Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2021, 14:55   #481
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik lees in de eerder door een medeforummer geposte link naar een persstukje hierover dat er niet alleen een nieuw ziektebriefje ingediend is door de door ons allemaal zwaar gemiste volksvertegenwoordigster maar ook dat het Vlaams parlement eerst een advokatenbureau heeft moeten zoeken om te onderzoeken of er een controlerend geneesheer naar het door ons zo zwaar gemiste parlementslid kan gestuurd worden om te onderzoeken of......euhm....tja....wat valt er aan te onderzoeken misschien....haar coiffure?

echt....en dan heeft men het over "het ondergraven van de geloofwaardigheid van de democratie en zo "

Laatst gewijzigd door kelt : 15 september 2021 om 14:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 15:08   #482
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik lees in de eerder door een medeforummer geposte link naar een persstukje hierover dat er niet alleen een nieuw ziektebriefje ingediend is door de door ons allemaal zwaar gemiste volksvertegenwoordigster maar ook dat het Vlaams parlement eerst een advokatenbureau heeft moeten zoeken om te onderzoeken of er een controlerend geneesheer naar het door ons zo zwaar gemiste parlementslid kan gestuurd worden om te onderzoeken of......euhm....tja....wat valt er aan te onderzoeken misschien....haar coiffure?

echt....en dan heeft men het over "het ondergraven van de geloofwaardigheid van de democratie en zo "
Eigenlijk is dat Vlaams parlement een totale rotzooi.
Welke idioten (een serieuze vraag) hebben de spelregels voor zichzelf zo ingewikkeld gemaakt dat een advocatenbrureau moet ingeschakeld worden om te zien of er een controle-arts naar een werknemer kan gestuurd worden ?

Het wordt tijd dat een revolutie in Vlaanderen die Augiasstal eens volledig en kompleet uitmest

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 15:22   #483
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
6000€/maand zomaar om thuis te zitten. Alsof ze de gemeenschap nog niet genoeg heeft bestolen
Ze zit niet zomaar thuis maar zet met graagte de bloemetjes buiten.

BREAKING: Sihame El Kaouakibi terug opgedoken. Al feestend.

Citaat:
Gisterenavond doken Sihame en haar partner Erika samen op op Woodpop, een LGTBQI+ Pride event in Antwerpen aan Park Spoor Noord. Sihame liep rond in een soort carnavalskostuum op voorschrift van haar dokter. Want carnavalskostuums brengen licht in de duisternis. Carnavalskostuums hebben dezelfde werking als ‘tScheldt volgens vooraanstaande virologen. Wie geconfronteerd wordt door aanvallen van Politiek Correcte Clusterhoofdpijn is het best geholpen met een abonnement op ‘tScheldt of het dragen van een carnavalskostuum zoals Sihame.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 15:27   #484
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Eigenlijk is dat Vlaams parlement een totale rotzooi.
Welke idioten (een serieuze vraag) hebben de spelregels voor zichzelf zo ingewikkeld gemaakt dat een advocatenbrureau moet ingeschakeld worden om te zien of er een controle-arts naar een werknemer kan gestuurd worden ?

Het wordt tijd dat een revolutie in Vlaanderen die Augiasstal eens volledig en kompleet uitmest
Wat zegt de BELGISCHE wet over de privacy en het medisch geheim?
Welk niveau regelt de ziektecontrole?
Denkt u dat Homans niet zou ingrijpen als ze wist dat ze niet door wetgeving gebonden was?
Het wordt tijd dat Vlaanderen zich volledig losscheurt van het Belgisch misbaksel.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 15 september 2021 om 15:28.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 16:25   #485
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Wat zegt de BELGISCHE wet over de privacy en het medisch geheim?
Welk niveau regelt de ziektecontrole?
Denkt u dat Homans niet zou ingrijpen als ze wist dat ze niet door wetgeving gebonden was?
Het wordt tijd dat Vlaanderen zich volledig losscheurt van het Belgisch misbaksel.
Heeft alles te maken met het statuut van politici. "Zij zijn werknemer noch werkgever en ontvangen geen loon maar een vergoeding. Die wordt enkel gekort wanneer politici wegblijven tijdens stemmingen. Maar ziekte is een gewettigde afwezigheid.". Waarom zit u nu weer te schieten op het Belgisch misbaksel? Sihame is toch een Vlaams Parlementslid. Waarom reageerde Homans pas na de verlenging van haar ziekenverlof? Naar verluidt kreeg het Vlaams Parlement heel wat scheldmails over deze kwestie, mocht u een verklaring zoeken voor het ontwaken van de Vlaamse regering.

