Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2021, 21:35   #561
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...18,7% van de vlaamse kiezers die op de fasco's stemde = de helft van de Vlamingen... Er moet écht iets mislopen zijn in de lessen rekenen in de lagere school...

Idd, moest de helft van de Vlamingen op het VB stemmen zou ik mij zorgen beginnen maken.
Nu niet. Vlaams-Nationalisme is niet mijn ding, maar het is een betamelijk politiek standpunt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 21:59   #562
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zou er niet aan durven denken.
Goed dat u met uw voeten op de grond blijft en uw plaats weet.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 22:01   #563
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Idd, moest de helft van de Vlamingen op het VB stemmen zou ik mij zorgen beginnen maken.
Nu niet. Vlaams-Nationalisme is niet mijn ding, maar het is een betamelijk politiek standpunt.
U snapt het weer niet, Dadee. Maar straks is het zover en moogt u zich ongerust gaan maken over dat betamelijk politiek standpunt.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 6 september 2021, 22:15   #564
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
U snapt het weer niet, Dadee. Maar straks is het zover en moogt u zich ongerust gaan maken over dat betamelijk politiek standpunt.
Het is off-topic, maar ik heb het al meermaals gezegd: extreemrechts en Vlaams-Nationalisme zijn twee verschillende zaken.

En ik ben niet bang van Vlaams Nationalisme. Als ze (de Vlaams-Natonalisten) erin slagen om Vlaanderen onafhankelijk te maken dan zal dat mij hoogstens wat geld kosten.

Als extreem rechts aan de macht komt dan is er wel een probleem. Dan gaat Tom Van Grieken de andersdenkenden de rekening presenteren (zijn eigen woorden). Gestapo dus.
Oud 6 september 2021, 22:22   #565
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is off-topic, maar ik heb het al meermaals gezegd: extreemrechts en Vlaams-Nationalisme zijn twee verschillende zaken.

En ik ben niet bang van Vlaams Nationalisme. Als ze (de Vlaams-Natonalisten) erin slagen om Vlaanderen onafhankelijk te maken dan zal dat mij hoogstens wat geld kosten.

Als extreem rechts aan de macht komt dan is er wel een probleem. Dan gaat Tom Van Grieken de andersdenkenden de rekening presenteren (zijn eigen woorden). Gestapo dus.
Ik denk persoonlijk dat daar nogabollen gaat gebeuren behalve snel op hun bek gaan.
Exteem-rechts ervaar ik als holle slogans op een nog hollere doos plakken.
Niet dat er geen gevaar van kan komen, maar niet meer gelijk in't verleden.
Meer gelijk moslims, eens ne zot die zich laat gaan, maar uiteindelijk blijft het grotendeels een wortel van fabeltjes voorhouden.
Oud 6 september 2021, 22:27   #566
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:

Waarom gaat u dat wat geld kosten? Hebt u gewed? Of bent u franstalige?

Misschien wordt het VB binnen een Vlaams-nationalistische coalitie wel aan banden gelegd omdat ze weten dat dat voorlopig hun enige kans is om een belangrijke politieke rol in Vlaanderen te spelen? Nog niet aan gedacht,hé?
Oud 6 september 2021, 22:28   #567
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je topictitel is WELBEWUST leugenachtig.
Van een duw is niemand een week werkonbekwaam.
Jouw bedoeling was duidelijk, dan mag je nog rondjes draaien tot volgend jaar.

De politici zou het incident onderzoeken. Aan een "incident" over een duw
is niet veel onderzoekswerk aan. Het feit dat daar geen enkele regimekrant nog over piept zegt genoeg: [b]je hebt een belachelijke, doorzichtige en welbewust bedrieglijke draad opgestart. [/B Het is je handelsmerk. Alles een draai geven. Een negatieve draai voor de politici van de partijen die jou niet welgevallig zijn, en een positieve draai (of zwijgen dat je zweet) over de alles behalve akkefietjes van de politici van het schurende en piepende Vivaldiorkest .
2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 22:30   #568
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik denk persoonlijk dat daar nogabollen gaat gebeuren behalve snel op hun bek gaan.
Exteem-rechts ervaar ik als holle slogans op een nog hollere doos plakken.
Niet dat er geen gevaar van kan komen, maar niet meer gelijk in't verleden.
Meer gelijk moslims, eens ne zot die zich laat gaan, maar uiteindelijk blijft het grotendeels een wortel van fabeltjes voorhouden.
Extreemrechts of hoe u dat ook wilt noemen is nog soft, bijlange niet extreem dus en ze beseffen maar al te goed dat ze centrum rechts nodig hebben om ooit mee te kunnen spelen.
Oud 6 september 2021, 22:34   #569
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, de toenmalige jaren dertig, was allemaal over de joden en wat voor slechte mensen dat waren.
De aanstaande jaren dertig, alles gaat over het VB en haar kiezers, wat voor slechte mensen dat zijn.
Hier en daar wordt er zelfs weer over vergassen gesproken.
En uitgerekend die persoon die mensen wil vergassen gaat dan een partij beschuldigen dat ze vuil is.
Oud 6 september 2021, 22:35   #570
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom gaat u dat wat geld kosten? Hebt u gewed? Of bent u franstalige?

Misschien wordt het VB binnen een Vlaams-nationalistische coalitie wel aan banden gelegd omdat ze weten dat dat voorlopig hun enige kans is om een belangrijke politieke rol in Vlaanderen te spelen? Nog niet aan gedacht,hé?
Ik denk dat het ons economisch gaat verzwakken. Drie ministaatjes erbij. Maar zolang ‘het Onafhankelijk Vlaanderen’ binnen de EU kan blijven zal het wel meevallen.
Oud 6 september 2021, 22:36   #571
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het ons economisch gaat verzwakken. Drie ministaatjes erbij. Maar zolang ‘het Onafhankelijk Vlaanderen’ binnen de EU kan blijven zal het wel meevallen.
Dat is ook de bedoeling.
Oud 6 september 2021, 22:39   #572
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is ook de bedoeling.
Bedoel je binnen de EU blijven? Wil het VB binnen de EU blijven?
Oud 6 september 2021, 22:41   #573
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Extreemrechts of hoe u dat ook wilt noemen is nog soft, bijlange niet extreem dus en ze beseffen maar al te goed dat ze centrum rechts nodig hebben om ooit mee te kunnen spelen.
Awel ja, dat bedoel ik met rap op hun bek gaan.
Met een foto'ke te trekken als ge een islamitische tekst overplakt die ge daar eerst zelf hebt gehangen haalt ge misschien 't Pallieterke en zelfs andere gazetten, maar dat is het dan ook.
Holle dozen zijn altijd soft.
Oud 6 september 2021, 22:44   #574
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar neen. Is het VK dan ook al verzwakt ? Ik merk er alleszins niks van. Die hun pond ging ook geen flut meer waard zijn.....maar kijk eens het Britse Pond laat de Euro stilaan achter zich.
Nooit vergeten dat we maar apen zijn he.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 22:47   #575
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Awel ja, dat bedoel ik met rap op hun bek gaan.
Met een foto'ke te trekken als ge een islamitische tekst overplakt die ge daar eerst zelf hebt gehangen haalt ge misschien 't Pallieterke en zelfs andere gazetten, maar dat is het dan ook.
Holle dozen zijn altijd soft.
Niettegenstaande ze al eens durven zeggen wat de meeste mensen alleen maar denken.
Als beleidspartij zie ik ze ook niet direct zitten maar als drukkingsgroep mogen we misschien wel blij zijn ze er zijn. Ik stel me soms de vraag hoe de toestand in mijn Brussel er zou hebben uitgezien zonder die partij op de achtergrond.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 22:49   #576
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Maar neen. Is het VK dan ook al verzwakt ? Ik merk er alleszins niks van. Die hun pond ging ook geen flut meer waard zijn.....maar kijk eens het Britse Pond laat de Euro stilaan achter zich.
Als men de leugenpers en politici moest geloven ging het VK als een pudding in elkaar zakken, nog niets van gemerkt.
Oud 6 september 2021, 22:50   #577
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het UK is Vlaanderen niet. Ze zijn een klein beetje groter dan Vlaanderen.
Oud 6 september 2021, 23:15   #578
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het UK is Vlaanderen niet. Ze zijn een klein beetje groter dan Vlaanderen.
Zelfs Luxemburg en Denemarken doen het veel beter dan België. Dus....
Alles begint met het geloof in jezelf.
Oud 6 september 2021, 23:50   #579
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...18,7% van de vlaamse kiezers die op de fasco's stemde = de helft van de Vlamingen... Er moet écht iets mislopen zijn in de lessen rekenen in de lagere school...

Vivaldi haalt inderdaad maar 41 van de 87 zetels aan Vlaamse kant. Het is dus niet de helft, het is maar 47% dat op de fascisten heeft gestemd. Aan Waalse zijde stemde echter een grote meerderheid op de fascisten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 6 september 2021 om 23:50.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 05:19   #580
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brusselaars en Walen zullen zonder twijfel in hun portemonee voelen dat ze jaarlijks 12 miljard Vlaams geld moeten derven.

De Vlamingen zullen ongetwijfeld merken dat ze niet langer voor 12 miljard per jaar bestolen worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be