Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2021, 18:01   #21
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Het is maar wat je slecht noemt he. Ditmaal zal het ook 'slecht' aflopen, maar dan met vaccinatie.

btw de 'cijfers' waren vorige zomer beduidend beter dan nu, ondanks dat alles minder streng was. Ik heb daar nog nergens een zinnige verklaring voor gelezen.
Dat zijn zaken waar Rudy&co liever niet over spreken, de experten trouwens ook niet, en de journalisten al helemaal niet.
Trouwens wat Rudy slecht noemt is, is niet slecht, gewoon besmettingen onder jongeren die er een snotvalling van krijgen.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 18:04   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Het is maar wat je slecht noemt he. Ditmaal zal het ook 'slecht' aflopen, maar dan met vaccinatie.

btw de 'cijfers' waren vorige zomer beduidend beter dan nu, ondanks dat alles minder streng was. Ik heb daar nog nergens een zinnige verklaring voor gelezen.
Vorig jaar was het besmettingscijfer belangrijker dan nu.
Nu loopt misschien de helft van de gevaccineerden besmet rond. En de rest ook maar niet echt kwetsbaar.
So what ? Zolang de hospitalen niet overbezet geraken en er niet te veel dooien vallen zie ik geen probleem.
Geniet een beetje van het zonnetje, als ze schijnt, en van een gezellig terras.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 18:09   #23
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nu loopt misschien de helft van de gevaccineerden besmet rond. En de rest ook maar niet echt kwetsbaar.
So what ? Zolang de hospitalen niet overbezet geraken en er niet te veel dooien vallen zie ik geen probleem.
Ik vrees dat de politici en de virologen met al hun gezond verstand daar wel een probleem gaan van maken. Als ik de media er op nalees, heeft dat er alleszins alle schijn van.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 22:23   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verleden jaar deze tijd hebben ze het eens geprobeerd, het was zomer voor iedereen, maar het liep slecht af. Wat wil je, zonder vaccinatie.
Er waren vorig jaar in Juli omzeggens geen besmettingen meer geen zieken geen opnames of doden.

Nu is het ook zomer er zijn er meer dan de helft volledig gevaccineerd en er zijn in tegenstelling meer besmettingen als vandaag.

Maar dat dacht ik al wel eerder. Dit is dan ook geen virus als andere anderen. Ik blijf bij mijn stelling dat dit een aangemaakt virus is en geen natuurlijk.

Dat fabeltje van het is een seizoenvirus lijkt ook van geen kanten te kloppen. Maar dat schreef ik ook al vele maanden geleden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 22:33   #25
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Verleden jaar deze tijd lag er ook bijna niemand meer in het hospitaal. Eerlijk gezegd zie ik geen verbetering op het terrein. Het is trouwens een kwestie van tijd eer er een variant opduikt die er los doorbreekt. Is het niet de Lambada variant zal het wel de Salsa variant zijn.
Die vaccins zijn niet veel meer dan wat vitaminespuitjes met de bedoeling snel miljarden binnen te rijven terwijl ze eigenlijk totaal geen weet hadden met welk virus ze hadden te doen.

Trouwens de ene na de andere vaccin producent faalt in zijn opzet kijk maar naar Sanofi en of Curevac. Het zal zoals met vele virussen nog jaren duren eer er een echt doeltreffend vaccin zal voorhanden zijn. En in dit geval zeker want het aangemaakte virus zal zijn geheim niet makkelijk prijsgeven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juli 2021 om 22:35.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 23:10   #26
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Verleden jaar deze tijd lag er ook bijna niemand meer in het hospitaal. Eerlijk gezegd zie ik geen verbetering op het terrein. Het is trouwens een kwestie van tijd eer er een variant opduikt die er los doorbreekt. Is het niet de Lambada variant zal het wel de Salsa variant zijn.
Die vaccins zijn niet veel meer dan wat vitaminespuitjes met de bedoeling snel miljarden binnen te rijven terwijl ze eigenlijk totaal geen weet hadden met welk virus ze hadden te doen.

Trouwens de ene na de andere vaccin producent faalt in zijn opzet kijk maar naar Sanofi en of Curevac. Het zal zoals met vele virussen nog jaren duren eer er een echt doeltreffend vaccin zal voorhanden zijn. En in dit geval zeker want het aangemaakte virus zal zijn geheim niet makkelijk prijsgeven.
Binnen enkele jaren is er geen nood meer aan een vaccin, dat weten die firma's ook wel, het nu of nooit om geld te scheppen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 00:38   #27
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Binnen enkele jaren is er geen nood meer aan een vaccin, dat weten die firma's ook wel, het nu of nooit om geld te scheppen.
Dat is beslist zo, vandaar dat de lobbymachine (verpersoonlijkt door virologen, epidemiologen, ...) in de media non-stop op volle toeren draait...

Als onze "vaccinatiebereidheid" zo geweldig groot is als ze ons willen doen geloven, waarom moeten we dan horendol worden van de constante oproepen om ons AUB te laten vaccineren...? Beroepsleugenaars zijn het! Tuig van de richel!
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2021, 07:48   #28
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uit de AD

——-

Er is een heuse uitbraak van het coronavirus onder katachtigen in Washington, meldt de National Zoo in de Amerikaanse stad. Zes leeuwen en drie tijgers hebben er positief getest op het virus.

Verzorgers zagen dat de besmette dieren minder aten en moesten hoesten en niezen. Ook waren ze snel vermoeid. De definitieve uitslag wordt binnen een paar dagen verwacht, maar de leeuwen en tijgers hebben vrijdag al positief getest op corona.

