Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2021, 07:56   #421
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat heeft Axel Weydts (Vooruit) allicht op dit forum opgeraapt.
Ja, het is wachten op de eerste schepen die oproept tot het vergassen van politieke tegenstanders.
Dan weten we dat hij zeker op dit forum vertoefd heeft.

Wat een stuk stasicrapuul is die schepen.
Oud 4 september 2021, 07:59   #422
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Juist.
De enige uitdaging die we als nederlandstaligen nog moeten hebben én bewaken is voldoende assertiviteit in het tegenhouden van het oprukkende engels in het hoger onderwijs.
Hogeschool en universitair onderwijs moet voor 100% kunnen in het nederlands gedaan worden. Nu, morgen, altijd.

Een -eigen- tekortkoming is dat we als Vlaams gewest enkel via een massale investering in nederlandstalig secundair onderwijs in BXL de quasi automatische 'verfransingsmachine' kunnen counteren. Dat gaat niet vanzelf, burgers kiezen de weg van de minste weerstand en in een metropool als brussel komen nu eenmaal de 'nieuwelingen' toe.

Op dat vlak volg ik forumlid Jacob Van Artevelde voor 100% : het is aan ONS om te kiezen of we de generatie na de immigrant opvoeden tot nieuwe Vlaming, of nieuwe francofoon.
Inderdaad. Ik zie maar zelden die Vlaams-nationalistische keffertjes ageren tegen het Engels. Of hoe schijnheilig de fiere Vlaams-nationalistische zonen toch maar kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 september 2021 om 07:59.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 08:00   #423
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hij hem een nazi noemt lijkt me gewoon de weergave te zijn van een vaststelling. Maar of het verstandig was van die schepen om hem crapuul te noemen op twitter is een ander paar mouwen...
Dat is wel een heel eigenaardige vaststellling. Om hem een nazi te noemen zonder feitenvervalsing moet men er dus zeker van zijn dat TVG een aktief lid is van de NSDAP. Dat zal moeilijk aan te tonen zijn.

Indien "nazi" in een bredere context wordt aangewend, wil dat zeggen dat het een soort ongedefinieerd verwijtwoord is ? Hoe definieert hij dan "nazi", als het niet om lidmaatschap van de NSDAP gaat ?

Maar wat nog eigenaardiger is aan uw opmerking, is dat jij het onverstandig vindt voor een verkozene om ware dingen te zeggen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 08:04   #424
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Inderdaad. Ik zie maar zelden die Vlaams-nationalistische keffertjes ageren tegen het Engels. Of hoe schijnheilig de fiere Vlaams-nationalistische zonen toch maar kunnen zijn.

Wat betreft schijnheiligheid: Tegen de verfransing hebben we de belgicistische keffertjes nooit weten ageren.

Oud 4 september 2021, 08:07   #425
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is wel een heel eigenaardige vaststellling. Om hem een nazi te noemen zonder feitenvervalsing moet men er dus zeker van zijn dat TVG een aktief lid is van de NSDAP. Dat zal moeilijk aan te tonen zijn.

Indien "nazi" in een bredere context wordt aangewend, wil dat zeggen dat het een soort ongedefinieerd verwijtwoord is ? Hoe definieert hij dan "nazi", als het niet om lidmaatschap van de NSDAP gaat ?

Maar wat nog eigenaardiger is aan uw opmerking, is dat jij het onverstandig vindt voor een verkozene om ware dingen te zeggen.
Je vraag is rap beantwoord: alle Vlaams-nationalisten die niet pro België zijn, zijn nazi's.
Oud 4 september 2021, 08:07   #426
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Wat betreft schijnheiligheid: Tegen de verfransing hebben we de belgicistische keffertjes nooit weten ageren.
Integendeel, ze komen hier nog wat hun eigen cultuur afbreken.
Het eigen nest bevuilen, daaraan herken je de echte belgicist.
Oud 4 september 2021, 08:09   #427
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik denk dat u hier bij de kern van het probleem van het onderwijs komt. Hoe deze evolutie gestart is weet ik niet (misschien dat de secularisatie er iets mee te maken heeft), maar het is een feit dat
1° vele ouders niet meer kunnen aanvaarden dat het een gebrek aan capaciteiten van hun kinderen is dat de mindere schoolresultaten verklaren en niet de school of de leraar
2° vele ouders alle verantwoordelijkheid voor opvoeding "uitbesteden" (lees afschuiven) naar anderen zoals school, leraar.
3° vele ouders niet kunnen hebben dat die opvoedkundige "onderaannemer" de taak echt op zich neemt en kinderen waar nodig corrigeert
4° vele ouders bepalen wat hun kinderen "moeten" doen.
5° er veel te veel aandacht naar het leuke gaat ipv naar presteren (het Spring effect - "ik wil leven ik wil vrij zijn" zever)
6° dat de slinger van aandacht voor de kindermening veel te ver naar "overexposure" is uitgeslagen (zoals in mijn tijd een draai om de oren als we iets wouden zeggen hoeft ook echt niet). Kinderen zijn geen kinderen meer maar kleine godjes.
Ik vind dat een eigenaardige analyse, want het bovenstaande is nu juist wat door alle onderwijsorganisaties door het strot van ouders en kinderen wordt gejaagd, en ouders zijn juist vragende partij voor een veel efficienter onderwijs, waarbij er veel meer geleerd wordt, veel meer aangeleerd wordt om te werken, en er veel meer prestatiegerichte aktiviteiten zouden worden gevoerd, in plaats van het lauwwarme water waar kinderen tergend traag mee gefolterd worden, en waar bijna niks meer geleerd wordt he.

De meeste ouders die ik ken, zijn eerder teleurgesteld in het ongelofelijk trage ritme dat de meeste kinderen tot wangedrag wegens verveling drijft, waarbij de enige in de klas die aan dat ritme is aangepast, de debiele mongool is met congenitale pathologieen, maar waar de kindjes nu eenmaal "respect" moeten voor opbrengen, en "solidariteit" betuigen als de leerkracht met zijn totaal onzinnige methodes zich totaal concentreert op dat gehandicapte jonk in de klas.

De meeste ouders die ik ken krijgen de kriebels van het lage niveau van kennis van de lesgevende krachten, en het totale missen van pertinentie van de inhoud van wat zij debiteren, waar zij een hoge aandacht voor prullaria eisen, en totaal missen waar hun vak eigenlijk op gesteund is. Dat is vooral schrijnend zo in wetenschappelijke vakken, waar men bijvoorbeeld moet vaststellen dat in de lessen natuurkunde, dit gewoon een propaganda les geworden is voor ecologische ideologische concepten en helemaal geen onderwijs meer bevat over de basis van de natuurkundige werking van de natuur. En in de wiskunde is het nog erger.

Maar ook het taalonderwijs is volledig verwaterd, waar men gewoon maar aan idiote activiteiten doet, en helemaal geen gestructureerde lessen meer geeft waar leerlingen de basis van de linguistiek van de taal in kwestie moeten leren.

Kortom, veruit de meeste ouders die ik ken beklagen zich enorm juist al die punten die jij denkt die afkomstig zouden zijn van "ouders".

Nee, ouders willen dat de dienstverlening "onderwijs" EFFICIENT is en op korte tijd veel dingen kan leren aan hun kinderen, en het omgekeerde is de evolutie die men vaststelt.
Oud 4 september 2021, 08:09   #428
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vraag is rap beantwoord: alle Vlaams-nationalisten die niet pro België zijn, zijn nazi's.
Maar als dat de definitie van 'nazi' is, dan is er niks mis met nazi zijn he.
Oud 4 september 2021, 08:11   #429
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Onze cultuur is veel veranderd op korte periodes dat ik ze niet meer zozeer ergens in herken.
Het is nu een andere geest dan vroeger, te zien in mijn onderschrift. De Waarheid is vrij simpel, universeel en reeds aan het kruis genageld.
Oud 4 september 2021, 08:11   #430
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dan is dat een geuzentitel.
Oud 4 september 2021, 08:12   #431
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Klimaatverandering is nu eenmaal een feit en de menselijke aspecten ervan zijn bewezen (ook al heb ik tot ± 5 jaar geleden dit bestreden). Dus pleiten voor een verandering van levenstijl om die verandering proberen af te vlakken is geen links thema maar een doodsimpele vaststelling.
Je hebt het nog altijd niet gesnapt. De eerste zin is juist, en een normaal wetenschappelijk feit. Maar de WENS OM DAAR IETS AAN TE DOEN is een POLITIEK STANDPUNT.

Er is helemaal geen "wetenschappelijke nood" om dat willen af te vlakken. Dat is enkel maar in een of ander ideologisch kader waarbij we zouden moeten inzitten met wat er met mensen zou gebeuren binnen enkele decennia. Dat is dus weer typisch zo een links geleuter waar men moet inzitten met andere mensen he en daar zelf nadeel van ondervinden.

Het is een even valabel politiek standpunt om te zeggen dat het ons geen ballen kan schelen wat er met de planeet en haar bewoners zal gebeuren binnen 50 jaar he, meer nog, dat we gewoon moeten zorgen dat onze eigen nazaten zich daar beter zullen kunnen aan aanpassen dan anderen en dat dat dus toe te juichen is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2021 om 08:14.
Oud 4 september 2021, 08:14   #432
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Onverstandig, omdat hij zich daardoor kwetsbaar maakt. Van Grieken zal de kans niet onbenut laten om klacht tegen hem in te dienen.

Inhoudelijk heb ik uiteraard niet het minste probleem met de gebruikte terminologie.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 08:14   #433
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, nazi voor mij zijn beleidmakers die zichzelf als goede in de kijker zetten via propaganda en de mensen als hun bezit zien waar ze eugenetisch op tekeer mogen gaan.
In feite zijn we allemaal nazi, die zijn gewoon van beleidmaker veranderd.
Verspreid over de hele wereld. Het agenda is steeds lopende, globalisme = derde rijk.
Ze zijn nog steeds bezig aan een übermensch.
Oud 4 september 2021, 08:16   #434
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was dan ook trololo...
Vlaams-nationalisme heeft hier geen bal mee te maken.
Oud 4 september 2021, 08:25   #435
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onverstandig, omdat hij zich daardoor kwetsbaar maakt. Van Grieken zal de kans niet onbenut laten om klacht tegen hem in te dienen.

Inhoudelijk heb ik uiteraard niet het minste probleem met de gebruikte terminologie.
Dat hadden we nog niet door.
Oud 4 september 2021, 08:26   #436
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik zou als VB parlementslid elke keer dat dat soort smaad gebruikt wordt, klacht indienen.
Het is een type criminaliteit waarin straffeloosheid heerst.
Oud 4 september 2021, 08:28   #437
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was dan ook trololo...
Vlaams-nationalisme heeft hier geen bal mee te maken.
Hoe harder JIJ dat volhoudt, hoe zekerder het is dat het Vlaams-nationalisme ALLES te maken heeft met het gemak waarmee belgicisten de nazi-terminologie gebruiken.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 september 2021 om 08:28.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 08:43   #438
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik ben benieuwd wat het vervolg hierop gaat worden.
De eerdere klachten van de betrokken schepen tegen de Blokkers zijn alvast zonder gevolg gebleven. Nu het de omgekeerde richting uitgaat, zal het interessant zijn om te zien of en hoe het parket op een mogelijke klacht gaat reageren.
Oud 4 september 2021, 08:45   #439
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd wat het vervolg hierop gaat worden.
De eerdere klachten van de betrokken schepen tegen de Blokkers zijn alvast zonder gevolg gebleven. Nu het de omgekeerde richting uitgaat, zal het interessant zijn om te zien of en hoe het parket op een mogelijke klacht gaat reageren.
Ik ken die klachten niet, dus ik weet niet wat erin staat, maar blijkbaar vond het gerecht ze niet gegrond.
Het is niet omdat men klacht indient dat men gelijk heeft, natuurlijk.
Maar iemand nazicrapuul noemen, ik weet niet waar daar veel twijfel aan is.
Oud 4 september 2021, 08:51   #440
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Als er tegenwoordig één taal is die (een) autochtone cult(u)ur(en) afbreekt en vervuilt, overal ter wereld, en dus ook bij ons, dan is het wel het Engels.

Ik hoor u en uw geestesgenoten nooit protesteren tegen deze taalvervuiling. Nochtans zou het moeten want het is verdomme nodig.

Waarom doen die Vlaams-nationalistische oelewappers dit dan niet??
Heel eenvoudig. Wellicht is kappen op Franstaligen en het Frans gemakkelijker en geeft het kritiekloos afbreken van het Frans (dat hier nog maar weinig in de pap te brokken heeft) een immense voldoening voor die eerder luie Vlaams-nationalistische slome duikelaars.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 september 2021 om 08:55.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be