Laatst gewijzigd door Jakko : 15 september 2021 om 16:26.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 16:34   #486
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Heeft alles te maken met het statuut van politici. "Zij zijn werknemer noch werkgever en ontvangen geen loon maar een vergoeding. Die wordt enkel gekort wanneer politici wegblijven tijdens stemmingen. Maar ziekte is een gewettigde afwezigheid.". Waarom zit u nu weer te schieten op het Belgisch misbaksel? Sihame is toch een Vlaams Parlementslid. Waarom reageerde Homans pas na de verlenging van haar ziekenverlof? Naar verluidt kreeg het Vlaams Parlement heel wat scheldmails over deze kwestie, mocht u een verklaring zoeken voor het ontwaken van de Vlaamse regering.
Scheldmails nog wel? Beschaafde mensen dus.
Ik dacht dat privacy en medisch geheim een federale materie zijn, maar ik kan me vergissen.
Dan hoor ik het wel.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 15 september 2021, 16:52   #487
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Scheldmails nog wel? Beschaafde mensen dus.
Ik dacht dat privacy en medisch geheim een federale materie zijn, maar ik kan me vergissen.
Dan hoor ik het wel.

Is het medisch geheim dan verbroken door een verlenging van het ziekenbriefje te geven en een poging van Homans om een arbeidsgeneesheer te sturen? Het stond nochtans in alle kranten. Waarom schoot de n-va nu pas wakker, denk je?
Oud 15 september 2021, 16:56   #488
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is het medisch geheim dan verbroken door een verlenging van het ziekenbriefje te geven en een poging van Homans om een arbeidsgeneesheer te sturen? Het stond nochtans in alle kranten. Waarom schoot de n-va nu pas wakker, denk je?
Nu pas?

Dat hangt ervan af wat u "nu pas' noemt.
https://www.hln.be/binnenland/vlaams...ppen~a88bc21b/
Oud 15 september 2021, 17:03   #489
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In dat MEER DAN EEN HALF JAAR ondertussen dat betreffend parlementslid niet is komen opdagen heeft ons formidabel werkkrachtig Vlaams Parlement,waar ongetwijfeld zelfs veel advokaten in zitten,geen manier gevonden om dit soort verkwisting van belastingscenten ,die niet tolerabel zouden zijn in gelijk welk prive-bedrijf overigens ,(zelfs bij 3M),te stoppen.

Dit is een administratief/juridisch op te lossen probleem.Het zit daar VOL administratieven waaronder zelfs juristen en ze zijn er voorzeker zelfs niet aan begonnen......

Ik houd ALLE partijen hiervoor verantwoordelijk,wat dit moet los staan van meerderheid/oppositie.Die is een intern "huishoudelijk" probleem verdorie....

Ettelijke duizenden naamstemmen op mevrouw worden overigens ook al al die tijd gewoon verkwist....door mevrouw zelf......Dat zou ook niet-tolereerbaar moeten zijn voor onze "volksvertegenwoordigers"......

o wacht.......juist....het is eigenlijk WEL tolereerbaar...

Laatst gewijzigd door kelt : 15 september 2021 om 17:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 17:07   #490
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In dat MEER DAN EEN HALF JAAR ondertussen dat betreffend parlementslid niet is komen opdagen heeft ons formidabel werkkrachtig Vlaams Parlement,waar ongetwijfeld zelfs veel advokaten in zitten,geen manier gevonden om dit soort verkwisting van belastingscenten ,die niet tolerabel zouden zijn in gelijk welk prive-bedrijf overigens ,(zelfs bij 3M),te stoppen.

Dit is een administratief/juridisch op te lossen probleem.Het zit daar VOL administratieven waaronder zelfs juristen en ze zijn er voorzeker zelfs niet aan begonnen......

Ik houd ALLE partijen hiervoor verantwoordelijk,wat dit moet los staan van meerderheid/oppositie.Die is een intern "huishoudelijk" probleem verdorie....
U heeft daar volledig gelijk in.
Onbegrijpelijk dat er dergelijk hiaat in een statuut bestaat. Men zou toch denken dat juristen die gaatjes bij het nalezen zouden gedicht hebben?
Oud 15 september 2021, 17:08   #491
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nu pas?

Dat hangt ervan af wat u "nu pas' noemt.
https://www.hln.be/binnenland/vlaams...ppen~a88bc21b/
Toen was ze al meer dan een half jaar ziek. Trouwens, niets meer van gehoord sinds de verlenging. Toch maar blijven proberen, bijzaken tot hoofdzaken te maken of zullen we het toch maar houden bij Vlaams misbaksel.

Laatst gewijzigd door Jakko : 15 september 2021 om 17:10.
Oud 15 september 2021, 17:10   #492
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toen was ze al meer dan een half jaar ziek. Trouwens, niets meer van gehoord sinds de verlenging. Toch maar blijven proberen, bijzaken tot hoofdzaken te maken of zullen we het toch maar houden bij Vlaams misbaksel.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=490
Oud 15 september 2021, 17:11   #493
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, Sihame El Kaouakibi komt niet terug naar het Vlaams Parlement

Wouter Verschelden

De Standaard meldt vandaag dat het ziektebriefje van voormalige Vlaamse liberaal Sihame El Kaouakibi afloopt. En dat ze mogelijks zou terugkomen. Meteen voer voor hevige speculatie op sociale media.

Waarna heel snel het bericht volgde, niet al te verrassend, dat het parlementslid, dat bij Open Vld werd buitengegooid, helemaal niet terugkomt: haar ziektebriefje werd verlengd, zo is bij Vlaams Parlementsvoorzitter Liesbeth Homans te horen.
De zaak beroert: ondertussen blijft El Kaouakibi haar loon verder verdienen, ruim 5.000 euro netto per maand. Dat voedt stevig de antipolitiek: wel verkozen zijn, maar niet werken, leidt tot bijzonder giftige reacties, onder meer bij het Vlaams Parlement zelf.
Misschien wel pijnlijker is dat er ondertussen van het Antwerpse parket nog niets vernomen is in de vele onderzoeken die liepen. Het lijkt, ook voor de betrokkene zelf, de enige manier om vroeg of laat een einde aan de hele saga te brengen: het moment waarop het gerecht oordeelt.
https://businessam.be/neen-sihame-el...ams-parlement/

Het gerecht = de belgische ziekte.
Oud 15 september 2021, 18:14   #494
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Citaat:
Misschien wel pijnlijker is dat er ondertussen van het Antwerpse parket nog niets vernomen is in de vele onderzoeken die liepen. Het lijkt, ook voor de betrokkene zelf, de enige manier om vroeg of laat een einde aan de hele saga te brengen: het moment waarop het gerecht oordeelt.
Misschien zou men aan de betrokkene eens kunnen vragen: "Wie hebben u allemaal geholpen met uw 'spelletje?'

Het zou best kunnen dat de zaak dan ineens in versnelling geraakt maar dat er naast die versnelling ook best véél koppen kunnen gaan rollen.

Dus zal men de zaak nog wel een héle tijd op radiostilte willen houden.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 september 2021 om 18:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 18:48   #495
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door De Prof : 15 september 2021 om 18:51.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 18:54   #496
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Een oplichtster vergelijken met mensen met een ernstige aandoening en dan nog die echte zieken profiteurs en komedianten noemen.
2

Inderdaad volgens alles wat ik tot nu toe gelezen heb is dat goudhaantje van Open VLD op zen minst een sjoemelaar. Wacht uitslag af om te zeggen crimineel.

Dat die persoon waarvan bijna voor 98% zekerheid van is dat ze machtsmisbruik gepleegd, zelfs gelden via haar vriend of man heeft proberen verdwijnen zet natuurlijk de goede huisvader/moeder aan tot boosheid.

Dat ze nu nog steeds zo fenomenaal bedrag uitbetaald krijgt, is dan ook totaal onbegrijpelijk ( zelfs rekening houdend met sjoemel overeenkomsten van de parlementen)

Geef dan plus minus 1300€ zoals alle langdurige zieken en invaliden krijgen.

Ze heeft geluk niet in China te leven want daar krijgen "volksvertegenwoordigers" die sjoemelen de Doodstraf wegens misbruik maken van voorbeeld functie µ

In het sjoemel land België mogen aangebrande "volksvertegenwoordigers" thuisblijven met maandelijkse gouden handdruk of worden weg gepromoveerd en geïnstalleerd bij intercommunales enz. als het verdoezelen procedé via de partij mogelijk is!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 18:54   #497
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Het wezen van een parlementaire democratie is dat een verkozene zich enkel dient te verantwoorden aan zijn kiezers. In geen enkele parlementaire democratie verliest er iemand zijn mandaat als hij ziek is. Als hij veroordeeld wordt eventueel wel, maar dat is dan pas als er een vonnis is.

Alleen in dit land maakt men daar niets ter zake doende onderzoeken naar. Ik verwacht dat dat advocatenkantoor een duur betaald eindadvies zal afleveren dat op hetzelfde neerkomt.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 18:57   #498
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Wie is die dokter eigenlijk die zomaar gratuit ziektebriefjes schrijft ? Mag dat wel ? Is het misschien dezelfde dokter die de man arbeidsonbekwaam verklaarde die Filip De Winter achtervolgde en lastig viel ?

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 18:58   #499
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het wezen van een parlementaire democratie is dat een verkozene zich enkel dient te verantwoorden aan zijn kiezers. In geen enkele parlementaire democratie verliest er iemand zijn mandaat als hij ziek is. Als hij veroordeeld wordt eventueel wel, maar dat is dan pas als er een vonnis is.

Alleen in dit land maakt men daar niets ter zake doende onderzoeken naar. Ik verwacht dat dat advocatenkantoor een duur betaald eindadvies zal afleveren dat op hetzelfde neerkomt.
moest ze nu nog echt ziek zijn, zou ik daar zelfs akkoord mee zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 18:59   #500
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
moest ze nu nog echt ziek zijn, zou ik daar zelfs akkoord mee zijn.
Kleptomanie is een ziekte.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be