Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Wanneer wordt de laatste corona maatregel in Belgie opgeheven ?
In september 2 11,76%
Nieuwjaar 0 0%
Maart 2022 0 0%
Volgende zomer 1 5,88%
Begin 2023 0 0%
Ergens in 2024 1 5,88%
2025 of zo 2 11,76%
In 2027 (voor Fred) 1 5,88%
Ergens 2030-35 0 0%
Na 2035 10 58,82%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juli 2021, 21:14   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
DUS????
Conclusie: vaccineren is volkomen ZINLOOS want ze hollen telkens achter de feiten en de muterende variant aan.
Na tweemaal serieus ziek geweest te zijn van griep laat ik mij al jaren vaccineren.
Die virussen muteren ook vlijtig.

Resultaat: nooit meer ziek geweest van griep.

Conclusie: vaccineren werkt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 21:14   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die vaccinatie wordt zoiets als het spuitje tegen seizoensgriep.
Wie geïnteresseerd is beschermt zich.
De rest heeft hoogstens pech.
De slabeur zoals nu blijft niet duren. De economie zal uiteindelijk voorrang krijgen.
Wel ik denk dat dat slabeur alleen maar erger gaat worden. Het past perfect in de tijdsgeest van regeltjes en pesterijtjes.
En die economie die draait hoor. Die heeft niks te maken met onze vrijheden die worden ingeperkt. Integendeel hoe minder vrijheden voor de werkende massa hoe beter voor de economie. Uw enige vrijheid zal uw werk worden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 21:16   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De geest is uit de lamp, dat is niet meer te stoppen. Vanaf nu kunnen ze die regels invoeren wanneer ze willen, ik denk dat het voorlopig zal stoppen met corona regels volgende zomer maar ze gaan wel blijven nieuwe redenen vinden om iets in te voeren.

Zo zie ik het ook. Onze politici zijn nu eindelijk aan kunnen beginnen waar ze goed in zijn en dat is regeltjes uitvinden en mensen pesten. Vergeet niet dat dat allemaal mensen zijn die voor niks anders bekwaam zijn dan dat. Voor een gewone job zijn ze totaal ongeschikt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 21:18   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Na tweemaal serieus ziek geweest te zijn van griep laat ik mij al jaren vaccineren.
Die virussen muteren ook vlijtig.

Resultaat: nooit meer ziek geweest van griep.

Conclusie: vaccineren werkt.
Ja als je je laat vaccineren met het aangepaste vaccin. Laat u deze winter eens vaccineren met een griepvaccin uit 2012
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 21:20   #25
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Wanneer wordt de laatste corona regel opgeheven ?

Nog een beetje geduld....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 21:21   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die regelmatige prikken kunnen best. Mij stoort dat niet, ik neem al jaren een griepprik en ik ben nog nooit zo gezond geweest. Geen griep meer.

Het grootste deel van de economie is al een tijdje volop aan het draaien. Rest nog de horeca (deels terug opgestart) en de evenementensector.
Volgens mij neemt 90 % van de mensen geen griepvaccin. 90 % van de mensen die geen vaccin nemen krijgen ook nooit griep. Ik dacht dat het vooral heel oude mensen waren die dat vaccin namen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 21:25   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij neemt 90 % van de mensen geen griepvaccin. 90 % van de mensen die geen vaccin nemen krijgen ook nooit griep. Ik dacht dat het vooral heel oude mensen waren die dat vaccin namen.
Zo uit het hoofd: jaarlijks 3 miljoen griepvaccins gezet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 21:31   #28
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
DUS????
Conclusie: vaccineren is volkomen ZINLOOS want ze hollen telkens achter de feiten en de muterende variant aan.
Ingeval van covid is vaccineren zinvol voor de risicogroepen. Uiteraard zal men moeten trachten de vaccins te ontwikkelen voor komende varianten, net zoals men dat bij griep doet.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 21:47   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zo uit het hoofd: jaarlijks 3 miljoen griepvaccins gezet.
Zoals ik dus beweerde de 3 miljoen oude mensen nemen een griepvaccin.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 juli 2021 om 21:48.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 21:49   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zoals ik dus beweerde de 3 miljoen oude mensen nemen een griepvaccin.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij neemt 90 % van de mensen geen griepvaccin. 90 % van de mensen die geen vaccin nemen krijgen ook nooit griep. Ik dacht dat het vooral heel oude mensen waren die dat vaccin namen.
Do the math again.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 juli 2021 om 21:50.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 21:52   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vanals iedereen die WIL gevaccineerd worden volledig gevaccineerd is zal men meer versoepelen. De versoepelingen zijn nu al bezig trouwens.
Echt ? Die zijn al enkele keren bezig geweest. Maar nooit bezig gebleven. Zet je maar schrap want de kans is groot dat we binnen paar weken ons zelfs niet meer mogen verplaatsen ....Ik las vandaag dat Nederlanders alweer Duitsland niet meer binnen mogen

Veel beterschap zie ik niet...integendeel verleden jaar deze tijd stonden we er beter voor als vandaag.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 22:00   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Do the math again.
Van de jongere mensen denk ik wel dat 90 % geen griepprik krijgt

De griepprik is voor mensen van 60 jaar en ouder en voor volwassenen en kinderen met bepaalde medische aandoeningen.
De hoogste vaccinatiegraad werd geregistreerd bij perso- nen van 65-69 jaar, met een aantal dosissen per 10 000 personen, variërend van 6908 tot 7454, volgens de registratiejaren. Dit betekent dat bijna 70% van die groep jaarlijks een griepprik krijgt.

En nu dit ; 2 miljoen dosissen op de markt. Of die ook effectief worden gebruikt is nog maar de vraag ?
En 2 miljoen op 11 miljoen ?? Zo ver zit ik er niet naast dan dacht ik

Het aantal vaccins tegen de seizoensgriep dat op de Belgische markt wordt gebracht, kan van seizoen tot seizoen variëren. Het varieert voor de afgelopen vijf jaar tussen de 2 tot 3 miljoen doses.



Maar ik herdoe mijn oefening. Het is geen 90 % doch eerder rond de 80 %.

Bijna een derde van de bevolking (31,8%) is ooit tegen griep gevaccineerd. In het laatste
vaccinatieseizoen werd 22,6% van de bevolking gevaccineerd tegen griep.
https://his.wiv-isp.be/nl/Gedeelde%2...VA_NL_2018.pdf

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 juli 2021 om 22:07.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 22:11   #33
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Nooit. Dankzij de ingebeelde angst van gevaccineerden die zich telkens laten vangen.
Psychopaten in de wetstraat hebben nooit genoeg macht en geld.
De machtsuitbreiding, dictatuur en zelfverrijking door de coronahoax willen ze nooit meer afgeven.
We zullen ze moeten dwingen om ons normale leven terug te geven, opnieuw vechten voor onze afgepakte, verworven vrijheden.

Tot alle bange gevaccineerden in de statistieken van vaccinatieslachtoffers staan zodat ongevaccineerden en mogelijk overlevende gevaccineerden-zonder-oogkleppen dan eensgezind hun rechten en een normaal leven kunnen opeisen.
Volledig mee eens... Ik wilde NOOIT stemmen maar dat bleek geen optie bij de peiling... Heb dan maar NA 2035 gestemd... Hetgeen ik voorspel is dat de maatregelen alleen maar zullen toenemen...

In september/oktober bij aanvang van het nieuwe schooljaar is het hek van de dam, wereldwijd, dan gaan overal ter wereld mensen massaal in opstand komen en gaan de overheden excuses hebben om deze spontane volksopstanden met harde hand neer te slaan en is de totalitaire staat een feit, zowat overal ter wereld: Elite versus slavendom...

2021 wordt de verwezenlijking van Orwells 1984 maar dan véél extremer dan we het ons hadden kunnen voorstellen... De komst van 2022 "vieren" zal er niet meer bij zijn, wacht maar af...
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 22:17   #34
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Veel beterschap zie ik niet...integendeel verleden jaar deze tijd stonden we er beter voor als vandaag.
Inderdaad, toch wat betreft vooruitzichten en maatregelen.

In de feiten is er momenteel helemaal geen sanitair probleem en enkel een maatschappelijk gecreëerde hysterie. Ik weet niet waarop men wacht maar veel beter dan dit gaat het qua sanitaire toestand waarschijnlijk niet worden en toch zit men nog altijd in een kramp. De eindstreep, het objectief, daar wordt hoegenaamd niet over gesproken. Men cultiveert gewoon de panische angst en rommelt wat verder met testen, pasjes en andere randfenomenen die geen invloed hebben op de sanitaire toestand.

Met andere woorden: dit is een blijvertje: iedere corona dode, xorona ziekenhuispatiënt of positieve test is blijkbaar onaanvaardbaar. Wel, dan stopt dit nooit.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 22:21   #35
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

De vraag is of we deze draad tegen 2035 nog te lezen zullen krijgen. Het obligate 'zie je wel?'-antwoord.

Laatst gewijzigd door Weyland : 23 juli 2021 om 22:27.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 22:37   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Dit zal stoppen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 22:42   #37
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Na tweemaal serieus ziek geweest te zijn van griep laat ik mij al jaren vaccineren.
Die virussen muteren ook vlijtig.

Resultaat: nooit meer ziek geweest van griep.

Conclusie: vaccineren werkt.
Na nooit serieus ziek geweest te zijn van griep laat ik mij nog niet vaccineren.
Die virussen muteren nochtans vlijtig en ik kom dagelijks met veel mensen in contact.

Resultaat: nooit ziek geweest van griep.

Conclusie: niet vaccineren werkt.

Ergens gaan we beiden wel gelijk hebben, elke situatie is gewoon anders. Griep is ook een gewoon vaccin met inactief virus, daar heb ik iets meer vertrouwen in. Plus, corona is nu voor mij een verkoudheid, niet eens een griep.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 22:44   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Na nooit serieus ziek geweest te zijn van griep laat ik mij nog niet vaccineren.
Die virussen muteren nochtans vlijtig en ik kom dagelijks met veel mensen in contact.

Resultaat: nooit ziek geweest van griep.

Conclusie: niet vaccineren werkt.

Ergens gaan we beiden wel gelijk hebben, elke situatie is gewoon anders. Griep is ook een gewoon vaccin met inactief virus, daar heb ik iets meer vertrouwen in. Plus, corona is nu voor mij een verkoudheid, niet eens een griep.
Godspeed!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 23:21   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Inderdaad, toch wat betreft vooruitzichten en maatregelen.

In de feiten is er momenteel helemaal geen sanitair probleem en enkel een maatschappelijk gecreëerde hysterie. Ik weet niet waarop men wacht maar veel beter dan dit gaat het qua sanitaire toestand waarschijnlijk niet worden en toch zit men nog altijd in een kramp. De eindstreep, het objectief, daar wordt hoegenaamd niet over gesproken. Men cultiveert gewoon de panische angst en rommelt wat verder met testen, pasjes en andere randfenomenen die geen invloed hebben op de sanitaire toestand.

Met andere woorden: dit is een blijvertje: iedere corona dode, xorona ziekenhuispatiënt of positieve test is blijkbaar onaanvaardbaar. Wel, dan stopt dit nooit.
Ik vrees er voor. Hoe meer gevaccineerden hoe meer regeltjes is het enige dat ik nu vaststel. Binnenkort moet je een gans dossier samenstellen alvorens je een pizza mag gaan eten terwijl nu omzeggens de ganse kwetsbare bevolking is ingeënt. Ik vraag me af of we dat vaccinatie gedoe niet beter laten voor wat het is het helpt ons toch geen meter vooruit.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 juli 2021 om 23:22.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2021, 07:55   #40
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Ik heb 2025 gestemd. WO2 duurde immers van 1939 tm 1945. In volle omvang van 1940 tm 1945. Idem Covid 2019 tm 2025.

Diezelfde strijd en lange adem zal nodig zijn om de strijd aan te gaan tegen de multinationals die samen met politiek en media erop zijn agenda 2030 erdoorheen te duwen ; ergo globalistische Vierde Rijk in wording.



Strijd zal niet gaan dus middels tanks, bommenwerpers en mitrailleurs, zoals ten tijde van het derde rijk, maar via een onzichtbaar virus. Off topic: Fysiek ontstaan in een lab, de uitwerking en de gevolgen daar weer van is gecreëerd door het media(virus).

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 juli 2021 om 08:07.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be