![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is toch duidelijk dat DAT de grote vraag is van heel dit drama: hoe kan het dat een leger dat viermaal meer manschappen telt, veel betere bewapening en training heeft gekregen, zich quasi zonder slag of stoot heeft overgegeven aan de Taliban?
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, "ongelovige Westerlingen" die hen komen opleiden om geloofsgenoten af te knallen..............Weeral die fucking godsdienst die in de weg staat.
![]() |
#383 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Amerikanen zijn de vijand in de ogen van de meeste Afghanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Minister
|
![]() Citaat:
95% van onze ambtenaar-militairen die bevelen opvolgen van de vakbond….. 5% zijn nog “echt” militair die steeds zonder adempauze alles moge opknappen van wachtlopen in de straten van Brussel en Antwerpen tot de dodelijke toestanden in het buitenland. met minimum an uitrusting.... zelfs warme kledij was deze winter niet beschikbaar op en bepaald moment! toen en privé bedrijf warme kledij schonk ![]() ( men is dan verwonderd dat er eentje van hen begint te fliepen….) De 5% hebben zie niet de nodige matrealen of de "patriottische" ondersteuning van de 95% militairen die louter hun postje vullen om de poen en daarom steeds de bevelen van de vakbond boven die van het leger volgen. Zelfde situatie zal ook in Afghanistan geweest zijn …. Militair voor de poen zolang ze beschermd werden door ONS! Op het mommend dat zei de handen uit de mouwen moesten steken dan was dat er te veel aan. Lieten ze alle wapens groot en klein over aan de Taliban …….zelfs die wapens vernietigen (wat ons in 1974 geleerd werd zoals ik mij herinner) was blijkbaar ook al te lastig.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waardoor de meerderheid van de bevolking blijkbaar koos voor de taliban.....
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Westerse gutmenschen (militair of NGO maakt niet uit) hielpen een dorpje. Een schooltje, waterput, hospitaal, een betere weg, het maakte niet uit. Eenmaal de westerlingen weg, kwam de Taliban de geplogenheden uitleggen. "Jullie zijn verraders, waar is jullie dorpsleider." Tijdje later was de westerse infrastructuur weg, hing een doodgemartelde dorpsleider aan zijn eigen brandende voordeur, de zonen binnen bereik, die mochten al blij zijn dat ze alleen maar ledematen en zintuigen misten en als de taliban-krijgersgroep heel vriendelijk was, en de betrokken vrouwen sterk genoeg waren, overleefden ze de groepsverkrachting wel. Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 24 augustus 2021 om 04:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 24 augustus 2021 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nation builing is in een land als Afghanistan niet mogelijk. Het Afghaanse volk bestaat immers niet Afghanistan is een verdeeld land, met verschillende volkeren die elkaar bestrijden. Het is een land van vele culturen en verschillende maatschappelijke structuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat wel een feit is, is dat het inwonersaantal in Kaboel onder de 'bezetting' verdubbeld is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Europees Commissaris
|
![]() wie financiert de Taliban ?
![]() |
#394 |
Minister
|
![]() Afghanen, al de stammen zijn door de eeuwen steeds handelaar geweest, Taliban ook.
Ze zien er inderdaad middeleeuws en sjoffel uit volgens onze normen, maar handeldrijven met eigen grondstoffen of gewassen volgens hun eeuwenoude onafhankelijke methode kunnen ze wel degelijk al eeuwen. Alexander de Grote voerde geen oorlog tegen de Afghanen die wist toen al dat dat onbegonnen werk was maar voerde wel degelijk handel met de Afghanen. ( volgens gevonden beschreven kleitabletten uit die tijd) Volgens de VS geheime dienst zou de Taliban meer inkomen gehad hebben dan door verkoop van drugs, Blauwe natuur steen, enz enz dan het BNP van Afghanistan zelf waar de corruptie zegevierde! De VS hun deel op eiste om de "hulp?" Taliban zouden ook op een berg geld zitten.... word verondersteld. De Talibanstrijders werden betaalt..... de tot onlangs "officiële" Afghaanse strijdkrachten werden al maanden niet betaalt!!! ![]() Sinds 100% duidelijk werd dat de VS zou vertrekken!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 24 augustus 2021 om 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
|
![]() Dat verhaal van die betaling is me ook niet duidelijk. De NAVO moet nu toch wel geweten hebben dat als de ANA soldaten niet meer werden betaald, hun betrouwbaarheid zou dalen. Tenzij natuurlijk de interne corruptie binnen het ANA zo groot was, dat het aanwezige geld gewoon niet tot bij de soldaten raakte...
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij kunnen daar niet bij met ons Westers denken. Vandaar... + Het onderschatten van die stammen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de Tigste keer...
Afghanistan is NOOIT ,1000 jaar geleden,100 jaar geleden,10 jaar geleden,1 jaar geleden,zelfs 1 dag geleden een MILITAIR probleem geweest.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
|
![]() Wie een paar boeken heeft gelezen over de geschiedenis van Afghanistan, weet dat dit correct is. De tribes of Afghanistan hebben nooit een imperialistische politiek gehad. Ze vochten weliswaar af en toe onder elkaar, maar dat was het dan ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
|
![]() Kan best zijn, maar het feit blijft dat de Taliban onderdak én faciliteiten boden aan Al Quaeda en de beramers van de verschillende aanslagen tegen het Westen, met als uitschieter 9/11
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 25 augustus 2021 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
|
![]() Kijk, ik geloof geen woord wat de persvoerders van de Taliban op dit moment ons proberen te verkopen, maar ik denk niet dat ze deze keer van Afghanistan een terroristische basis zullen maken. Ze zijn trouwens heel erg vijandig opgesteld tegen ISIS-K, en het is wederkerig aangezien Daesh in Afghanistan de Taliban als een bende softies aanziet.
|
![]() |
![]() |