![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1901 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooooooh! Ik snap het al. De uitspraken van een Franstalige dubbelnicker en overduidelijke Vlamingenhater passen niet in jouw extreem rechtse straatje.
![]() |
![]() |
#1902 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste 45 jaar is men trouwens uitgeblonken in omfloerste omschrijvingen van woorden die men liever niet hoort, alsof daarmee de problemen zijn opgelost. Laatst gewijzigd door Bob : 14 augustus 2021 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1903 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons al eens beginnen met de perequatie onder de loep te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1904 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt me, gezien de rampzalige toestand qua financiën, onafwendbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#1905 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Links is blijkbaar altijd in hoge mate bekommerd dat zaken gezegd en omschreven worden zoals ze zijn. Het moet allemaal wat versluierd worden. Armoedegeld wordt “leefloon”. Je krijgt dus een loon uitbetaald omdat je leeft.
![]() |
#1906 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, Monsieur Quercus! Men krijgt een leefloon om te kunnen (over)leven. U zit er alweer eens goed naast. Vroeger zei men: "Trek uw plan. En als ge dan toch krepeert, dan is dit maar zo." Maar hier is dit niet meer het geval. België is een beschaafd land.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 augustus 2021 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1907 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kom net van Gouda. Zeker een aanrader, erg goed bewaard stadscentrum. Net als Brugge was het vroeger een bruisende stad, maar in de Gouden Eeuw raakte het in verval omdat hun focus de handel met Vlaanderen was. Daarom zie je er ook meer een ouder en beter bewaard stadsgezicht. Zeer toeristisch ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1908 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kunt u daar gaan wonen. U die zo gek bent van Nederland. In Brugge zou ik misschien wel willen wonen. Lijkt me wel wat. Maar dan mis ik Limburg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1909 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed, zelfs jij hebt Holland bezocht als toerist en ik denk dat dit los moet gezien worden van nationalisme. De grootste zwakte van onze volksaard is de gespeelde geslotenheid uit misplaatste angst. Bijvoorbeeld een Vlaamsgezinde die denkt dat hij zich moet afsluiten van Wallonië of het zou Belgicisme kunnen aanwakkeren. Die mentaliteit heb je ook jegens Nederland of over de Moerdijk en dat vind ik jammer. Ik heb op dit forum een Belgicist een andere Belgicist weten erop aan te spreken door hem "een typisch bekrompen Vlaam" te noemen. Pas op, ik noem u niet zo he noch zie ik hier een uiting ervan? Dit is een algemene observatie. Uw tip is een goede tip die ik zal navolgen en al lang van plan was. Laatst gewijzigd door Weyland : 14 augustus 2021 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1910 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het vaak fata morgana's zijn. Men denkt dat het elders (Zeeland, Brugge, enz) beter is, maar uiteindelijk is het romantische sehnsucht. Door de band is het niet beter elders. Maar goed, als men zo gelukkiger wordt door dit te denken en daar te gaan wonen, kan niemand daar iets op tegen hebben.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 augustus 2021 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1911 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 14 augustus 2021 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1912 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1913 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heb ik ook gemerkt toen ik in Nederland werkte, maar ik heb een groot aanpassingsvermogen en thuis is nooit ver weg. Alles is op een boogscheut van elkaar in België en Nederland. Sterker, als je ergens woont waar het anders is leer je ook jezelf beter kennen of je eigen cultuur.
Laatst gewijzigd door Weyland : 14 augustus 2021 om 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1914 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1915 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen zijn bezig met de economische kant en hebben geen boodschap aan separatisme, laat staan het stigmatiseren van Walen en Brusselaars. Ik vind het zéér naïef ook hoe sommige separatisten fantaseren dat Nederland de grote poort zou openzetten bij een utopische samensmelting. In de utopie nogmaals dat de EU daar zijn zegen zou voor geven. We leven hier ook niet in China waar de overheid tussenkomt in beslissingen die hier door bedrijven worden genomen. Rotterdam en Antwerpen blijven concurrenten en gaan niet ineens fluitend kadootjes aan elkaar doen. Hier gelden nog altijd concurrentie regels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1916 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 14 augustus 2021 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1917 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dank u, het zal even kunnen duren (ben niet rijk en de huurwachtlijst is erg lang in Nederland). Maar ik ken er mensen waaronder één die ik als beste vriend beschouw. Dat komt goed.
Laatst gewijzigd door Weyland : 14 augustus 2021 om 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1918 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Nationale Bank geeft nog een ander weetje: "Bij de handel tussen de gewesten zijn dus veel meer ondernemingen betrokken dan bij de internationale handel." Ook dit lijkt me evident. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 augustus 2021 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1919 | ||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat ligt NIET aan het Vlaamse gewest dat jaar na jaar 12 miljard solidariteit oplevert voor jouw Waalse broertjes en zusjes. Is de waarheid té pijnlijk dat ze niet meer mag gezegd worden op dit forum? De verzamelde gesubsidieerde regimekranten liegen er nochtans niet om. 19-11-2020 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1920 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zelfs als Wallonië en Vlaanderen geen land meer vormen, kunnen nog steeds Waalse producten naar Vlaanderen komen en omgekeerd.
een (taal)grens gaat dat niet tegenhouden. alles is goed om de mogelijke optie van een hereniging van nederland en vlaanderen tegen te houden bij de Belgo-cysten, zelfs mierenneukerij. Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 augustus 2021 om 18:26. |
![]() |
![]() |