hij niet gedaan wat hij heeft gedaan. Dat lijkt me toch evident. En dus kunnen we hem dit niet ten volle aanrekenen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 13:02   #126
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Toen indertijd de foto's uitlekten van Belgische para's die een jonge afrikaan boven een kampvuur roosterden hoorden we de usual suspects niks zeggen over 'helden'.
Ik heb toen gezegd, dat die "kinderen" daar geen kinderen zijn zoals wij dat hier kennen.

Als ze je op je 9' een AK47 in je pollen duwen en je wijsmaken hoe je infidels moet afmaken, kan ik mij er wel iets bij voorstellen dat als je als groepje parra's zo een paar gasten kunt pakken nadat ze je kamp al een paar dagen belagen, je daar even creatief mee wordt.

Er was alleen een idioot bij die daar foto's van moest nemen. Zoek maar eens op wat het glorieuze belgische leger (of de huurlingen die ze in dienst hadden) bij de Ommegang allemaal heeft uitgespookt. Dat was tegen de Simba's (ook geen doetjes)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 13:04   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mensen die naar oorlogsgebieden gaan zijn geen 'helden'. Het zijn beroepsmilitairen die een opdracht uitvoeren waarvoor ze betaald worden. U maakt nogal vlug van iemand een 'held', is het niet?
Inderdaad, HO. Net zoals het betaalde Belgische beroepsmilitairen waren die Lumumba vermoorden. Het verschil met de betaalde Belgische krachten wiens racistische aard bovenkwam is dat de moordenaars van Lumumba een koninklijke opdracht uitvoerden, en Belgische para's die een Afrikaan roosterden waren geïnspireerd door wat er in Congo gebeurde onder een vorige Belgische koning.
[/b]
Oud 25 juni 2021, 13:04   #128
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Sta me toe om nog iets op te merken dat ik erg vreemd vind aan de officiële lezing van het Jürgen Conings verhaal:

Voorafgaand aan de ontdekking van zijn lijk werd een rugzak van hem gevonden in het bos dat naast wapens en levensmiddelen ook medicijnen tegen psychose zou hebben bevat.

Welnu, dat laatste vind ik onwaarschijnlijk. Ik kan me vergissen, maar stel dat je in je leven behandeld werd voor psychose en daar (op aangeven van je arts) medicijnen moet voor slikken...

Dan, op een bepaalde dag besluit je om een vijand te benoemen (in zijn geval kennelijk een viroloog) die je vastbesloten bent om te gaan vermoorden. Plan B bestond er kennelijk in om je zwaar bewapend terug te trekken in een bos, de komst van wetsdienaren af te wachten en je dan dood te vechten.

Zou je (als zogenaamde psychopaat) dan je medicijnen tegen psychose meenemen of ze juist weggooien? Het laatste, lijkt mij! Als je van plan bent om een aanslag te plegen (zo beeld ik mij in) dan verander je resoluut je gewoonten omdat alles wat je vanaf dat moment van plan bent immers drastisch is: in dat plaatje past het niet om braaf je pilletjes tegen psychose te blijven slikken...

Waartoe dienen pilletjes tegen psychose immers? Om jezelf te kalmeren, toch? En jezelf te behoeden tegen het plegen van "domme dingen"? Maar als je net van plan bent om een aanslag te plegen wil je dan niet uitrazen, dus het omgekeerde doen van wat de pilletjes beogen?

Er is aangetoond bijvoorbeeld dat anders "vrome" jihadisten die een grote terroristische aanslag gingen plegen (type 9/11) de dag tevoren niet van 's morgens tot 's avonds de koran gingen reciteren maar zich moed gingen indrinken in bars en nachtclubs... Dingen die ze anders vermeden.

Samengevat: dat we in de media te horen kregen dat er in het bos zijn rugzak was gevonden met medicijnen tegen psychose vind ik zeer onwaarschijnlijk en diende (als je het mij vraagt) om de man te framen als "gek" zodat we alles wat we eventueel van hem konden verwachten (daden, uitspraken) meteen dienden op te vatten als afkomstig van iemand "die niet wist wat hij aan het doen was".

Op die manier waren al zijn bezwaren tegen de corona dictatuur bij voorbaat te verwerpen als "fout"...
Zelfs indien we even doorgaan op uw redenering en dat er geen medicijnen tegen psychosen in zijn rugzak zouden zijn geweest, dan nog lijkt het mij duidelijk dat heel zijn gedrag met de uiteindelijke fatale afloop toch geen normaal gedrag is en dat zulke gedragingen wijzen op het gedrag van iemand die geestelijk niet meer mee is. Het wijst eerder op een ersntige psychische stoornis of zware depressie .
Oud 25 juni 2021, 13:05   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waar en waarin Conings nu een held zou zijn. Gewoon een door en door overspannen iemand die zich doodschoot. Dat zijn de feiten en niet wat sommigen ervan willen maken.
Wel, er werd gezegd dat hij plande om Van Ranst dood te schieten he. In de mate dat wat er daar verteld werd juist is, is hij dus een potentiele held. In de mate dat dat allemaal leugens waren, is hij misbruikt door het regime om er ondanks hemzelf een held van te maken.

Met andere woorden, er zijn twee alternatieven:

1) wat men zegde was waar en Conings was echt van plan om Van Ranst af te maken. Hij heeft zich daar totaal in mispakt, het is mislukt, maar de wens zelf maakt van hem een held. Dan is wat jij zegt hierboven totaal fout.

2) wat jij zegt is juist. Dan heeft men gans dat verhaal over Conings de gevaarlijke terrorist die Van Ranst wilde doden, uitgevonden als een leugen, en zonder het te willen van die nietsvermoedende man een SYMBOLISCHE fiktieve held gemaakt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juni 2021 om 13:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 13:05   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik zeg maar wat is: de man was over zijn toeren. Anders had hij niet gedaan wat hij heeft gedaan. Dat lijkt me toch evident. En dus kunnen we hem dit niet ten volle aanrekenen.
Telaat Ho. Véééél te laat. Jouw dubbelhartig broodje is intussen al meer dan maand oud.
Oud 25 juni 2021, 13:08   #131
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, er werd gezegd dat hij plande om Van Ranst dood te schieten he. In de mate dat wat er daar verteld werd juist is, is hij dus een potentiele held. In de mate dat dat allemaal leugens waren, is hij misbruikt door het regime om er ondanks hemzelf een held van te maken.
Je weet onderhand toch dat Het Oosten alles beter weet?
Oud 25 juni 2021, 13:09   #132
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Telaat Ho. Véééél te laat. Jouw dubbelhartig broodje is intussen al meer dan maand oud.
Sinds 'den Oorlog' is met 'den Oosten' niet meer goed gekomen. Diep treurig is dat.
Oud 25 juni 2021, 13:10   #133
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs indien we even doorgaan op uw redenering en dat er geen medicijnen tegen psychosen in zijn rugzak zouden zijn geweest, dan nog lijkt het mij duidelijk dat heel zijn gedrag met de uiteindelijke fatale afloop toch geen normaal gedrag is en dat zulke gedragingen wijzen op het gedrag van iemand die geestelijk niet meer mee is. Het wijst eerder op een ersntige psychische stoornis of zware depressie .
Dank je voor de uitslag van je onderzoek, meneer doktoor.
Oud 25 juni 2021, 13:12   #134
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
lijkt het mij duidelijk dat heel zijn gedrag met de uiteindelijke fatale afloop toch geen normaal gedrag is en dat zulke gedragingen wijzen op het gedrag van iemand die geestelijk niet meer mee is.
Dat zou je dus van ongeveer elke held in de geschiedenis gezegd hebben he. Jouw enige helden zijn dus pantoffel helden, alle anderen zijn gestoorde mensen die beter thuis bij moeder waren gebleven en hun warme melk gedronken.

Je zou dat ook van Claus von Stauffenberg gezegd hebben: wat een onnozelaar, zo de Fuehrer proberen af te maken, terwijl hij een gewaardeerde officier was en een schoon kasteel bezat. Nu is de Fuehrer gelukkig toch niet dood, en is hij - zoals het past he - doodgeschoten door soldaten. Wat een geestelijk zieke toch.
Oud 25 juni 2021, 13:14   #135
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Sinds 'den Oorlog' is met 'den Oosten' niet meer goed gekomen. Diep treurig is dat.
Hij heeft de zelfmoord van de Fuehrer nooit verteerd. De lafaard. In plaats van het Herrenvolk blijven te verdedigen.
Oud 25 juni 2021, 13:15   #136
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Citaat:
Op die manier gaat u er wel van uit dat het gelopen is zoals men u voorgehouden heeft... En sluit je bij voorbaat ieder kritisch analyseren uit. Ik blijf er bij dat het totaal onzinnig is om je kalmeerpilletjes mee te graaien en in je oorlogsrugzak te stoppen als je net van plan bent om een Armageddon te ontketenen...
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 13:16   #137
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs indien we even doorgaan op uw redenering en dat er geen medicijnen tegen psychosen in zijn rugzak zouden zijn geweest
Maar wie zegt dat die rugzak daar door Juergen achtergelaten werd en dat die inhoud van hem was ?
Oud 25 juni 2021, 13:19   #138
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Dzjezus. Als je rebels wil doen trek je je die beslissing toch niet aan?

Ik krijg stenen kloten van die halfslachtige rebellie om een ferme actie te plannen en die dan af te blazen omdat het niet mag van de burgemeester.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 13:33   #139
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar wie zegt dat die rugzak daar door Juergen achtergelaten werd en dat die inhoud van hem was ?
Juist ja. En wie zegt dat Conings dood is.
Oud 25 juni 2021, 13:36   #140
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bemoeit zich met de familiale toestand. Vergeet niet dat zijn vrouw nog leeft.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be