Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2021, 12:16   #61
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hypothetisch voorbeeld.
De wet is geen referentie om tot een ethische samenleving te komen. Zeker niet de wetten van deze generatie leugenaars, dieven, corrupten en mensenmoordenaars.
De moderne democratische wet is een veel betere referentie dan de oude achterlijke Bijbel om bijvoorbeeld homoos ter dood te brengen of een vrouw bij overspel of je oog uit te rukken als je naar een vrouw kijkt met begeerte.
Of je dochter als slavin te verkopen of door een bezoeker te laten verkrachten (Lot).

Heb jij je oog al uitgerukt?
Heb je een dochter?
Oud 10 juli 2021, 14:51   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sta ook respectvol tegenover die mensen.
Maar in mijn opvoeding is dat een zonde. Het is geen gelijkwaardige relatie.
Ik zie ook dat slechte mensen de geaardheden gebruiken politiek te voeren en spannen hen alzo voor hun karretje; wat meer haatzaaierij veroorzaakt.
Vaak zijn deze politici te laf de problemen bij naam te noemen en wijzen ze de homohaat op de kerk af terwijl christendom wellicht de meeste belijdende homofielen heeft van alle religies. Maar een homohuwelijk kan simpelweg niet voor de kerk, moskee of synagoge. Het is tegen wat onze doctrine leert.

Weinigen maken daar een probleem van, maar de politiek moet alles opblazen om te kunnen heersen door verdeling.
Wat in jouw opvoeding, als het over private zaken gaat, zonde is of niet,
kan mijn geen kloten schelen.
Behalve dat ik wel vind dat het jouw mening mag zijn, en dat je deze mag verkondigen.

Of dat nu zonde is, is even relevant of een reglementje in het voetbal over buitenspel, of een afspraak over het punten tellen van touwtje springen van mijn kleinste kleinkind.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2021, 15:01   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als de wetgever een huwelijk tussen minderjarige en volwassene goedkeurt, is het niet pervers?
Je vergeet alweer (handig) het woord democratisch.
Je verzwijgt welke norm de kalotenkerk of andere kerken gebruiken: vanaf welke leeftijd zegenen zij huwelijken in, mocht de wet hen niet hinderen?
Ik vind jouw manier van forummen zeer ambetant; op het randje af crimineel zelfs.

Citaat:
Zoals dat abortus geen moord is omdat het mag van de wet?
Er zijn minstens vijf soorten moord die mogen van de wet:
doden van de vijand in een oorlog; wettige verdediging van zichzelf of een ander, abortus, euthanasie, de doodstraf na een veroordeling (in landen zoals Japan, de usa ...)
Ik doe daar niet flauw over: het is moord. Maar een toegelaten moord. Te vermijden als het kan, maar toch ...

Citaat:
Voor mij is het opzettelijk doden van een levend menselijk wezen die nog geen zelfbeschikkingsrecht heeft moord.
Je weet nu: ik vind dat ook moord.
Een heel spijtige moord zelfs, maar wel: toegelaten en helaas minder erg dan het alternatief.

Citaat:
Zo ook heb ik geen wetgever nodig mij te zeggen wat pervers of zedig is. Een staat die de jeugd steeds jonger seksualiseert en pedofielen beschermt is geen referentie.
Je mag gerust mijn definitie worst vinden; ik doe dat ook van jouw definitie.
Het kan zijn dat ik geen gelijk heb, maar ik krijg de facto wel gelijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 10 juli 2021, 15:06   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Oké.
Is pervers dan wel het juiste woord?
Bij pervers denk ik eerder aan rotte vis.
Welk woord gebruikt de wetgever dan?
Tja, dat is een probleem dat Oost-Europa, met name Polen en Hongarije op seksueel gebied was conservatiever zijn.
Maar ze buiten sluiten lijkt mij ook niet goed te zijn, want dan komen ze misschien onder de hoede van de Sovjet-Unie.
Dan zijn we nog verder van huis.
Ik dacht zoiets van 'misdrijven tegen de openbare zeden' en nog wat andere zever?

Sommigen vinden iemand slaan wel erg smerig.
Maar in de wet staat niet "smerig behandelen" maar wel 'slagen en verwondingen' ...

Oud 10 juli 2021, 15:09   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hypothetisch voorbeeld.
De wet is geen referentie om tot een ethische samenleving te komen. Zeker niet de wetten van deze generatie leugenaars, dieven, corrupten en mensenmoordenaars.
De wet is de enige referentie om tot een samenleving te komen.
Als de rest is zever. (in mijn definitie: filosofische zever, niet zo denigrerend bedoeld dan dat het klinkt)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 juli 2021 om 15:10.
Oud 10 juli 2021, 18:09   #66
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De wet is de enige referentie om tot een samenleving te komen.
Als de rest is zever. (in mijn definitie: filosofische zever, niet zo denigrerend bedoeld dan dat het klinkt)
Neen wij hebben de Bijbel nodig om tot beschaving te komen.
Hoe mens en dier nu door beleid worden behandeld is regelrecht antichrist.
Oud 10 juli 2021, 18:19   #67
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet alweer (handig) het woord democratisch.
Je verzwijgt welke norm de kalotenkerk of andere kerken gebruiken: vanaf welke leeftijd zegenen zij huwelijken in, mocht de wet hen niet hinderen?
Ik vind jouw manier van forummen zeer ambetant; op het randje af crimineel zelfs.

Er zijn minstens vijf soorten moord die mogen van de wet:
doden van de vijand in een oorlog; wettige verdediging van zichzelf of een ander, abortus, euthanasie, de doodstraf na een veroordeling (in landen zoals Japan, de usa ...)
Ik doe daar niet flauw over: het is moord. Maar een toegelaten moord. Te vermijden als het kan, maar toch ...

Je weet nu: ik vind dat ook moord.
Een heel spijtige moord zelfs, maar wel: toegelaten en helaas minder erg dan het alternatief.

Je mag gerust mijn definitie worst vinden; ik doe dat ook van jouw definitie.
Het kan zijn dat ik geen gelijk heb, maar ik krijg de facto wel gelijk.
Toch een zeer ernstig probleem? Dat het “gelijk” rond mensenrechten een verschuivende macht aan wetten kent; terwijl we reeds absolute wetten, rechten en vrijheden hebben ontvangen?
Lees de tien geboden, de zeven hoofdzonden, de zeven deugden, de vijf sola’s, de gehel Schrift en aanschouw met eigen ogen.
God heeft reeds gesproken en deze generatie mag dan wel andere normen en waarden verkiezen, ze mogen tegelijk eens bij het nekvel gegrepen worden en ter plaatse gaan bekijken wat hun “vrijheden” (wat de politiek inlepelt van mening te zijn) veroorzaakt in de klinieken, asielcentra, en wat de werkelijke prijs van deze “democratie” is.

Johannes 8:44
Oud 11 juli 2021, 06:40   #68
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat meen je niet.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2021, 08:46   #69
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht zoiets van 'misdrijven tegen de openbare zeden' en nog wat andere zever?
Ja, ja, dat klinkt mooi, deftig.
Citaat:
Sommigen vinden iemand slaan wel erg smerig.
Wel gemeen, maar smerig is als iemand je met stront gooit.
Citaat:
Maar in de wet staat niet "smerig behandelen" maar wel 'slagen en verwondingen' ...
Oké, zo hoort het ook...
Oud 11 juli 2021, 08:49   #70
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als de wetgever een huwelijk tussen minderjarige en volwassene goedkeurt, is het niet pervers?
Dus het huwelijk van Maria (die nog een jong meisje was) en de oude Jozef was pervers.
Oud 11 juli 2021, 10:45   #71
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dus het huwelijk van Maria (die nog een jong meisje was) en de oude Jozef was pervers.
Maria en Jozef waren nog maagd he. Jezus is geboren uit de maagd Maria en niet in de gelijkenis van een aardse vader, maar de Vader die in de hemelen is.
Later kregen Maria en Jozef hun eigen zoon Jakobus.
Oud 11 juli 2021, 11:47   #72
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maria en Jozef waren nog maagd he. Jezus is geboren uit de maagd Maria en niet in de gelijkenis van een aardse vader, maar de Vader die in de hemelen is.
Als men je d?*t kan wijs maken is bij jou alles mogelijk. Kwestie van deze tekst te begrijpen en dat lukt je niet, keer op keer. En dat Jozef al oud zou geweest zijn is nog zo'n middeleeuwse fabel.
Oud 11 juli 2021, 13:28   #73
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
https://weareisrael.org/spiritual-se...ulah-vs-almah/

Het Hebreeuwse woord ' almah ' dat Mattheus als ' maagd ' in zijn Griekse vertaling overneemt, betekend ' jonge vrouw ' en duidt in de verste verte niet op iets wonderbaarlijks . ( J.D. Tabor, hoogleraar Godsdienstwetenschappen )

Laatst gewijzigd door Aton : 11 juli 2021 om 13:34.
Oud 11 juli 2021, 13:55   #74
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Again. Niet gij of een of andere wikipedia bepaalt de belijdenis en het geloof; de Bijbel doet dat. Het Evangelie zegt:

Lukas:1:26-38
En in de zesde maand werd de engel Gabriel van God gezonden naar een stad in Galilea, genaamd Nazareth;
Tot een maagd, die ondertrouwd was met een man, wiens naam was Jozef, uit den huize Davids; en de naam der maagd was Maria.
En de engel tot haar ingekomen zijnde, zeide: Wees gegroet, gij begenadigde; de Heere is met u; gij zijt gezegend onder de vrouwen.
En als zij hem zag, werd zij zeer ontroerd over dit zijn woord, en overleide, hoedanig deze groetenis mocht zijn.
En de engel zeide tot haar: Vrees niet, Maria, want gij hebt genade bij God gevonden.
En zie, gij zult bevrucht worden, en een Zoon baren, en zult Zijn naam heten JEZUS.
Deze zal groot zijn, en de Zoon des Allerhoogsten genaamd worden; en God, de Heere, zal Hem den troon van Zijn vader David geven.
En Hij zal over het huis Jakobs Koning zijn in der eeuwigheid, en Zijns Koninkrijks zal geen einde zijn.
En Maria zeide tot den engel: Hoe zal dat wezen, dewijl ik geen man bekenne?
En de engel, antwoordende, zeide tot haar: De Heilige Geest zal over u komen, en de kracht des Allerhoogsten zal u overschaduwen; daarom ook, dat Heilige, Dat uit u geboren zal worden, zal Gods Zoon genaamd worden.
En zie, Elizabet, uw nicht, is ook zelve bevrucht, met een zoon, in haar ouderdom; en deze maand is haar, die onvruchtbaar genaamd was, de zesde.
Want geen ding zal bij God onmogelijk zijn.
En Maria zeide: Zie, de dienstmaagd des Heeren; mij geschiede naar uw woord. En de engel ging weg van haar.
Oud 11 juli 2021, 15:38   #75
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Again. Niet gij of een of andere wikipedia bepaalt de belijdenis en het geloof; de Bijbel doet dat. Het Evangelie zegt:

Lukas:1:26-38
En in de zesde maand werd de engel Gabriel van God gezonden naar een stad in Galilea, genaamd Nazareth;
Tot een maagd, die ondertrouwd was met een man, wiens naam was Jozef, uit den huize Davids; en de naam der maagd was Maria.
En de engel tot haar ingekomen zijnde, zeide: Wees gegroet, gij begenadigde; de Heere is met u; gij zijt gezegend onder de vrouwen.
En als zij hem zag, werd zij zeer ontroerd over dit zijn woord, en overleide, hoedanig deze groetenis mocht zijn.
En de engel zeide tot haar: Vrees niet, Maria, want gij hebt genade bij God gevonden.
En zie, gij zult bevrucht worden, en een Zoon baren, en zult Zijn naam heten JEZUS.
Deze zal groot zijn, en de Zoon des Allerhoogsten genaamd worden; en God, de Heere, zal Hem den troon van Zijn vader David geven.
En Hij zal over het huis Jakobs Koning zijn in der eeuwigheid, en Zijns Koninkrijks zal geen einde zijn.
En Maria zeide tot den engel: Hoe zal dat wezen, dewijl ik geen man bekenne?
En de engel, antwoordende, zeide tot haar: De Heilige Geest zal over u komen, en de kracht des Allerhoogsten zal u overschaduwen; daarom ook, dat Heilige, Dat uit u geboren zal worden, zal Gods Zoon genaamd worden.
En zie, Elizabet, uw nicht, is ook zelve bevrucht, met een zoon, in haar ouderdom; en deze maand is haar, die onvruchtbaar genaamd was, de zesde.
Want geen ding zal bij God onmogelijk zijn.
En Maria zeide: Zie, de dienstmaagd des Heeren; mij geschiede naar uw woord. En de engel ging weg van haar.
TROL !
Oud 11 juli 2021, 16:15   #76
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Job 13:5
Oud 11 juli 2021, 16:43   #77
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Job 13:5
TROL !
Oud 11 juli 2021, 17:47   #78
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: jij bepaalt het christendom niet, de Bijbel doet dat. In haar totaliteit en niet door te cherrypicken als een ongeletterde die niet kan begrijpend lezen.
De mens heeft dat boekje geschreven !!

Citaat:
Bwa, ik ken mensen die geen fluit gelovig zijn, maar het een plezant accent van feestelijkheid vonden om in een katholieke kerk te huwen.
Nou , ongelooflijk , uw eigen mening 60 minuten overboord gooien !!
Dus eigenlijk uit traditie , ik vind het een echte banale reden !!
De kerk kan de pot op , die gun ik sowieso geen cent !!

Citaat:
Knuffel je Bijbel.
Nee , dank u , ik heb er zelfs geen in huis !!

Citaat:
Nee !! Dat er wetten nodig zijn , akkoord , maar geen theocraziness ,
tenzij ge uw eigen staat ergens wil oprichten !!
Lang leve de democratie (zelfs met foutjes erin) !!

Citaat:
Dat er stront aan de knikker hangt , akkoord , maar ....
een geloofsstaat resulteert enkel in nog meer spetterend gekletter ,
niemand die dan nog zijn/haar mond mag openen !!

Citaat:
Tiens , hoe zwanger worden zonder te ....
BTW: Ik geloof sowieso al niet in bijbelse verhaaltjes !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2021, 19:11   #79
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
De mens heeft dat boekje geschreven !!

Nou , ongelooflijk , uw eigen mening 60 minuten overboord gooien !!
Dus eigenlijk uit traditie , ik vind het een echte banale reden !!
De kerk kan de pot op , die gun ik sowieso geen cent !!

Nee , dank u , ik heb er zelfs geen in huis !!

Nee !! Dat er wetten nodig zijn , akkoord , maar geen theocraziness ,
tenzij ge uw eigen staat ergens wil oprichten !!
Lang leve de democratie (zelfs met foutjes erin) !!

Dat er stront aan de knikker hangt , akkoord , maar ....
een geloofsstaat resulteert enkel in nog meer spetterend gekletter ,
niemand die dan nog zijn/haar mond mag openen !!

Tiens , hoe zwanger worden zonder te ....
BTW: Ik geloof sowieso al niet in bijbelse verhaaltjes !!
Ik geloof dan op keer niet dat we ooit in een democratie leefde.
Alles is gemanipuleerd door te knippen en plakken. Het volk gelooft dan die sprookjes op tv en heeft niet door wat hen afgenomen wordt en welke nieuwe normaal zich rond hen aan het uitbreiden is.
Liever gevormd door de Bijbel dan gemassavormd door overheden die u wijsmaken dat ze doen waarvoor ze verkozen zijn.
In geheel mijn leven heb ik de democratie nooit zien krijgen wat ze wou tenzij het aangestoken was door 1 of andere politieker.
Ze spannen een paar mensen voor hun kar -die er niet eens om vragen- en de mensen die het niet eens nodig hebben eisen er naar.
Monkey sees monkey does.
Oud 11 juli 2021, 21:16   #80
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liever gevormd door de Bijbel dan gemassavormd door overheden die u wijsmaken dat ze doen waarvoor ze verkozen zijn.
Een geloofsstaat naait u sowieso oneindig aantal keer harder !!
Die hebben zelfs totaal geen respect voor wie ook !!
En ik herhaal: In zo'n staat moet u uw bakkes zelfs 1000% dichthouden !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 11 juli 2021 om 21:28.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be