Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juli 2021, 06:19   #161
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De Hollander ligt ook niet wakker van of iemand tijdens werkuren een hoofddoekje op heeft. Hema, gemeenteloket, busbestuurster, maakt daar geen fok uit.

Daar lijkt NL heel erg op de vrijheden van het VK/VS/Canada etc , daar waar de Vlaming liever de Franse intolerantie verkiest.
Het blokeren van de snelweg in Friesland vergeten ivm zwarte piet ?
De moord op Pim Fortuyn etc vergeten ?

heel tollerante jongens heb je daar ja.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 06:49   #162
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Reken maar niet op een confederatie Nederland -België ,
want dat gaat Nederland scheppen geld kosten die Belgisch staatsschuld.
En dan reken ik nog niet de hoge kosten van Brussel en Wallonië.
Een Be-federatie met Frankrijk ligt meer voor de hand en past beter in de traditie
Komaan zeg Cato, dit is niet meer ernstig. Denk jij nu werkelijk dat de Vlamingen bereid zouden zijn Wallonië schaapachtig te volgen in een confederatie van België met Frankrijk? Het wordt hoog tijd dat het eens beter gaat doordringen in de Nederlandse hoofden dat België een twee-volkeren-staat is en dat er een gapende kloof is tussen Vlaanderen en Wallonië. Jullie hebben het voortdurend over “Belgen” wanneer het feitelijk over Vlamingen gaat.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 06:54   #163
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Komaan zeg Cato, dit is niet meer ernstig. Denk jij nu werkelijk dat de Vlamingen bereid zouden zijn Wallonië schaapachtig te volgen in een confederatie van België met Frankrijk? Het wordt hoog tijd dat het eens beter gaat doordringen in de Nederlandse hoofden dat België een twee-volkeren-staat is en dat er een gapende kloof is tussen Vlaanderen en Wallonië. Jullie hebben het voortdurend over “Belgen” wanneer het feitelijk over Vlamingen gaat.
Lol.
Buur Cato heeft op je pietje getrapt!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 07:07   #164
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
België heeft een smak spaargeld. De meeste Nederlanders hebben bijna niks spaargeld.
Vooraleer daarover iets te schrijven zou je horen te weten hoe die smak spaargeld van meer dan 300 miljard verdeeld is over de sparende bevolking. En dat is zéér ongelijk. Diegenen die een vet gespijzde spaarrekening hebben zijn diegenen die ook een hoog inkomen hebben. Het grootste gedeelte van de bevolking heeft niet veel spaargeld.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 22 juli 2021 om 07:07.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 07:12   #165
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.716
Standaard

Er wordt hier gespeculeerd over veel te grote veranderingen.
Het beste is te werken met kleine ingrepen, zo kan BDW het bestuur van Antwerpen* aan Nederland overdragen.(* zonder de haven, die vlaams blijft en veel kans dat daar steun komt van andere Vlaamse steden)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 07:20   #166
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Er wordt hier gespeculeerd over veel te grote veranderingen.
Het beste is te werken met kleine ingrepen, zo kan BDW het bestuur van Antwerpen* aan Nederland overdragen.(* zonder de haven, die vlaams blijft en veel kans dat daar steun komt van andere Vlaamse steden)
Maar dat is toch al zo, de maffia wordt toch aangestuurd vanuit Amsterdam ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 07:53   #167
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De poster ben ik. MET een link naar degene die volgens jou de Nederlandse pensioenregeling niet kent.


Niet goed genoeg? De volgen de leugenaar dan:



https://www.standaard.be/cnt/g67gh9cb




https://www.nieuwsblad.be/cnt/gh9ghbk4


https://www.abvv.be/-/een-goed-pensi...-jouw-loopbaan
Dat verschil is er omdat men appelen met citroenen vergelijkt.

Ik heb samen met Nederlandse kennissen de vergelijking gemaakt. Puur theoretisch was mijn pension als zelfstandige een pak lager dan het hunne. Ten minste als je de wettelijke pensioenen vergelijkt. Het verschil zit in het feit dat in Nederland in het wettelijk pensioen de uitkering begrepen zit die bijeengespaard werd door verplichtte bijdragen van de werkgever.

Als ik (zoals vele andere Belgen) bij mijn wettelijk pensioen het pensioen bijtelde dat ik gespaard heb via fiscaal interessante VAPZ en pensioensparen was mijn maandinkomen/pensioen merkelijk hoger dan het rijke pensioen van mijn Nederlandse kennissen. En die Nederlandse kennissen waren jaloers op onze Belgische gezondheidszorg.
Het blijft een feit:
België= arm land met rijke inwoners.
Nederland= rijk land met armere inwoners.

PS Vergeet vooral ook niet de zeer zware financiële lasten die veel gepensioneerde Nederlanders maandelijks hebben voor huisvesting. Dat ziet men niet in die pensioenvergelijking.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 07:54   #168
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Maar dat is toch al zo, de maffia wordt toch aangestuurd vanuit Amsterdam ?
Ge hebt gelijk, over een gedeelte van de haven kan gepraat worden, maar dat is wachten op de resultaten van de PFOS-metingen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 07:56   #169
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De Hollander ligt ook niet wakker van of iemand tijdens werkuren een hoofddoekje op heeft. Hema, gemeenteloket, busbestuurster, maakt daar geen fok uit.

Daar lijkt NL heel erg op de vrijheden van het VK/VS/Canada etc , daar waar de Vlaming liever de Franse intolerantie verkiest.
Neen, de Vlaming en de Belg verkiest de lekenstaat.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 07:58   #170
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat verschil is er omdat men appelen met citroenen vergelijkt.

Ik heb samen met Nederlandse kennissen de vergelijking gemaakt. Puur theoretisch was mijn pension als zelfstandige een pak lager dan het hunne. Ten minste als je de wettelijke pensioenen vergelijkt. Het verschil zit in het feit dat in Nederland in het wettelijk pensioen de uitkering begrepen zit die bijeengespaard werd door verplichtte bijdragen van de werkgever.

Als ik (zoals vele andere Belgen) bij mijn wettelijk pensioen het pensioen bijtelde dat ik gespaard heb via fiscaal interessante VAPZ en pensioensparen was mijn maandinkomen/pensioen merkelijk hoger dan het rijke pensioen van mijn Nederlandse kennissen. En die Nederlandse kennissen waren jaloers op onze Belgische gezondheidszorg.
Het blijft een feit:
België= arm land met rijke inwoners.
Nederland= rijk land met armere inwoners.

PS Vergeet vooral ook niet de zeer zware financiële lasten die veel gepensioneerde Nederlanders maandelijks hebben voor huisvesting. Dat ziet men niet in die pensioenvergelijking.
Heel wat mensen leven gewoon boven hun stand. Ze willen van alles en nog wat. Hun kop wordt ook gek gemaakt door slimme reclamecampagnes die soms zeer dwingend kunnen zijn. Mij goed, maar als men zich iets wil veroorloven dan moet men het kunnen betalen. En anders moet men het niet kopen. En zeker achteraf niet komen klagen en janken.

Men koopt dus dingen die men zich kan veroorloven. Tenzij men zich goed en tot over zijn oren in de schuld wil steken. En de kampioenen op dit vlak hier in de buurt zijn de onder meer de Nederlanders samen met ettelijke Scandinavische landen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 08:01   #171
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ze steken ons al naar de kroon wat betreft regeringsvorming. Na de moord op Fortuyn e.a., de toeslagenaffaire, KOZP enz. enz. is Nederland wat mij betreft politiek en moreel failliet.
Nederland loopt op de meeste gebieden en organisatorisch 10 tot 20 jaar voor op België. In dat opzicht zijn we eerder bekrompen en kortzichtige keuterboerkes.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 08:03   #172
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Anyways, economisch bekeken zou dit natuurlijk een goede zaak zijn, doch aangezien we oerconservatief zijn en tevens enggeestig zal zijn idee nooit ingang vinden en op hevig verzet stuiten.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 08:04   #173
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Voor mijn part mag BDW terug naar de toestand van vóór 1585. Dan zijn wij toch van die zeveraar verlost.

pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 08:14   #174
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De Wever heeft zelf aan de coke gezeten zeker?
Aan de coke gezeten dat weet ik niet maar hij heeft toch aardig wat geschiedenislessen gemist denk ik.

Het is nu wel algemeen geweten dat de meeste leerlingen in slaap lagen tijdens geschiedenislessen.

Bloedige plekken: hoe de Belgen de Nederlanders in 1831 triomfantelijk versloegen en toch nog het hazenpad kozen



Bart De Wever wil Vlaanderen en Nederland herenigen: “Ik zou gelukkiger sterven als Zuidelijke Nederlander dan als Belg”
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 juli 2021 om 08:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 08:17   #175
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Voor mijn part mag BDW terug naar de toestand van vóór 1585. Dan zijn wij toch van die zeveraar verlost.

Niemand luistert nog naar Bart De Wever. De man is passé. Vertelt altijd hetzelfde en hij wil -nu dat hij niet meer in de federale regering zit- zoveel mogelijk nog het nieuws halen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 08:21   #176
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat verschil is er omdat men appelen met citroenen vergelijkt.

Ik heb samen met Nederlandse kennissen de vergelijking gemaakt. Puur theoretisch was mijn pension als zelfstandige een pak lager dan het hunne. Ten minste als je de wettelijke pensioenen vergelijkt. Het verschil zit in het feit dat in Nederland in het wettelijk pensioen de uitkering begrepen zit die bijeengespaard werd door verplichtte bijdragen van de werkgever.

Als ik (zoals vele andere Belgen) bij mijn wettelijk pensioen het pensioen bijtelde dat ik gespaard heb via fiscaal interessante VAPZ en pensioensparen was mijn maandinkomen/pensioen merkelijk hoger dan het rijke pensioen van mijn Nederlandse kennissen. En die Nederlandse kennissen waren jaloers op onze Belgische gezondheidszorg.
Het blijft een feit:
België= arm land met rijke inwoners.
Nederland= rijk land met armere inwoners.

PS Vergeet vooral ook niet de zeer zware financiële lasten die veel gepensioneerde Nederlanders maandelijks hebben voor huisvesting. Dat ziet men niet in die pensioenvergelijking.
De Belgische pensioenen liggen inderdaad lager dan de Nederlandse.
Men maakt steeds een vergelijk in de netto onvangen pensioenen, terwijl men een vergelijk moet maken in het netto besteedbare na aftrek van alle kosten.

Maar als je de vergelijking wil maken, moet je inderdaad alles in rekening brengen.
In Nederland betaald men 4 maal zoveel wegentaks als in België voor dezelfde wagen.
In Nederland kost de branstof 30Eurocent de liter meer tegenover België.
In Nederland is de medische zorg zo erbarmelijk, dat veel Nederlanders een extra verzekering afsluiten om medische zorg in België of Duitsland te kunnen genieten.
De huishuren liggen er hoger dan in België.

In Nederland is het dagelijkse levensonderhoud even duur als in België, alleen houden de Nederlanders minder besteedbaar inkomen over dan de Belgen, terwijl ze een hoger netto inkomen hebben.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 08:42   #177
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nederland loopt op de meeste gebieden en organisatorisch 10 tot 20 jaar voor op België. In dat opzicht zijn we eerder bekrompen en kortzichtige keuterboerkes.

In Nederland heerst er een ziekte op dit vlak. En de ziekte heet: 'reglementitis'.
Ofte regelneverij. Er zijn regeltjes voor alles en nog wat. Dat is al lang het geval.

De vraag is wel: hoe meer regeltjes, hoe beter? Ik durf er aan te twijfelen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 08:51   #178
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Anyways, economisch bekeken zou dit natuurlijk een goede zaak zijn, doch aangezien we oerconservatief zijn en tevens enggeestig zal zijn idee nooit ingang vinden en op hevig verzet stuiten.
Economisch betekend een samengaan van Holland en Vlaanderen onder 1 bestuur een ramp voor Vlaanderen.

De sluiting van de Schelde van 1587 tot 1795.
De uitdieping die vanaf 1995 tot 2010 werd tegengehouden door Nederland, maar daarna door Nederlandse bedrijven werd uitgevoerd voor 300 ?* 500 miljoen €, de rekening was voor Vlaanderen.


Zowel het opheffen van de sluiting als de uitdieping werden bekomen dankzij de dwang vanuit Franrkijk en het VK tegenover Nederland.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 09:25   #179
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In Nederland heerst er een ziekte op dit vlak. En de ziekte heet: 'reglementitis'.
Ofte regelneverij. Er zijn regeltjes voor alles en nog wat. Dat is al lang het geval.

De vraag is wel: hoe meer regeltjes, hoe beter? Ik durf er aan te twijfelen.
Klopt gedeeltelijk. In België daarentegen heerst een ziekte waarbij men regels opstelt, zonder daarbij controle mechanismen in te bouwen. Gevolg: sjoemelen en frauderen zijn hier een nationale sport geworden en eerder norm dan uitzondering.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 09:36   #180
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be