Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2021, 10:19   #1
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard waar staan we nu?

I'm back

Na enkele maanden afwezigheid is het forum is nog steeds netjes verdeeld in 3 kampen.

Er zijn er die niet geloven.
Er zijn er die geloven.
Er zijn er die willen bekeren. Een kleine parafrasering op mijn onderschrift.

Wie gaat het pleit winnen?
Gaan de religieuzen de niet-believers kunnen overtuigen?
Gaan de inquisiteurs de niet-gelovigen dwingen?
Of gaan de niet-gelovigen de lantaarnpalen afstoffen en de koorden van lengte knippen?
Oud 14 september 2021, 10:23   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Of gaan de niet-gelovigen de lantaarnpalen afstoffen en de koorden van lengte knippen?
Ik denk dat, zoals zo vaak in de geschiedenis, het uiteraard de fanatiekelingen zijn die het zullen halen he. Kruisvaarders, nazi's, bolsjevieken, pol potters, moslims,... we zitten duidelijk op een totalitair spoor zoals dat al zo vaak is gezien, en de paar mogelijke "exits" zijn niet genomen hoewel dat voor de hand lag. Rationaliteit is een pauze tussen twee totalitaire fasen he.

Ondertussen verzamelt de wetenschappelijke literatuur voorlopig nog zonder teveel hinder alle bewijsstukken van de waanzin, maar dat lijkt niks te doen aan zijn hevigheid - vaak zelfs omgekeerd. Hoe minder wetenschappelijke ondersteuning, hoe dictatorialer en fanatieker het wordt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 september 2021 om 10:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 11:27   #3
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I'm back

Na enkele maanden afwezigheid is het forum is nog steeds netjes verdeeld in 3 kampen.

Er zijn er die niet geloven.
Er zijn er die geloven.
Er zijn er die willen bekeren. Een kleine parafrasering op mijn onderschrift.

3 kampen?
2 kampen, zeker, want die zich laten vangen door te geloven zijn dezelfden die ook willen bekeren door de inquisitie te helpen om niet gelovigen te dwingen.

Maar het aantal gelovigen slinkt nog meer vermits er steeds meer in het ziekenhuis belanden door gevolgen van hun bijgeloof in de vaccin religie.
Bovendien zullen de bedrieglijke smoezen, waarmee ze niet-gelovigen trachten te overtuigen om ook te geloven, door de leugenachtige inquisitie zelf omgedraaid worden in de verkiezingsstrijd voor de macht waardoor gelovigen voor schut gezet worden en ook zullen boeten door en voor hun onnozelheid om te geloven.

Lantaarnpalen en koorden zullen niet nodig zijn, dat wordt opgeknapt door de huichelende inquisitie die of een bocht van 180° zal maken om op hun stappen terug te keren door de verkiezingsstrijd of weer bedrieglijk 360° een rondje draait om dan verder te kunnen gaan in dezelfde richting dankzij de nuttige idioten die nog steeds hardleers, ondanks eigen schade en schande, nog blijven geloven.
Volgens mij het tweede.

@patrickve: je denkt dat de fanatiekelingen, zoals zo vaak in de geschiedenis, het zullen halen?
De nazi's hebben de oorlog nochtans verloren of is dat nieuws voor je?

Laatst gewijzigd door Oma : 14 september 2021 om 11:28.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 11:32   #4
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat, zoals zo vaak in de geschiedenis, het uiteraard de fanatiekelingen zijn die het zullen halen he. Kruisvaarders, nazi's, bolsjevieken, pol potters, moslims,... we zitten duidelijk op een totalitair spoor zoals dat al zo vaak is gezien, en de paar mogelijke "exits" zijn niet genomen hoewel dat voor de hand lag. Rationaliteit is een pauze tussen twee totalitaire fasen he.

Ondertussen verzamelt de wetenschappelijke literatuur voorlopig nog zonder teveel hinder alle bewijsstukken van de waanzin, maar dat lijkt niks te doen aan zijn hevigheid - vaak zelfs omgekeerd. Hoe minder wetenschappelijke ondersteuning, hoe dictatorialer en fanatieker het wordt.
Veel zal afhangen van wat er gebeurt in de USA.
Europa is niet meer de kern van de Westerse beschaving, he.
Oud 14 september 2021, 12:00   #5
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
3 kampen?
2 kampen, zeker, want die zich laten vangen door te geloven zijn dezelfden die ook willen bekeren door de inquisitie te helpen om niet gelovigen te dwingen.

Maar het aantal gelovigen slinkt nog meer vermits er steeds meer in het ziekenhuis belanden door gevolgen van hun bijgeloof in de vaccin religie.
Bovendien zullen de bedrieglijke smoezen, waarmee ze niet-gelovigen trachten te overtuigen om ook te geloven, door de leugenachtige inquisitie zelf omgedraaid worden in de verkiezingsstrijd voor de macht waardoor gelovigen voor schut gezet worden en ook zullen boeten door en voor hun onnozelheid om te geloven.

Lantaarnpalen en koorden zullen niet nodig zijn, dat wordt opgeknapt door de huichelende inquisitie die of een bocht van 180° zal maken om op hun stappen terug te keren door de verkiezingsstrijd of weer bedrieglijk 360° een rondje draait om dan verder te kunnen gaan in dezelfde richting dankzij de nuttige idioten die nog steeds hardleers, ondanks eigen schade en schande, nog blijven geloven.
Volgens mij het tweede.

@patrickve: je denkt dat de fanatiekelingen, zoals zo vaak in de geschiedenis, het zullen halen?
Er zijn véél te veel mensen die ik ken die zich lieten injecteren "om er vanaf te zijn."

Deze mensen hebben, zoals ik ervaar, geen enkele zin om inquisiteur te spelen.

Maar, om een totalitaire medisch-fascistische dictatuur aan de gang te houden heb je dan ook niet veel inquisiteurs nodig. Net zoals bij elke religie zijn slechts een beperkte groep totaal van het paadje afgeweken sociopaten nodig, die gewillig de door een nog kleinere groep psychopaten gemanufactuurde angstpsychose omzetten in "verlossing."

Het is tenandere fascinerend om te zien hoe men dat doet. En hoe de kennis die rond het fenomeen wordt vergaard, nu, door elektronische communicatie, op een globale manier kan ingezet worden.

Dat is volgens mij een fundamenteel verschil met vroeger, toen totalitaire, dictatoriale fascistische bestuursmodellen eerder "lokaal" van aard waren.
Oud 14 september 2021, 12:05   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De nazi's hebben eerst gewonnen he, dat vergeet je. Nadien zijn er bevrijders gekomen van buitenaf, maar waren die niet langsgekomen, dan hadden de nazi's gewonnen. De bolsjevieken hebben gewonnen he. De Soviet unie is een feit geweest. De katholieken hebben het 1000 jaar uitgehouden.

Ja, natuurlijk storten totalitaire systemen uiteindelijk ineen. Maar eerst winnen ze.
Oud 14 september 2021, 12:35   #7
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nazi's hebben eerst gewonnen he, dat vergeet je. Nadien zijn er bevrijders gekomen van buitenaf, maar waren die niet langsgekomen, dan hadden de nazi's gewonnen. De bolsjevieken hebben gewonnen he. De Soviet unie is een feit geweest. De katholieken hebben het 1000 jaar uitgehouden.

Ja, natuurlijk storten totalitaire systemen uiteindelijk ineen. Maar eerst winnen ze.
Nog geen geaillieerden in zicht...
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 13:20   #8
gunter5148

Standaard

Citaat:

Dat gevoel heb ik ook.

Ik hoop nog op een inzicht bij zovelen die zich hebben laten injecteren "om er vanaf te zijn."

Immers, een totalitair (religieus) regime vraag permanente onderwerping. In de kerk is dat doop/vormsel/hostie/kruisje etc. Bij de islam, nog wat extremer, 5 keer per dag "onderwerping" 40 dagen overdag ni eten, om zich 's nachts kapot te vreten en te roken, op vakantie naar die vierkanten blok.....

Dus diegenen die zich hebben laten injecteren om er vanaf te zijn, gaan snel met de neus op de feiten worden gedrukt dat hun vaccin-pasje een meerbeurtenkaart blijkt te zijn.

Dat inzicht zou de boel nog kunnen kantelen.
Oud 14 september 2021, 13:25   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus diegenen die zich hebben laten injecteren om er vanaf te zijn, gaan snel met de neus op de feiten worden gedrukt dat hun vaccin-pasje een meerbeurtenkaart blijkt te zijn.
Let wel op. Ik ken veel mensen die inderdaad "van moetes" gevaccineerd zijn om een pasje te hebben, EN NU HEEL FIER ZIJN DAT ZE ZO EEN PASJE HEBBEN. Dat ze de VIP kunnen uithangen van "laat mij door, ik heb mijn pasje".

Zoals uw kruizeke rond uw nek he. Het effect van medaillekes niet onderschatten. Een "beloningske" he. Een kus van de meester.

Ik denk dat het een van de voornaamste redenen is om dat pasje dat sanitair idioot is, in te voeren: om de Brave Burgers een medailleke te geven. Iedereen weet dat om uw troepen te motiveren, ge ze een "symbool" moet laten dragen. Dat pasje is een beetje hetzelfde als het fiere hakenkruisje dat je op je arm mocht spellen he. Mensen houden daarvan, van zo een pasjes als ze er een hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 september 2021 om 13:27.
Oud 14 september 2021, 13:43   #10
gunter5148

Standaard

Citaat:
Let wel op. Ik ken veel mensen die inderdaad "van moetes" gevaccineerd zijn om een pasje te hebben, EN NU HEEL FIER ZIJN DAT ZE ZO EEN PASJE HEBBEN. Dat ze de VIP kunnen uithangen van "laat mij door, ik heb mijn pasje".

Zoals uw kruizeke rond uw nek he. Het effect van medaillekes niet onderschatten. Een "beloningske" he. Een kus van de meester.

Ik denk dat het een van de voornaamste redenen is om dat pasje dat sanitair idioot is, in te voeren: om de Brave Burgers een medailleke te geven. Iedereen weet dat om uw troepen te motiveren, ge ze een "symbool" moet laten dragen. Dat pasje is een beetje hetzelfde als het fiere hakenkruisje dat je op je arm mocht spellen he. Mensen houden daarvan, van zo een pasjes als ze er een hebben.
ook waar. Maar er zijn er volgens mij héél veel die denken dat het nu een "verworven recht is" dat pasje.

Tot ze met de volgende injectie worden geconfronteerd. En de volgende, en de volgende....

Immers, nu het totalitaire systeem er IS kunnen ze niet zomaar onze vrijheid teruggeven hé.
Oud 14 september 2021, 13:54   #11
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Gunther !!! Schouderklopje met mijn vuistje voor jou !
Welkom terug, respectvol oneens zijn is een zeldzaamheid, kheb uw betogen gemist waarde.

Ik ben nog steeds niet gevaccineerd, maar erger me wel dood aan hoesters tot het punt dat isolatie -rond tiental beeldschermen- mijn aandeel is.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 september 2021 om 14:01.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 14:32   #12
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Welkom terug, respectvol oneens zijn is een zeldzaamheid, kheb uw betogen gemist waarde.

Ik ben nog steeds niet gevaccineerd, maar erger me wel dood aan hoesters tot het punt dat isolatie -rond tiental beeldschermen- mijn aandeel is.
Dat is ook een heel vreemd standpunt als antivaxxer, ik zoek net hoesters en drukke plaatsen op tegenwoordig.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 14:34   #13
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is ook een heel vreemd standpunt als antivaxxer, ik zoek net hoesters en drukke plaatsen op tegenwoordig.
Ik ben niet antivax, ik ben anti dit vaccinatiebeleid.
Oud 14 september 2021, 14:36   #14
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is niet zo evident om een besmetting op te zoeken, de dag van vandaag, 'sertoe' als gepensioneerde met een niet sociaal actief leven.
Hoe ben jij je eerste keer besmet geraakt, enig idee ?
Oud 14 september 2021, 14:39   #15
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je moet al een volslagen idioot zijn die zichzelf minderwaardig vindt om je te laten chanteren tot experimentele injecties, waarvan je niet weet welke schadelijke gevolgen dat kan hebben voor je gezondheid, enkel voor de toestemming van de staat om te mogen reizen waarvoor je al het recht hebt door een betaald ticket.
Overigens moeten ook gevaccineerden nog testen ondergaan om te bewijzen dat ze niet besmet zijn, ondanks hun, dus nutteloze, prik.

Bij uitbreiding moeten ze nu al in enkele landen hun pasje met geheime, medische info gebruiken om toegang te kunnen krijgen tot openbare gelegenheden die voor iedereen vrij toegankelijk horen te zijn...en dat noemen ze dan misschien de "nieuwe vrijheid"?

Meelijwekkende, minderwaardige niemendalletjes die zich opeens speciaal en belangrijk kunnen voelen met hun discriminerende pasje dat de indruk geeft van enige superioriteit maar in wezen hen erin luist voor de volgend reeks gifspuiten.
Bij welk priknummer zou dat besef komen?
Nummer 3? 4, 5, 6 of nog meer?
Oud 14 september 2021, 14:43   #16
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ook waar. Maar er zijn er volgens mij héél veel die denken dat het nu een "verworven recht is" dat pasje.

Tot ze met de volgende injectie worden geconfronteerd. En de volgende, en de volgende....

Immers, nu het totalitaire systeem er IS kunnen ze niet zomaar onze vrijheid teruggeven hé.
Hilarisch....fier zijn op hun pasje met beperkte houdbaarheid tot de volgende gifspuit en ze uiteindelijk allemaal door bijwerkingen levenslange klanten worden voor de big farma of experimentele spuit nr. 10 niet overleven.
De vrijwillige never-ending-prik story naar de big brother dictatuur.
Oud 14 september 2021, 15:10   #17
denkimi
Banneling

Standaard

Ik ben ook niet gevaccineerd omdat ik dacht dat dat voor mij enig voordeel had.

Ik ben alleen overtuigd dat we de strijd tegen de overheid niet kunnen winnen omdat er veel te veel idioten zijn die alles wat ze zeggen blindelings geloven en zelfs verdedigen, en dat die overheid juist alleen maar gekker en gekker zal worden.

Die dictatuur is er en zal zeer waarschijnlijk nog een lange tijd blijven.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 15:18   #18
gunter5148

Standaard

Citaat:
Je moet al een volslagen idioot zijn die zichzelf minderwaardig vindt om je te laten chanteren tot experimentele injecties, waarvan je niet weet welke schadelijke gevolgen dat kan hebben voor je gezondheid, enkel voor de toestemming van de staat om te mogen reizen waarvoor je al het recht hebt door een betaald ticket.
Overigens moeten ook gevaccineerden nog testen ondergaan om te bewijzen dat ze niet besmet zijn, ondanks hun, dus nutteloze, prik.

Bij uitbreiding moeten ze nu al in enkele landen hun pasje met geheime, medische info gebruiken om toegang te kunnen krijgen tot openbare gelegenheden die voor iedereen vrij toegankelijk horen te zijn...en dat noemen ze dan misschien de "nieuwe vrijheid"?

Meelijwekkende, minderwaardige niemendalletjes die zich opeens speciaal en belangrijk kunnen voelen met hun discriminerende pasje dat de indruk geeft van enige superioriteit maar in wezen hen erin luist voor de volgend reeks gifspuiten.
Bij welk priknummer zou dat besef komen?
Nummer 3? 4, 5, 6 of nog meer?
U haalt een zéér belangrijk psychologisch kenmerk aan van dwingelanden; ze hebben inderdaad vaak een minderwaardigheidscomplex, en komen enkel nog (emotioneel) klaar door de onderdrukking van andere mensen.

Je ziet dat vaak genoeg bij psycho- en sociopaten. Verkrachting van de zwakkere. Nu door de penetratie middels een spuit.

En nu dan in groep, waardoor ze zich lekker anoniem kunnen wanen.
Oud 14 september 2021, 15:19   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik ben ook niet gevaccineerd omdat ik dacht dat dat voor mij enig voordeel had.

Ik ben alleen overtuigd dat we de strijd tegen de overheid niet kunnen winnen omdat er veel te veel idioten zijn die alles wat ze zeggen blindelings geloven en zelfs verdedigen, en dat die overheid juist alleen maar gekker en gekker zal worden.

Die dictatuur is er en zal zeer waarschijnlijk nog een lange tijd blijven.
Inderdaad.
Oud 14 september 2021, 15:20   #20
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht

Blij dat alles goed met je gaat, Cufi. En geïnjecteerd of niet, daar heb ik niets mee te maken. Het maakt je niet beter of slechter.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be