Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij al eens van gedacht veranderd?
Ja 13 68,42%
Nee, al van dag 1 hou ik voet bij stuk, zonder fout. 6 31,58%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2021, 21:41   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik hoop alleen maar dat die app ook de poort zal openen naar de US en Azië.
Als het moet mag een juffrouw zelfs een vinger in mijn hol steken om een test te doen.
En je was zo tevreden met uw Italië reis ? Nog een vijftal prikken geduld en misschien mag je dan onder begeleiding en gans een medisch en verzekeringsdossier even buiten Europa reizen. Uiteraard met de nodige visum formaliteiten. Ook de nodige tests apps en attesten zullen niet moge ontbreken.
Gezien je leeftijd (de mijne ook al wel) zou ik toch eerder maar verder dromen over wat Benelux reisjes. Dat lijkt me al ingewikkeld genoeg voor de volgende jaren

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 september 2021 om 21:43.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 21:53   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Waarom?
Werken je vorige 2 prikken dan niet?
Hoe kan ik dit weten. Ik ben tot nu toe nog niet ziek geworden.
Mijn derde prik volgende week is voorlopig welkom.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 21:56   #23
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Der komt nog een vierde, en vijfde, en zesde, ... tot de kist.
Oud 16 september 2021, 22:00   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, Rudy? Nog niet van gedachten veranderd?
Wat hoop je dan te bereiken met je 3rde prik?
Gezond blijven door vaccinatie tegen een (griep)virus dat niemand nog ziek kan maken en reeds verzwakt is door talloze keren te muteren?
Of is het nog altijd de angst om door ditzelfde, uitgedoofde virus in het ziekenhuis te belanden dat je doet besluiten om maar een volgend, experimenteel mRNA vaccin (dat gentherapie en geen vaccin is) te nemen dat geen immuniteit kan bieden maar wel bescherming zou bieden volgens de recente definitie verandering van de CDC, een bescherming die helaas onmogelijk te bereiken is zonder immuniteit, maar je dan wel een prik oplevert met nog meer onbekende bijwerkingen?
Wat zijn je redenen voor nog een 3rde prik als de 2 vorige prikken al niet werken?

Wat zijn de redenen voor al de gevaccineerden om zich een 3rde keer te laten prikken?

Wie wordt uitgenodigd voor een derde prik zal daar zonder zorgen op ingaan. Zeker weten. En ik zie ook geen reden om dit niet te doen.
Uw pseudo wetenschappelijke details interesseren niemand.
Oud 17 september 2021, 02:38   #25
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie wordt uitgenodigd voor een derde prik zal daar zonder zorgen op ingaan. Zeker weten. En ik zie ook geen reden om dit niet te doen.
Uw pseudo wetenschappelijke details interesseren niemand.
De Interministeriële Conferentie Volksgezondheid (wat dat nu ook weer moge weze) besliste vorige maand al dat voorlopig alleen een derde dosis voor mensen is op de lijsten van mutualiteit en huisartsen met een verminderde immuniteit.
Heb je geen verminderde immuniteit?
Dan heb je pech want dan krijg je zelfs je derde prik niet...je kunt dan misschien klagen over verminderde immuniteit om ze toch te kunnen krijgen.

En wetenschappers zijn ook (weer) verdeeld over de 3de prik, booster shot of whatever....als het beestje maar een naam heeft zodat dummies het geloven...
Citaat:
De Amerikaanse Food and Drug Aministration (FDA) zegt dat “alle goedgekeurde coronavaccins nog steeds voldoende bescherming bieden tegen ernstige ziekte en overlijden als gevolg van een besmetting”.
Met andere woorden ze zijn niet overtuigd van het nut van een zogenaamd “booster shot”.
“Sommige studies stellen dat extra bescherming nodig is vanwege de deltavariant, andere studies laten juist zien dat dit niet noodzakelijk is”,
aldus de FDA.

Heel bijzonder is dat overheden zich laten overtuigen door farmareuzen die een derde prik aanbevelen gebaseerd op de conclusies van hun eigen onderzoek
Dus welke wetenschappelijke studie is dan volgens jou pseudo wetenschappelijk?
De studie dat de derde prik nutteloos is of de studie van de slager die zijn eigen vlees goedkeurt voor de winst van verkoop?

Laatst gewijzigd door Oma : 17 september 2021 om 02:39.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 03:48   #26
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan ik dit weten. Ik ben tot nu toe nog niet ziek geworden.
Mijn derde prik volgende week is voorlopig welkom.
Ik heb ooit na zware bestralingen in het hooft nekgebied als kankerbestrijding in UZ Pellenberg voor lam gelegen en terug moeten leren lopen en mijn evenwicht beheersen enz.

Dus wenste ik zeker niet door corona terug bij eventueel infectie zoiets te riskeren. Dus ik heb mijn Twee pikken gekregen.

Maar nu heeft mijn lichaam het signaal van het bestaan van Covit door de twee prikken. Nu moet mijn immuun systeem zelf en eventuele virus aanval bestrijden. Dus geen 3 prik voor mij.

Zelfde werkwijze heb ik toegepast met griep vaccin, 1 maal vaccin gekregen lang geleden en nadien moest mijnlichaam maar de griep aanvallen meester kunnen. En dat is door de jaren heen ook perfect gebeurd. Zonder erge griep symptomen tot op heden.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 17 september 2021 om 03:50.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 04:32   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Neen. Ik ben op alle vlakken standvastig. Frakkendraaien is aan mij niet besteed.
Eens idioot, steeds idioot
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 08:08   #28
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Ik ging me vaccineren met een traditioneel vaccin, maar ik ben van mening veranderd na deze charade van professionele leugenaars, haatzaaiers en iedereen anders die op tv verschijnt en andere meningen in een lopende lus stigmatiseert/demoniseert. Ze zijn eo erg dat ze zelf evenementen organiseren om zichzelf te gaan rechtvaardigen. Wee samenlevingen die deze wereldse geest gehoorzamen. Never again.
Oud 17 september 2021, 09:38   #29
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Ja.

De eerste weken dacht ik dat een lockdown en verschillende andere maatregelen verantwoord waren.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 09:57   #30
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Als het moet mag een juffrouw zelfs een vinger in mijn hol steken om een test te doen.

Ik vrees ervoor dat ze daar geen mooie juffrouwkes voor in dienst nemen...

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 11:21   #31
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vrees ervoor dat ze daar geen mooie juffrouwkes voor in dienst nemen...

Weeral een illusie en een fantasie armer.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 11:23   #32
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weeral een illusie en een fantasie armer.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 11:26   #33
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk van niet.

Veel mensen hebben die spuiten genomen om van het gezever af te zijn, omdat ze nu eenmaal quasi verplicht werden.
Nu blijkt dat het allemaal maar een grote leugen was zie ik er niet veel in de rij gaan staan voor een levenslange serie van 4 spuiten per jaar. Velen hebben de stok waar de wortel aanhangt deze keer wel gezien.

Maar dat zal de politiek natuurlijk niet tegenhouden van iedereen opnieuw te verplichten. Laat ons hopen dat ons frankske en zijn mede fascisten snel aan een paal hangen te bengelen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 11:39   #34
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En je was zo tevreden met uw Italië reis ? Nog een vijftal prikken geduld en misschien mag je dan onder begeleiding en gans een medisch en verzekeringsdossier even buiten Europa reizen. Uiteraard met de nodige visum formaliteiten. Ook de nodige tests apps en attesten zullen niet moge ontbreken.
Gezien je leeftijd (de mijne ook al wel) zou ik toch eerder maar verder dromen over wat Benelux reisjes. Dat lijkt me al ingewikkeld genoeg voor de volgende jaren
De ganse reis naar Italië geen controle gehad, niet op de luchthaven in België of in Italië waar ik ook een bijkomende binnenlandse vlucht heb gemaakt. Nergens controle, het zou natuurlijk onverantwoord zijn daarop te gokken. Anderzijds, reis of niet, ben ik wel overtuigd van het nut van de vaccinatie en de covid pass natuurlijk die onvermijdelijk zal gevraagd worden aan de check-in desk in Brussel voor een vlucht naar Azië of Amerika.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 11:47   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik denk van niet.

Veel mensen hebben die spuiten genomen om van het gezever af te zijn, omdat ze nu eenmaal quasi verplicht werden.
Nu blijkt dat het allemaal maar een grote leugen was zie ik er niet veel in de rij gaan staan voor een levenslange serie van 4 spuiten per jaar. Velen hebben de stok waar de wortel aanhangt deze keer wel gezien.
De meeste mensen waren en zijn gewoonweg content dat ze hun prikken gekregen hebben.
Het enige waar al eens over wordt gepraat zijn de eventuele nevenwerkingen. De ene heeft er geen last van gehad en de andere heeft twee dagen in z'n bed gelegen. So what.
Van een of ander gevoel tot verplichting heb ik tot nu toe nog niets gemerkt.
Er zijn weigeraars, die daar ook eerlijk over zijn. Maar ze leuteren niet.
Oud 17 september 2021, 11:51   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Maar dat zal de politiek natuurlijk niet tegenhouden van iedereen opnieuw te verplichten. Laat ons hopen dat ons frankske en zijn mede fascisten snel aan een paal hangen te bengelen.
Zo agressief ben ik niet.
Oud 17 september 2021, 12:41   #37
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Neen. Ik ben op alle vlakken standvastig. Frakkendraaien is aan mij niet besteed.
Dat is niets om trots op te zijn hoor. Ik zou me er eerder voor schamen.
Oud 17 september 2021, 12:57   #38
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste mensen waren en zijn gewoonweg content dat ze hun prikken gekregen hebben.
Het enige waar al eens over wordt gepraat zijn de eventuele nevenwerkingen. De ene heeft er geen last van gehad en de andere heeft twee dagen in z'n bed gelegen. So what.
Ze vergeten dat ze proefkonijnen zijn voor de experimentele mRNA, nog nooit gebruikt op de mensheid en waardoor er nog jarenlang bijwerkingen kunnen opduiken. Volgens de vaccinfabrikanten zelf tot 5 jaar na vaccinatie.
Maar 'so what', hé?
Dat kan hen niet schelen want nu mogen ze toch 'vrij reizen', krijgen zelfs een voorkeur pasje en binnen een paar jaar als er gezondheidsproblemen opduiken of ze vallen opeens dood dan legt niemand nog het verband met hun vrijwillige deelname aan een medisch experiment.
Oud 17 september 2021, 13:01   #39
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze vergeten dat ze proefkonijnen zijn voor de experimentele mRNA, nog nooit gebruikt op de mensheid en waardoor er nog jarenlang bijwerkingen kunnen opduiken. Volgens de vaccinfabrikanten zelf tot 5 jaar na vaccinatie.
Maar 'so what', hé?
Dat kan hen niet schelen want nu mogen ze toch 'vrij reizen', krijgen zelfs een voorkeur pasje en binnen een paar jaar als er gezondheidsproblemen opduiken of ze vallen opeens dood dan legt niemand nog het verband met hun vrijwillige deelname aan een medisch experiment.
Ik heb vaak meegedaan als 'proefkonijn' voor medicijnen.
Oud 17 september 2021, 13:12   #40
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik heb vaak meegedaan als 'proefkonijn' voor medicijnen.
Hopelijk heeft het wat opgebracht.
Ik heb het recht om geen proefkonijn te zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be