Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2021, 22:54   #21
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een gek wordt geïnterneerd.
Tot hij een paar maanden later terug wordt vrijgelaten , zogezegd genezen ,tot hij dan weer hervalt ...


Zolang er in die tussenperiodes geen drama's van komen waar anderen het slachtoffer van zijn zou het nog zo erg niet zijn...

Maar het leven leert dat dit nét wel het geval is...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2021, 02:10   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een gek wordt geïnterneerd.
Dacht het niet.
Dat wordt men pas wanneer men een gevaar vormt voor zichzelf of voor de maatschappij.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2021, 08:05   #23
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja veel meer dan de 3 bekende medicijnen voorschrijven doet een psychiater dan ook niet. Je bent er 10 minuten binnen en dat kost U 60 euro.
Hij kan voorschrijven antipsychotica antidepressie en of benzodiazepinen Lithium als het gaat over manisch depressiviteit. Niet zelden geven ze gewoon een cocktail dan zijn ze zeker dat er wel 1 van de drie soorten wat helpen kan.
Telkenmale je dan teruggaat worden ze ietsje aangepast een halfje meer van de kalmeerpillen of een heel pilletje meer dan de antidepressiva.
In uw hoofd kan hij niet kijken hij gaat maar af op hetgeen jij zegt dat je voelt. Als je slecht slaapt of steeds angstig bent gaat uw dosis benzo de hoogte in En hoe je het ook draait of keert een gek blijft een gek die kan je niet genezen.
Gisteren op tv, een vrouw die dementeerde en hoe ze daar een cocktail aan pillen gaven om te zien hoe ze erop zou reageren. Al gaandeweg stuurde ze die medicatie bij, maar het was mijn inziens allemaal een shot in the dark. Ze ging er versneld op achteruit sedert opname en medicijnen. Maar dat is subjectief na momentopnames. Misschien zag iemand het ook?

Zo is dat ook bij psychologische gevallen, pillen geven en later evalueren. Wat is er bv in centra veranderd rond psychisch welzijn bij jongeren zoals Jordy? Op Jordy werd ook zo een cocktail getest terwijl begeleiding, affectie en genegenheid geven de beste remedie was. Neen, ze lieten hem gewoon los goed wetende dat die niet voor zichzelf kon zorgen en zijn moeder zelf een sociaal geval was.
Nu is het 3uurkes per maand praten (if you are lucky), een pilleke iedere dag en repeat voor velen.

Het is net dat wat de menselijke geest gevangen houdt.
Ze kunnen ons geen deliverance geven. Solus Christus
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 4 augustus 2021 om 08:06.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2021, 08:21   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja veel meer dan de 3 bekende medicijnen voorschrijven doet een psychiater dan ook niet. Je bent er 10 minuten binnen en dat kost U 60 euro. (...)
10 minuten is wel weinig. Een consultatie bij de psychiater duurt toch wel doorgaans een uurtje (50 minuten, zoiets). Kostprijs: iets meer dan 70 euro.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2021, 08:23   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dacht het niet.
Dat wordt men pas wanneer men een gevaar vormt voor zichzelf of voor de maatschappij.
Welja Fred. Dat zeg ik toch. Iemand die (knetter)gek is
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2021, 12:23   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Welja Fred. Dat zeg ik toch. Iemand die (knetter)gek is
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2021, 01:29   #27
Zac
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 15 september 2012
Berichten: 329
Standaard

Zit ge hier godverdomme een hele reply te typen en als ge die wil posten krijgt ge het bericht om in te loggen en zijt ge alles kwijt. Ik was nondeju al ingelogd! Klote forum!

