![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is precies het verschil volgens jou?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als iemand mij blijft "uitschelden" voor rechtse, dan ga ik dat wel als een geuzennaam beschouwen, en er nog fier op zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik heb nooit, geen enkele, nada nuance gehad in het expressie geven van mijn absolute walging voor extreem-rechts in het algemeen en het Blok in het bijzonder. Pakweg 2 jaar geleden was de moderatie niet draconisch zoals nu, toen kon ik nog het Blok en hun politici omschrijven met scatologische en faecale terminologie. Een voorrecht waar ik zeeer graag gebruik van maakte. Meestal voegde ik er in bijlage nog een animated gif bij van een beerkar die een veld aan het besproeien was. nostalgie... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, wel een zekere nostalgie naar de mooie tijd dat we hier nog ongestraft onze mening mochten ventileren over extreem-rechts.
Jammer, maar helaas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit quasi alle reacties hier op het forum blijkt dat men 'rechts' gebruikt als term voor N-VA, liberalen, tsjeven. Dan spreekt men toch duidelijk over centrum-rechts ? Het verschil met extreem-rechts is toch overduidelijk ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenminste, als je wou bewijzen dat die benamingen niets meer met de inhoud te maken hebben in Belgie.
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helaas voor hen: no passaran! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juni 2021 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien in het zwart spuiten die goedendag, dan past hij beter bij mijn kepi en zwarte laarzen.
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=342
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb toch niet de indruk dat het giftig gehalte van jouw boodschappen gemilderd is.
![]() |
#413 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zie jij jezelf als centrum rechts? Is tegen burgervrijheden zijn een kenmerk van centrum rechts?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ideologisch gewoon rechts. Punt. Voor het ene item ben ik eerder nogal kleurloos "gematigd" en voor het andere ben ik eerder "radicaal". En ik ben ervan overtuigd dat dit bij vele andere "rechtsen" ook zo is.
![]() |
![]() |
#416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen de context van de discussies hier op het forum, en de veelvuldig herhaalde mythes over 'redenen' van collaboratie, over bestraffing, over repressie en hoe die ongelijk zou toegepast zijn, kan ik ook het -schitterende- interview in Doorbraak.be aanbevelen dat Karl Drabbe afnam van Koen Aerts. Er sneuvelen een pak mythes, maar hij geeft ook veel context en achtergrond, verklaringen vanwaar sommige veelgehanteerde ficties en aannames hun origine vinden. https://doorbraak.be/koen-aerts-coll...-schuilt-mens/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Duitse bezetter vervulde de rol van plaatsvervangende overheid volgens de Conventie van Den Haag van 1907. Duitsland heeft die Conventie op talloze punten geschonden. Niet echt een legitieme overheid dus om het nog zacht uit te drukken.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En schieten op uw eigen soldaten omdat ze met een waterpistool tegen machinegeweren moesten vechten en dus al snel het hazepad kozen is ook niet echt wat je noemt een goede tactiek. Duidelijk te zien in de film enemy at the gates als ik me niet vergis. Het rode leger had nooit kunnen winnen zonder massale logistieke steun en grondstoffen vanuit de USA. Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 juni 2021 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over een toxisch onderwerp (extreem-rechts) valt enkel in gifige termen te spreken. Het is de natte droom van de fanbase van extreem-rechts dat men hen zou behandelen alsof ze 'gewoon een partij zijn als de anderen'. Quod non.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |