Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2021, 08:56   #441
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik ben benieuwd wat het vervolg hierop gaat worden.
De eerdere klachten van de betrokken schepen tegen de Blokkers zijn alvast zonder gevolg gebleven. Nu het de omgekeerde richting uitgaat, zal het interessant zijn om te zien of en hoe het parket op een mogelijke klacht gaat reageren.
Inderdaad. Om één of andere reden durfde Van Quickenborne zich niet vergalopperen. De schrik voor de boemerang zit er, niet toevallig, diep in. Er zitten bovendien nogal wat grendels op de vrijheid van meningsuiting, hé?

Het akkefietje waar jij eveneens volgraag gebruik van maakt op dit forum ligt wel een ietsie pietsie gevoeliger als er publiek gebruik van wordt gemaakt door politici in functie.
Oud 4 september 2021, 08:57   #442
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik hoor u en uw geestesgenoten nooit protesteren tegen deze taalvervuiling. Nochtans zou het moeten want het is verdomme nodig.
Ik denk niet dat het de Vlaamsnationalisten zijn die het Engels promoten.
Ik spreek 6 talen, maar in tegenstelling tot de belgicisten hier, die heel graag zich moreel verheven voelen, en daarvoor zich tot het Frans wenden, heb ik die afwijking niet.
U zit eigenlijk te janken dat ik (en mijn geestesgenoten, wat dat ook moge betekenen...) niet strijd voeren tegen u en uw geestesgenoten...
Begrijpe wie begrijpen kan.

Tegen nestbevuilende luiwammesen dus, die hun eigen taal zo rap mogelijk weg willen.
En let op, de meesten van hen denken alleen maar dat ze goed Engels spreken, terwijl ze niet verder komen dan wat bekende zinnetjes uit films repeteren.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 4 september 2021 om 08:57.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 08:57   #443
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik ken die klachten niet, dus ik weet niet wat erin staat, maar blijkbaar vond het gerecht ze niet gegrond.
Het is niet omdat men klacht indient dat men gelijk heeft, natuurlijk.
Maar iemand nazicrapuul noemen, ik weet niet waar daar veel twijfel aan is.
Het verloop kun je hier lezen : https://www.hln.be/kortrijk/schepen-...orne~ad21c8eb/
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 09:12   #444
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik vind dat maar heel zwak.
Als dat het soort 'haatberichten' is waar het gerecht zich moet mee bezighouden.
Hij zegt dat hij er honderden gekregen heeft, dan had hij toch beter een ander gekozen om voor het gerecht te laten komen.

De reactie was dus :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HLN
"Een man postte er onder meer ‘Als hij (Weydts, red.) een moslim zal tegenkomen, zal hij met plezier op zijn knieën zitten met zijn kont omhoog’."
Eigenlijk zegt de reactie in het lang en in het breed : Weydts is een homo met een zwak voor moslims.
Dat is nu echt niet een zware belediging voor iemand die openlijk homo is, niet?

Ik ken de rest van die reacties die er gepost werden niet, maar als dit het meest aanstootgevende is, is het zwak om voor zoiets het gerecht in te schakelen.

Iemand nazi noemen daarentegen...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 4 september 2021 om 09:13.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 09:31   #445
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onverstandig, omdat hij zich daardoor kwetsbaar maakt. Van Grieken zal de kans niet onbenut laten om klacht tegen hem in te dienen.

Inhoudelijk heb ik uiteraard niet het minste probleem met de gebruikte terminologie.
Welke terminologie verwacht je nu tav jezelf, want Tom Van Grieken heeft nog nooit opgeroepen om mede-burgers te vergassen, gij duidelijk wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 09:56   #446
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onverstandig, omdat hij zich daardoor kwetsbaar maakt. Van Grieken zal de kans niet onbenut laten om klacht tegen hem in te dienen.
Jij beschouwt dus dat de heersende politieke klasse een wetgevend kader heeft geschapen waarin de waarheid zeggen U kwetsbaar maakt, want dan kunt ge aangevallen worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 09:57   #447
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was dan ook trololo...
Vlaams-nationalisme heeft hier geen bal mee te maken.
Nazi zijn wel technisch zeggen: lid zijn van de NSDAP he. Zoniet moet je er een andere definitie aan geven, en dan vervalt tevens het sofisme om dat te associeren met wat leden van de NSDAP zouden gedaan zijn he.

Met andere woorden, als je het concept "nazi" anders gaat definieren, dan moet men van die definitie uitgaan om te zien of nazi al dan niet een wenselijke eigenschap is he. Als je bijvoorbeeld zou gaan definieren dat jij als nazi beschouwt, alle mensen met een donkere huidskleur, dan moet men stellen dat iedereen die aan nazi fobie doet, een racist is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2021 om 09:59.
Oud 4 september 2021, 10:09   #448
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er tegenwoordig één taal is die (een) autochtone cult(u)ur(en) afbreekt en vervuilt, overal ter wereld, en dus ook bij ons, dan is het wel het Engels.
U daartegen verzetten in een wereld die globaal is, is een beetje als het promoten van algemeen Nederlands willen tegenhouden omdat het de dialecten in vele dorpjes zou vervuilen.

Er is een verschil tussen uw lokale cultuur die uw volk mede definieert, en het gebruik van het Engels in een context van internationaal georienteerde zaken zoals wetenschap en technologie, waar een deel van de hogere studies toch mee bezig zijn. Het hanteren van het Engels in die context is gewoon normaal. Als men zich bovendien op een internationale markt van het onderwijs wil begeven, dan moet men uiteraard meedoen met het gangbare aanbod in die markt.

Als men een specifiek kwaliteitsonderwijs product op de internationale markt wil promoten, dan is het normaal om dat in het Engels te doen, want rondreizende studenten die specifiek willen komen shoppen voor dat stukje onderwijs kunnen zich niet amuzeren met het aanleren van de lokale taaltjes uiteraard. Die komen niet voor het lokale gebeuren, maar enkel maar voor het onderwijs product he.
Oud 4 september 2021, 10:16   #449
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat een eigenaardige analyse, want het bovenstaande is nu juist wat door alle onderwijsorganisaties door het strot van ouders en kinderen wordt gejaagd, en ouders zijn juist vragende partij voor een veel efficienter onderwijs, waarbij er veel meer geleerd wordt, veel meer aangeleerd wordt om te werken, en er veel meer prestatiegerichte aktiviteiten zouden worden gevoerd, in plaats van het lauwwarme water waar kinderen tergend traag mee gefolterd worden, en waar bijna niks meer geleerd wordt he.
Ik ga bijna volledig akkoord met u. Alleen vanuit mijn ervaringen met de schoolraad (in contact met de ouderraad) van mijn kinderen ben ik ervan overtuigd dat de MEESTE ouders niet zo denken. Alleen ouders die prestaties hoger inschatten dan "leuk" denken zo.
De anderen komen aandraven met...ze mogen toch nog kind zijn hé en andere fleemige zever.

Citaat:
De meeste ouders die ik ken, zijn eerder teleurgesteld in het ongelofelijk trage ritme dat de meeste kinderen tot wangedrag wegens verveling drijft, waarbij de enige in de klas die aan dat ritme is aangepast, de debiele mongool is met congenitale pathologieen, maar waar de kindjes nu eenmaal "respect" moeten voor opbrengen, en "solidariteit" betuigen als de leerkracht met zijn totaal onzinnige methodes zich totaal concentreert op dat gehandicapte jonk in de klas.
De ouders van de slimmere kinderen wel ja.
En dat "respect" opbrengen voor de debiele mongolen met congenitale pathologien wordt afgedwongen door de ouders van zulke domme kinderen. Ik heb het mee gemaakt dat zulke congenitaal bezwaarden van hun oren kwamen maken op zo'n schoolraad omdat zij niet aanvaardden dat hun kweeksel een debiele mongool is.
En we mogen niet blind zijn dat in sommige gevallen 1/3 tot de helft van de klas het Nederlands niet genoeg beheerst om te snappen waarover het gaat.

Citaat:
De meeste ouders die ik ken krijgen de kriebels van het lage niveau van kennis van de lesgevende krachten, en het totale missen van pertinentie van de inhoud van wat zij debiteren, waar zij een hoge aandacht voor prullaria eisen, en totaal missen waar hun vak eigenlijk op gesteund is. Dat is vooral schrijnend zo in wetenschappelijke vakken, waar men bijvoorbeeld moet vaststellen dat in de lessen natuurkunde, dit gewoon een propaganda les geworden is voor ecologische ideologische concepten en helemaal geen onderwijs meer bevat over de basis van de natuurkundige werking van de natuur. En in de wiskunde is het nog erger.
Klopt eigenlijk niets aan toe te voegen.
Bij mijn kinderen heb ik 5 waardige koolstoffen ontdekt in de "cursus" chemie. Ik heb de school proficiat gewenst met de nakende nobelprijs, doch ze verstonden niet wat ik wilde zeggen.
En wiskunde...huilen met de pet op. Ietwat goniometrie voorbij de simpele sinus is teveel gevraagd. Integralen oplossen, laat staan differentiaalvergelijkingen in het middelbaar dat is echt hokus pokus die alleen Einstein leek te begrijpen.
Ik verdien dan ook een zeer mooi centje bij met georganiseerde groepsbijlessen chemie, fysica en wiskunde.

Citaat:
Maar ook het taalonderwijs is volledig verwaterd, waar men gewoon maar aan idiote activiteiten doet, en helemaal geen gestructureerde lessen meer geeft waar leerlingen de basis van de linguistiek van de taal in kwestie moeten leren.
Gen flauw idee van. Mijn opvatting is dat kunnen communiceren belangrijker is dan taalbeheersing.
Maar ik geloof u op uw woord.

Citaat:
Kortom, veruit de meeste ouders die ik ken beklagen zich enorm juist al die punten die jij denkt die afkomstig zouden zijn van "ouders".
Zoals al gesteld, de ouders van de slimmere kinderen wel

Citaat:
Nee, ouders willen dat de dienstverlening "onderwijs" EFFICIENT is en op korte tijd veel dingen kan leren aan hun kinderen, en het omgekeerde is de evolutie die men vaststelt.
De ouders die willen dat hun kinderen "iets" worden in het leven wel ja. En dan bedoel ik zowel de gedreven kinderen met meer praktische capaciteiten als ook de ouders van ambitieuze kinderen met eerder theoretische capaciteiten.

Daarom dat mijn conclusie was dat wij regelrecht afstevenen op privé onderwijs (voor de elite die het kan betalen) dat alle bovenstaande takkelt en de nadruk legt op kennis vergaren en toepassen en waar "streven" en "de beste zijn" terug dingen zijn om fier op te zijn in plaats van vieze dingen voor nerds.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 september 2021 om 10:21.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 10:22   #450
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Welke terminologie verwacht je nu tav jezelf, want Tom Van Grieken heeft nog nooit opgeroepen om mede-burgers te vergassen, gij duidelijk wel.
Lap!

Mensen die de politiek correcte dictatuur niet voor lief nemen vergassen, DAT is pas een vergelijking maken met het nazisme die hout snijdt!
Wat kliklijnen betreft, de bestaan al veel langer, en daar zat het VB voor geen meter achter.

Wat indoctrinatie via het leerproces betreft, die is er altijd al geweest. Niet alleen in ALLE scholen en uniefs maar ook in de media. Het regime kan zich dat permitteren. Het VB niet. Idem voor al wie toegang wil hebben tot de "hogere" jobs, en ze wil behouden. If you can't beat them, join them. Dat gezegde komt niet toevallig uit de lucht gevallen.

Wat de vrijheid van meningsuiting betreft, Jos Verhulst en De Vexille waren niet de enigen op dit forum die waarschuwden voor de gevolgen van het bouwen aan een purperen muur. Ingrepen in de vrijheid van meningsuiting zijn een slippery slope richting dictatuur.
Intussen hebben we daar al menig bewijs van gezien. Ook van het voorspelde boemerangeffect op de partijen die knabbelen aan de vrijheid van meningsuitingen die HEN niet bevallen. De constante neergang van de partijen die hun macht gebruikten om hun tegenstanders te muilkorven is slechts één van de tekenen aan de wand.
Oud 4 september 2021, 10:24   #451
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
U

Als men een specifiek kwaliteitsonderwijs product op de internationale markt wil promoten, dan is het normaal om dat in het Engels te doen, want rondreizende studenten die specifiek willen komen shoppen voor dat stukje onderwijs kunnen zich niet amuzeren met het aanleren van de lokale taaltjes uiteraard. Die komen niet voor het lokale gebeuren, maar enkel maar voor het onderwijs product he.
Helemaal akkoord.
Als we onze universiteiten op een hoger niveau willen tillen dan ergens de 100ste plaats op een of andere ranglijst, moet het onderwijs aan die universiteiten echt wel VOLLEDIG in het Engels.
Het mag toch niet kunnen dat jonge ambitieuze mensen eerst een cursus Engels van hun vakgebied moeten gaan volgen als ze naar het buitenland trekken.

Oud 4 september 2021, 10:25   #452
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Tom van Grieken heeft wel aanhangers die oproepen andersdenkenden te bestrijden met kaliumcyanide.

Wat uw verwijzing naar vergassen betreft, voor mij is dat een urban myth, een forum hoax.

Oud 4 september 2021, 10:29   #453
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Je hebt het nog altijd niet gesnapt. De eerste zin is juist, en een normaal wetenschappelijk feit. Maar de WENS OM DAAR IETS AAN TE DOEN is een POLITIEK STANDPUNT.

Er is helemaal geen "wetenschappelijke nood" om dat willen af te vlakken.
Misschien geen wetenschappelijk nood.

Maar als men het economische meerekent, dan zou er weldegelijk een hoop schade en extra kosten (bvb dijverhogingen) kunnen uitgespaard worden en besteed aan andere meer nuttigere dingen.

En aangezien economie een grote driver is van menselijk handelen, kan dit zeker gezien worden als een toaal a-politiek onderwerp.
Trouwens economie blijkt ook een wetenschap te zijn.

Oud 4 september 2021, 10:31   #454
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er tegenwoordig één taal is die (een) autochtone cult(u)ur(en) afbreekt en vervuilt, overal ter wereld, en dus ook bij ons, dan is het wel het Engels.

Ik hoor u en uw geestesgenoten nooit protesteren tegen deze taalvervuiling. Nochtans zou het moeten want het is verdomme nodig.

Waarom doen die Vlaams-nationalistische oelewappers dit dan niet??
Heel eenvoudig. Wellicht is kappen op Franstaligen en het Frans gemakkelijker en geeft het kritiekloos afbreken van het Frans (dat hier nog maar weinig in de pap te brokken heeft) een immense voldoening voor die eerder luie Vlaams-nationalistische slome duikelaars.
Heb je een boek waar die beledigingen in beschreven staan?

Of vindt je die zelf uit?

Verder, oprukkend Engels, kan geen kwaad, zolang het maar geen Frans is.
Oud 4 september 2021, 10:32   #455
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet alleen studeren, ook communiceren vereist taalbeheersing. Zelfs een debiel weet dat. Maar daar gaat deze draad niet over.
Deze draad maakt de link naar het Gestapo voor zij die (terecht) aanklagen dat linkse indoctrinatie ook in de scholen geen loos begrip is, en die daar iets aan willen doen.
Kliklijnen zijn allang geen nieuwigheid meer in dit apenland. Ze mogen alleen niet aangeraden worden door welbepaalde "jongeren" van autochtone afkomst.
Oud 4 september 2021, 10:33   #456
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U daartegen verzetten in een wereld die globaal is, is een beetje als het promoten van algemeen Nederlands willen tegenhouden omdat het de dialecten in vele dorpjes zou vervuilen.

Er is een verschil tussen uw lokale cultuur die uw volk mede definieert, en het gebruik van het Engels in een context van internationaal georienteerde zaken zoals wetenschap en technologie, waar een deel van de hogere studies toch mee bezig zijn. Het hanteren van het Engels in die context is gewoon normaal. Als men zich bovendien op een internationale markt van het onderwijs wil begeven, dan moet men uiteraard meedoen met het gangbare aanbod in die markt.

Mij goed, maar dan moet men ook niet janken wanneer er hier en daar Frans wordt gebruikt. Engelse missen mochten blijkbaar indertijd van de Vlaams-nationalistische schreeuwertjes, maar geen missen in de Franse. taal. Wat een schijnheiligheid. Een Frans opschrift boven een of ander café'was er te veel aan voor sommige rabiate Vlaams-nationalisten, maar honderden café's met Engelse opschriften, daar kraaiden ze niet naar. Wat een onzin.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 10:36   #457
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Tom van Grieken heeft wel aanhangers die oproepen andersdenkenden te bestrijden met kaliumcyanide.

Wat uw verwijzing naar vergassen betreft, voor mij is dat een urban myth, een forum hoax.
dan toch een forum hoax waarvoor hij 2 weken werd gebannen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 10:37   #458
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Een Frans opschrift boven een of ander café'was er te veel aan voor sommige rabiate Vlaams-nationalisten, maar honderden café's met Engelse opschriften, daar kraaiden ze niet naar. Wat een onzin.
Misschien omdat Frans eerder als de taal van de bezetter gezien wordt?
Oud 4 september 2021, 10:42   #459
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Misschien omdat Frans eerder als de taal van de bezetter gezien wordt?

Voor een café met een Duits opschrift zou ik dat zelfs niet kunnen begrijpen. Ieder uitbater noemt zijn café zoals hij het wilt, voor zover het niet in strijd is met de goede zeden of de openbare orde.

Een café met als opschrift : 'In de Holocaust' of 'In het NSDAP-Hakenkruis', zie ik zo niet zitten.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 10:45   #460
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
dan toch een forum hoax waarvoor hij 2 weken werd gebannen.
Vanwaar het verschil in behandeling ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be