![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen heeft de vrijheid om Jood te zijn, maar men moet dan ook niet eindeloos zeiken omdat men dan in een kamp moet gaan leven: men moet de gevolgen van zijn keuze dragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er hier nog maar weinigen zijn die nog beseffen wat ze hier allemaal neerpennen. Uw laatste schrijfsel, Patrickve, is op het randje hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Meen je dat nu echt?
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. De echte oplossing is "in evenwicht komen met dat virus". Zoals we in evenwicht gekomen zijn met de seizoensgriep. Dat iedereen het geregeld eens opdoet en daar geen spel van maakt. En dat we inderdaad middelen hebben om de zware zieken tegen te houden, zoals vaccins, behandelingen en zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 20 juli 2021 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Anyway, ik snap uiteraard wel wat je bedoelt, maar ik ben voor een gelijkaardige post (ook ironisch bedoeld) hier al eens verbannen geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het punt is natuurlijk dat men uiteraard altijd de gevolgen moet dragen van zijn vrije keuzes, maar niet de dwangmatige maniakerij van zij die uw vrije keuzes niet goed vinden, want dan zijn dat geen vrije keuzes meer. Dat iemand die zich niet vaccineert, als gevolg moet hebben van meer kans te hebben op zwaar ziek zijn, is normaal. Dat men gaat beslissen dat die dan nergens meer binnen mag, is waanzinnig natuurlijk. Je kan dat op alles toepassen waar je anderen hun vrije keuze niet gunt: "motorrijders kiezen vrij van motorrijder te zijn, maar dan moeten ze niet komen zeiken dat ze de trein niet mogen nemen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een geneesmiddel of vaccin neem je om jezelf te genezen of te beschermen tegen ergere symptomen. Niet om iemand anders te beschermen. Maar goed, blijkbaar lopen er hier in Vlaanderen nog heel veel fascistjes rond ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste je hebt gelijk. Ten tweede je beschermd je met een vaccin die reeds voldoende getest en opgevolgd is door middel van proeven. Ten derde jullie vaccinolozen hebben stap 1 en stap 2 overgegeslagen en zijn nu de proef. Je had 0,13 kans op covid. Je hebt nu 50% kans op bijwerking. En dat kan zelfs 100% worden.
![]() |
![]() |
#210 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ben de enige in mijn nabije familie van 30 mensen. Als ze mij vragen waarom niet zeg ik gewoon dat ik aan een experiment meedoe. Die kopkes ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zit ook in de controle groep ongevaccineerden.
![]() |
![]() |
#212 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Te zeggen dat we de kans om de zwaksten in onze maatschappij te helpen op zo'n klungelige manier verknoeien, dat kan je toch niet meer begrijpen! Ik word daar triest van... Al die zo voorspelbare doden tijdens het volgende griepseizoen... En dat allemaal voor geld en macht... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik gebruikte die vergelijking met die lockdown uiteraard enkel als 'opstapje'. Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 20 juli 2021 om 14:47. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wat ik bedoel met circulair. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hoe minder zielen hoe meer fun
![]() |
#217 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- dat genot gaat inherent gepaard met vermijdbaar lijden - dat genot heeft nood aan illusies om 'geloofd' te worden en als zodanig ervaren (voor wie slim is mbt zulke illusies - zelfs bij gedeeltelijk inzicht -, zal het al gauw minder zijn of vergt het nog groteskere illusies) - het is in se absurd om als sociale en via het mimetisme lerende diersoort anderen te willen 'uitroeien' (waarvan de 'fun' nog steeds gelegen is in het (zgn. 'winnen' binnen het) mimetische conflict, terwijl je net het referentiepunt voor de denkbeeldige waarde daarvan, de ander die tegelijk model is, uitschakelt, eens te meer 'widersinnig' dus) in plaats van dat mimetisme maximaal aan te grijpen om basale doelen relatief eenvoudig te realiseren en ruimte over te laten voor waarheidszin, schoonheid, vreugde aan synergie, met overleving van de soort op de koop toe...
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 21 juli 2021 om 14:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik blij ben met een zwart wit TV, dan is het ontbreken van kleur geen probleem. Uw hoger gezichtspunt is dus eerder nefast ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een moslim terrorist die hoge geneugtes beleeft bij het idee van zijn 70 maagden en al die ongelovige honden die hij zal opblazen, heeft echte geneugtes. Die zijn niet illusoir. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 21 juli 2021 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |