Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2021, 21:00   #261
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Kom eens buiten uw deur. En haal er nu het klimaat, de huidige dagelijkse brainwash, ook bij ja. Dat is de nieuwe bliksemafleider voor de komende maanden.

Bende watjes.
Wat is nog het verschil tussen China, Rusland en Amerika. Alle drie zijn ze kapitalistisch. De islam? Is gedoemd het pleit te verliezen. Islam = grof obscurantisme en moslims kunnen niet concurreren met de wetenschap en de Verlichting. Tenzij door geweld. Maar dan verliezen ze so wie so het pleit, gezien ze militair niets zelf hebben bedacht. Eeuwige losers die moslims. Kijk naar IS. De Taliban? Ook losers op termijn. Kwestie van tijd. Barbarisme houdt nooit lang stand. Men kan de vrouwen bijvoorbeeld niet blijven onderdrukken. Zeker nu niet gezien alles in de wereld door internet wordt openbaar gemaakt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2021 om 21:08.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2021, 21:08   #262
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat is nog het verschil tussen China, Rusland en Amerika. Alle drie zijn ze kapitalistisch. De islam? Is gedoemd het pleit te verliezen. Islam = grof obscurantisme en kan niet concurreren met de wetenschap en de Verlichting. Tenzij door geweld. Eeuwige losers die moslims. Kijk naar IS. De Taliban? Ook losers op termijn. Kwestie van tijd. Barbarisme houdt nooit lang stand. Men kan de vrouwen niet blijven onderdrukken. Zeker nu niet dat alles in de wereld door internet wordt openbaar gemaakt.
Is dat zo ? Ik heb de indruk dat de radicale Islam ferm aan terrein wint. In ganse delen van Afrika lijken ze aan de winnende hand en binnen het jaar zal gans Afghanistan weer in handen zijn van de Taliban.

Zelfs in onze westerse wereld heb ik de indruk dat die losers stilaan meer en meer invloed krijgen op het gebeuren of zie jij in Brussel ondertussen al veel moslimvrouwen zitten op de terrassen van de Thee salons ?

Heb jij veel moslimvrouwen zien deelnemen aan de Olympische spelen ??

We zijn 2021 zoek me eens 1 westerse jongeman die een relatie mag beginnen met een diepgelovig moslim meisje en of omgekeerd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 augustus 2021 om 21:16.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2021, 21:18   #263
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is dat zo ? Ik heb de indruk dat de radicale Islam ferm aan terrein wint. In ganse delen van Afrika lijken ze aan de winnende hand en binnen het jaar zal gans Afghanistan weer in handen zijn van de Taliban.

Zelfs in onze westerse wereld heb ik de indruk dat die losers stilaan meer en meer invloed krijgen op het gebeuren of zie jij in Brussel ondertussen al veel moslimvrouwen zitten op de terrassen van de Thee salons ?

Heb jij veel moslimvrouwen zien deelnemen aan de Olympische spelen ??
Niet zoveel, neen. Maar moslimvrouwen zullen zich niet eeuwig laten onderdrukken. Gewoon een kwestie van tijd. Net zoals het bij ons het geval was. Nog niet zo lang geleden bij ons, waren vrouwen de grote uitzonderingen op de universiteiten en ja zelfs op de Olympische Spelen. Men kan de emancipatie van de vrouw op termijn niet tegenhouden in de moslimlanden. Tenminste, dat is mijn inschatting. Ik kan me vergissen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2021 om 21:21.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2021, 21:22   #264
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En zo kun je elke discussie verkloten...

Extreem-rechtse politici roepen extreme reacties op, dat is nog nooit anders geweest. Hoe zou het ook anders kunnen ? Ofwel ben je zelf zo, ofwel braak je ervan. En dat is niet om wat ze tussen de lakens doen, daar hebben wij geen zaken mee, maar omwille van het 'gedachtegoed' waar ze voor staan en de infecte boodschap die ze propageren.

Dat heeft niets te zien met via overheidsmiddelen betaalde journalisten die homofobe cafépraat online zitten te zwieren en zo de ploeg te beledigen terwijl ze betaald worden om verslag te brengen over diezelfde ploeg.
Twee maten en twee gewichten. Vooral Dusauchoit blijkt een schijnheilige klootzak te zijn.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2021, 21:23   #265
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat Demarez uitkraamde was gewoon ongepast. Dat de VRT daar tegen reageert en hem een uitbrander geeft is zoals het hoort. Maar verder hoeft het voor mij niet te gaan. Nu toch niet. Uiteraard, mocht hij “volharden in de boosheid” en opnieuw onnozel gaan doen dan zitten we in een totaal ander scenario.
Het is blijkbaar geen ‘slip of the tongue’ maar zit ingebakken in een deel van de Sporza redactie.

https://www.demorgen.be/nieuws/de-sp...jden~be13d59e/

Citaat:
“Ik had niet het gevoel dat ze mijn getuigenis ernstig namen. Na afloop hoorde ik nooit meer iets over een mogelijke opvolging van de zaak. Ik schrok wel toen ik het audiofragment van Demarez en zijn collega’s hoorde: een van de medewerkers die in dat fragment aan het woord komt, maakte in 2014 ook al seksistische opmerkingen. Ik liet het destijds weten aan hr, maar hij kon er dus mee doorgaan.”

De vrouw die meer dan vijftien jaar voor de VRT werkte, kreeg evenmin steun toen ze de problematiek aankaartte. “Hr deed er niets aan, de dienst Welzijn negeerde het gewoon. Ze vonden dat allemaal ‘heel erg’, maar daar bleef het bij. Ik wil er wel op wijzen dat het niet om een meerderheid gaat. Er waren heel wat fantastische medewerkers, maar het gaat over die enkele ‘grappenmakers’ van de redactie. Zij gaan regelmatig over de schreef.”

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 augustus 2021 om 21:23.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2021, 21:25   #266
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat kan maar in dit geval hier ging het over stigmatisering van van homoseksuelen.
Dus stigmatisering van mannen zoals jij en ik mag wel?
EDIT: ik zal me opofferen en eens zien wat Goedele Liekens te melden heeft.
EDITbis: ze heeft niets te melden over het incident.

Laatst gewijzigd door Libro : 9 augustus 2021 om 21:28.
Oud 9 augustus 2021, 22:10   #267
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet zoveel, neen. Maar moslimvrouwen zullen zich niet eeuwig laten onderdrukken. Gewoon een kwestie van tijd. Net zoals het bij ons het geval was. Nog niet zo lang geleden bij ons, waren vrouwen de grote uitzonderingen op de universiteiten en ja zelfs op de Olympische Spelen. Men kan de emancipatie van de vrouw op termijn niet tegenhouden in de moslimlanden. Tenminste, dat is mijn inschatting. Ik kan me vergissen natuurlijk.
Vraag is wat men verstaat onder 'op termijn'.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 augustus 2021 om 22:11.
Oud 9 augustus 2021, 22:11   #268
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Gaan we den deze zijn ontslag ook eisen? Hij bakt het wel héél bruin.
Oud 9 augustus 2021, 22:14   #269
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ja seg als we zo gaan beginnen
Oud 9 augustus 2021, 22:16   #270
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het stigmatiseren van de andere of van andere groep is nog een archaïsche overblijfsel van het primitieve 'wij-zij' gevoelen. Die tijd is voorbij. Er is geen 'wij' of 'zij' meer. De tijd van de 'grote verhalen' is voorbij. Meer nog, gezien de toestand van de aarde, ons aller woonst, is het voor ons allemaal pompen of verzuipen. Tenminste, zo laat het zich aanzien aan de meer dan zekere klimaatshift. Tous ensemble zal het moeten worden of wij zullen binnen een niet eens zo lange tijd niet meer zijn.

Toegegeven, afgeven op het Blok of op een andere partijdis in passant een aangenaam tijdverdrijf, maar eigenlijk allemaal futiel geworden gezien den nakende catastrofe. Maar... we hebben het misschien nog in de hand indien we er ons allemaal voor gaan inzetten.
was er maar terug meer een wij-zij

het wordt meer en meer ik-zij
Oud 9 augustus 2021, 22:23   #271
Walvader
Parlementslid

Standaard

Ik heb nergens seksisme en homofobie gehoord. Typisch weer voor deze tijd. Roep "racost", islamofoob" of ... en het is blijkbaar een feit. Woke en minderheden logica.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2021, 22:31   #272
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het stigmatiseren van de andere of van andere groep is nog een archaïsche overblijfsel van het primitieve 'wij-zij' gevoelen. Die tijd is voorbij. Er is geen 'wij' of 'zij' meer. De tijd van de 'grote verhalen' is voorbij. Meer nog, gezien de toestand van de aarde, ons aller woonst, is het voor ons allemaal pompen of verzuipen. Tenminste, zo laat het zich aanzien aan de meer dan zekere klimaatshift. Tous ensemble zal het moeten worden of wij zullen binnen een niet eens zo lange tijd niet meer zijn.

Toegegeven, afgeven op het Blok of op een andere partijdis in passant een aangenaam tijdverdrijf, maar eigenlijk allemaal futiel geworden gezien den nakende catastrofe. Maar... we hebben het misschien nog in de hand indien we er ons allemaal voor gaan inzetten.

Ik hoor en lees nu reeds een paar jaar dat het 5 na 12 is. Maar iedere keer moet ik even daarna lezen en horen dat we het tij nog kunnen keren. Wat is het nu ?

Ik denk dat ze dat tij vooral gaan willen keren door alles wat duurder te maken. Als alles wat duurder wordt gaan mensen nog meer doen om aan geld te geraken en aldus nog wat meer het milieu belasten.

In plaats van benzine of brandstoffen duurder te maken werk met quota. Geef iedereen recht op x aantal liter benzine per maand. Geef iedereen recht op x aantal vlieguren per jaar.
Maar neen ...dat zal men niet doen.

Allemaal dikke zever oorzaak en oplossing zijn anders heel simpel.

We zijn met veel te veel op de ze planeet. Alleen het aantal mensen beperken tot 1 miljard zou nog iets kunnen veranderen. Al de rest zijn een druppel op een hete plaat.
Ga mensen belasten op hun aantal kinderen in plaats van ze er voor te belonen.
Oud 9 augustus 2021, 22:57   #273
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is blijkbaar geen ‘slip of the tongue’ maar zit ingebakken in een deel van de Sporza redactie.

https://www.demorgen.be/nieuws/de-sp...jden~be13d59e/
Manu le Roy?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2021, 23:53   #274
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Oei, Vincent is geen haar beter dan den Eddy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 05:57   #275
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je ziet hoe die geïmporteerde barbaren ook hier hun stempel meer en meer op de maatschappij drukken...
Maar inderdaad, als je een paar honderd jaar de tijd hebt komt het misschien wel goed.
Oud 10 augustus 2021, 05:58   #276
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is nog het verschil tussen China, Rusland en Amerika. Alle drie zijn ze kapitalistisch.
Zeg in Amerika dat Biden een eikel is.

Zeg in China dat Xi Ping een eikel is.

Noteer het verschil.
Oud 10 augustus 2021, 06:36   #277
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het stigmatiseren van de andere of van andere groep is nog een archaïsche overblijfsel van het primitieve 'wij-zij' gevoelen.
Daar is niks primitiefs aan. Dat is nog altijd fundamenteel. "wij" bestaan enkel maar omdat "zij" er niet bij horen. En "wij" is belangrijk omdat "zij" dat niet zijn. "wij" zijn de goeie omdat "zij" de slechte zijn.

Citaat:
Die tijd is voorbij. Er is geen 'wij' of 'zij' meer. De tijd van de 'grote verhalen' is voorbij. Meer nog, gezien de toestand van de aarde, ons aller woonst, is het voor ons allemaal pompen of verzuipen.
Haha, ondertussen heb je weer een wij/zij opgericht: zij die willen pompen, en zij die willen feesten zolang het nog duurt.

Citaat:
Tenminste, zo laat het zich aanzien aan de meer dan zekere klimaatshift. Tous ensemble zal het moeten worden of wij zullen binnen een niet eens zo lange tijd niet meer zijn.
En daar ook: de "zij" die dat helemaal prima vinden dat het "zo een lange tijd" niet meer moet zijn, en de "zij" die daarvoor flippen.

Ik behoor duidelijk tot het eerste kamp: mij kan het totaal niet schelen wat er na mijn dood gebeurt, en mijn dood mag komen als het niet meer plezant is.

Ik heb helemaal geen nood aan te weten dat de aarde, de mensheid of wat dan ook binnen 50 jaar nog zou bestaan. In tegendeel, ik zou het eigenlijk leuk vinden mocht die ook verdwijnen, als ik daar al een oordeel over zou moeten hebben.

Citaat:
Toegegeven, afgeven op het Blok of op een andere partijdis in passant een aangenaam tijdverdrijf, maar eigenlijk allemaal futiel geworden gezien den nakende catastrofe.
Nee, uw voorbeeld is perfect: het cordon is een exacte illustratie van die wij/zij tweedeling.

En ook: ik vind nakende catastrofes niet erg. De enige nakende catastrofe is dat ik ooit eens ga dood gaan, en dat is geen catastrofe he, dat is onvermijdelijk. En al de rest is veel minder belangrijk. Wat telt is om mij goed te amuseren de tijd dat ik nog niet dood ben. Ik begrijp zelfs niet dat andere mensen ook niet zo denken, maar dat is OOK weer typisch een wij/zij opdeling.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 augustus 2021 om 06:37.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 07:55   #278
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Toen vonden zijn VRT collega's zich niet beschaamd om voor de VRT te werken.

Schijnheiligen !!
2
Oud 10 augustus 2021, 08:07   #279
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Je hebt wel een punt hoor, maar anderzijds denk ik dat zo'n commentaar niet thuishoort op tv (per ongeluk of niet), en dat daar ook ferm op gereageerd mag worden. Van mij mag alles gezegd en geschreven worden, maar wie klappen uitdeelt moet ook leren incasseren, dan een beetje 'woke' gaan roepen is nogal kinderachtig vind ik. Ik vind het een lelijke vent met een geitensik en aangezien hij zo open is met zijn gedacht zou ik hem dat ook graag eens zeggen maar ik kom helaas niet op tv. Hij verontschuldigt zich ook, dus hij weet best dat zijn gedrag ongepast is. (tenzij het uit opportunisme is dat hij zich verontschuldigt, maar dan zou hij pas echt een lafaard zijn).
Uiteraard verontschuldigt hij zich uit opportunisme. Al diegenen die de laatste jaren door de woke waanzinnigen aan het kruis zijn genageld verontschuldigen zich om diezelfde reden. Niemand wil immers gecanceld worden. Als hij vond dat dergelijk 'grapje' onder collega's werkelijk niet kon, dan had hij het niet gemaakt. Hypocriet zijn al diegenen die nu meehuilen met de wolven in het bos, zich heiliger voordien dan de paus en de scalp van Eddy eisen.
Oud 10 augustus 2021, 08:15   #280
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Misschien wel, maar anderzijds vind ik als vrouw zijn commentaar bij de sport nogal ongewenst vanaf nu. Dat ze hem op het archief zetten ofzo...
Een blaam plus tijdelijk terugzetten in een back office functie en na verloop van tijd zijn huidige functie teruggeven. Hij is goed in zijn job. De Cats zouden zich groots kunnen tonen door zijn excuses te aanvaarden en niet langer op zijn ontslag aan te dringen. Hun punt is nu wel gemaakt. En de VRT kan misschien zijn commentatoren een bijscholing laten volgen over het gebruik van technische apparatuur voor, tijdens en na een sportwedstrijd. Dat zal een stuk nuttiger zijn dan een cursus over het herkennen van 'white supremacy'.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be