![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet echt stoppen met het gebruiken van het woord confederatie in de verkeerde betekenis. Een confederatie binnen een land is een contradictio in terminis. Wat de politici in België met een confederatie bedoelen, is inderdaad gewoon een federatie met een zeer beperkt aantal bevoegdheden voor het federale niveau (en dus geen confederatie). En vooraleer er weer iemand afkomt met het totaal verkeerde voorbeeld van Zwitserland: Zwitserland wordt enkel nog maar om historische redenen Confeederatio Helvetica genoemd (en om een neutrale naam te hebben die niet Duits, Frans, Italiaans of Reto-Romaans is). Zwitserland is al meer dan anderhalve eeuw een federale staat (sinds 1848). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#922 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jajaja...
![]() Maar dat heb ik verdomme toch altijd gezegd en geschreven! Maar het enige wat jullie belgicisten dan doen is staan kwekken dat het niet volgens het theoretisch model van een confederatie is ontstaan. Maar kijk Panda, een goede raad: stuur een bericht naar De Wever waarin je bij hem erop aandringt dat hij, als het over een Belgische staatshervorming gaat, het woord "confederalisme"niet meer mag gebruiken.
![]() |
#923 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pleiten voor een confederatie = pleiten voor twee (of meer) staten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#924 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#925 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#926 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België verdraagt geen democratie. Of geen énkel vlak, en het minst van al op vlak van directe democratie.
![]() |
![]() |
#927 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#928 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, met al hun brouhaha over confederalisme zou het me op de duur niet meer verwonderen dat ze zelfs het basismechanisme van federalisme niet meer (of nog altijd niet...) begrijpen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#931 | |
|
![]() Citaat:
Ja man...trekt daar mee naar de verkiezingen. Wie op die kreet stemt, tekent dus mee aan de blanco checque voor politiekertjes als Wever. Neen dank u. Niet met mij.
![]() |
![]() |
#932 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ziet ernaar uit dat dit een kans heeft: grondverdrag tussen Vlaanderen & Wallonie. ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 30 juli 2021 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#933 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Vlaanderaars bevinden zich van de westerzijde van de Schelde en grenzen enkel aan het stukje Nederland dat erg Belgisch-achtig is, Zeeuws-Vlaanderen. Men is er meer geïsoleerd van Nederland als land en daar zie ik een verklaring in. Ik bezit wel humor en kan wel lachen, maar dit vind ik een erg plat opiniestukje waar hij onzin verkondigt en zijn eigen benepenheid in de verf heeft gezet. Dhr. Sanctorum houdt niet van Nederlanders, duidelijk, maar in mijn opinie ook door vooroordelen zijnerzijds. Nu ja, West-Vlamingen zijn natuurlijk niet allemaal zo, maar mijn herinneringen van Gent komen terug boven als ik dit lees. Er heerst een soort anti-intellectuele cultuur waar je je nek niet boven het maaiveld kan steken. Dat is niet enkel in West-Vlaanderen en Gent zo, waarschijnlijk, maar mijn dikkenekkerigheid gebiedt me wel te zeggen dat dat in Antwerpen heel wat minder is. Sterker, in Antwerpen kregen we allen een basis mee over de Nederlandse cultuur op school wat bij veel Vlamingen daarbuiten schijnbaar onbestaand is. Sommigen lijken zelfs i.p.v. het vak Nederlands het vak Vlaams gehad hebben en storen zich aan vertaalde literatuur wanneer het door een Nederlander geschreven is. Onbekende sentimenten hier in Essen en ook in Antwerpen waar ik vandaan kom. Ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar volgens mij staat Antwerpen voor op cultureel vlak dankzij de haven en grotere blootstelling aan de wereld en heeft de tijd meer stilgestaan daarbuiten, met anti-Hollanderclichés en dergelijke erfenissen van het oude Belgische denken ('Vlaams als taal', kerktorenmentaliteit cultiveren, neerkijken op het AN, anti-intellectualisme). Antwerpen was wss ook zo enkele generaties terug. Dit merk ik ook als ik oude afleveringen van De Slimste Mens terugbekijk. Grappig programma ja, maar het lijken soms kinderen. Lamme goedzakken met een dorpscultuur en flauwe ho-ho-humor die in een groepsdynamiek een hele populatie anti-intellectualisme opdringt. De Antwerpenaar is arrogant, maar is hij dat wel echt? Enkel relatief, volgens mij. Laatst gewijzigd door Weyland : 30 juli 2021 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#934 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 30 juli 2021 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#935 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#936 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#937 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zal stemmen verliezen aan het Vlaams Belang, maar dat scenario staat ALLE vivaldi-partijtjes te wachten. En die hebben het al niet te breed.
![]() |
![]() |
#938 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je al aan het einde van je latijn dat je begint te dwalen?
![]() |
#939 | ||
|
![]() Citaat:
Dwalen, dat is over confederalisme balken en loeien maar niet eens weten wat dat nu in feite is. En dan maar beginnen dwalen over grondverdragen. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08...bruno-yammine/ Citaat:
![]() |
![]() |
#940 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sanctorum is er gewoon ene. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 30 juli 2021 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |