Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2021, 18:38   #1541
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een aanhechting bij Holland of een aanhechting bij frankrijk krijgt van mij dezelfde kwotatie : 0/10

Ammehoela
Va te faire foutre

Vanuit dezelfde overtuiging, en met dezelfde emotie.
Wat nu haalbaar is: confederalisme.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 18:40   #1542
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Ik heb niets met Degrelle te maken, zelfs niet met gelijk welke andere Oostfronter, maar ik verafschuw de gratuite beschuldigingen aan een ganse groep mensen die ervan overtuigd waren dat ze ginder gingen vechten om de thuisblijvers hier van het communistische onheil te bewaren.
U denkt echt dat de oostfronters helden waren en een medaille verdienden?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 18:41   #1543
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ooit een Ronsense (een knappe roodharige zelfs) gekend die zei: "in dat geval sluit ik me aan bij de Walen."

Als iemand die nooit ver van Nederland heeft gewoond denk ik er anders over. Al denk ik dat het afhangt van persoon ook en niet enkel streek natuurlijk.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 18:42   #1544
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Enkel communisten en Belgisch-nationalisten denken dat niet.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 18:45   #1545
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Veel Waalse collabo-dossiers zijn dan nog letterlijk in rook opgegaan door een (toevallige ???) brand.
Straks ga je nog beweren dat de Kristallnacht ook een toevallige brand was ?
Oud 11 augustus 2021, 18:49   #1546
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
U geeft dus toe dat die brand in het Justitiepaleis aangestoken is. Genoteerd.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 11 augustus 2021, 18:49   #1547
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zie echt het verband niet tussen de kristalnacht van 1938 en Waalse collabo-dossiers die na de oorlog in een brand bleven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 18:50   #1548
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U geeft dus toe dat die brand in het Justitiepaleis aangestoken is. Genoteerd.
U moet lezen wat er staat. En ben je nu bereid om te vertellen onder welke Nick je hier vroeger bekend stond?
Oud 11 augustus 2021, 18:53   #1549
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
U moet lezen wat er staat. En ben je nu bereid om te vertellen onder welke Nick je hier vroeger bekend stond?
Ik lees wat er staat. Misschien drukt u zich niet duidelijk genoeg uit. Dat kan, maar dat kunt u mij moeilijk kwalijk nemen.
Oud 11 augustus 2021, 19:01   #1550
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder ze te verdienen kreeg je die medailles niet.
Oud 11 augustus 2021, 19:05   #1551
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat ze (jammer genoeg) de origine van hun geschiedenis geweld aandoen... Die constructen dateren van vele eeuwen nadat de geschiedenis van ons land België eerst op schrift is gezet door Caesar. Die had het heus niet over ' de nederlanden'.
We mogen er volgens mij niet aan voorbij wandelen dat ons kleine landje gedurende het grootste deel van haar bestaan de voetveeg is geweest van de (toenmalige) grootmachten. Rome, de spanjaarden, Oostenrijk, Frankrijk, en jammer genoeg ook een korte periode onze Hollandse buren.
Wat Caesar met “Belgae” bedoelde lag voor het overgroot gedeelte in Frankrijk.
Wat de zogezegde “bezetting” door Nederland betreft dat is een term die belgicistische historici, op aandringen van de francofone Belgische overheid, in de 19e eeuw in de leestekstjes van het toenmalig basisonderwijs hebben geplaatst. Want van een “bezettingsleger” was er weinig of geen sprake. Overigens de Zuidelijke Nederlanden werden aan Nederland toegekend door het Congres van Wenen. Dus niet het resultaat van een of andere militaire actie. Het mooiste bewijs daarvan werd geleverd in 1830 toen een handvol franstalige oproerkraaiertjes, met heimwee naar de Franse bezetting, volstonden om die “indrukwekkende bezettingsmacht” uit Brussel weg te jagen. De Nederlandse aanwezigheid was vooral samengesteld uit een aantal ambtenaren.

Laatst gewijzigd door quercus : 11 augustus 2021 om 19:05.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 19:14   #1552
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Om één of andere reden vergeet men altijd de Bourgondische periode te vermelden die nochtans één van de succesrijkste was.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 19:54   #1553
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Naar mijn mening werkt het je die dingen aantrekken en vaak ook je dingen inbeelden dat vooral in de hand. Beetje zoals een Nederlander die overal Hollanderhaat ziet daar vaak mee te maken zal hebben. Zo heb je ook mensen van buiten Antwerpen die hun frustratie over de dikkenekken een levenswijze maken, wat ze zichzelf eigenlijk aandoen.

Ik had in Antwerpen vaak genoeg West-Vlaamse of Limburgse leraren die er geen last van hadden, bijvoorbeeld. Die hadden de juiste ingesteldheid.
Dan zal ik de verkeerde hebben zeker maar wees gerust ik voel me goed zelfs als domme "Belg".
Oud 11 augustus 2021, 20:00   #1554
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat Caesar met “Belgae” bedoelde lag voor het overgroot gedeelte in Frankrijk.
Wat de zogezegde “bezetting” door Nederland betreft dat is een term die belgicistische historici, op aandringen van de francofone Belgische overheid, in de 19e eeuw in de leestekstjes van het toenmalig basisonderwijs hebben geplaatst. Want van een “bezettingsleger” was er weinig of geen sprake. Overigens de Zuidelijke Nederlanden werden aan Nederland toegekend door het Congres van Wenen. Dus niet het resultaat van een of andere militaire actie. Het mooiste bewijs daarvan werd geleverd in 1830 toen een handvol franstalige oproerkraaiertjes, met heimwee naar de Franse bezetting, volstonden om die “indrukwekkende bezettingsmacht” uit Brussel weg te jagen. De Nederlandse aanwezigheid was vooral samengesteld uit een aantal ambtenaren.

U neemt uw fantasieën voor werkelijkheid. Maar weinig van waar van wat u allemaal vertelt. Het bewind van Willem I was op het eind economisch een fiasco. Daarom ook zag men in 1830 ook veel arbeiders op de Belgische barricades staan, de zogenaamde 'blauwe kielen'. Ze waren massaal werkloos geworden door het economisch debacle onder Willem I.

1830. Ook een proletarische opstand.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 augustus 2021 om 20:08.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 20:05   #1555
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U neemt uw fantasieën voor werkelijkheid. Maar weinig van waar van wat u allemaal vertelt. Het bewind van Willem I was op het eind economisch een fiasco. Daarom ook zag men in 1830 ook veel arbeiders op de Belgische barricades staan, de zogenaamde 'blauwe kielen'. Ze waren massaal werkloos geworden door het economisch debacle onder Willem I.
nee Het Oosten, dat kwam niet door Willem II.
in die periode was er een algemene economische crisis over héél Europa - dus niet alleen het VKN - en die oproerkraaiers hebben de crisis misbruikt om deze arbeiders op te zetten tegen Willem II.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 20:18   #1556
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
nee Het Oosten, dat kwam niet door Willem II.
in die periode was er een algemene economische crisis over héél Europa - dus niet alleen het VKN - en die oproerkraaiers hebben de crisis misbruikt om deze arbeiders op te zetten tegen Willem II.
Dat zal voor de arbeiders met hun kroostrijke gezinnen een zorg zijn geweest. Brood op de plank moest er komen. Dat brood kwam niet meer. En Willem I moest de bonen fretten. Terecht, want de man had zich mateloos verrijkt. Bovendien was zijn bestuur uiteindelijk een mislukking. Ook later in het Koninkrijk Nederland. Bij zijn abdicatie in 1840 liet hij zijn koninkrijk Nederland zo goed als bankroet achter.

Toegegeven, hij deed ook een paar goede dingen. Op onderwijsvlak deed hij een grote inspanning en hij zorgde voor de uitbouw van een zekere economische infrastructuur (in Wallonië vooral) Maar eilaas, hij was te eigengereid, luisterde niet naar het Zuiden, en bestuurde vanuit het calvinistische en Hollandse Den Haag . Dat was ook een reden van zijn ondergang.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 augustus 2021 om 20:25.
Oud 11 augustus 2021, 20:19   #1557
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat zal voor de arbeiders met hun kroostrijke gezinnen een zorg zijn geweest. Brood op de plank moest er komen. Dat brood kwam niet meer. En Willem I moest de bonen fretten. Terecht, want de man had zich mateloos verrijkt. Bovendien was zijn bestuur uiteindelijk een mislukking. Ook later in het Koninkrijk Nederland. Bij zijn abdicatie in 1840 liet hij zijn koninkrijk Nederland zo goed als bankroet achter.
bron?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 20:23   #1558
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dan zal ik de verkeerde hebben zeker maar wees gerust ik voel me goed zelfs als domme "Belg".
Het komt zo Calimero-achtig over allemaal, is wat ik zeg. Als je zelfs als Belg zonder Nederlands staatsverband je zo opstelt zelfs in België komt het nogal knullig over je. Altijd mopperen en klagen over dat je vermoedelijk geminacht wordt. Het is vermoeiend hoor.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 augustus 2021 om 20:26.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 21:13   #1559
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 21:22   #1560
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet moeilijk de meesten van hen waren zuivere criminelen zonder een ander motief dan zelfverrijking. De rest waren grootindustriëlen die via economische collaboratie massa's Reichsmark verdienden en na de oorlog ongenaakbaar waren omdat men hen nodig had. Politieke collaboratie was er minder, dat klopt, maar België had van Duitsland dan ook niks te verwachten.
Ze hebben daar zelfs de Léon niet bij de lurven gevat, maar hem een luxe verblijf in Spanje cadeau gedaan.
En na de oorlog hebben ze er ook nog eens voor gezorgd dat praktisch alle franstalige collaboratiedossiers in vlammen opgingen bij een brand in het Justitiepaleis.

Verder was de vervolging van echte misdadigers onder de collaborateurs in Vlaanderen compleet anders dan in franstalig België.
Dat legde een RTBF-programma op tafel.
Dat mag wel allemaal zijn, maar van alle doodstraffen die werden uitgevoerd wegens collaboratie, was 56% Franstalig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be