Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2021, 21:38   #1021
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Gewoon even terzijde: al eens over de Vilvoordsesteenweg in Brussel gereden?
Nee,maar wel via de afrit Machelen en langs de rotonde daar naar Vilvoorde centrum gereden ....

Daar loopt ook het een en ander rond ,dat is een feit...

Dat is al een paar jaar geleden ,maar ik durf te wedden dat het daar in de tussentijd geenszins verbeterd is...

Laatst gewijzigd door Svennies : 1 augustus 2021 om 21:41.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 21:47   #1022
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daar sta je dan met je goede raad en nog betere bedoelingen.
Dat klopt maar daar heb ik weinig invloed op daarom ook mijn aanwezigheid op dit forum, alle beetjes helpen.
Nu ikzelf zakelijk niet meer persoonlijk kan aangepakt worden door één of andere "machtswellusteling" kan dat.
Niets doen helpt helemaal al niet.
Oud 1 augustus 2021, 22:02   #1023
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
En dat lukt niet door de rekening naar "de Groote Belgische Vijand" door te sturen.

Wie is dat voor u en waar doe ik dat volgens u?
De grote Belgische vijand is voor mij de overheid zelf en haar "wan"beleid.
Niet dat ik het beter zou doen want dat is bijna niet mogelijk door het diep ingewortelde wanbeleid van zelfprotectie door politieke zuilen.

De enige partij die ik nog voor het eigen volk zie opkomen is het VB.
Hoe die het er voor de rest zouden vanaf brengen is koffiedik kijken.
Veel slechter als vandaag is echter bijna niet meer mogelijk en dat zou pas democratisch bewind zijn.
Ze uitsluiten is één van de duidelijkste voorbeelden van minachting voor de eigen bevolking; waarom moeten we dan nog gaan stemmen?
Oud 1 augustus 2021, 22:38   #1024
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je schrijft hier pal boven:

Citaat:
Niets doen helpt helemaal al niet.
En daaronder:

Citaat:
Waarom moeten we dan nog gaan stemmen?
Om de vorming van de volgende fascistische uitsluitingsregering onmogelijk te maken, tiens. Waarom zouden wij niet kunnen wat de Tsjecho-Slowaken konden?

In je nest blijven liggen helpt zeker niet.
Oud 1 augustus 2021, 22:53   #1025
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En daaronder:

Om de vorming van de volgende fascistische uitsluitingsregering onmogelijk te maken, tiens. Waarom zouden wij niet kunnen wat de Tsjecho-Slowaken konden?

Dat is een feit ,en voor mij de enige reden om te gaan stemmen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2021, 05:33   #1026
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Wie is dat voor u en waar doe ik dat volgens u?
De grote Belgische vijand is voor mij de overheid zelf en haar "wan"beleid.
Niet dat ik het beter zou doen want dat is bijna niet mogelijk door het diep ingewortelde wanbeleid van zelfprotectie door politieke zuilen.

De enige partij die ik nog voor het eigen volk zie opkomen is het VB.
Hoe die het er voor de rest zouden vanaf brengen is koffiedik kijken.
Veel slechter als vandaag is echter bijna niet meer mogelijk en dat zou pas democratisch bewind zijn.
Ze uitsluiten is één van de duidelijkste voorbeelden van minachting voor de eigen bevolking; waarom moeten we dan nog gaan stemmen?
Waarom alleen de Belgische overheid viseren ?
De Vlaamse overheid is geen haar beter. Wat we zelf doen, doen we helemaal niet beter. Integendeel. De kakkafonie rond pfos, de zonnepanelen, wegenonderhoud, onderwijs....evenveel voorbeelden van het Vlaamse wanbeleid. Ondanks de Nuv Rechtsen daar zowat een vaste plaats hebben.

En het VB voo eigen volk opkomen ? Dat zou ook wel eens lelijk kunnen tegenvallen met hun anti-vreemdelingen standpunten. Alleen al economisch is dat niet houdbaar in een beleid. Laat staan op het punt van maatschappelijke stabiliteit. Het VB is de slechtste optie voor Vlaanderen.

Gaan stemmen is idd jarenlang zinloos geweest wegens de erbarmelijke kwaliteit van de politiekertjes die zich aandienden. Of dit aan het veranderen is ? Ik zie niet echt beterschap. Maar VB is zeker geen optie, dan nog liever PVDA. (Zelzate is niet het Noord Korea aan het kanaal aan het worden, in tegendeel een beetje)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 2 augustus 2021 om 05:37.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2021, 06:11   #1027
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En daaronder:

Maar we kregen dit regime net nadat mensen massaal nationalistisch stemden.
In je nest blijven liggen was dus nuttiger, zeker met iets lekker er naast.
Fuck de politiek.
Oud 2 augustus 2021, 06:13   #1028
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Fuck de politiek.
Daar zijn hooggeleerde politiek en psychologisch meerderen het niet mee eens.
Ik wel natuurlijk.

Oud 2 augustus 2021, 07:03   #1029
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Fuck de politiek.
En het zal zo na de volgende verkiezingen zo blijven.
De traditionele partijen zullen alles blokkeren zodat de splitsing van het land totaal onmogelijk wordt, wat de uitslagen mogen zijn. Een beetje zoals met Catalonië in Spanje maar op z'n Belgisch.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2021, 09:03   #1030
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden wij niet kunnen wat de Tsjecho-Slowaken konden?
Verschillende redenen. Een aantal zijn legalistisch van aard.

Los van het feit dat in België slechts een kleine minderheid van de bevolking dit wil, - nog minder dan in Tsjechoslovakije - verliep in Tsjechoslovakije de splitsing volkomen wettelijk.

1) De ontbinding van Tsjechoslovakije was een onderhandelde ontmanteling van het land. Deze splitsing gebeurde volledig binnen het wettelijke kader van dat land. De federale Grondwet van 1968 voorzag immers in het «onvervreemdbaar zelfbeschikkingsrecht».

Vanuit het standpunt van het internationaal recht was er echter geen enkel probleem.

2) Het draagvlak in het Slovaakse parlement (juli 1992) om zich af te scheiden was wel groter dan dat in het Vlaams parlement. 113 voor, 24 tegen en 13 onthoudingen.

Dat is alsof 90 op 124 parlementsleden in het Vlaams parlement een onafhankelijkheidsverklaring zouden steunen.

Tot op heden heeft de enige partij die zo een scenario steunt, het VB, 23 zetels. Zelfs met de N-VA erbij zijn dat nog maar 58 zetels.

3) Bovendien was een zeer grote meerderheid binnen het Tsjechoslovaakse parlement gewonnen voor dit scenario.

Het grondwettelijk decreet over de opdeling van de federatie werd in november 1992 op federaal niveau met 183 stemmen voor en slechts 30 stemmen tegen gestemd. Wel waren er 55 onthoudingen.

Dat komt overeen met een 2/3 meerderheid.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2021, 09:05   #1031
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Wij gaan vooral veel om met Nederlandse ambtenaren en politie op gebeid van de havens en de Ned vaarwegen.
Daarbij werken we vooral met Ned bedrijven voor reparaties / installaties ed. en dat gaat toch over leuke bedragen.
Nooit echte problemen of indien wel eens zoals overal, steeds correct opgelost.
We werken ook overwegend met Ned personeel, weinig negatiefs te melden daarover en het verschil met B. is "groot" op al die vlakken.
Maar daarom hoeven "wij" nu nog niet persé Nederlander te worden.
Ik denk niet dat zoiets ooit de bedoeling kan zijn. Net zomin als bv. iemand uit Groningen. Ned. Limburg of uit Drente een Hollander uit de Stadsrand van Noord-en Zuid-Holland zal worden. De manier waarop de belgicisten karikaturale clichés misbruiken om hun Ollanderhaat te spuien is gewoon walgelijk. Doelbewust blijven ze termen zoals "fusie, opslorping, anschluß..." kleven op een samengaan met Nederland. Met een confederatie is dit hoegenaamd niet zo. Overigens, vergeet niet dat bij het opdoeken van La Belgique ons Vlaanderen zal opgescheept zitten met een serieus zware rugzak, namelijk het erfdeel van de Belgische staatsschuld. Nederland zou, volkomen terecht, er op wijzen dat dit ons probleem is. Van een samensmelten of fusie kan dus geen sprake zijn.
Oud 2 augustus 2021, 09:24   #1032
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk niet dat zoiets ooit de bedoeling kan zijn. Net zomin als bv. iemand uit Groningen. Ned. Limburg of uit Drente een Hollander uit de Stadsrand van Noord-en Zuid-Holland zal worden. De manier waarop de belgicisten karikaturale clichés misbruiken om hun Ollanderhaat te spuien is gewoon walgelijk. Doelbewust blijven ze termen zoals "fusie, opslorping, anschluß..." kleven op een samengaan met Nederland. Met een confederatie is dit hoegenaamd niet zo. Overigens, vergeet niet dat bij het opdoeken van La Belgique ons Vlaanderen zal opgescheept zitten met een serieus zware rugzak, namelijk het erfdeel van de Belgische staatsschuld. Nederland zou, volkomen terecht, er op wijzen dat dit ons probleem is. Van een samensmelten of fusie kan dus geen sprake zijn.
Dat is natuurlijk niet het punt van de discussie.
Dat is namelijk dat een voorzitter van een partij die de Vlaamse onafhankelijkheid als eerste strijdpunt heeft, doodgemoederd gaat zitten pleiten voor het verpatsen van Vlaanderen aan Nederland en van de Vlamingen tweederangsburgers in een vreemd land te maken in plaats van eersterangsburgers in België.

En die confederatie krijgen ze voor zichzelf nog niet eens uitgelegd die splitsers laat staan dat ze zo'n dom idee aan den Ollander zouden kunnen verkopen om hun Anschluss te realiseren.

Oud 2 augustus 2021, 09:40   #1033
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat is natuurlijk niet het punt van de discussie.
Dat is namelijk dat een voorzitter van een partij die de Vlaamse onafhankelijkheid als eerste strijdpunt heeft, doodgemoederd gaat zitten pleiten voor het verpatsen van Vlaanderen aan Nederland en van de Vlamingen tweederangsburgers in een vreemd land te maken in plaats van eersterangsburgers in België.

En die confederatie krijgen ze voor zichzelf nog niet eens uitgelegd die splitsers laat staan dat ze zo'n dom idee aan den Ollander zouden kunnen verkopen om hun Anschluss te realiseren.
Dat is het wel degelijk. Maar je kunt inhoudelijk tegen mijn argumentering geen zinnig woord tegenwerpen. Dus blijf je maar dwaas lullen over "verpatsen, tweederangsburgers, Anschluß enz." Dan kan ik net zogoed tegen een muur praten. Bijgevolg is de beste oplossing uw gewauwel gewoon te negeren.
Oud 2 augustus 2021, 09:44   #1034
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Dat is het wel degelijk. Maar je kunt inhoudelijk tegen mijn argumentering geen zinnig woord tegenwerpen. Dus blijf je maar dwaas lullen over "verpatsen, tweederangsburgers, Anschluß enz." Dan kan ik net zogoed tegen een muur praten. Bijgevolg is de beste oplossing uw gewauwel gewoon te negeren.
U schrijft over een confederatie met Nederland.
Maar niemand in België, waar "confederatie" een politiek thema is, kan vertellen wat dat monster van Loch Ness is.
Laat staan dat zoiets aan de Nederlanders zou kunnen verkocht worden.

Zoals u met het voorbeeld van de staatschuld bewijst, zal dit natuurlijk een politiek redelijk dom hersenscheetje van Wever blijven.

Oud 2 augustus 2021, 09:47   #1035
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
U schrijft over een confederatie met Nederland.
Maar niemand in België, waar "confederatie" een politiek thema is, kan vertellen wat dat monster van Loch Ness is.
Laat staan dat zoiets aan de Nederlanders zou kunnen verkocht worden.

Zoals u met het voorbeeld van de staatschuld bewijst, zal dit natuurlijk een politiek redelijk dom hersenscheetje van Wever blijven.
Los van het Nederland gegeven, een confederatie is een statenbond van onafhankelijke staten.

Dat is de universeel aanvaarde invulling van het begrip "confederalisme." Zou dus ook in Belgie zo moeten zijn.

U ziet, u was verkeerd.
Oud 2 augustus 2021, 09:50   #1036
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Luister Quercus.

Kun jij me een goede bron geven over hoeveel procent van de Vlamingen een annexatie net NL zien zitten ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2021, 09:57   #1037
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Luister Quercus.

Kun jij me een goede bron geven over hoeveel procent van de Vlamingen een annexatie net NL zien zitten ?
Kunt gij ons een goede bron geven hoeveel % vd Vlamingen de brutale francofiele staatsgreep van 1830 zagen zitten ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 2 augustus 2021 om 09:59.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2021, 10:01   #1038
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Los van het Nederland gegeven, een confederatie is een statenbond van onafhankelijke staten.

Dat is de universeel aanvaarde invulling van het begrip "confederalisme." Zou dus ook in Belgie zo moeten zijn.

U ziet, u was verkeerd.
Zoals ooit de Confederale staten van America ?
Ook de Zwitserse confederatie zie ik niet als puzzel van onafhankelijke staten.
Of bedoelde u de struktuur zoals in de oude USSR ?

U ziet, het woord confederatie leidt tot een babelonische spraakverwarring van jewelste. Laat staan dat het politiek werkbaar zou zijn.

Mocht ik verkeerd geweest zijn wat "confederatie" betreft ik zou het onmiddellijk toegeven.

Oud 2 augustus 2021, 10:04   #1039
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Hoe is het mogelijk dat de linkiewinkies, die zo hard de Internationale kunnen zingen, bang zijn van een fusie met Nederland.

(niet in het minst omdat die fusie er nooit gaat komen, in tegenstelling tot de Vlaamse onafhankelijkheid)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2021, 10:14   #1040
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe is het mogelijk dat de linkiewinkies, die zo hard de Internationale kunnen zingen, bang zijn van een fusie met Nederland.

(niet in het minst omdat die fusie er nooit gaat komen, in tegenstelling tot de Vlaamse onafhankelijkheid)
Hoeft men bang te zijn om een politiek idee totale quatch te vinden ?
Dan vraag ik mij af waarom de rechtse rakkertjes zo bang zijn van Vivaldi ?

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 2 augustus 2021 om 10:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be