Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2021, 20:31   #81
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het “mensenrecht” om onnozel te doen. Hadden de Europese regeringen van bij de aanvang van de vaccinatiecampagne de inenting verplicht verklaard dan was die eindeloze stroom kwijl van onze antivaxxers en forum betweter-virologen reeds achter de rug. Hou op met die verrekte zever. Polio, hepatitis B zijn verplicht. Dan had het vaccineren tegen de covid evenzeer verplicht horen te zijn.
Enkel Polio is verplicht.

En dat is een vaccin dat al erg lang op de markt is en waarvan de lange termijn effecten bekend zijn. Merk ook op dat de efficientie van Polio vaccins enorm hoog is. 99pct immuniteit, dat is niet te vergelijken met de covid vaccins die een zekere bescherming tegen de ergste effecten geven maar absoluut geen immuniteit.

Een vaccin tegen de mazelen bvb is niet verplicht ondanks dat de mazelen - zeker voor kinderen - veel gevaarlijker is dan Covid.

Polio als referentie gebruiken om Covid vaccins te verplichten is eigenlijk een compleet idioot argument als je het mij vraagt. Het is eerder een argument tegen dan voor. Want dan stel je als maatstaf dat die vaccins vergelijkbaar moeten zijn met Polio vaccin qua bescherming, lange termijn effecten usw en dat zijn ze vooralsnog absoluut niet.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 juli 2021 om 20:35.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 20:44   #82
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Enkel Polio is verplicht.

En dat is een vaccin dat al erg lang op de markt is en waarvan de lange termijn effecten bekend zijn. Merk ook op dat de efficientie van Polio vaccins enorm hoog is. 99pct immuniteit, dat is niet te vergelijken met de covid vaccins die een zekere bescherming tegen de ergste effecten geven maar absoluut geen immuniteit.

Een vaccin tegen de mazelen bvb is niet verplicht ondanks dat de mazelen - zeker voor kinderen - veel gevaarlijker is dan Covid.

Polio als referentie gebruiken om Covid vaccins te verplichten is eigenlijk een compleet idioot argument als je het mij vraagt. Het is eerder een argument tegen dan voor. Want dan stel je als maatstaf dat die vaccins vergelijkbaar moeten zijn met Polio vaccin qua bescherming, lange termijn effecten usw en dat zijn ze vooralsnog absoluut niet.
Polio is enkel verplicht voor kinderen, net zoals de leerplicht.
Oud 13 juli 2021, 20:49   #83
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het “mensenrecht” om onnozel te doen. Hadden de Europese regeringen van bij de aanvang van de vaccinatiecampagne de inenting verplicht verklaard dan was die eindeloze stroom kwijl van onze antivaxxers en forum betweter-virologen reeds achter de rug. Hou op met die verrekte zever. Polio, hepatitis B zijn verplicht. Dan had het vaccineren tegen de covid evenzeer verplicht horen te zijn.
Ter info.

Het duurde vijf jaar nadat de eerste vergunning voor Thalidomide was verleend voordat iemand zich realiseerde dat Thalidomide de placentabarrière passeerde en ernstige geboorteafwijkingen veroorzaakte.

Het duurde nog eens 5 jaar voor men er mee stopte. Het duurde daarna tientallen jaren voor enkel een goedkoop excuses.

Haast en spoed is zelden goed.

Helaas leert men niet en doet men het opnieuw nu.
Oud 13 juli 2021, 21:08   #84
Walvader
Parlementslid

Standaard

Wat kan men juridisch ondernemen tegen deze coronapas en tegen verplichte vaccinatie ? Stel dat men dat in België zou proberen. Wat kunnen de Fransen doen ?
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 22:02   #85
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Wat kan men juridisch ondernemen tegen deze coronapas en tegen verplichte vaccinatie ? Stel dat men dat in België zou proberen. Wat kunnen de Fransen doen ?
De maatregelen hebben al aangetoond dat de overheid naar goeddunken wetten, en zelfs de grondwet, met de voeten kan treden zoveel ze maar willen.

Die zijn door geen enkele wet meer gebonden.
Oud 13 juli 2021, 22:28   #86
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
De maatregelen hebben al aangetoond dat de overheid naar goeddunken wetten, en zelfs de grondwet, met de voeten kan treden zoveel ze maar willen.

