Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2021, 22:05   #81
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Waarom verbannen ze vidéos over de tot standkoming van de green deal?

Dat past niet in de publieke propaganda?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 juli 2021 om 22:07.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 22:13   #82
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Waarom verbannen ze vidéos over de tot standkoming van de green deal?

Dat past niet in de publieke propaganda?
Vraag het eens aan uw schepen van mobiliteit.

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=zf74KGVOhm4

The European Green Deal explained in 3 minutes

Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2021 om 22:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 22:39   #83
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Vraag het eens aan uw schepen van mobiliteit.

Monseigneur schepen mobiliteit is nu kwaad op de tramsporen. Teveel fiets accidents in Gent.


Zijne groene Maserati daar piept hij niet over.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 juli 2021 om 22:40.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2021, 14:59   #84
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

En EV liefhebbers wat zou het leger kunnen doen hebben tijdens de overstromingen als ze hun diesel en benzinevoertuigen niet hadden ....de "Unimog" geraakt erdoor ....beelden genoeg van als die door heel diep water rijden
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2021, 16:40   #85
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
En EV liefhebbers wat zou het leger kunnen doen hebben tijdens de overstromingen als ze hun diesel en benzinevoertuigen niet hadden ....de "Unimog" geraakt erdoor ....beelden genoeg van als die door heel diep water rijden
Het kan ook met een specifiek gebouwde EV.
De moderne "Brushless" PMDC motoren kunnen zonder veel problemen onder water draaien, en helemaal zonder problemen als de lagers erop voorzien zijn.
Waterproofing elektronica is ook geen rakettechnologie, al was het maar door de snelheidsregelaars tegen het dak te monteren.

En accu's. Ook dat is geen punt. Goeie doos errond, goede kabeldoorvoeren, klaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2021, 00:32   #86
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het kan ook met een specifiek gebouwde EV.
De moderne "Brushless" PMDC motoren kunnen zonder veel problemen onder water draaien, en helemaal zonder problemen als de lagers erop voorzien zijn.
Waterproofing elektronica is ook geen rakettechnologie, al was het maar door de snelheidsregelaars tegen het dak te monteren.

En accu's. Ook dat is geen punt. Goeie doos errond, goede kabeldoorvoeren, klaar.

Jaja.
In utopia rijden ze al rond.
Lalaland heeft er een grote bestelling van gedaan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2021, 04:09   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jaja.
In utopia rijden ze al rond.
Eerder op de zeebodem.

Nu nog Elon Musk overtuigen om een variante van de S of Roadster te bouwen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2021, 13:40   #88
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jaja.
In utopia rijden ze al rond.
Lalaland heeft er een grote bestelling van gedaan.
Maseratis?

deze? Maserati Quattroporte 3.0 V6 Diesel 202 kW GranLusso

of Gransjoemeldiesel vertaald.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 juli 2021 om 13:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2021, 13:40   #89
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Eerder op de zeebodem.

Nu nog Elon Musk overtuigen om een variante van de S of Roadster te bouwen.
Ik denk dat Musk het eerder in de lucht gaat proberen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2021, 17:40   #90
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Eerder op de zeebodem.

Nu nog Elon Musk overtuigen om een variante van de S of Roadster te bouwen.
Deze probeert al (half) drijvend vooruit te komen, lijkt nog te lukken ook.


Laatst gewijzigd door Micele : 20 juli 2021 om 17:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2021, 18:13   #91
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Deze probeert al (half) drijvend vooruit te komen, lijkt nog te lukken ook.
Dan gaat ie concurreren met de Gibbs Aquada
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2021, 11:30   #92
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het kan ook met een specifiek gebouwde EV.
De moderne "Brushless" PMDC motoren kunnen zonder veel problemen onder water draaien, en helemaal zonder problemen als de lagers erop voorzien zijn.
Waterproofing elektronica is ook geen rakettechnologie, al was het maar door de snelheidsregelaars tegen het dak te monteren.

En accu's. Ook dat is geen punt. Goeie doos errond, goede kabeldoorvoeren, klaar.
Daar moet ik je wel wat tegenspreken .....wij bij Aquafin hebben nogal wat motoren die continue in het water staan ....vroeg of laat zit er vocht in ook met onze loggers in de riolen -> water komt er uiteindelijk in (en temperatuur is niet de oorzaak want die is zo goed als altijd gelijk )
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2021, 11:30   #93
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Dus een auto met een brandstofmotor kopen? Ook geen verstandige optie! Zodra elektrisch de standaard is, kun je auto’s op fossiele brandstoffen alleen nog maar aan de verzamelaar verkopen. Tip! ga voor tweedehands. Zoek voor jezelf maar uit of je gaat voor elektrisch of voor benzine, diesel of gas. De voordelen en de nadelen van het elektrisch rijden daar heb je dan nu meer inzicht in?

Is het verstandig om nu al over te gaan tot de aankoop van een elektrische wagen of wacht je daar nog beter wat mee?

