![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 8 augustus 2021 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() Wat hij zegde was zatte café praat.
Daarvoor zou hij een serieuze uitbrander (of gepaste straf) voor moeten krijgen. In zijn vak verliest hij Integriteit. Maar wat veel erger is zijn die stomme excuses. “Ik heb nooit de bedoeling gehad iemand te schofferen op basis van geslacht of geaardheid. Het is dubbel jammer dat deze uitspraken een smet vormen op de Spelen die voor Team Belgium en Sporza zeer succesvol waren. Ik wil me dan ook oprecht excuseren bij de Belgian Cats en hun team en ook bij iedereen die zich hierdoor beledigd, aangesproken of tekortgedaan voelt. Ik heb aan de Belgian Cats gevraagd om hen persoonlijk mijn excuses te kunnen overmaken. Ik trek hieruit de nodige lessen en zorg ervoor dat dit in de toekomst niet meer gebeurt.” Deze excuses maken zijn uitschuiver nog belachelijker. (welke bedoelingen had hij dan wel?) Dat hij dat dan zegt hé ![]() Hij schoffeert ze juist wel! Zijn uitspraken vormen helemaal geen smet op het team Belgium, omdat het in feite niks terzake doet. Persoonlijke excuses aanbieden zou enkel zin hebben als hij zijn 'verkeerde bewoording' in een bepaalde context gezegd zou hebben tijdens een interview. Maar iemand in het belachelijke trekken, en dan zeggen dat het je spijt. Is nog idioter dan die uitspraken zelf. Dat is mijn gedacht. Laatst gewijzigd door De Prof : 8 augustus 2021 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval heeft hij zichzelf serieus beschadigd. Hoe kan hij nog deftig functioneren als reporter met zo’n uitspraken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tot in het belachelijke toe. Er is ook nog veel geweld in de wereld en binnen het gezin. Moet men nu alle contactsporten afschaffen als uiting van respect voor alle slachtoffers van geweld? Of moet een sporter meteen maar levenslang geschorst worden als hij een opzettelijk zware fout maakt op een tegenstander? Ik hoor nochtans vaak "dit hoort niet op een [vul maar in]veld thuis". Nu hoor en lees ik hetzelfde dat Demarez niet meer op de sportredactie thuishoort. Alleen voor die ene is het einde verhaal. Wat hopen die Cats ermee te bereiken? Gaat er minder achterklap zijn? Neen. Het resultaat gaat zijn dat Demarez zonder job gaat zitten en dat de Cats er heel minder sympathiek gaan uitkomen als een 'stel manwijven met lange poten en korte tenen'. Wie sympathie en respect wil bekomen (zoals de holebi-beweging onder andere) kan beter zelf geen kruistochten starten.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 8 augustus 2021 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hij kan dan ook beter een andere functie vragen binnen de VRT. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens er wordt hier veel over cafepraat gesproken. Denk je dat het minder erg zou zijn als dit gefilmd/opgenomen was in een café? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
"Het is me wat. Nu ben ik boos."? Of "Wat denkt die [$^#%^^# wel met zijn %^&**^% "?
![]() |
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]() Persoonlijk heb ik op mijn werk, mij ook eens laten gaan omtrent een roddel over men chef.
Die zij vlakaf: Je hebt mijn vertrouwen geschonden, ik wil je niet meer in mijn team hebben, punt. Mijn excuses en de context waar het in plaats vond, Had ze geen oren naar. Best is dan de eer aan jezelf houden, en een andere invulling van je job zoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weg met zulke mensen als Demarez. Onwaardige journalist! Vaneiges.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 augustus 2021 om 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is een excuses waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar het probleem blijft wel hetzelfde. Ook in dronken toestand ga je (ik toch) geen dingen zeggen die je niet meent. Integendeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een sportjournalist hoort aan objectieve verslaggeving te doen, in de zin dat hij daar een gedacht mag over hebben, maar deze niet uit. Tenminste, als hij zijn geloofwaardigheid in ere wil houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dan kan je dingen zeggen waar je achteraf spijt van hebt. Dan kan je u soms in één of andere "euforie" laten mee slepen. Maar de euforie die hij aanhaalt als excuses, slaagt op niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() Die Belgian Cats zijn een bende losers, niet alleen in de zaal, maar naast ook blijkbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() Ik vind dat den Eddy voor z’n straf tussen het voltallige Cats-team moet gaan staan in den douche.
![]() |
#160 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar dat is het probleem van polarisatie door geen ontslag te eisen doet ge blijkbaar alsof ik er met de spons over wil gaan. Alsof er maar 2 mogelijkheden zijn openlijke excuses aan die meisjes, paar maanden papeirwerk en 1 groot tornooi afpakken lijkt meer als zwaar genoeg mo stop met de hypocrisie, zeker mannen die nu op twitter een kop willen zien rollen die zijn al heel vaak veel zwaarder uit de bocht gegaan als ze eerlijk met zichzelf zijn. gij en ik ook trouwens. |
|
![]() |
![]() |