![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van vaccinatie, geen enkel waar ik weet van heb, en ik denk wel dat ik het zou te weten gekomen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"De goede verstaander begrijpt natuurlijk al heel lang waarom", mede verwijzend naar anderhalf jaar uitgebreide uitleg met bewezen feiten in talloze topics, maar daar schijn jij dus zeker niet toe te behoren met je oneline onzin die je nooit kunt staven. Dat is pas kostelijk. ![]() Ik verspil alvast geen tijd of moeite meer aan oeverloze herhalingen die toch niet begrepen kunnen worden, herlees de hele "Coronacrisis" maar eens, daar vindt je als hamsterke in je draaiend wieleke misschien zelf nog wel de talloze weerleggingen terug van je eeuwige, eentonige gedram. *geeuw*
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets zo gevaarlijk als een gemassavormde kudde die blind in hun politiek vertrouwt. Gevaarlijker dan die paar radicalisten in ons land. Levensgevaarlijk. ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Besmettingen moeten volop woeden he ! We moeten dit virus zo veel mogelijk rondstrooien. De natuur selecteert dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie symptomen heeft van een besmettelijke ziekte blijft thuis tot genezen. Aldus, de oude normaal.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan zich daarbij de vraag stellen: "Naast al dat opdringerige gedoe, wat schiet er eigenlijk nog over van onze 'vrijheid' ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fear not, die hoogmoedigen zullen hard vallen.
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker nu iedereen gevaccineerd is, dat voorkomt zogezegd ziekte dus waarom dan al die maatregelen om besmetting te voorkomen. Er zit geen logica in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is inderdaad wel een opvallend verschil. Die man was wel al 56 met gekende hart problemen als verzachtende omstandigheid. Ik denk nog steeds dat het vaccin dat virus dodelijker heeft gemaakt, dus zou het tegenwoordig beter om je dan toch maar te laten vaccineren als je nog niet duidelijk besmet bent geweest. Dan 4 maanden later er wel alles aan doen om besmet te geraken want anders ben je die bescherming terug kwijt. Ze hebben er wel een boeltje van gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verwacht (maar zie ze nog niet) wel vaccin ontwijkende varianten door vaccinatie, maar die worden ook nog niet waargenomen. En tot hier toe zijn de resultaten over de delta variant eerder dat die minder dodelijk is. Hospitalisaties zijn sterk afhankelijk van de veranderende verzorgingspolitiek, dat er meer hospitalisaties waren is voor mij niet noodzakelijk een objectieve aanwijzing voor zwaardere ziekte ; maar dat er minder doden zijn eerder een aanwijzing van niet. Dat er overal virulente antivaxxers doodvallen is "eigenaardig", en oftewel: 1) zijn er enorm veel meer virulente antivaxxers dan men wil toegeven, en zijn die doden een normale fractie 2) helpt men ze om het hoekje 3) is er een genetische correlatie tussen "antivaxxer worden" en "gevoelig zijn aan covid" of zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem is dat ze die variant hier nog steeds Delta noemen al heeft ie al noemeloze variaties ondergaan hier in het Westen. Die verhoging van de dodelijkheid is iets wat volgens mij eerder plaatselijk gebeurt dan op wereldniveau tegelijk. We merken het echter minder omdat de behandeling verbeterd is, we zien het wel aan de ziekenhuisopnames. Maar het is inderdaad nog even wachten op de duidelijke tekenen. Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 13 september 2021 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar natuurlijke immuniteit "rampt op" TIJDENS hoge virale last, bij mensen die ziek geworden zijn, en NADIEN pas een immuunreactie opstarten. Tijdens dat oprampen ondergaat een heel hoge virale last van iemand die goed ziek is, een toenemende selectie. De laatste virusjes die die nog heeft voor hij genezen is, zijn extreem geselecteerd geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg mij eens waarom ik als gevaccineerde voorzichtig zou moeten zijn. Om de niet gevaccineerden te beschermen misschien ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Die corona-pas is weer zo een vreemde kronkel bij de poco's. Over het algemeen veroordelen ze alles dat bepaalde segmenten van de maatschappij anders te behandelen.
Anderzijds doen ze wel tot in den treure aan 'positieve' discriminatie. En nu doen ze dit... Volledig tegen de poco-redenering in. Nu, ik ben geen poco, ik mag als individualist het perfect ok vinden omdat ik de keuze heb gemaakt mij te laten vaccineren ![]()
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Frankrijk gaat het echter ingevoerd zijn tot 12 jaar, en voor 12-jarigen is vaccinatie niet noodzakelijk voordelig (in tegendeel). Het is geen groot drama ook niet, er gaan geen heel grote hoeveelheden kinderen door vaccinatie gedood worden, dat aantal zal schappelijk blijven. Maar er is geen vraag voor vanuit de 12-jarigen. Het probleem is dat het een precedent schept, en zoals "first they came for the communists, but I wasn't a communist", gaat zo een systeem uiteraard uitgebreid worden en de dag dat het uitgebreid wordt naar iets dat jou ECHT tegensteekt (bekering tot de islam, besnijdenis, ...) zal het zodanig ingeburgerd zijn dat je er niet meer tegenop kan he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mensen die nu niet gevaccineerd zijn en het virus verspreiden krijgen een stigma opgeplakt. Je kan het ermee eens zijn of niet, het is iets dat wel speelt in de overweging denk ik. Los daarvan is de basis van democratie dat de meerderheid zijn wil kan opleggen aan de minderheid. Ook daar kan je voor of tegen zijn, maar het blijft de huidige realiteit.
![]() |
![]() |
#40 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een beetje eigenaardig om te stellen dat als je gigantisch onder druk gezet wordt, en overal buitengesloten, tenzij je je laat besnijden, dat er grote vraag naar besnijdenis is he. Citaat:
Het is trouwens eigenaardig om te denken dat mensen die het virus verspreiden een stigma zouden krijgen van hun omgeving. Ik zou denken dat men in het algemeen toch graag eens blootgesteld wordt om te zien hoe goed zijn vaccin toch werkt, nee ? Maar bovendien, waarom zijn gevaccineerde mensen die het virus verspreiden dan niet gestigmatiseerd ? Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2021 om 12:22. |
|||
![]() |
![]() |