![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De EU is niet alleen een markt maar ook een waarde gemeenschap. De EU is niet bedoeld om alleen subsidies te ontvangen en geen verplichtingen na te komen. Laat Orban dan ophoepelen uit de EU. Poetin wil Hongarije graag bij Rusland voegen. Laatst gewijzigd door cato : 28 juni 2021 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://ec.europa.eu/migrant-integra...slim-countries
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
Waarom gaan ze niet weg bij de voor hun verschrikkelijke EU? citaat Trouw Rode vlaggen wapperen in een zomers briesje. Een honderdtal mensen trotseert de verzengende hitte en verdringt zich rond Valeri Rasjkin. “President Poetin had beloofd dat vaccinatie alleen op vrijwillige basis mag plaatsvinden”, zegt het communistische parlementslid bozig vanonder zijn rode alpinopetje. “Nu zien we dat mensen worden gedwongen zich te laten inenten. Dat is een schending van de Grondwet!” Een instemmend gejuich stijgt op. Een handvol politiemensen kijkt van een afstand toe. Iets verderop staan twee arrestantenwagens. Via een megafoon roept de politie de aanwezigen op afstand te houden en mondkapjes te dragen, wat door vrijwel alle aanwezigen wordt genegeerd. https://www.trouw.nl/buitenland/prot...-uit~ba804afa/ Laatst gewijzigd door cato : 28 juni 2021 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 28 juni 2021 om 13:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een groot verschil tussen achterlijken die zich wegsteken achter een godsdienst en een staatshoofd van een natie die deel uitmaakt van de EU. Dit Hongerije heeft geen plaats in Europa. Dit trachten goed te praten door af te wijken naar een vreemdelingen probleem is schandalig. Het gaat over een primair recht. Homoseksuelen en transgenders zijn niet abnormaal. Het zijn degenen die dat niet kunnen aanvaarden die abnormaal zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik post alvast enkele links die ik onder de noemer "stof tot nadenken" plaats. Na migratie de "LGBT-ideologie": waarom Hongaars premier Orbán de confrontatie aangaat met de EU Homokoppels met kinderen Misschien zou dat verboden moeten worden??? ![]() Duitse lesbrochure beveelt elektroshocks aan tegen heteroseksualiteit Poolse minister wil omstreden Hongaarse anti-LGBT-wet overnemen
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() In mijn dorp wonen er geen migranten, tenzij Hollanders maar die mogen niet gaan stemmen. De 45% die is gaan stemmen zijn voluit voor LR gegaan, de RN stemmers zijn thuis gebleven. LFI en Ecolo hebben we hier niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() De EU zit opgescheept met de Oostblok landen.
Het wordt tijd om de EU te splitsen in Oost en West. citaat: De Europese Unie staat een halfjaar onder leiding van de controversiële Sloveense premier Janez Jansa. Hij schurkt graag aan tegen de Hongarse premier Viktor Orbán en Donald Trump. Jansa wordt in Brussel met argwaan gevolgd. De adept van de Amerikaanse ex-president Trump gaat net als zijn voorbeeld gretig twitterruzies aan met politieke tegenstanders en journalisten. Dat leverde hem de bijnaam 'Maarschalk Twito' op, naar de voormalige Joegoslavische autocraat. https://www.topics.nl/kloon-trump-zi...t=mijn-nieuws/ citaatAD: Timmermans woedend op Sloveense premier om ‘lasterlijke’ twitterfoto, Nederlander stapt van podium Met een twitterfoto heeft de Sloveense premier Janez Jansa de woede gewekt van Eurocommissaris Frans Timmermans. Die wilde prompt niet meer met Jansa op de groepsfoto ter gelegenheid van het aantreden van Slovenië als EU-voorzitter. Timmermans, voorzitter Ursula von der Leyen en een flink aantal andere Eurocommissarissen zijn in Slovenië, omdat dat land aan de beurt is om een halfjaar lang het voorzitterschap van de EU op zich te nemen. Jansa liet zijn gasten een foto zien met daarop twee Sloveense rechters en enkele sociaaldemocratische politici, met de boodschap dat deze ‘communisten’ de rechterlijke macht in zijn land zouden infiltreren, zeggen ingewijden. Die ‘onacceptabele aanval op en laster over twee rechters en twee sociaaldemocratische Europarlementariërs’, ging Timmermans te ver. ,,Ik kon simpelweg niet op hetzelfde podium staan als premier Jansa”, laat hij weten. Die zou ‘de integriteit hebben betwist’ van de rechters enkel ‘omdat ze op dezelfde foto stonden’ als de sociaaldemocraten. https://www.ad.nl/buitenland/timmerm...dium~af35a11d/ Laatst gewijzigd door cato : 2 juli 2021 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Welke waarden legt Hongarije naast zich neer die de rest van Europa wel heeft ? Het is in Hongarije ook pride-maand en die mensen worden niet in de gevangenis gestoken zoals met mensen in België wordt gedaan die een spandoek "stop islamisering" ontrollen. Wat Hongarije niet wil is dat op scholen kinderen het traditionele man-vrouwrollenpatroon wordt ontnomen, dat ze er met de hele woke-waanzin worden gebrainwasht. Het afbreken van het traditionele man-vrouwpatroon (en ik heb het niet over huisvrouw - werkende man-patroon maar over het binaire biologisch verschil) is geen Europese waarde. Die waanzin wordt ons nog maar zeer recent van bovenaf opgelegd en leidde in de Angelsaksische wereld reeds tot tienduizenden puberende lesbische meisjes die men tot man is beginnen ombouwen en waarvan velen er spijt krijgen. Men maakt massa's kinderen rijp voor het gesticht met die woke-waanzin, in de hoop enkelingen ervan te redden. Dat is wat Hongarije niet wil en waar die wet over gaat maar onze media proberen ons anders te laten geloven. Woke is geen Europese waarde, dat is een compleet geschifte en door zieke geesten van bovenaf gepushte hype die hopelijk zo snel mogelijk weer verdwijnt, in al zijn vormen. (En ik heb niets tegen het hele transgedoe voor volwassenen hoor - buiten dat het zo gepropageerd wordt de laatste jaren. Ik deadname of vermijd diegenen die ik ken niet, ga er gewoon mee om zoals met andere collega's of kennissen. Ik vind het gewoon belangrijk dat kinderen iets hebben om zich aan vast te houden en als later blijkt dat er toch iets scheelt dan mag men voor mijn part zelfs in een kat veranderen maar geef mensen tenminste tot 21 de tijd om zichzelf te leren kennen aan de hand van het traditionele en in de natuur meest voorkomende man-vrouwpatroon alvorens ze vol hormonen te duwen en niet-terugkeerbare dingen in gang te zetten, of hun kop zot te maken - letterlijk - met genderfluïditeit, non-binair-gedoe, ... . Relaties zijn zo al moeilijk genoeg.) In Hongarije kunnen holebi's niet trouwen of geen kinderen adopteren maar ze kunnen wel een samenlevingscontract ondertekenen. Als dat land daar nu voor kiest ? Bij ons bestaat dat ook allemaal nog maar net dus men kan dat bezwaarlijk Europese waarden noemen. In Hongarije blijft gewoon het gezin, man en vrouw met kinderen de norm. De rest is er niet verboden. Het is gewoon niet de norm. Maar voor sommige staat dat blijkbaar gelijk aan fascisme. Persoonlijk vind ik het huwelijk sowieso al totaal ontwaard dus waarom de Hongaren het niet toestaan voor holebi's ontgaat me. Het is niet door de holebi's dat het huwelijk ontwaard is. Het is door zes keer te hertrouwen dat het ontwaard wordt. Wat vind jij ? (Nu ben ik toch wel echt reactionair bezig want op Belgische scholen - tijdens de woke-lessen van de gesubsidieerde vzw'tjes van pas afgestudeerde 'social science' gebrainwashten - wordt aangeleerd dat ik je eerst moet vragen welke voorzetsel ik dien te gebruiken om je aan te spreken - je moest maar eens non-binair zijn - om je geen pijn te doen ...)
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 2 juli 2021 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zijn gewoon wat buitenbeentjes, zoals er andere buitenbeentje zijn die liever wiskunde doen dan bier zuipen of zo, en daar is niks mis mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger argumenteerde men wel eens dat het homohuwelijk toelaten het heterohuwelijk niet belet. Een valabel argument en ik ga in die redenering mee. Maar tegenwoordig lijkt het wel alsof men het traditionele man-vrouwpatroon kapot wil omdat het andere mensen belet in hun ontwikkeling. Dat is dezelfde redenering als zou het homohuwelijk het heterohuwelijk beletten. Het vrouw-manpatroon als houvast in de opvoeding aanhouden belet niet dat de extreem kleine minderheid die daar neurologisch of biologisch te ver van afwijkt zich niet kan ontwikkelen. Hoe de social sciencers tegenwoordig met hun gesubsidieerde vzw's op scholen al op de kleuters beginnen inpraten en kinderen beginnen vol hormonen steken als ze als jongen wat vrouwelijk of als meisje wat mannelijk gedrag vertonen (hoe gender is toch fluïde ?) is totale waanzin. Hongarije heeft groot gelijk daar niet aan mee te willen doen. Volgens mij beseffen veel politici zelfs niet waar ze het over hebben als ze Hongarije aanvallen.
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een renaissance is iets anders dan boudweg de klok x decennia terugdraaien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, er is een verschil tussen niet-storend minderheidsgedrag het leven zuur maken (homo's het leven moeilijk maken en zo) waar geen enkele goeie reden voor is, en dat minderheidsgedrag als "norm" willen opvoeren. Er is niks mis met van de norm te zeggen dat het de norm is, en dat het minderheidsgedrag minderheidsgedrag is he. Wat verkeerd is, is om die mensen met dat minderheidsgedrag lastig te vallen, want die doen niks mis, maar dat is het dan ook.
|
![]() |
![]() |