Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juli 2021, 09:01   #281
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zal wel iets van waar zijn
Maar ik zal je missen....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 09:26   #282
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Heb je ooit Börger gelezen?
Heb je ooit Hegel gelezen?
Heb je ooit mijn nieuwe Bijbel gelezen?

Eerlijk antwoord graag, zonder te gaan schelden of mij te gaan beledigen met leugens.
Heb jij ooit Harry Potter gelezen of In de ban van de Ring ? Zelfde niveau trouwens.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 09:44   #283
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Heb jij ooit Harry Potter gelezen of In de ban van de Ring ? Zelfde niveau trouwens.
Zo zie je maar dat je geen eerlijk antwoord durft te geven en je moet beperken tot beledigen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 10:40   #284
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zo zie je maar dat je geen eerlijk antwoord durft te geven en je moet beperken tot beledigen.
Ik zie hier geen belediging, maar een vraag. In beledigen ben jij zeker beter.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 11:10   #285
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wij hebben daar nooit vroom over gedaan.
Enkele papa waarom antwoorden.
“Ge wordt in de buik van mama door papa gestoken.”
“Je bloedt omdat je kindjes krijgt en er maandelijks een eitje loskomt, als er geen zaadje in gestoken wordt, komt dat er maandelijks terug uit.”
De cycli van het leven is hier beneden zoals daarboven. De enige die dat perverteren zijn deze generatie “democraten” die denken dat seksualiteit als een mening is. “Vandaag voel ik me man, morgen vrouw.” De brainwashing van die perverse beleidmakers werkt goed want ouders geven hun kinderen al voor de puberteit medicijnen de mannelijke ontwikkeling tegen te houden.

“A woman riding a beast”
Zo kennen we de katholieken. Beetje belachelijk maken van de mensen die eingelijk het juk van de religie afgeworpen hebben, een beetje meewarig doen over zij die niet het pensée unique ivm vr/m volgen, maar vooral:
zich moeien met anderen.
Doe jullie ding in hemelsnaam, maar laat de anderen met rust. Zowel ivm abortus als met euthanasie, hun gender-beleving of whatever.
Het enige wat je voor mijn part voor de andere mag doen, is bidden. Je mag voor mijn part, voor mijn zielenrust heel lang, heel hard en heel veel bidden. Niet dat ik je er dankbaar voor zal zijn, maar swat.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 12:09   #286
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zo kennen we de katholieken. Beetje belachelijk maken van de mensen die eingelijk het juk van de religie afgeworpen hebben, een beetje meewarig doen over zij die niet het pensée unique ivm vr/m volgen, maar vooral:
zich moeien met anderen.
Doe jullie ding in hemelsnaam, maar laat de anderen met rust. Zowel ivm abortus als met euthanasie, hun gender-beleving of whatever.
Het enige wat je voor mijn part voor de andere mag doen, is bidden. Je mag voor mijn part, voor mijn zielenrust heel lang, heel hard en heel veel bidden. Niet dat ik je er dankbaar voor zal zijn, maar swat.


Schitterende posting !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 13:27   #287
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar ik zal je missen....
Ik ben nochtans in hevige discussie met mijn dierbaren om internet buiten te gooien.
Waarom zouden we betalen om deel te nemen aan een gedrocht van censuur dat meer over ons verzamelt dan andersom?
Wij betalen om ons over te leveren aan bigdata verzamelaars die er rijker op worden en de mensheid hervormen naar het evenbeeld van hun vader den duivel.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 13:30   #288
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zo kennen we de katholieken. Beetje belachelijk maken van de mensen die eingelijk het juk van de religie afgeworpen hebben, een beetje meewarig doen over zij die niet het pensée unique ivm vr/m volgen, maar vooral:
zich moeien met anderen.
Doe jullie ding in hemelsnaam, maar laat de anderen met rust. Zowel ivm abortus als met euthanasie, hun gender-beleving of whatever.
Het enige wat je voor mijn part voor de andere mag doen, is bidden. Je mag voor mijn part, voor mijn zielenrust heel lang, heel hard en heel veel bidden. Niet dat ik je er dankbaar voor zal zijn, maar swat.
Ik,ben geen katholiek en ervaar alleen dat deze generatie onnatuurlijke perversiteiten al bij kleuters inlepelen. Wie genderideologie aan kinderen wilt meegeven hoeft daar die van een ander niet bij te betrekken.

Net zoals die vaccinazis als Jehova Getuigen zijn, maar dan ongevraagd binnenkomen en hun manier van leven afdwingen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 13:31   #289
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 10:48   #290
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Heb jij ooit Harry Potter gelezen of In de ban van de Ring ? Zelfde niveau trouwens.
Harry Potter nooit gelezen, jij dus wel, vandaar...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 10:51   #291
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik ben nochtans in hevige discussie met mijn dierbaren om internet buiten te gooien.
Waarom zouden we betalen om deel te nemen aan een gedrocht van censuur dat meer over ons verzamelt dan andersom?
Wij betalen om ons over te leveren aan bigdata verzamelaars die er rijker op worden en de mensheid hervormen naar het evenbeeld van hun vader den duivel.
Dat bedoel ik nou: zulke extreme visies zijn een zeldzaamheid geworden.
Laat je niet naaien door deze verschrikkelijke maatschappij.
Maar wat dan?
Terug naar het oerwoud of onder de bruggen gaan slapen?
Helaas zijn ook de bruggen door de kapitalisten gebouwd....bedenk nu zelf maar eens iets negatief over de bruggen...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 10:57   #292
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik zie hier geen belediging, maar een vraag. In beledigen ben jij zeker beter.
Nu, ik heb Potter nooit gelezen, maar ik vroeg jou of je Börger, Hegel en mijn nieuwe Bijbel hebt gelezen.
Dat heb je niet beantwoord dan de belediging dat die op hetzelfde niveau van Harrie Potter zouden zijn.
Of ben je werkelijk zo onnozel dat je ook niet weet wat een belediging is?

Nu: met al jouw gedocumenteerde kennis van de oude Bijbel, heb je er nog steeds niks van begrepen dat je oprecht en eerlijk moet zijn vragen te beantwoorden en niet te beledigen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 12:55   #293
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik denk dat de kerkvaders hun werk grondig gedaan hebben.
Ik vrees er ook voor...
Maar de recente geschiedenis toont dat we heel af en toe toch wel op belangrijke en zelfs baanbrekende archeologische vondsten stuiten. Wie had 100 jaar geleden durven dromen dat we de dode zeerollen zouden vinden ? Of Talpiot ?
Stel nu even -puur hypothetisch- dat men in een archief, of bij opgraving, een volledig en dateerbaar exemplaar kan vinden van het originele Marcus evangelie. Als men dat wetenschappelijk zou kunnen dateren op het jaar '71 dan is er zekerheid dat het 'het' origineel is en geen tweede of derde redactie.

Hoeveel nieuwe inzichten zou dit niet kunnen opleveren ?

Citaat:
Dat er schrift bestaat van voor ' 70 betwijfel ik. Er is ook geen grond voor.
Inderdaad.
Wat van voor '70 en dus de vernietiging van de tempel dateert zal gewoon de joodse bijbel zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 juli 2021 om 12:56.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 14:03   #294
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vrees er ook voor...
Maar de recente geschiedenis toont dat we heel af en toe toch wel op belangrijke en zelfs baanbrekende archeologische vondsten stuiten. Wie had 100 jaar geleden durven dromen dat we de dode zeerollen zouden vinden ? Of Talpiot ?
Stel nu even -puur hypothetisch- dat men in een archief, of bij opgraving, een volledig en dateerbaar exemplaar kan vinden van het originele Marcus evangelie. Als men dat wetenschappelijk zou kunnen dateren op het jaar '71 dan is er zekerheid dat het 'het' origineel is en geen tweede of derde redactie.

Hoeveel nieuwe inzichten zou dit niet kunnen opleveren ?



Inderdaad.
Wat van voor '70 en dus de vernietiging van de tempel dateert zal gewoon de joodse bijbel zijn.
Zo denk ik er ook over.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 15:18   #295
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hoeveel nieuwe inzichten zou dit niet kunnen opleveren ?
Ik vrees dat ook dit in een vergeethoek zal belanden. Er staan te grote belangen op het spel en de wereld is daar niet klaar voor. Vergelijk het met het idee met de ontmoeting van een buitenaardse beschaving. Ook dit zou chaos betekenen. Om over na te denken... De val van het christendom ? Dan gaat ook de islam onderuit gezien deze hiermee verbonden is.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2021, 18:34   #296
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat bedoel ik nou: zulke extreme visies zijn een zeldzaamheid geworden.
Laat je niet naaien door deze verschrikkelijke maatschappij.
Maar wat dan?
Terug naar het oerwoud of onder de bruggen gaan slapen?
Helaas zijn ook de bruggen door de kapitalisten gebouwd....bedenk nu zelf maar eens iets negatief over de bruggen...
Gewoon in een huis, appartement of bungalow. Zoals iedereen.
6 op 7 boeren maar op zondag is het de dag van God. Loof de HEERE.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 09:25   #297
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Gewoon in een huis, appartement of bungalow. Zoals iedereen.
6 op 7 boeren maar op zondag is het de dag van God. Loof de HEERE.
Loof deze wereld die je in een bungalow laat wonen en je brood en verder lekker eten en een tv en een computer verschaft, waar je in alle vrijheid je extreme reactionaire ideeën mag verkondigen.

Terwijl die God van jou nog geen enkel broodje naar beneden gooit.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 10:28   #298
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Loof deze wereld die je in een bungalow laat wonen en je brood en verder lekker eten en een tv en een computer verschaft, waar je in alle vrijheid je extreme reactionaire ideeën mag verkondigen.

Terwijl die God van jou nog geen enkel broodje naar beneden gooit.
Euh den Heer heeft voorzien he?
De mens heeft maar hervormd wat reeds gegeven is.
Als het van mij afhing leven we als Amish nog voor 2022 begon.
Maar die vrouwen he, altijd tegenwerken en de wereld gelijk willen worden.
Voldoen aan een ideaal dat regelrecht van den duivel is.
Van tetten laten vergroten tot hun poep. Van facelift tot botox en dieten alsof er geen overvloed aan goede voedigswaren bestaat.

Wij mensen leven als in de dagen van Noach. We zien de storm daarvan niet op ons afkome n.
Repent en gelooft.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 10:42   #299
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Euh den Heer heeft voorzien he?
De mens heeft maar hervormd wat reeds gegeven is.
Onze toekomst in het heelal, zoals dat reeds in de microkosmos bestaat.
Citaat:
Als het van mij afhing leven we als Amish nog voor 2022 begon.
Maar die vrouwen he, altijd tegenwerken en de wereld gelijk willen worden.
De vrouwen zijn een vreugde in het leven van de man.
Zonder haar zou het maar saai zijn.
Citaat:
Voldoen aan een ideaal dat regelrecht van den duivel is.
Van tetten laten vergroten tot hun poep. Van facelift tot botox en dieten alsof er geen overvloed aan goede voedigswaren bestaat.

Wij mensen leven als in de dagen van Noach. We zien de storm daarvan niet op ons afkome n.
Repent en gelooft.
Als het om Noach gaat dan is de moderne tijd iets anders dat de mens zelf door de opwarming der aarde de zeespiegel kan doen stijgen.
Maar dan zal er vast wel genoeg land boven water over blijven.
Nederland komt dan wel in de knoei, maar met wat flinke verhoging van de dijken of desnoods van het hele land (leuke klus) zal ook dat wel op te lossen zijn.
Kortom: we hebben wat te doen.
Zonder dat zou het maar saai worden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 13:34   #300
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik vrees dat ook dit in een vergeethoek zal belanden. Er staan te grote belangen op het spel en de wereld is daar niet klaar voor. Vergelijk het met het idee met de ontmoeting van een buitenaardse beschaving. Ook dit zou chaos betekenen. Om over na te denken... De val van het christendom ? Dan gaat ook de islam onderuit gezien deze hiermee verbonden is.
Goede bedenking.
Ik denk dat we dan heel erg gaan afhangen van wie de 'vondst' doet. Als dat een archeoloog is, bv bij een opgraving, dan denk ik niet dat het stil te houden is. (denk maar aan de hysterie rond het manuscript van Wallace, en Craig Evans, dat is niet stil te houden)
Archeologen gaan net willen publiceren denk ik.

Rampscenario zou zijn dat een Vaticaan medewerker het zou terugvinden in een oud archief van het vaticaan en er dan mee naar een fosiel als Ratzinger trekt... Dan is de kans 99,99% dat ze het terug wegstoppen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be