Continue nieuwe ontwikkelingen waardoor de dagwaarde achteruit vliegt?

p.s.

Citaat:
Je kunt het vergelijken met de ontwikkeling van de smartphones van jaren geleden. De beste toestellen van vijf jaren geleden zijn nu niet meer te koop.
Uw oude wagen dus oprijden tot hij géén bal meer waard is.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2021, 11:36   #94
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dus een auto met een brandstofmotor kopen? Ook geen verstandige optie! Zodra elektrisch de standaard is, kun je auto’s op fossiele brandstoffen alleen nog maar aan de verzamelaar verkopen. Tip! ga voor tweedehands. Zoek voor jezelf maar uit of je gaat voor elektrisch of voor benzine, diesel of gas. De voordelen en de nadelen van het elektrisch rijden daar heb je dan nu meer inzicht in?

Is het verstandig om nu al over te gaan tot de aankoop van een elektrische wagen of wacht je daar nog beter wat mee?

Continue nieuwe ontwikkelingen waardoor de dagwaarde achteruit vliegt?

p.s.



Uw oude wagen dus oprijden tot hij géén bal meer waard is.


-Fossiele wagen verminderen in waarde .

-EV kosten veel en verminderen door de snelle vernieuwingen in de technologie ook in waarde
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2021, 12:13   #95
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
-Fossiele wagen verminderen in waarde .

-EV kosten veel en verminderen door de snelle vernieuwingen in de technologie ook in waarde
Degelijke EVs hebben reeds minder waardeverlies dan de meeste fossiele wagens. Googlen mag.

Er zijn genoeg ICEs die meer kosten dan EV.
Zeker als je appelen met appelen vergelijkt, en zich niet blind staart op de aankoopsprijs. Dus TCO rekenen.

Zelfs een vergelijkbare VW Golf benzine/diesel met 15% korting op de nieuwprijs is duurder dan een ID3 in kosten per kilometer.
Die 15% is om de milieupremie te compenseren die de ID.3 wel krijgt (in D toch, verlengd tot 2026)

Citaat:
VW: ID.3 schlägt Golf
Modell
Kraftstoff Grundpreis in € Cent pro km

ID.3 Pro (58 kWh) Life (107 kW)
Strom 37.265 43,7

Golf 1.5 eTSI Life DSG (110 kW)
Super 30.910 51,7 / 45,0*

Golf 2.0 TDI Life DSG (110 kW)
Diesel 33.535 55,6 / 48,3*

Aktuelle Listenpreise inkl. 19% MwSt. Bei der Kostenrechnung "Cent pro km" sind die aktuellen Fördersummen für Plug-in-Hybride und Elektroautos berücksichtigt; *Kilometerkosten berechnet mit 15% Nachlass vom Kaufpreis.

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...stenvergleich/
ADAC rekent alle kosten aan voor 5 jaar en 15.000 km.
En daar is altijd ook het (geschatte) waardeverlies meegerekend. Restwaarde wordt afgetrokken van de nieuwprijs.
Alle wagens vergeleken voor "de Duitser": https://assets.adac.de/image/upload/...ich_zh4t1e.pdf

Citaat:
EV kosten veel en verminderen door de snelle vernieuwingen in de technologie ook in waarde
Met het grote verschil dat EVs "bepaalde snelle vernieuwingen" dus optimalisaties (ook na vele jaren) met een software update krijgen.

Bepaalde PCs of smartphones worden ook beter met een nieuwe OS of met betere drivers.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juli 2021 om 12:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2021, 15:23   #96
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Het loopt mogelijk een beetje parallel met een gans ander draadje in het subforum verkeer.Maar de ervaring om nog in auto te rijden is onderhand zo frustrerend en traag(door de regelrechte sabotage van ons wegennet) dat het me mogelijk zelfs niet meer zal kunnen schelen of het met een ICE of met een EV is.....

Ondertussen zal iedere bewering dat de bouw van een EV gepaard gaat met een "uitstoot" die mogelijk slechts na lange tijd gecompenseerd zal worden beschouwd moeten worden als niet meer dan "schieten op een bewegend doel"....
Dat komt wel in orde,zoals iedere technische evolutie.

Laatst gewijzigd door kelt : 21 juli 2021 om 15:24.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2021, 16:10   #97
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het loopt mogelijk een beetje parallel met een gans ander draadje in het subforum verkeer.Maar de ervaring om nog in auto te rijden is onderhand zo frustrerend en traag(door de regelrechte sabotage van ons wegennet) dat het me mogelijk zelfs niet meer zal kunnen schelen of het met een ICE of met een EV is.....

Ondertussen zal iedere bewering dat de bouw van een EV gepaard gaat met een "uitstoot" die mogelijk slechts na lange tijd gecompenseerd zal worden beschouwd moeten worden als niet meer dan "schieten op een bewegend doel"....
Tja soms denk ik dat die ICE-rijders echt hun verstand verloren hebben.
Precies dat een ICE niet gebouwd moet worden en vooral dat hun pakweg 20 ton brandstof in een autoleven sowieso vanzelf uit de tankzuil van Sinterklaas komt.

Citaat:
Dat komt wel in orde,zoals iedere technische evolutie.
Zoals de electrische trein de dieseltrein aflosde.
En daarvoor de dieseltrein de stoomtrein-op-kolen.
Senioren moeten dat zeker weten...

Laatste stroomtrein 20 december 1966:

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juli 2021 om 16:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2021, 16:50   #98
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Verse samenvattende levenscyclusstudie van ICCT 20 juli 2021 over EV versus alternatieven.

https://theicct.org/publications/glo...r-cars-jul2021

Maakt brandhout van ICEs zelfs in alle werelddelen.
Plug-in-hybride heeft ook geen toekomst.
En brandstofcel maakt ook geen kans tegen BEV.

Citaat:
A global comparison of the life-cycle greenhouse gas emissions of combustion engine and electric passenger cars

White paper, Published: 2021.07.20 By Georg Bieker

download file: Global-LCA-passenger-cars-jul2021.pdf

https://theicct.org/sites/default/fi...-jul2021_0.pdf

This wide-ranging life-cycle assessment (LCA) examines the greenhouse gas (GHG) emissions of passenger cars, including SUVs. Performed separately and in depth for Europe, the United States, China, and India, the analysis captures the differences among those markets, which are home to about 70% of global new passenger car sales. It considers present and projected future GHG emissions attributable to every stage in the life cycles of both vehicles and fuels, from extracting and processing raw materials through refining and manufacture to operation and eventual recycling or disposal.

In addition to its global scope, the study is methodologically comprehensive in considering all relevant powertrain types, including plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs), and an array of fuel types including biofuels, electrofuels, hydrogen, and electricity. The life-cycle GHG emissions of cars registered in 2021 are compared with those of cars expected to be registered in 2030.
In addition, this study is distinct from earlier LCA literature in four key aspects:

• It considers the lifetime average carbon intensity of the fuel and electricity mixes, including biofuels and biogas. Based on stated policies, it accounts for changes in the carbon intensity during the useful lifetime of the vehicles.

• It considers the fuel and electricity consumption in average real-world usage instead of solely relying on official test values. This is especially important for assessing the GHG emissions of PHEVs.

• It uses recent data on industrial-scale battery production and considers regional battery supply chains. This results in significantly lower battery production emissions than in earlier studies.

• It incorporates the near-term global warming potential of methane leakage emissions of natural gas and natural gas-derived hydrogen pathways. Different from other GHGs, methane contributes several times more to global warming in the first 20 years after emission than is reflected by the 100-year global warming potential.

Results show that even for cars registered today, battery electric vehicles (BEVs) have by far the lowest life-cycle GHG emissions. As illustrated in the figure below, emissions over the lifetime of average medium-size BEVs registered today are already lower than comparable gasoline cars by 66%–69% in Europe, 60%–68% in the United States, 37%–45% in China, and 19%–34% in India.
Additionally, as the electricity mix continues to decarbonize, the life-cycle emissions gap between BEVs and gasoline vehicles increases substantially when considering medium-size cars projected to be registered in 2030.

Highlights of the paper are in the fact sheets attached below, one covering the full scope of the analysis and the other, in German, focused on Europe. This work is also incorporated in a briefing that’s part of our work with the Zero Emission Vehicles Transition Council.

Teslamag.de vat de studie kort samen met eigen inbreng:
Citaat:
https://teslamag.de/news/globale-stu...ffizient-39320

Umfassende Studie: Elektroautos sauberer, Hybride keine Lösung, Wasserstoff ineffizient
21. Juli 2021

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juli 2021 om 16:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2021, 20:10   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

De titel van de draad is: Nee aan supervervuilende electrische auto's.

Ik denk dat deze titel aan de verkeerde kant van de actuele trend staat.
Als je zo kijkt naar de showrooms van de garages ..
En even niet kijkt naar de laksheid van de overheid ivm laadapparatuur op alle mogelijke parkeer- en andere plaatsen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2021, 20:28   #100
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Daar moet ik je wel wat tegenspreken .....wij bij Aquafin hebben nogal wat motoren die continue in het water staan ....vroeg of laat zit er vocht in ook met onze loggers in de riolen -> water komt er uiteindelijk in (en temperatuur is niet de oorzaak want die is zo goed als altijd gelijk )

Niks wat specifieke constructie niet oplost.
Maar Aquafin gebruikt kant en klare industriële oplossingen van de goedkoopste bieder.

Xylem, zegt u dat iets?

Waar ik naar refereer is de constructie van PMDC motoren en de varianten.
Die zijn zonder probleem uitvoerbaar in een versie die zelfs in 180°C en 50 mS/cm water blijven draaien.
Goedkoop.... nope.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 juli 2021 om 20:30.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be