Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2021, 05:27   #421
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jezus was een loser. Hij stierf de dood van een gemene misdadiger uit die tijd: de schandelijke kruisdood. Tenminste, indien het allemaal waar is wat het evangelie ons vertelt.
Zijn dood was dan ook voorspeld in de profetie he, Jesaja 53.
Jammer dat je uw westerse vorming meer ruimte geeft en alzo arrogant rond je heen spartelt. Ik herken dat vaak in mezelf en nu in jou.

Voor ik het echt zag en het doordrong was ik al meer dan 10j met de Bijbel bezig. Worstelen met de Schrift is normaal, maar staar je niet blind op noties. Kijk naar het geheel, wat poogt het mij te zeggen? Wie ben ik en waarom ben ik zo? Waar en hoe eindigt dit?
Dat zijn vragen die me persoonlijk aangaan, dat Hij naast misdadigers gekruisigd is doet geen afbreuk aan Zijn missie.
Oud 13 augustus 2021, 06:51   #422
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Klinkklare onzin.

Laatst gewijzigd door Aton : 13 augustus 2021 om 06:52.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 06:55   #423
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lees Jesaja 53 met eigen ogen en zeg me wie uit de Bijbel dat beschreven profiel invult.
Oud 13 augustus 2021, 07:05   #424
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jezus was een loser. Hij stierf de dood van een gemene misdadiger uit die tijd: de schandelijke kruisdood. Tenminste, indien het allemaal waar is wat het evangelie ons vertelt.
Kan zijn, maar op zijn minst was hij niet zo'n grote loser dat hij mensen die zich niet meer konden verdedigen aanviel op het internet.

Het Oosten, nog laffer dan de vetzak Demarez.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 09:22   #425
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Klinkklare onzin.
Straks gaan er hier nog voorspellingen doen door ingewanden te lezen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 09:30   #426
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees Jesaja 53 met eigen ogen en zeg me wie uit de Bijbel dat beschreven profiel invult.
Het kan natuurlijk ook dat de mensen die het Jezus verhaal neerschreven ook konden lezen, en zich oa door Jesaja 53 lieten inspireren.

Laatst gewijzigd door Knuts : 13 augustus 2021 om 09:33.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 10:28   #427
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer dat je uw westerse vorming meer ruimte geeft en alzo arrogant rond je heen spartelt. Ik herken dat vaak in mezelf en nu in jou.

Voor ik het echt zag en het doordrong was ik al meer dan 10j met de Bijbel bezig. Worstelen met de Schrift is normaal, maar staar je niet blind op noties. Kijk naar het geheel, wat poogt het mij te zeggen? Wie ben ik en waarom ben ik zo? Waar en hoe eindigt dit?
Dat zijn vragen die me persoonlijk aangaan, dat Hij naast misdadigers gekruisigd is doet geen afbreuk aan Zijn missie.
Jesaja voorspelt geen iota over Jezus . Dat bedenken u en uw geestesgenoten allemaal. Er werd ook voorspeld in het Oude Testament (Jesaja 7,14) dat de uitverkorene 'Immanuël' zou heten. Uw uitverkorene heet 'Jezus'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2021 om 10:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 11:17   #428
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jesaja voorspelt geen iota over Jezus . Dat bedenken u en uw geestesgenoten allemaal. Er werd ook voorspeld in het Oude Testament (Jesaja 7,14) dat de uitverkorene 'Immanuël' zou heten. Uw uitverkorene heet 'Jezus'.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 11:42   #429
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 Wie heeft onze prediking geloofd, en aan wien is de arm des HEEREN geopenbaard?

2 Want Hij is als een rijsje voor Zijn aangezicht opgeschoten, en als een wortel uit een dorre aarde; Hij had geen gedaante noch heerlijkheid; als wij Hem aanzagen, zo was er geen gestalte, dat wij Hem zouden begeerd hebben.

3 Hij was veracht, en de onwaardigste onder de mensen, een Man van smarten, en verzocht in krankheid; en een iegelijk was als verbergende het aangezicht voor Hem; Hij was veracht, en wij hebben Hem niet geacht.

4 Waarlijk, Hij heeft onze krankheden op Zich genomen, en onze smarten heeft Hij gedragen; doch wij achtten Hem, dat Hij geplaagd, van God geslagen en verdrukt was.

5 Maar Hij is om onze overtredingen verwond, om onze ongerechtigheden is Hij verbrijzeld; de straf, die ons den vrede aanbrengt, was op Hem, en door Zijn striemen is ons genezing geworden.

6 Wij dwaalden allen als schapen, wij keerden ons een iegelijk naar zijn weg; doch de HEERE heeft onzer aller ongerechtigheid op Hem doen aanlopen.

7 Als dezelve geëist werd, toen werd Hij verdrukt; doch Hij deed Zijn mond niet open; als een lam werd Hij ter slachting geleid, en als een schaap, dat stom is voor het aangezicht zijner scheerders, alzo deed Hij Zijn mond niet open.

8 Hij is uit den angst en uit het gericht weggenomen; en wie zal Zijn leeftijd uitspreken? Want Hij is afgesneden uit het land der levenden; om de overtreding Mijns volks is de plage op Hem geweest.

9 En men heeft Zijn graf bij de goddelozen gesteld, en Hij is bij den rijke in Zijn dood geweest, omdat Hij geen onrecht gedaan heeft, noch bedrog in Zijn mond geweest is.

10 Doch het behaagde den HEERE Hem te verbrijzelen; Hij heeft Hem krank gemaakt; als Zijn ziel Zich tot een schuldoffer gesteld zal hebben, zo zal Hij zaad zien, Hij zal de dagen verlengen; en het welbehagen des HEEREN zal door Zijn hand gelukkiglijk voortgaan.

11 Om den arbeid Zijner ziel zal Hij het zien, en verzadigd worden; door Zijn kennis zal Mijn Knecht, de Rechtvaardige, velen rechtvaardig maken, want Hij zal hun ongerechtigheden dragen.

12 Daarom zal Ik Hem een deel geven van velen, en Hij zal de machtigen als een roof delen, omdat Hij Zijn ziel uitgestort heeft in den dood, en met de overtreders is geteld geweest, en Hij veler zonden gedragen heeft, en voor de overtreders gebeden heeft.

Mooi, het was dus al reeds voorspeld of het Jezus verhaal is naar aanleiding van Jesaja verzonnen.

Het is een mooie mythe.

En zo ben ik nu op mijn beurt aan het kruis gesteld, niet die van de lichamelijke pijn en dood (dat is minderwaardig), maar die des geestes dat nog steeds niemand mij na 47 jaar geloven wil.
En ik ben al oud en het zal niet zo lang meer duren of ik zal de hemel zien, goddank van deze wereld verlost te zijn.
Oud 13 augustus 2021, 11:56   #430
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
en daarna verrezen
Hier ben ik dan.
Oud 13 augustus 2021, 11:57   #431
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist ja, en nu zit hij aan de rechterhand van God. Niet aan zijn linkerhand.
Zou hij zijn handje ook vast houden...
Oud 13 augustus 2021, 13:48   #432
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vroeg ik niet, lees het eens en zeg me over wie het volgens jou gaat.
Ik ben reeds bekend met het google antwoord dat hij naar Israël zou refereren, dus bewaar jezelf die moeite.
Ik wil dat je met eigen ogen gaat lezen en dan uw eigen persoon laten zeggen wie dat profiel het meeste invult.

Edit: dit dus -> https://bijbel.eo.nl/bijbel/jesaja/53 amper 12 paragrafen.

Sum up:
[De Heer zegt:] ‘Mijn dienaar zal wijs zijn.’
? Jezus ging wijs om met de vragen van Zijn tegenstanders (Mattheüs 22:15-22).

Jesaja 52:15
‘zó zal Hij vele heidenvolken besprenkelen,’
? Besprenkeling met bloed was een teken van verzoening tussen God en mensen (Leviticus 16:15). Jezus is gestorven de zonden voor alle mensen (Johannes 3:16).

Jesaja 53:1
‘Aan wie is de arm van de HEERE geopenbaard?’
? De arm, of de macht, van de Heer werd tijdens Jezus leven regelmatig getoond (Johannes 10:28-30).

Jesaja 53:5
‘H?*j kreeg de straf, zodat w?*j vrede met God zouden kunnen hebben. Z?*jn lichaam werd stukgeslagen met de zweep, zodat w?*j genezing zouden kunnen krijgen van onze ziekten.’
? Jezus heeft de straf voor onze zonden gedragen, en door Zijn offer hebben we hoop op eeuwig leven (Romeinen 6:23).

Jesaja 53:7
‘Hij werd in een hoek gedreven en mishandeld, maar zei geen woord. Hij was als een schaap dat voor de slacht weggebracht werd. Hij deed zijn mond niet open, zoals een lam stil is terwijl het geschoren wordt.’
? Jezus hield Zich stil tijdens Zijn ondervraging (Mattheüs 27:12-14).

Jesaja 53:9
‘De mensen dachten dat Hij bij de misdadigers begraven zou worden. [Maar] Hij kreeg een graf bij de rijken.’
? Jezus werd met twee misdadigers (goddelozen) gekruisigd (Mattheüs 27:38) en begraven in het graf van Jozef van Arimathea (Mattheüs 27:57-60).

Jesaja 53:12
‘En Hij heeft gebeden voor de schuldige mensen.”’
? Jezus bad zelfs nog aan het kruis voor de mensen die Hem kruisigden (Lukas 23:34).
https://ikzoekgod.nl/de-bijbel-is-wa...dende-dienaar/

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 augustus 2021 om 13:58.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 14:01   #433
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu is het dus “kids in drag” op de VTM he.
Hallo mensen? Ben ik nu de enige die daar de schouders niet bij ophaalt?
Oud 13 augustus 2021, 14:03   #434
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben reeds bekend met het google antwoord dat hij naar Israël zou refereren, dus bewaar jezelf die moeite.
Ik wil dat je met eigen ogen gaat lezen en dan uw eigen persoon laten zeggen wie dat profiel het meeste invult.

Sum up:

? Besprenkeling met bloed was een teken van verzoening tussen God en mensen (Leviticus 16:15). Jezus is gestorven de zonden voor alle mensen (Johannes 3:16).

? De arm, of de macht, van de Heer werd tijdens Jezus leven regelmatig getoond (Johannes 10:28-30).

‘H?*j kreeg de straf, zodat w?*j vrede met God zouden kunnen hebben. Z?*jn lichaam werd stukgeslagen met de zweep, zodat w?*j genezing zouden kunnen krijgen van onze ziekten.’
? Jezus heeft de straf voor onze zonden gedragen, en door Zijn offer hebben we hoop op eeuwig leven (Romeinen 6:23).

‘Hij werd in een hoek gedreven en mishandeld, maar zei geen woord. Hij was als een schaap dat voor de slacht weggebracht werd. Hij deed zijn mond niet open, zoals een lam stil is terwijl het geschoren wordt.’

‘De mensen dachten dat Hij bij de misdadigers begraven zou worden. [Maar] Hij kreeg een graf bij de rijken.’
? Jezus werd met twee misdadigers (goddelozen) gekruisigd (Mattheüs 27:38) en begraven in het graf van Jozef van Arimathea (Mattheüs 27:57-60).

? Jezus bad zelfs nog aan het kruis voor de mensen die Hem kruisigden (Lukas 23:34).
Ik begrijp je punt echt niet. Het is toch niet dat de auteurs van het NT Jesaja 53 niet kenden?
Oud 13 augustus 2021, 14:10   #435
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sum up:

U zou beter op mijn vraag antwoorden.

Jesaja zegt dat de uitverkorene 'Immanuël' zou heten. Uw uitverkorenen heet 'Jezus'. En dus is degene die u als uitverkorene beschouwt niet de uitverkorene van Jesaja. Meer nog, degene die u en uw gelijkgezinden gebombardeerd hebben tot uitverkorene, is bijgevolg niet de ware uitverkorene, maar een valse.
Oud 13 augustus 2021, 14:11   #436
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Ik begrijp je punt echt niet. Het is toch niet dat de auteurs van het NT Jesaja 53 niet kenden?
Het punt is dat alle pijlen naar Christus wijzen als de Verlosser van de gehele mensheid.
Hoewel ik uw punt wel begrijp, het is na een sprong van blind geloof hier verpletterend duidelijk dat Jezus Christus de nieuwe Adam is waar wij onze gevallen natuur als enige in kunnen herstellen. Solus Christus.
SOLUS CHRISTUS !!!

SOLUS CHRISTUS !

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 augustus 2021 om 14:13.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 14:12   #437
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zou beter op mijn vraag antwoorden.

Jesaja zegt dat de uitverkorene 'Immanuël' zou heten. Uw uitverkorenen heet 'Jezus'. En dus is degene die u als uitverkorene beschouwt niet de uitverkorene van Jesaja. Meer nog, degene die u en uw gelijkgezinden gebombardeerd hebben tot uitverkorene, is bijgevolg niet de ware uitverkorene, maar een valse.
Maar het is onbeleefd een vraag met een vraag te beantwoorden he?
We kunnen zo ping pong blijven spelen zonder balletje.
Of buiten de bladjes gaan harken?
Oud 13 augustus 2021, 14:19   #438
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het punt is dat alle pijlen naar Christus wijzen als de Verlosser van de gehele mensheid.
Die pijlen werden wel neergezet door de auteurs van het NT, die net wilden aantonen dat Jezus de door de joden verwachtte messias was.
Dat ze dan in hun teksten referenties naar en analogieën met de joodse Bijbel opnemen is toch te verwachten, en bewijst verder niets.

Geen probleem met geloof, maar Jesaja 53 en andere verzen uit de joodse Bijbel als bewijs aanbrengen, dat werkt gewoon niet.

Laatst gewijzigd door Knuts : 13 augustus 2021 om 14:19.
Oud 13 augustus 2021, 14:20   #439
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het is onbeleefd een vraag met een vraag te beantwoorden he?
We kunnen zo ping pong blijven spelen zonder balletje.
Of buiten de bladjes gaan harken?
U draait rond de pot om te vermijden een antwoord te geven op bovengenoemde vraag.

Nogmaals, de 'Immanuël' van Jezaja is niet gelijk aan de 'Jezus' van de christenen. Natuurlijk niet, want anders had Jezus 'Immanuël' geheten. Vaneiges. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen.

Kortom, u maakt er een potje van.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2021 om 14:22.
Oud 13 augustus 2021, 14:22   #440
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U draait rond de pot om te vermijden een antwoord te geven op bovengenoemde vraag.

Nogmaals, de 'Immanuel' van Jezaja is niet gelijk aan de 'Jezus' van de christenen. Natuurlijk niet want anders had Jezus 'Immanuel' geheten. Vaneiges. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen.

Kortom, u maakt er een potje van.
Jezus was Immanuel. Jezus is God redt, Hij was bij ons dus de Immanuel. Snappie? Ook al geloof jij dat niet, dat is wat christenen geloven. Nu hebt ge uw antwoord.

Heb je intussen dat hoofdstuk gelezen of mag alleen uw potje overkoken?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be