Die zijn door geen enkele wet meer gebonden.
De nieuwe maatregelen van Macron worden door een belangrijke meerderheid van de Fransen gesteund.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 22:28   #87
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets, zo werkt fascisme nu eenmaal. De joden konden indertijd ook geen stappen ondernemen. Dat geldt ook voor de niet gevaccineerden. Dat worden de parias van onze maatschappij. De schuld van alle problemen zal in hun schoenen geschoven worden en de fascisten staan het toe te juichen
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 22:32   #88
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik ga altijd de Urker vissers verdedigen in deze strijd. Die mensen zijn al vaak genoeg belazerd geweest door de Nederlandse overheid. Ook al ben ik een gevaccineerde.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 22:49   #89
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De nieuwe maatregelen van Macron worden door een belangrijke meerderheid van de Fransen gesteund.
Is dat zo?

Vindt gij het normaal dat men een nieuw soort identificatie-bewijs in het leven roept zonder dat daar een wezenlijk debat aan vooraf gaat? Dat de vrijheden van ieder individu van de ene op de andere dag afhankelijk zullen worden van een nieuw type identificatiebewijs. Een identificatiebewijs dat waarschijnlijk op criteria zal stoelen die ook van dag X op dag Y kunnen wijzigen.

Het feit dat dit zo gemakkelijk passeert vindt ik verontrustend. Dat hier geen gigantische ophef over gemaakt wordt bewijst voor mij dat de massa niet kritisch/rationeel meer kan nadenken.

Laatst gewijzigd door alpina : 13 juli 2021 om 22:51.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 22:50   #90
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stoppen met zich te laten testen.

Het ontslag eisen.
Oud 13 juli 2021, 22:51   #91
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Is dat zo?

Vindt gij het normaal dat men een nieuw soort identificatie-bewijs in het leven roept zonder dat daar een wezenlijk debat aan vooraf gaat? Dat de vrijheden van ieder individu van de ene op de andere dag afhankelijk zullen worden van een nieuw type identificatiebewijs.

Het feit dat dit zo gemakkelijk passeert vindt ik verontrustend. Dat hier geen gigantische ophef over gemaakt wordt bewijst voor mij dat de massa niet kritisch/rationeel meer kan nadenken.
https://www.lefigaro.fr/politique/un...-soir-20210713

Ik heb vaak in Afrika en Azië gereisd, het feit dat ik mij moest laten vaccineren voor een aantal ziektes en dat ik dat vaccinatiebewijs moest kunnen tonen heb ik nooit als een bedreiging ervaart. Daar is ook nooit een wezenlijk debat aan vooraf gegaan.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 13 juli 2021 om 22:54.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 22:53   #92
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dan blijft mijn 2de punt dus overeind: de massa kan niet meer nadenken. Het begrip "domme massa" is in deze tijden relevanter dan ooit.

Waarschijnlijk is de massa altijd al uitermate dom geweest maar heb ik me dat nooit gerealiseerd. Ik zie dat zelfs hier op dit forum, waar men bewust niet wilt nadenken maar verkiest om gewoon blind de leiders te volgen. Ik word daar triestig van.

Laatst gewijzigd door alpina : 13 juli 2021 om 22:54.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 05:11   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.lefigaro.fr/politique/un...-soir-20210713

Ik heb vaak in Afrika en Azië gereisd, het feit dat ik mij moest laten vaccineren voor een aantal ziektes en dat ik dat vaccinatiebewijs moest kunnen tonen heb ik nooit als een bedreiging ervaart. Daar is ook nooit een wezenlijk debat aan vooraf gegaan.
En moest ge telkens uw pasje tonen als je ergens een restaurant binnen wilde of zo ? Of was dat enkel maar bij de grensovergang ?

Want kijk, het probleem met zo een "pasje" dat U al dan niet toelaat om "dingen te doen" is dat het voor vanalles en nog wat kan geactiveerd of gedesactiveerd worden he. Ben je een opposant ? Schrijf je dingen die de overheid niet aanstaan ? Heb je teveel CO2 uitgestoten naar de goesting van sommigen ? Men desactiveert uw "sociaal pasje" en hup, uw leven is geblokkeerd.

Ik herinner mij nog vorig jaar dat men zich zorgen maakte over de privacy van die tracking apps. Dat er allerlei technieken waren om van zo een tracking app vooral geen gebruik kunnen te maken om te zien waar en met wie je was. Nu moet je een code tonen met naam en geboortedatum aan gelijk welke cafebaas en gaan die gegevens (want die moet de geldigheid van uw pasje checken he) direct naar een centrale databank die perfect weet waar om welk uur je ergens binnen ging.

Als men vaccinatie verplicht wil maken, dat men ze dan gewoon verplicht maakt. En daar ook de volle verantwoordelijkheid op zich van neemt.

Ik vind het heel goed dat er vaccins zijn die oude pees genoeg kunnen beschermen zodat die de ziekenhuizen niet meer overbelasten en dat het paniekvoetbal daarrond kan stoppen. Ik vind het heel goed dat ik zo een vaccin kan nemen zodat mijn risico om zwaar ziek te zijn zodanig is gedaald dat het mij niet kan schelen om covid op te doen of niet. En dat is het dan ook.

Dit is puur een ouwe-mensen ziekte. In Frankrijk voert men nu de druk gigantisch op om 12-jarigen te vaccineren, DOODGEWOON omdat men de ballen niet heeft op 50+ te verplichten van zich te vaccineren.

Als alle 50+ gevaccineerd zijn, dan kan men voor de rest corona vergeten, tenminste de (waarschijnlijk korte) tijd dat die vaccins werken tegen zware ziekte. Er is geen enkele reden om deze tijdelijke vaccins aan kinderen op te solferen.

Welnu, 12-jarigen vaccineren met deze vaccins die voor hen veel te hoog gedoseerd zijn, tegen een ziekte waar die 12-jarigen nu eens TOTAAL GEEN LAST van hebben, is gewoon schandalig, vooral als men weet dat het enkel en alleen maar dient om die gepensioneerden die geen vaccin wilden, trachten uit het ziekenhuis te houden, zodat Macron kan hopen van herverkozen te worden.

Dit is gewoon het chemisch misbruiken van kinderen voor een verkiezingscampagne.

Ik zou een verplichte vaccinatie boven een zekere leeftijd best normaal gevonden hebben. Dat is wetenschappelijk, maatschappelijk totaal te verantwoorden, en daar is een rationeel voordeel voor de gevaccineerde voor.

Ik ben altijd voorstander geweest van dat vrij te laten, opdat zij die de verkeerde keuze maken, daar ook aan ten onder gaan, maar dat is blijkbaar een principe dat spijtig genoeg niet algemeen gedeeld wordt: een soort domheids taks die maakt dat als je voor jezelf de verkeerde keuzes maakt uit idiocie, je er ook lekker aan ten onder gaat.

Dat ouderlingen die zich niet willen vaccineren dood gaan aan corona terwijl ze het ziekenhuis niet binnen mogen is iets dat mij vrolijk stemt.

Wat men nu doet is die ouderlingen hun goesting laten doen, en daarvoor dingen doet aan kinderen die voor hen lichtjes nadelig zijn.

Maar kom, ZELFS een vaccinale verplichting voor kinderen zou ik eerlijker gevonden hebben: dan moet je het als politicus maar recht in de ogen durven zeggen "ik verplicht kinderen om zich te vaccineren". Wat er hier nu gebeurt is ongelofelijk achterbaks, waarbij een enorme druk gezet wordt op kinderen, met een methode die recht uit een nazi regime komt: uw politiek juist pasje tonen om boodschappen mogen te doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juli 2021 om 05:19.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 05:59   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, er is veel kans dat met zijn achterbakse methode, Macron de essentie van zijn bedoeling, namelijk totale vaccinatie, gaat missen om een heel domme reden, daar waar het schoentje trouwens knelt:

https://www.saphirnews.com/Covid-19-...on_a28249.html

Citaat:
« Toutefois, les pouvoirs publics indiquent que les cérémonies cultuelles se déroulant dans les lieux de culte ne sont pas concernées par cette mesure. »
Het volstaat dus op uw cafe "moskee" te schrijven, en 't is in orde

Macron had geen keuze, want de Raad van State had al elke sanitaire regel in een kerk of moskee verboden, wegens schending van de vrijheid op het beleven van uw religie.

Blijkbaar staat het beleven van uw religie boven bijvoorbeeld het recht om mogen te studeren of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juli 2021 om 06:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 06:23   #95
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Trouwens, er is veel kans dat met zijn achterbakse methode, Macron de essentie van zijn bedoeling, namelijk totale vaccinatie, gaat missen om een heel domme reden, daar waar het schoentje trouwens knelt:

Macron had geen keuze, want de Raad van State had al elke sanitaire regel in een kerk of moskee verboden, wegens schending van de vrijheid op het beleven van uw religie.

Blijkbaar staat het beleven van uw religie boven bijvoorbeeld het recht om mogen te studeren of zo.
Dat zou in België geen echt probleem mogen vormen dus.

http://thechurchofbeer.com/

lets pray

Our lager,
Which art in barrels,
Hallowed be thy drink.
Thy will be drunk,
(I will be drunk),
At home as in the tavern.
Give us this day our foamy head,
And forgive us our spillages,
As we forgive those who spill against us.
And lead us not to incarceration,
But deliver us from hangovers.
For thine is the beer, The bitter and The lager.
Forever and ever,

The Barkeep

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 14 juli 2021 om 06:23.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 06:55   #96
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Dat is wat ik bedoelde. Hier in onze kleine stad hebben die mannen wel 5 van die “cafés”
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 08:09   #97
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Allez, 14 juillet! Prettige feestdag aan de Fransen!

Uiteraard in onze Vlaamse pers geen letter hierover !

Er is enkel nog Corona en wateroverlast in Riemst...
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 08:16   #98
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Ik zie vooral de radeloosheid bij de anti-vaxxers, nu de massale horden doden uitblijven, nu blijkt dat de vaccinaties wel werken, ook tegen de Delta variant (hoewel minder dan tegen de eerdere varianten)

De duizenden vaccindoden zijn er niet. En ze gaan er nooit komen. Het aantal hospitalisaties stijgt minder dan de besmettingen, dankzij de vaccinaties.

Toch blijven er idioten beweren dat er vergif zit in de vaccins, dat we er allemaal aan dood zullen gaan, dat we genetisch gemanipuleerd zullen worden, dat ze niet helpen, dat ze ...

Het zijn niet de gevaccineerden die in de hoek gedrumd worden hoor. Het zijn de anti-vaxxers. Vlaanderen heeft gelukkig een hoge vaccinatiegraad en dat zien we in de cijfers. Macron heeft dat in zijn Frankrijk niet. Daar lopen er vele meer dommekloten rond dan hier. Hij moet dus iets doen, gezien vaccinatie maar werkt bij een hoge dekking. Zij zijn daar heel ver van weg. Ik kan me moeilijk inbeelden dat hij gelukkig wordt van de genomen beslissingen, maar wat moet je doen, als uw bevolking gewoon achterlijk is?
Ik ken Nobelprijswinnaars die uitleggen waarom de Spike proteïne op lange termijn gevaarlijk is, maar het heeft geen zin om dat aan jou uit te leggen. Dit is jouw religie geworden. Net zoals de moslims Stephen Hawking als een zwakzinnige proberen weg te zetten omdat hij stelt dat Allah het universum niet geschapen heeft, zal jij Nobelprijswinnaars wegzetten als kwakzalvers omdat ze aantonen dat de Spike proteïne giftig is en dat de cijfers volledig gemanipuleerd zijn. Pfizer kreeg in 2009 trouwens een boete van 2.3 miljard dollar, de grootste in de geschiedenis van de USA, voor het vervalsen van resultaten en het omkopen van officials.

Ik ga de discussie met gevaccineerden niet meer aan. Het is zoals discussiëren met een getuige van Jehova. Dat stopt nooit. Ik werk in de zorg en ben ervan overtuigd dat het vaccin me binnenkort verplicht wordt. Op dat moment moet ik ontslag nemen
Oud 14 juli 2021, 08:21   #99
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik ken Nobelprijswinnaars die uitleggen waarom de Spike proteïne op lange termijn gevaarlijk is, maar het heeft geen zin om dat aan jou uit te leggen. Dit is jouw religie geworden. Net zoals de moslims Stephen Hawking als een zwakzinnige proberen weg te zetten omdat hij stelt dat Allah het universum niet geschapen heeft, zal jij Nobelprijswinnaars wegzetten als kwakzalvers omdat ze aantonen dat de Spike proteïne giftig is en dat de cijfers volledig gemanipuleerd zijn. Pfizer kreeg in 2009 trouwens een boete van 2.3 miljard dollar, de grootste in de geschiedenis van de USA, voor het vervalsen van resultaten en het omkopen van officials.

Ik ga de discussie met gevaccineerden niet meer aan. Het is zoals discussiëren met een getuige van Jehova. Dat stopt nooit. Ik werk in de zorg en ben ervan overtuigd dat het vaccin me binnenkort verplicht wordt. Op dat moment moet ik ontslag nemen
Veel sterkte in uw keuzes!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 08:21   #100
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht

Maak dat je uw ontslag krijgt in plaats van te geven. Het lijkt me sterk dat je dat vaccin niet zou kunnen weigeren omwille van je werkomgeving.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be