![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of je dochter als slavin te verkopen of door een bezoeker te laten verkrachten (Lot). Heb jij je oog al uitgerukt? Heb je een dochter?
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kan mijn geen kloten schelen. Behalve dat ik wel vind dat het jouw mening mag zijn, en dat je deze mag verkondigen. Of dat nu zonde is, is even relevant of een reglementje in het voetbal over buitenspel, of een afspraak over het punten tellen van touwtje springen van mijn kleinste kleinkind.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je verzwijgt welke norm de kalotenkerk of andere kerken gebruiken: vanaf welke leeftijd zegenen zij huwelijken in, mocht de wet hen niet hinderen? Ik vind jouw manier van forummen zeer ambetant; op het randje af crimineel zelfs. Citaat:
doden van de vijand in een oorlog; wettige verdediging van zichzelf of een ander, abortus, euthanasie, de doodstraf na een veroordeling (in landen zoals Japan, de usa ...) Ik doe daar niet flauw over: het is moord. Maar een toegelaten moord. Te vermijden als het kan, maar toch ... Citaat:
Een heel spijtige moord zelfs, maar wel: toegelaten en helaas minder erg dan het alternatief. Citaat:
Het kan zijn dat ik geen gelijk heb, maar ik krijg de facto wel gelijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen vinden iemand slaan wel erg smerig. Maar in de wet staat niet "smerig behandelen" maar wel 'slagen en verwondingen' ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de rest is zever. (in mijn definitie: filosofische zever, niet zo denigrerend bedoeld dan dat het klinkt)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 juli 2021 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe mens en dier nu door beleid worden behandeld is regelrecht antichrist.
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees de tien geboden, de zeven hoofdzonden, de zeven deugden, de vijf sola’s, de gehel Schrift en aanschouw met eigen ogen. God heeft reeds gesproken en deze generatie mag dan wel andere normen en waarden verkiezen, ze mogen tegelijk eens bij het nekvel gegrepen worden en ter plaatse gaan bekijken wat hun “vrijheden” (wat de politiek inlepelt van mening te zijn) veroorzaakt in de klinieken, asielcentra, en wat de werkelijke prijs van deze “democratie” is. Johannes 8:44
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus het huwelijk van Maria (die nog een jong meisje was) en de oude Jozef was pervers.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Later kregen Maria en Jozef hun eigen zoon Jakobus.
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als men je d?*t kan wijs maken is bij jou alles mogelijk. Kwestie van deze tekst te begrijpen en dat lukt je niet, keer op keer. En dat Jozef al oud zou geweest zijn is nog zo'n middeleeuwse fabel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Hebreeuwse woord ' almah ' dat Mattheus als ' maagd ' in zijn Griekse vertaling overneemt, betekend ' jonge vrouw ' en duidt in de verste verte niet op iets wonderbaarlijks . ( J.D. Tabor, hoogleraar Godsdienstwetenschappen ) Laatst gewijzigd door Aton : 11 juli 2021 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Again. Niet gij of een of andere wikipedia bepaalt de belijdenis en het geloof; de Bijbel doet dat. Het Evangelie zegt:
Lukas:1:26-38 En in de zesde maand werd de engel Gabriel van God gezonden naar een stad in Galilea, genaamd Nazareth; Tot een maagd, die ondertrouwd was met een man, wiens naam was Jozef, uit den huize Davids; en de naam der maagd was Maria. En de engel tot haar ingekomen zijnde, zeide: Wees gegroet, gij begenadigde; de Heere is met u; gij zijt gezegend onder de vrouwen. En als zij hem zag, werd zij zeer ontroerd over dit zijn woord, en overleide, hoedanig deze groetenis mocht zijn. En de engel zeide tot haar: Vrees niet, Maria, want gij hebt genade bij God gevonden. En zie, gij zult bevrucht worden, en een Zoon baren, en zult Zijn naam heten JEZUS. Deze zal groot zijn, en de Zoon des Allerhoogsten genaamd worden; en God, de Heere, zal Hem den troon van Zijn vader David geven. En Hij zal over het huis Jakobs Koning zijn in der eeuwigheid, en Zijns Koninkrijks zal geen einde zijn. En Maria zeide tot den engel: Hoe zal dat wezen, dewijl ik geen man bekenne? En de engel, antwoordende, zeide tot haar: De Heilige Geest zal over u komen, en de kracht des Allerhoogsten zal u overschaduwen; daarom ook, dat Heilige, Dat uit u geboren zal worden, zal Gods Zoon genaamd worden. En zie, Elizabet, uw nicht, is ook zelve bevrucht, met een zoon, in haar ouderdom; en deze maand is haar, die onvruchtbaar genaamd was, de zesde. Want geen ding zal bij God onmogelijk zijn. En Maria zeide: Zie, de dienstmaagd des Heeren; mij geschiede naar uw woord. En de engel ging weg van haar.
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Job 13:5
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus eigenlijk uit traditie , ik vind het een echte banale reden !! De kerk kan de pot op , die gun ik sowieso geen cent !! Nee , dank u , ik heb er zelfs geen in huis !! Citaat:
tenzij ge uw eigen staat ergens wil oprichten !! Lang leve de democratie (zelfs met foutjes erin) !! Citaat:
een geloofsstaat resulteert enkel in nog meer spetterend gekletter , niemand die dan nog zijn/haar mond mag openen !! Citaat:
![]() BTW: Ik geloof sowieso al niet in bijbelse verhaaltjes !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles is gemanipuleerd door te knippen en plakken. Het volk gelooft dan die sprookjes op tv en heeft niet door wat hen afgenomen wordt en welke nieuwe normaal zich rond hen aan het uitbreiden is. Liever gevormd door de Bijbel dan gemassavormd door overheden die u wijsmaken dat ze doen waarvoor ze verkozen zijn. In geheel mijn leven heb ik de democratie nooit zien krijgen wat ze wou tenzij het aangestoken was door 1 of andere politieker. Ze spannen een paar mensen voor hun kar -die er niet eens om vragen- en de mensen die het niet eens nodig hebben eisen er naar. Monkey sees monkey does.
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die hebben zelfs totaal geen respect voor wie ook !! En ik herhaal: In zo'n staat moet u uw bakkes zelfs 1000% dichthouden !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 11 juli 2021 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |