Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2021, 19:28   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.547
Standaard “Onze morele plicht om zieke en gehandicapte kinderen te adopteren”

Gisteren in het VRT-journaal een reactie van Lorin Van Parys op de voorgestelde buitenlandse adoptiestop. Van Parys vertelde dat daardoor aldus geen zieke kinderen, zoals besmet met HIV, of kinderen met een handicap meer konden worden geadopteerd uit ons buitenland, want onze morele plicht is, aldus Van Parys.

Nu zou ik graag eens weten waarom dit onze morele plicht zou zijn. Je kan dit erg vinden, je kan kijken om hen te helpen, maar kinderen naar hier te halen, die wellicht heel hun leven medische zorg zullen nodig hebben, en wellicht nooit zullen bijdragen aan onze sociale zekerheid, een morele plicht vinden, getuigt toch wel weer eens van een vorm van cultivering van schuldgevoel. Dat is allemaal niet evident, en het een morele plicht noemen, vind ik te gek voor woorden, wij kunnen niet alle miserie van de wereld naar hier halen.

Wat denken jullie?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 3 september 2021 om 19:47.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2021, 19:31   #2
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.691
Standaard

Hoeveel heeft Van Parys er al geadopteerd?
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2021, 20:23   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik herhaal mijn vraag die nog nooit beantwoord is geweest. Kan je moraal meten?

Een 1950 Fore stamlid zou het heel moreel gevonden hebben een gestorven familielid een gepaste uitvaart gegeven te hebben... Maar dan nog, kan je die morele plicht wegen, of zelfs verantwoorden?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2021, 21:16   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.656
Standaard

wel ja, en hoe gaan die op tijd op school in het bijzonder onderwijs geraken? Er is hier nog geen miserie genoeg....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 00:02   #5
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Gisteren in het VRT-journaal een reactie van Lorin Van Parys op de voorgestelde buitenlandse adoptiestop. Van Parys vertelde dat daardoor aldus geen zieke kinderen, zoals besmet met HIV, of kinderen met een handicap meer konden worden geadopteerd uit ons buitenland, want onze morele plicht is, aldus Van Parys.
Dat meneer Van Parys maar eerst begint om de morele plicht van staatswege uit te voeren bij kinderen die hier zijn geboren met een handicap ....

En het niet op de lange baan schuiven zoals het met mijn dochter en haar aangeboren handicap "spina bifida occulta " een verborgen open rug dus het geval was...

22 jaar heeft het maar liefst geduurd vooralleer zij als mindervalide + 66% werd beschouwd....

Alle extra kosten ,operaties inbegrepen waren ten laste van mij ,alle tegemoetkomingen qua kindergeld en belasting voordeel en tussenkomst op medisch gebied werden gelijk door mijn neus geboord ....

Na 22 jaar strijd werd ze eindelijk erkend als mindervalide ,zonder terugwerkende kracht....

Nu is diezelfde mindervalide een netto bijdrager dank zij het feit dat zij sinds ze van school af is ononderbroken werkzaam is geweest en nu bij Fluvius een mooie job heeft...

Laatst gewijzigd door Svennies : 4 september 2021 om 00:04.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 05:55   #6
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Gisteren in het VRT-journaal een reactie van Lorin Van Parys op de voorgestelde buitenlandse adoptiestop. Van Parys vertelde dat daardoor aldus geen zieke kinderen, zoals besmet met HIV, of kinderen met een handicap meer konden worden geadopteerd uit ons buitenland, want onze morele plicht is, aldus Van Parys.

Nu zou ik graag eens weten waarom dit onze morele plicht zou zijn. Je kan dit erg vinden, je kan kijken om hen te helpen, maar kinderen naar hier te halen, die wellicht heel hun leven medische zorg zullen nodig hebben, en wellicht nooit zullen bijdragen aan onze sociale zekerheid, een morele plicht vinden, getuigt toch wel weer eens van een vorm van cultivering van schuldgevoel. Dat is allemaal niet evident, en het een morele plicht noemen, vind ik te gek voor woorden, wij kunnen niet alle miserie van de wereld naar hier halen.

Wat denken jullie?
Het zou al veel zijn moest deze democratie stoppen met wapenverkoop waaruit een record weeskinderen is ontstaan.
White supremacisten (blanke genocidale darwinistische politici) hebben mij met geen enkel moreel vingertje aan te wijzen.

__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 4 september 2021 om 06:02.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 06:27   #7
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het zou al veel zijn moest deze democratie stoppen met wapenverkoop waaruit een record weeskinderen is ontstaan.
Als we geen wapens verkopen, hakken ze elkaar wel met machetes in stukken.

En wat is er mis met weeshuizen in Afrika zelf?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 06:32   #8
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als we geen wapens verkopen, hakken ze elkaar wel met machetes in stukken.

En wat is er mis met weeshuizen in Afrika zelf?
Het is beter een school/weeshuis lokaal te bouwen ja.
Maar die politici verrijken enkel zichzelf, als doden een beter businessmodel is voor -hun- economie, dan zullen ze daar de voorkeur aan geven.
En dat is ook exact wat ze al sedert 2012/2013 doen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 07:26   #9
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.401
Standaard

zij daar
wij hier

dada
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 07:34   #10
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.985
Standaard

Ik zou meneer van Parys kunnen volgen moesten we in ons land zelf de zaakjes op orde hebben. Ik stel dus voor dat we er voor zorgen dat de kinderen die hier al zijn eerst een deftige opvoeding krijgen. Daarna kunnen we kijken om middels ontwikkelingssamenwerking in andere landen te gaan helpen om het daar ook op orde te gaan krijgen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 4 september 2021 om 07:34.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:42   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.385
Standaard

Ik heb het fragment op de vrt niet gezien.
Maar ik vermoed dat de draadopstarter toch niet heel het plaatje gesnopen heeft.

Als adoptie je echt interesseert, dit schrijft de Lorin:

Citaat:
....
Wij staan open voor een debat met open vizier. Laat ons interlandelijke adoptie dus verbeteren waar het nodig is zonder het kind met het badwater weg te gooien. Er zijn immers nog te veel kinderen die geen andere volwaardige oplossing hebben.
https://www.n-va.be/nieuws/lorin-par...re-kinderen-in
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 12:41   #12
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

22 jaar heeft het maar liefst geduurd vooralleer zij als mindervalide + 66% werd beschouwd....
daar heeft van Parys niets mee te maken
in Belgie roep je gewoon:" ander beleidsniveau"

66% is FOD


maar het is onzin
opkomen voor buitenlandse gehandicapten en in LVaanderne 22000 gehandicapten laten creperen.
elk jaar dezelfde ooit brief

volgens ons bent u zo ziek en gehandicapt dat u recht hebt op hulp maar blijf maar op de wachtlijst staan, krijgen doet ge niets. sommige staan er al 25 jaar op
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 00:48   #13
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
daar heeft van Parys niets mee te maken
in Belgie roep je gewoon:" ander beleidsniveau"

66% is FOD


maar het is onzin
opkomen voor buitenlandse gehandicapten en in LVaanderne 22000 gehandicapten laten creperen.
elk jaar dezelfde ooit brief

volgens ons bent u zo ziek en gehandicapt dat u recht hebt op hulp maar blijf maar op de wachtlijst staan, krijgen doet ge niets. sommige staan er al 25 jaar op
Even goed gast dat we hier voor onze eigen kinderen een lijdensweg van 22 jaar hebben moeten ondergaan alvorens de erkenning tot mindervalide + 66 % een feit was, en dat dan nog voor een aangeboren handicap ,ondertussen waren de kosten waar ik normaal gezien tussenkomst had gekregen van staatswege uit wel volledig ten mijn laste ,inclusief de aanpassingen van haar eerste wagen ....

Waarom zouden we dan nog het risico gaan nemen om een gehandicapt kind ter adoptie te willen nemen....

Nou mooi niet mijn beste ....

Laatst gewijzigd door Svennies : 5 september 2021 om 00:53.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 05:56   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Nu zou ik graag eens weten waarom dit onze morele plicht zou zijn. Je kan dit erg vinden, je kan kijken om hen te helpen, maar kinderen naar hier te halen, die wellicht heel hun leven medische zorg zullen nodig hebben, en wellicht nooit zullen bijdragen aan onze sociale zekerheid, een morele plicht vinden, getuigt toch wel weer eens van een vorm van cultivering van schuldgevoel. Dat is allemaal niet evident, en het een morele plicht noemen, vind ik te gek voor woorden, wij kunnen niet alle miserie van de wereld naar hier halen.

Wat denken jullie?
En wie zijn die totaal waanzinnige ouders die zich op het lijstje zetten om een zwaar gehandicapt boeleke te krijgen met de post ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 07:07   #15
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.299
Standaard

Kinderen worden best door hun eigen omgeving opgevangen. Met de helft van de adoptiekinderen loopt het later serieus mis. En dat gaat niet eens specifiek over diegenen uit het buitenland. Interlandelijke adoptie moet verboden worden. Het is veel menselijker om die kinderen in hun slaap te doden dan om ze een heel leven te laten lijden.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 11:51   #16
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb het fragment op de vrt niet gezien.
Maar ik vermoed dat de draadopstarter toch niet heel het plaatje gesnopen heeft.

Als adoptie je echt interesseert, dit schrijft de Lorin:



https://www.n-va.be/nieuws/lorin-par...re-kinderen-in


VRT-journaal 2 september 8'20" kijk gerust na, en luister naar de letterlijke woorden van Lorin Parys.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 11:52   #17
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En wie zijn die totaal waanzinnige ouders die zich op het lijstje zetten om een zwaar gehandicapt boeleke te krijgen met de post ?
Je kan dit mooie idealisten noemen, ware het niet dat een erg groot deel van de medische kosten voor die kinderen wordt afgewenteld op de maatschappij en dat vaak het hele leven lang.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 5 september 2021 om 11:53.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be