Door de grote afstand kunnen de dieren geen bezoekers besmetten, verzekert de dierentuin in Washington. Verzorgers geven de tijgers en leeuwen nu medicatie. Al blijft het gissen naar hoe de dieren het virus hebben opgelopen: medewerkers van het park dragen mondkapjes in hun bijzijn.

Het is lang niet voor het eerst dat dieren in een dierenpark besmet raken. Al is een dergelijke grote uitbraak zeldzaam. Wel raakte laatst nog een groep gorilla's in Atlanta besmet met het coronavirus.
Oud 19 september 2021, 09:12   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al blijft het gissen naar hoe de dieren het virus hebben opgelopen: medewerkers van het park dragen mondkapjes in hun bijzijn.
En aangezien we nu weten dat mondkapjes niet (goed) werken, is dat dus alles behalve een mysterie he.

"het blijft gissen hoe die oudjes het virus hebben opgedaan: alle medewerkers in het centrum zijn gevaccineerd".

Ik denk dat we op 2 passen zijn van de Grote Sprong Voorwaarts van Mao.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 september 2021 om 09:13.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2021, 09:32   #30
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Eigenlijk wil dat ook zeggen dat je alle zwerf katten en honden preventief moet ruimen.
Aangezien de crisis door onze "leiders" wordt veroorzaakt, stel ik voor de beleidsbepalers op te ruimen, voordat zij ons opruimen.
Oud 19 september 2021, 09:35   #31
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit de AD

Al blijft het gissen naar hoe de dieren het virus hebben opgelopen: medewerkers van het park dragen mondkapjes in hun bijzijn.
Vanaf nu moeten alle zwerfkatten een mondkapje dragen in het bijzijn van parkopzichters, anders zal het een mysterie blijven hoe dezen virussen kunnen oplopen.

Bovendien moeten alle raamopeningen voorzien worden van kippengaas, anders blijft het gissen naar hoe de mensen muggenbeten kunnen oplopen.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 19 september 2021 om 09:39.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2021, 09:40   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wil dat ook zeggen dat je alle zwerf katten en honden preventief moet ruimen.
Maar ook alle zoogdieren in de natuur he. Herinner U dat 40% van de rendieren covid antilichamen had.
Oud 19 september 2021, 09:41   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Aangezien de crisis door onze "leiders" wordt veroorzaakt, stel ik voor de beleidsbepalers op te ruimen, voordat zij ons opruimen.
Lantaarnpalen to the rescue
Oud 19 september 2021, 09:55   #34
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En aangezien we nu weten dat mondkapjes niet (goed) werken, is dat dus alles behalve een mysterie he.
"het blijft gissen hoe die oudjes het virus hebben opgedaan: alle medewerkers in het centrum zijn gevaccineerd".
Dat wordt net als toen een 'salto mortale'.
Oud 19 september 2021, 09:57   #35
betabyte
Partijlid

Standaard

Citaat:
idem met illegalen en daklozen. Waar is hun recht op lockdown
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2021, 10:30   #36
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verzorgers geven de tijgers en leeuwen nu medicatie. Al blijft het gissen naar hoe de dieren het virus hebben opgelopen: medewerkers van het park dragen mondkapjes in hun bijzijn.
Het ecologisch klimaatvriendelijk maken van de Grenfell tower beantwoordde volgens de verschillende nazi vakantsie.. ik bedoel inspectieploegen ook strict aan de door de nazi's gestelde eisen.
En toen brandde het ding als een fakkel af met de aangebrachte isolatiepanelen als grote oorzaak.
Die "mondkapjes", minimaliserend woord voor "mondneusmasker", allicht vergelijkbaar verhaal.
Door de gintonic en de Ale, en het smakelijke restauranteten, zaten er allicht ook gaten in de controle. Een virus kaliber nm, ziet een raamwerk. Opgelost in vocht misschien moeilijker, maar wat doen mensen als hun vod nat wordt en ademen lastiger?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2021, 10:32   #37
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ook alle zoogdieren in de natuur he. Herinner U dat 40% van de rendieren covid antilichamen had.
Je kunt dat nog veel verder doortrekken, virussen zijn alomtegenwoordig, planten, alle leven.
Het duizendjarige rijk van de nazi's, happy end = dode planeet.
Hoera we hebben het virus verplettert.
Hallo?
Iemand?
Beep
Beep
Beep
Pillen plat.
Oud 19 september 2021, 10:35   #38
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ik betrap me erop dat ik zat te lachen met het beeld van zoo oppassers met een gezichtsboerka tussen de tijgers.
Ik had dat ook met het winkelpersoneel begin vorig jaar.
Straks tijgers met boerka harnassen.
De wereld is zot geworden.
Oud 19 september 2021, 11:38   #39
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Citaat:
Viroloog zegt dat ongevaccineerden fabriekjes zijn van varianten, gevaccineeden niet.

Dat is op zich al een grote leugen, gevaccineerden produceren ook varianten als ze besmet geraken. Anderzijds wil dat zeggen dat ze nu op jacht zijn naar ongevaccineerden en dat zijn dus kinderen, huisdieren, hoevedieren en alle contact vermijden met wilde dieren.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210704_96579903
bron?

En zeg nu niet "gezond verstand"
Ik bedoel een wetenschappelijke bron (universitaire studie, onderzoek, enz...)

En niet om te spotten, ik wil echt meer hierover lezen. En geen mambogekwakkel, maar een deftige wetenschappelijke website zonder toeters en bellen van 1 of andere tv-presentator die zich interessant wil maken.
Gezond verstand van de forumviroloog was dus perfect in orde, dat is 3 maanden later duidelijk.
Oud 19 september 2021, 11:41   #40
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En dat staat dan nog eens vandaag in de krant, niet een jaar geleden ofzo. die journalisten kunnen dus totaal niet meer voor zichzelf denken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be