Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2021, 16:25   #12241
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens de covid app zijn er 3 mogelijkheden om valid te zijn. 2 x gevaccineerd, et negative test of hersteld van covid ziekte. In Oostenrijk is die derde optie niet meer valid. Zelfs als je hersteld bent van de ziekte moet je een dubbele vaccinatie hebben of een test gedaan hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 16:35   #12242
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Nog even over die pasjes discussie.

Voor mijn part introduceert men een 2de soort pasje.

Mensen die zich niet willen laten vaccineren krijgen een registratie pas.

Daarmee geven ze aan dat niet willen gevaccineerd worden en dat ze afzien van opname in een ziekenhuis bij Covid besmetting, ze tekenen daartoe een document.

Uiteindelijk zou het pasje exact hetzelfde moeten zijn als een vaccinatiepasje zodat men geen onderscheid kan maken.

Dan mogen ze voor mijn part gerust op een terrasje gaan zitten, naar festivals gaan etc...

Ik ben wel benieuwd hoeveel er gaan tekenen.
en ge blijft maar de natuurlijk beschermde mensen negeren. Ik heb covid gehad, in juni, en ben niet gevaccineerd en ga me ook niet laten vaccineren. volgens de laatste studies ben ik zelfs beter beschermd dan een gevaccineerde.
Oud 10 september 2021, 16:35   #12243
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Volgens de covid app zijn er 3 mogelijkheden om valid te zijn. 2 x gevaccineerd, et negative test of hersteld van covid ziekte. In Oostenrijk is die derde optie niet meer valid. Zelfs als je hersteld bent van de ziekte moet je een dubbele vaccinatie hebben of een test gedaan hebben.
op achterlijkheid staat geen nationaliteit
Oud 10 september 2021, 16:41   #12244
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het punt is dat ze stelt dat de helft van de patienten die opgenomen worden in Israël gevaccineerden zijn terwijl de charts tonen dat dit bijlange niet klopt.

Dit lijkt me toch een conflict.

En als Hertzberger fake news verkoopt in haar opinie dan is het niet zo'n goede discussie denk ik.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze gelijk heeft maar dan verkoopt Keulemans fake news.
Uit Science, niet echt een onbetrouwbare bron:

https://www.science.org/news/2021/08...t-defeat-delta

Citaat:
As of 15 August, 514 Israelis were hospitalized with severe or critical COVID-19, a 31% increase from just 4 days earlier. Of the 514, 59% were fully vaccinated.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2021 om 16:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 16:42   #12245
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Binnenkort worden die twee anderen ook geschrapt, en moet ge uw recent bekeringsbewijs van de moskee voorleggen.
Oud 10 september 2021, 16:48   #12246
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
op achterlijkheid staat geen nationaliteit
Ik meld het maar omdat ik opgezocht heb als ik eind deze maand een weekend naar Wenen ga om voor geen verassingen te staan. Het gaat loodrecht in op de stelling dat een herstelling beter is dan vaccinaties.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 16:55   #12247
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik meld het maar omdat ik opgezocht heb als ik eind deze maand een weekend naar Wenen ga om voor geen verassingen te staan. Het gaat loodrecht in op de stelling dat een herstelling beter is dan vaccinaties.
Tjah, het hele europese corona beleid staat al van in het begin loodrecht op wat logisch en wetenschappelijk is.

Dat krijg je bij Lysenkoisme, als politici gaan bepalen wat wel of niet waar is.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 17:08   #12248
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel zotter moet het niet worden natuurlijk. Dat zoiets, dat zodanig in strijd is met de wetenschappelijke evidentie, gewoon passeert is een duidelijk signaal dat de Oostenrijkse liberale democratie niet meer bestaat.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 17:10   #12249
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Tjah, het hele europese corona beleid staat al van in het begin loodrecht op wat logisch en wetenschappelijk is.

Dat krijg je bij Lysenkoisme, als politici gaan bepalen wat wel of niet waar is.
X2

Plus een media die blijkbaar volledig in slaap gewiegd is of intellectueel niet in staat is tot kritische reflectie.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 17:36   #12250
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kent iemand de redenering achter die handelwijze? Is het omdat de titers van antistoffen niet altijd duidelijk zijn? Verdwijnen die na een zekere tijd? Dan moet dat na vaccinatie ook het geval zijn. Met vaccinatie heeft men wel een gedocumenteerde datum.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 17:41   #12251
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Kent iemand de redenering achter die handelwijze? Is het omdat de titers van antistoffen niet altijd duidelijk zijn? Verdwijnen die na een zekere tijd? Dan moet dat na vaccinatie ook het geval zijn. Met vaccinatie heeft men wel een gedocumenteerde datum.
Daarover gaat het, ze zijn maar besmettingen beginnen documenteren vanaf een bepaalde tijd. En ze vertrouwen hun eigen tests niet, enkel iemand die duidelijk ziek was wordt beschouwd als besmet en beschermd. Maar zoiets is moeilijk uit te leggen dus moet iedereen maar het vaccin krijgen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 18:05   #12252
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat zou U dus eens moeten doen nadenken he. Herstelde immuniteit IS nu (dat is een wetenschappelijk feit) beter dan vaccinale immuniteit, EN de politiek die men toepast staat daar loodrecht op.

Ondertussen is er niet de minste twijfel meer over, op wetenschappelijk vlak, dat natuurlijke immuniteit superieur is aan vaccinale. (wat niet wil zeggen dat vaccins idioot zijn - je moet immers je ziekte overleven he !).

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2021 om 18:07.
Oud 10 september 2021, 18:06   #12253
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
X2

Plus een media die blijkbaar volledig in slaap gewiegd is of intellectueel niet in staat is tot kritische reflectie.
Als je weet welke studies aanleiding geven tot het deel uitmaken van "de media" is dat eigenlijk bijzonder logisch.
Oud 10 september 2021, 18:10   #12254
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als je weet welke studies aanleiding geven tot het deel uitmaken van "de media" is dat eigenlijk bijzonder logisch.
Aha, diploma's doen er dus toch toe, soms toch , allez it's complicated.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 18:29   #12255
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op HLN, die debiel weet niet eens dat Polio werd uitgeroeid door het volledige virus te gebruiken. Ze hebben gewoon iedereen besmet, en dan noemen ze dat een expert. Zucht

INTERVIEW. Expert Tom Balthazar: “Verplichte prik is zinvol. Polio is ook uitgeroeid, hé”

https://www.hln.be/binnenland/interv...-he~a6f8bfb40/
Oud 10 september 2021, 18:33   #12256
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Op HLN, die debiel weet niet eens dat Polio werd uitgeroeid door het volledige virus te gebruiken. Ze hebben gewoon iedereen besmet, en dan noemen ze dat een expert. Zucht

INTERVIEW. Expert Tom Balthazar: “Verplichte prik is zinvol. Polio is ook uitgeroeid, hé”

https://www.hln.be/binnenland/interv...-he~a6f8bfb40/
LOL, ik ken Tom persoonlijk, om hem een debiel te noemen moet je eigenlijk zelf een aanzienlijke debiel zijn.

Ik denk dat je jezelf een beetje veel overschat, je mag het met hem oneens zijn natuurlijk, maar ik ben vrij zeker dat hij je in zowat elk debat inmaakt en met verve en 2 vingers in de neus.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 18:46   #12257
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Kent iemand de redenering achter die handelwijze?
Eerlijk gezegd ? Nee. Maar dat is iets dat al "in" was sinds vorig jaar, om te schimpen op natuurlijke immuniteit. Aanvankelijk waren er (derde wereld) landen die een pasje wilden invoeren voor mensen die reeds covid gehad hadden, met het idee "die laten we vrij". De WHO heeft toen de typische existentiele twijfel bovengehaald "maar we weten nog niet voldoende of er wel natuurlijke immuniteit is".
Nadien zijn die paar gevallen van mensen die een tweede keer zwaar ziek werden, gigantisch uitgesmeerd als "bewijs" dat natuurlijke immuniteit niet bestond.

Nadien was het "fake news" om te zeggen dat groepsimmuniteit zelfs maar kon bestaan met natuurlijke immuniteit. Enkel maatregelen konden besmettingen tegenhouden, geen natuurlijke immuniteit.

De "doodsteek" werd gegeven door de "tweede golf" in Manaus, waar men in de zomer zogezegd groepsimmuniteit zou gehaald hebben en waar nadien weer een golf kwam (we weten nu hoe dat komt, door virus evolutie).

Immuniteit was zogezegd iets dat niet kon, enkel maatregelen tegen besmettingen konden ons helpen.

En toen kwamen de vaccins, met hun "ongelofelijke" hoge efficienties, van 95% en zo. We waren gered. Met vaccins zou men snel groepsimmuniteit bereiken, en HEEL RARE VERHAALTJES werden verteld waarom men WEL vaccinale en GEEN natuurlijke immuniteit van langdurige kwaliteit kon verkrijgen.

De vaccins werken niet slecht, maar zijn vooral gebaseerd op een ZEER HEVIGE ACUTE reactie, veel heviger dan wat de gemiddelde covid zieke meemaakt, onder andere omwille van PAARDENDOSISSEN in die vaccins. Waardoor de instantane antilichamen titers en zo heel hoog zijn, maar dat zijn die van de acute fase, niet van de langdurige geheugen fase. En ja, die zijn stukken hoger dan wat men waarneemt bij een ex covid zieke, die acute titers, maar dat impliceert niet noodzakelijk dat de geheugenwerking even groot is.

Dan is men gaan pontificeren dat de vaccins duidelijk superieur waren aan natuurlijke immuniteit, maar ondertussen waren er zoveel positieve resultaten binnen over natuurlijke immuniteit, dat men die niet helemaal kon negeren.

Vandaar dat rare statuut van Unter-immuniteit als je ziek geweest was, en Ueber-immuniteit met vaccin, dat overal rondgebazuind werd.

Tot de resultaten binnenkwamen na enkele maanden en het omgekeerd bleek uit te draaien als het op lange termijn geheugen aan kwam, maar aangezien ondertussen alle politieken afgestemd waren op 'vaccinatie' moesten de attestjes en dergelijke natuurlijk doen alsof dat nog altijd waar was he.

Maar nog eens: er blijft een gigantisch verschil in het voordeel van vaccinale immuniteit natuurlijk: je moet niet ziek worden ! Maar het is ENKEL MAAR als dat een serieus probleem is (en voor zekere mensen IS dat inderdaad een serieus probleem) dat vaccinale immuniteit de enige optie is. Voor allen die zich natuurlijke immuniteit kunnen permitteren, is ze beter.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2021 om 18:50.
Oud 10 september 2021, 18:48   #12258
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Aha, diploma's doen er dus toch toe, soms toch , allez it's complicated.
Nee, het is niet OMDAT die mensen dat diploma hebben dat ze niet kunnen nadenken, natuurlijk. Maar meestal halen ze dat diploma OMDAT ze niet kunnen nadenken, en er weinig andere opties overblijven

Het zou inderdaad een aangename verrassing zijn om journalisten te zien die iets weten over wetenschap, en dat is in principe alles behalve onmogelijk. Maar we stellen vast dat dat niet het geval is, en het is in overeenstemming met de verwachtingen.
Oud 10 september 2021, 18:56   #12259
morte-vivante

Standaard

Citaat:
LOL, ik ken Tom persoonlijk, om hem een debiel te noemen moet je eigenlijk zelf een aanzienlijke debiel zijn.

Ik denk dat je jezelf een beetje veel overschat, je mag het met hem oneens zijn natuurlijk, maar ik ben vrij zeker dat hij je in zowat elk debat inmaakt en met verve en 2 vingers in de neus.
Dan moogt ge hem zeggen dat, itt dit covidvaccin, het poliovaccin wel transmissie stopt, dat itt polio, er wel degelijk een non-humaan virusreservoir voor Corona bestaat, en dat het poliovirus zich niet verspreid via de lucht

En als em dat toch al allemaal wist, dan wist em ook dat die vergelijking wetenschappelijk gezien nogal onnozel was
Oud 10 september 2021, 19:02   #12260
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat morte-vivante zegt

Maar OK, als het geen debiel is dan liegt hij opzettelijk met een doel. Niet dat dat beter is dan een debiel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be