![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1281 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De scheldnaam domme Belg bestaat niet meer en de Antwerpenaar spot ook ieder jaar minder en minder met de rest van Vlaanderen. Goede evoluties allemaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1282 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind het platteland in Nederland heel mooi en verzorgd ook Friesland waar nog wat ruimte is.
![]() |
![]() |
#1283 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tof, zo kan het ook .....
![]() |
![]() |
#1284 | |
Minister-President
|
![]() Zij begrepen mekaar. Ze hebben eenzelfde cultuur en taal.
![]() Had nooit waar geweest tussen een Franstalige en een Vlaming.
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 8 augustus 2021 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1285 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Niet per se Vlaanderen, maar he, een prachtfoto he? Laatst gewijzigd door Weyland : 8 augustus 2021 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1286 | |
Minister-President
|
![]() Deze foto is bijlange niet van dezelfde orde als die van de twee Abdi's..
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 8 augustus 2021 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1287 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Economische aangelegenheden zijn voor HO veel minder belangrijk dan het “calvinisme versus katholicisme”-aspect dat hij doodgraag uitvergroot tot een soort spookbeeld. Hij doet mij denken aan een 19e eeuwse doodsbange priester, ons allemaal beter bekend als dichter: Guido Gezelle. Die kreeg ook nachtmerries van “den duivel uit het Noorden”.
![]() |
#1289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We leven toch goed hier in België? Niet? Wat zit u dan toch altijd te neuzelen over een fictief Groot-Nederland? Er is geen kat die er wat om maalt hier, Monsieur Quercus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie gaat er om malen als Vlaanderen en Wallonië elk hun eigen boontjes doppen ???
![]() |
#1291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat als de begroting niet klopt bijvoorbeeld? Zijn het dan nog steeds de Walen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - lol -
![]() |
![]() |
![]() |
#1293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Je hebt het net andersom denk ik... Het zijn Vlamingen (O en W) die met dat gatachterlijke dialect van aantwaarepe lachen. Het volstaat om even te luisteren naar het opgepoetste aantwaarps van Liesbeth Homans dat zou moeten doorgaan voor Algemeen Nederlands om te weten waarom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1294 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de Vlaamse begroting niet klopt, is dat niet de schuld vd Walen. Aan hen om hun begroting ook te doen kloppen.
![]() |
#1296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1297 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor "vrienden" "met" een goed hart speelt afkomst geen rol.
![]() |
![]() |
#1298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet noodzakelijk. Vroeger lukte er men in de normaalscholen in om eerstejaars uit aantwaarepe in één jaar zo te drillen dat ze dat accent volkomen kwijt waren. Ik was erg verwonderd toen ik hoorde dat mijn oud lerares nederlands eigenlijk van antwerpen afkomstig was, dat was namelijk totaal niet te horen. Zij vertelde me dat haar docenten het vroeger als een belangrijke taak en als criterium zagen om elk spoor van dialect bij de eerstejaars eruit te drillen, anders liet men je niet doorgaan. Die volgden allemaal extra uren dictie. Het resultaat was er : zij sprak accentloos en perfect AN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1300 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Accenten eruit drillen, dat is echter quasi onmogelijk. Vlamingen worstelen bijvoorbeeld continu met hun hypercorrecte G, ook als ze Algemeen Nederlands praten. Maar dat heeft zijn charme. Ikzelf vind het Antwerps wel mooi, je moet alleen niet aan Filip Dewinter zijn taal denken met die lelijke 'oa', bah. "Open toch je mond wanneer je spreekt", denk ik dan. Het hangt ook sterk af van de persoon die het spreekt natuurlijk. Ik hoor ook liever een West-Vlaming als die moeite doet zijn woordenschat uit te breiden, ook al spreekt die dialect. Turbotaal, weet je wel? Overal in Vlaanderen een fenomeen, maar komt lui en slordig over. En iedere taal klinkt mooi uit de mond van iemand die je aantrekkelijk vindt. Toch meestal. Laatst gewijzigd door Weyland : 8 augustus 2021 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |