![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#11741 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11742 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11743 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad (even los van je beoordeling), zijn 1 procent zou verder gaan met elkaar de duvel aandoen.
![]() |
#11744 |
Minister-President
|
![]() Nee, dat is niet de juiste oplossing voor onze "problemen".
![]() |
#11745 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Het toont immers aan dat een dynamiek van individuele voordeelzoekers niet noodzakelijk (en zelfs vaak niet) naar het "globale optimum" leidt. Jij grijpt de waarneming daarvan aan om te stellen dat dat aangeeft dat het "gepland" moet zijn. Nee, dat moet het helemaal niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11746 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Things happen. En ja, opportunisten spelen daarop in. En die dingen gebeuren juist, omdat wij ALLEMAAL opportunisten/antagonisten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11747 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11748 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dusdanig smaak je het genoegen van de overwinning, tot je ophoudt met te bestaan. Uw leven bestaat dus uit pure fun. Het is niet voor niks dat gedurende gans de geschiedenis, krijger zijn, en oorlog voeren, het hoogste ideaal was voor velen. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2021 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11749 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is uw dada, maar je ziet waar ons dat leidt. Cultuur is goed in de mate dat het helpt om uw vijanden beter af te maken. Zoniet is het een blok aan het been. De bedoeling is toch om te kunnen doden, tot je zelf gedood wordt. Heerlijker kan moeilijk he. In onze dystopie wordt het essentiele, de strijd met anderen kunnen aanbieden, en de fun van de overwinning, gefnuikt. Dat is geen leven dat waard is om geleefd te worden he.
Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2021 om 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11750 |
Minister-President
|
![]() Nee
![]() |
#11751 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11752 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ma bon, doe maar door hoor Patrick, van u zijn we dat ondertussen gewoon. Zolang ge dat gewoon vanachter uw toetsenbord zit te verkondigen zonder enige indicatie dat ge ook van plan zijt ernaar te handelen, maak ik me niet (zoveel) zorgen. Merk op, je moet dit niet lezen als een aanmoediging om er naar te handelen. ![]() Ik dacht, ik ga misschien toch een beetje tegengas geven tegen het argument "we zijn beter af als 99% van de bevolking dood is", omdat ik de indruk had dat een paar anderen erin leken mee te gaan.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 3 augustus 2021 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11753 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar behalve zeggen "nee het is niet OK" kom je niet ver he. Uiteindelijk zullen wij (enfin, "wij" want misschien ben ik daar niet bij ![]() DAT is op zich toch enorm de moeite waard, nee ? Iedereen 100 keer rijker aan resources (wat tegenwoordig de beperkende economische factor is), niet meer alle vooruitgang moeten opofferen aan "zuiniger en properder" zijn, maar aan "beter comfort" en zo voort. Denk even 10 seconden na. Veel lager dan 100 miljoen zou ik niet gaan, want je hebt nog altijd voorlopig voldoende volk nodig om al die resources aan te wenden natuurlijk. Zoniet gaat arbeid weer de begrenzende factor worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11754 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met honderd miljoen kunnen we ons huidige niveau van leven niet aanhouden. Er zouden niet voldoende arbeidskrachten zijn om alles te maken dat we gewend zijn. Je kunt wel een paar miljard mensen kwijtgeraken zonder veel problemen, maar we zullen altijd een grote groep zeer armen nodig hebben om het vuile werk te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11755 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik was begonnen met een reactie in de trand van arbeid als belangrijkste factor of production die je wenst te delen door 100 en toch rekenen op meer welvaart, mja... Maar laat maar; ik hou het bij een simpele "nee". Om één of andere reden denk ik niet dat dit gaat leiden tot een prikkelende discussie. Kom ik inderdaad niet ver mee. Enige hoop toch dat er door het onbeargumenteerde "nee" bij sommige andere enige nieuwsgierigheid ontstaat om het tegendeel te onderzoeken, wat misschien wel leidt tot een inzicht. Stel u voor (Ik zal wel schromelijk de invloed van die eerdere reactie overschatten) SOIT! fijne avond!
![]() |
![]() |
#11756 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wij vanalles moeten doen voor "duurzaamheid" en "spaarzaamheid" is arbeid niet meer de beperkende factor, maar zijn resources en recht tot vervuilen die.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11757 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11758 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11759 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat de rest betreft: de oligarchie heeft nood aan noodtoestanden en er zijn bepaalde voordelen verbonden met een medische variant daarvan waarop wel degelijk op voorhand is geanticipeerd, van het Lockstepscenario tot Event201, en natuurlijk door de belangenverstrengeling (je kan de connecties nagaan van het Poynter-instituut dat aan 'fact checking' doet om maar iets te noemen etc.). De belangen zijn te groot om het aan het toeval over te laten. Het is voor de oligarchen pompen of verzuipen.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 3 augustus 2021 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11760 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft hier allemaal niks mee te maken. Je KAN gewoon zo geen ding sturen zonder dat het spontaan kan gebeuren, want uiteindelijk wil je dat 99.9% van de acteurs handelen uit hun eigen dynamiek, zonder "op de hoogte te zijn" van uw snode plannen. Welnu, als 99.9% van de acteurs niet in het complot zitten, maar zich zodanig gedragen dat het "complot" gerealiseerd wordt, wel, dan gaat dat ook vanzelf gebeuren, bij een juiste toevalligheid. Dat "toevalligheden" een piepklein kliekje niet interesseren, maakt niet dat het niet gebeurt. Je kan niet tegelijkertijd bekomen dat zoiets "grotendeels spontaan gebeurt nadat een piepklein kliekje de juiste signalen uitstuurt" en hebben dat dat spontane gebeuren niet, wel, spontaan kan gebeuren in zekere omstandigheden zonder die "signalen". En indien dat niet zo goed als spontaan kan gebeuren, dan moet veel te veel volk mee in de samenzwering zitten om realistisch te zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2021 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |