Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2021, 16:06   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
OSX komt bij mij thuis nooit binnen, dat staat als een paal boven water.
Linux en Windows, geen probleem, maar ik geef geen cent aan Apple en zeker niet voor software.
Ach, het is geen slecht systeem, maar zeker niet beter dan windows of linux. Het heeft niet echt een grote meerwaarde. Ik kan wel mensen begrijpen die graag in "die gouden kooi" zitten, maar aan de andere kant daar veel meer voor betalen is er toch wel over.

Heel lang geleden (20 jaar of zo) was er wel een duidelijk kwalitatief verschil maar ondertussen is dat toch allang foetsie. Het zijn goeie machines, maar ze zijn gewoon veel te duur in vergelijking met andere veel minder dure machines.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 16:59   #22
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat vind ik wel de mop van de dag hoor. Ja, het is "goed gerief" maar 3 keer zo duur als equivalent gerief, en nee, ze gaan niet "3 keer langer" mee.
Ik heb nog een witte plastieken macbook van 2009 draaien, maar dat is meer voor de mop dan wat anders. Ik heb daar toch al heel wat op moeten repareren. Waaronder het hoogspanningsgeneratortje voor het scherm. Ondertussen kan ik die machine al 3 of 4 jaar niet meer updaten, die is blijven steken bij El Capitan.

Die heeft destijds 1000 Euro gekost.

Een andere machine, een ASUS, heb ik in 2014 gekocht voor 700 Euro. Die gebruik ik nog altijd onder linux, en is up to date, en geen reden om daar enig einde van te zien. Dat is wel een 17 inch met een i7.
Ik vind 1000 euro voor iets waar je 4-5 jaar dagelijks goed mee kan werken niet veel. Ook nog fiscaal aftrekbaar voor zelfstandigen. Als ik voor iets anders zou kiezen, moet het zijn omdat het een beter systeem is of meer voordelen biedt.

Ik verkies ook Air boven Pro, omdat het compact is en ik geen zware programma's draai

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be