Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2021, 20:52   #141
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is het scenario dat er achter zit en dat voor achterlijke mensen en hun visie op homoseksualiteit nog steeds niet veranderd is. In dit geval waren er tientallen duizenden getuigen. Pech voor die ex-journalist. Het is niet omdat er nog steeds zijn die dat onschuldige (wat ze absoluut niet zijn) grappen vinden dat men er met de spons moet over gaan. Noch voor die man, noch voor de VRT is die situatie houdbaar.
Ik vond het nochtans grappig. En ik heb helemaal niets tegen homos en nog minder tegen lesbiennes.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 20:53   #142
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is het scenario dat er achter zit en dat voor achterlijke mensen en hun visie op homoseksualiteit nog steeds niet veranderd is. In dit geval waren er tientallen duizenden getuigen. Pech voor die ex-journalist. Het is niet omdat er nog steeds zijn die dat onschuldige (wat ze absoluut niet zijn) grappen vinden dat men er met de spons moet over gaan. Noch voor die man, noch voor de VRT is die situatie houdbaar.
De Cats beweren boven die uitspraken te staan. Dat ze dan ophouden met de scalp van Demarez te eisen en de VRT zijn werk laten doen. Demarez is duidelijk over de schreef gegaan en verdient een sanctie, maar dan wel met respect van zijn recht om gehoord te worden, met evenredigheid tussen overtreding en sanctie enz..
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 8 augustus 2021 om 20:57.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 21:00   #143
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Wat hij zegde was zatte café praat.

Daarvoor zou hij een serieuze uitbrander (of gepaste straf) voor moeten krijgen.
In zijn vak verliest hij Integriteit.

Maar wat veel erger is zijn die stomme excuses.

“Ik heb nooit de bedoeling gehad iemand te schofferen op basis van geslacht of geaardheid. Het is dubbel jammer dat deze uitspraken een smet vormen op de Spelen die voor Team Belgium en Sporza zeer succesvol waren. Ik wil me dan ook oprecht excuseren bij de Belgian Cats en hun team en ook bij iedereen die zich hierdoor beledigd, aangesproken of tekortgedaan voelt. Ik heb aan de Belgian Cats gevraagd om hen persoonlijk mijn excuses te kunnen overmaken. Ik trek hieruit de nodige lessen en zorg ervoor dat dit in de toekomst niet meer gebeurt.”

Deze excuses maken zijn uitschuiver nog belachelijker.

(welke bedoelingen had hij dan wel?) Dat hij dat dan zegt hé

Hij schoffeert ze juist wel!
Zijn uitspraken vormen helemaal geen smet op het team Belgium, omdat het in feite niks terzake doet.

Persoonlijke excuses aanbieden zou enkel zin hebben als hij zijn 'verkeerde bewoording' in een bepaalde context gezegd zou hebben tijdens een interview.

Maar iemand in het belachelijke trekken, en dan zeggen dat het je spijt. Is nog idioter dan die uitspraken zelf.

Dat is mijn gedacht.

Laatst gewijzigd door De Prof : 8 augustus 2021 om 21:03.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 21:07   #144
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De Cats beweren boven die uitspraken te staan. Dat ze dan ophouden met de scalp van Demarez te eisen en de VRT zijn werk laten doen. Demarez is duidelijk over de schreef gegaan en verdient een sanctie, maar dan wel met respect van zijn recht om gehoord te worden, met evenredigheid tussen overtreding en sanctie enz..
Dat kan dat ze daarboven staan maar het blijft een stigmatisering waar niet alle homoseksuelen even goed met kunnen omgaan. Automatisch brengt deze stigmatisatie hun prestatie naar de achtergrond. Zij hadden zonder twijfel hun terugkomst anders verwacht.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 21:14   #145
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik vind ontslag ook zwaar, maar dat hangt allemaal af van de deontologische code van het bedrijf.
In ieder geval heeft hij zichzelf serieus beschadigd. Hoe kan hij nog deftig functioneren als reporter met zo’n uitspraken?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 21:15   #146
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt een punt, maar je kan dit ook nog verder doortrekken he.
Tot in het belachelijke toe.

Er is ook nog veel geweld in de wereld en binnen het gezin.
Moet men nu alle contactsporten afschaffen als uiting van respect voor alle slachtoffers van geweld?

Of moet een sporter meteen maar levenslang geschorst worden als hij een opzettelijk zware fout maakt op een tegenstander?
Ik hoor nochtans vaak "dit hoort niet op een [vul maar in]veld thuis".
Nu hoor en lees ik hetzelfde dat Demarez niet meer op de sportredactie thuishoort.
Alleen voor die ene is het einde verhaal.

Wat hopen die Cats ermee te bereiken?
Gaat er minder achterklap zijn? Neen.

Het resultaat gaat zijn dat Demarez zonder job gaat zitten en dat de Cats er heel minder sympathiek gaan uitkomen als een 'stel manwijven met lange poten en korte tenen'.
Wie sympathie en respect wil bekomen (zoals de holebi-beweging onder andere) kan beter zelf geen kruistochten starten.

Laatst gewijzigd door hamac : 8 augustus 2021 om 21:20.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 21:18   #147
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind ontslag ook zwaar, maar dat hangt allemaal af van de deontologische code van het bedrijf.
In ieder geval heeft hij zichzelf serieus beschadigd. Hoe kan hij nog deftig functioneren als reporter met zo’n uitspraken?
Inderdaad, zoiets blijft hem achtervolgen.
Hij kan dan ook beter een andere functie vragen binnen de VRT.
Oud 8 augustus 2021, 21:20   #148
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Is volgens mij niet aan de basketbond om zoiets te eisen.

Soit: het is een uitschuiver, maar om daar nu zo'n spel van te maken.
Zo’n dingen zeg je toch niet al je geen denigrerende kijk hebt op lesbische vrouwen.

Trouwens er wordt hier veel over cafepraat gesproken. Denk je dat het minder erg zou zijn als dit gefilmd/opgenomen was in een café?
Oud 8 augustus 2021, 21:24   #149
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo’n dingen zeg je toch niet al je geen denigrerende kijk hebt op lesbische vrouwen.

Trouwens er wordt hier veel over cafepraat gesproken. Denk je dat het minder erg zou zijn als dit gefilmd/opgenomen was in een café?
Wat zouden de reacties geweest zijn van de Cats achter de schermen toen ze het vernamen?
"Het is me wat. Nu ben ik boos."?

Of

"Wat denkt die [$^#%^^# wel met zijn %^&**^% "?
Oud 8 augustus 2021, 21:25   #150
De Prof
Minister-President

Standaard

Persoonlijk heb ik op mijn werk, mij ook eens laten gaan omtrent een roddel over men chef.

Die zij vlakaf: Je hebt mijn vertrouwen geschonden, ik wil je niet meer in mijn team hebben, punt.

Mijn excuses en de context waar het in plaats vond, Had ze geen oren naar.

Best is dan de eer aan jezelf houden, en een andere invulling van je job zoeken.
Oud 8 augustus 2021, 21:26   #151
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weg met zulke mensen als Demarez. Onwaardige journalist! Vaneiges.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 augustus 2021 om 21:27.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 21:28   #152
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je hebt een punt, maar je kan dit ook nog verder doortrekken he.
Tot in het belachelijke toe.

Er is ook nog veel geweld in de wereld en binnen het gezin.
Moet men nu alle contactsporten afschaffen als uiting van respect voor alle slachtoffers van geweld?

Of moet een sporter meteen maar levenslang geschorst worden als hij een opzettelijk zware fout maakt op een tegenstander?
Ik hoor nochtans vaak "dit hoort niet op een [vul maar in]veld thuis".
Nu hoor en lees ik hetzelfde dat Demarez niet meer op de sportredactie thuishoort.
Alleen voor die ene is het einde verhaal.

Het resultaat gaat zijn dat Demarez zonder job gaat zitten en dat de Cats er heel minder sympathiek gaan uitkomen als een 'stel manwijven met lange poten en korte tenen'.
Wie sympathie en respect wil bekomen (zoals de holebi-beweging onder andere) kan beter zelf geen kruistochten starten.
Voila. Vergelijk het met de strijd tegen Zwarte Piet in naam van "de strijd tegen racisme".
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 21:29   #153
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ja, want in dronken toestand kan het zijn dat je uzelf niet meer bent, en uitlatingen spuit die je als nuchter persoon nooit zou doen.

Dat is een excuses waard.
Oud 8 augustus 2021, 21:35   #154
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ja, want in dronken toestand kan het zijn dat je uzelf niet meer bent, en uitlatingen spuit die je als nuchter persoon nooit zou doen.

Dat is een excuses waard.
Maar het probleem blijft wel hetzelfde. Ook in dronken toestand ga je (ik toch) geen dingen zeggen die je niet meent. Integendeel.
Oud 8 augustus 2021, 21:37   #155
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht

Klopt, maar er is en blijft een link groeien tussen hun geaardheid en hun prestaties.

Een sportjournalist hoort aan objectieve verslaggeving te doen, in de zin dat hij daar een gedacht mag over hebben, maar deze niet uit.
Tenminste, als hij zijn geloofwaardigheid in ere wil houden.
Oud 8 augustus 2021, 21:42   #156
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar het probleem blijft wel hetzelfde. Ook in dronken toestand ga je (ik toch) geen dingen zeggen die je niet meent. Integendeel.
In dronken toestand heb je uzelf soms niet meer onder controle.
En dan kan je dingen zeggen waar je achteraf spijt van hebt.
Dan kan je u soms in één of andere "euforie" laten mee slepen.
Maar de euforie die hij aanhaalt als excuses, slaagt op niks.
Oud 8 augustus 2021, 21:55   #157
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Die Belgian Cats zijn een bende losers, niet alleen in de zaal, maar naast ook blijkbaar.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 21:58   #158
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn visie op homoseksualiteit zal in de komende 1000 jaar nog niet veranderen hoor. Sommige waarden zijn tijdloos of dat we nu in de prehistorie, middeleeuwen of in de verre toekomst zijn. Het traditionele gezin blijft de norm, hetgeen we via de natuur (De Schepping Gods) hebben meegekregen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 22:31   #159
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat den Eddy voor z’n straf tussen het voltallige Cats-team moet gaan staan in den douche.
Oud 8 augustus 2021, 22:42   #160
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

maar dat is het probleem van polarisatie
door geen ontslag te eisen doet ge blijkbaar alsof ik er met de spons over wil gaan.
Alsof er maar 2 mogelijkheden zijn

openlijke excuses aan die meisjes, paar maanden papeirwerk en 1 groot tornooi afpakken lijkt meer als zwaar genoeg
mo stop met de hypocrisie, zeker mannen die nu op twitter een kop willen zien rollen
die zijn al heel vaak veel zwaarder uit de bocht gegaan als ze eerlijk met zichzelf zijn.
gij en ik ook trouwens.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be