Laatst gewijzigd door Zac : 7 augustus 2021 om 01:29.
Zac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2021, 07:54   #28
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zac Bekijk bericht
Zit ge hier godverdomme een hele reply te typen en als ge die wil posten krijgt ge het bericht om in te loggen en zijt ge alles kwijt. Ik was nondeju al ingelogd! Klote forum!
Back knop, copy, inloggen, pasten, posten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 7 augustus 2021 om 07:55.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2021, 10:07   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Back knop, copy, inloggen, pasten, posten.
en het vierkantje "ingelogd blijven" aanvinken tijdens het inloggen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2021, 11:11   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zac Bekijk bericht
Zit ge hier godverdomme een hele reply te typen en als ge die wil posten krijgt ge het bericht om in te loggen en zijt ge alles kwijt. Ik was nondeju al ingelogd! Klote forum!
Inderdaad. Waar is de goede oude tijd toen we nog een brief schreven. Heb niks dan goede herinneringen aan mijn Mont Blanc vulpen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 10:55   #31
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Psychologen werden vroeger niet terug betaald en dus krijg je dan geen briefje wanneer je betaalde.
Je problemen vertellen tegen vrienden is prima, maar soms gaat het makkelijker en beter tegenover iemand die daarna weer uit je leven verdwijnt en advies geeft op een professionele basis.
Maar de meesten verwachten de verkeerde zaken, een psycholoog is een spiegel, die je wijst op zaken, maar nooit iets oplost, dan moet je zelf doen.
Bovendien blijven mensen vaak veel te lang thuis, je kunt beter je leven oppakken en niet thuis zitten piekeren los van enige structuur.
Artsen zouden mensen die naar een psycholoog gaan niet eindeloos thuis mogen schrijven.
Er is veel misbruik van de sociale zekerheid op die manier.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 11:12   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
(...)
Artsen zouden mensen die naar een psycholoog gaan niet eindeloos thuis mogen schrijven.
Er is veel misbruik van de sociale zekerheid op die manier.
De arts stelt vast of je werkonbekwaam bent of niet.
Ga je iemand laten werken die werkonbekwaam is ?
Maar inderdaad, er zijn artsen die nogal vlug een weekje thuis voorschrijven.

Ik heb het elders al gezegd. Ik vertelde ooit tegen een psycholoog dat de meeste cliënten mensen zonder vrienden zijn. In een maatschappij waar het individualisme hoogtij viert mag dat ook niet verbazen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 8 augustus 2021 om 11:12.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 13:13   #33
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De arts stelt vast of je werkonbekwaam bent of niet.
Ga je iemand laten werken die werkonbekwaam is ?
Maar inderdaad, er zijn artsen die nogal vlug een weekje thuis voorschrijven.

Ik heb het elders al gezegd. Ik vertelde ooit tegen een psycholoog dat de meeste cliënten mensen zonder vrienden zijn. In een maatschappij waar het individualisme hoogtij viert mag dat ook niet verbazen.
Veelal wel hé. En als je geld hebt heb je wel "vrienden".

En rijd je dik. En kan je veel hit and run wijven opscharrelen op uw rooster.

Dat is toch niets nieuws hé?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 13:21   #34
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Psychologen werden vroeger niet terug betaald en dus krijg je dan geen briefje wanneer je betaalde.
Je problemen vertellen tegen vrienden is prima, maar soms gaat het makkelijker en beter tegenover iemand die daarna weer uit je leven verdwijnt en advies geeft op een professionele basis.
Maar de meesten verwachten de verkeerde zaken, een psycholoog is een spiegel, die je wijst op zaken, maar nooit iets oplost, dan moet je zelf doen.
Bovendien blijven mensen vaak veel te lang thuis, je kunt beter je leven oppakken en niet thuis zitten piekeren los van enige structuur.
Artsen zouden mensen die naar een psycholoog gaan niet eindeloos thuis mogen schrijven.
Er is veel misbruik van de sociale zekerheid op die manier.
Dat 60% afhankelijk is en/of onrechtstreeks voor de overheid "werkt". Die andere 40% zitten in de privé en daar betaald een werkgever 3000 brut voor een loon van 1000 net ofzo.

Ze blijven veel te lang thuis omdat ze waarschijnlijk thuis en op het werk niets te zeggen hebben. 1 van de 2 dat gaat nog.

Maar beide is wat zwaar hé.

Gewoon verder doen, niet reflecteren want dan stagneer je hé.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 16:14   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat zou je daar gaan doen ? Beetje uw miserie vertellen en betalen ? Ben daar vele jaren ook paar keren bij geweest (moeilijke periode in mijn leven). Iedere keer ik daar binnenkwam vroeg die hoe gaat het vertel eens Na 4 sessies begon ik onderweg al na te denken wat ik nu weer zou moeten vertellen. Zijzelf zat meer naar haar babyphone te kijken en luisteren dan naar mij. Na de sessie op het einde van 30 minuten mocht ik 40 euro leggen ( in black)
Geld weggesmeten.

Er zullen wel psychologen zijn die u willen helpen maar volgens mij werken die vnml in Monaco Knokke Marbella en Beverly Hills en die zul je wel meer betalen als 11 euro p/u ik denk dan eerder aan 110 euro p/u.
Welke psy is nu geïnteresseerd in de mentale toestand van een simpele duif
Inderdaad.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be