![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat een geluk dat we die gaan beschermen met groepsimmuniteit... a wacht, we hebben god en klein pierke ook gevaccineerd... shit...
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 16 september 2021 om 10:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van 50% immuniteit naar 95% is een serieuze stijging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt er dus gewoon op, dat wij hoge immuniteit hebben tijdens de "acute" fase. Dat is ook de fase waarin de testen voor het vaccin doorgevoerd werden in het begin, en dat zijn inderdaad goeie en hoge waarden. Maar dat zegt weinig over de geheugen niveaus op termijn. Het is inderdaad een beetje "boerenbedrog" om de efficientie van een vaccin te meten in de eerste maanden na injectie, want dat is niet de lange-termijn actie die je dan hebt, maar de acute waarden. Als je de bescherming wil van de acute fase, dan moet je om de paar maanden bijprikken. Wat men zou willen is een lange-termijn bescherming, maar die kan je pas meten na enkele maanden, als alle acuut gegenereerde antilichamen verdwenen zijn, en men in "steady state" zit. Het kan natuurlijk zijn dat men de geheugen werking toch een beetje "omhoog helpt" na herhaaldelijk prikken, en dat de lange-termijn waarden na elke prik een beetje hoger zullen uitvallen. Maar na elke prik krijgen we ook wat extra maturatie (die twee dingen gaan trouwens samen). En als je prikt met een vaccin dat niet perfect het virus is waar je bescherming tegen wil, dan is TEVEEL maturatie ook geen goed idee. Wat mij vooral stoort is dat er geen "updates" in zicht lijken te zijn, want DAT zou een betere zaak zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2021 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat het groot nieuws is dat na verloop van tijd het effect van de dubbele vaccinatie afneemt. Dat wil overigens niet zeggen dat ze stopt.
ALS die booster de afgenomen immuniteit terug kan opkrikken, lijkt me dat a priori toch geen slechte zaak ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De echte oplossing is om eenmalig te vaccineren en dan besmettingen zoveel mogelijk te bevorderen en maatschappelijk gewoon te worden aan hoge besmettingsgraden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SOLUS CHRISTUS Laatst gewijzigd door CUFI : 16 september 2021 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens: ALS mijn tante kl*ten had, dan..... ![]()
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Géén enkele politicus gaat het ooit aandurven om in eender welk scenario mee te stappen dat niet gaat voor een minimalisering van de risico's Dat laatste is nu eenmaal de grootste garantie voor een voortzetting van zijn eigen politieke overleven en carrière. En ja, dat primeert uiteraard op alles. ![]() Kijk maar naar de quasi hysterische ophokplicht in New Zealand of Australië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Israël is momenteel het labo van de wereld, zij staan het verste met booster injecties. Voor zover ik weet zijn er geen andere beschikbare data op grote schaal om deze eerste conclusies tegen te spreken. Wat jij doet, is zoals gewoonlijk door niets gefundeerde twijfel propageren en dan doen alsof dat legitieme kritiek is.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 16 september 2021 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees nou eens eerlijk...die vaccins zijn toch De grote teleurstelling ? Mensen worden nog even goed besmet geven nog even goed besmettingen door worden nog evengoed ziek en moeten nog evengoed in quarantaine. Ze worden nog evengoed gehospitaliseerd maar daar mag blijkbaar niet al te veel worden over gecommuniceerd. Van de mensen die worden opgenomen zijn dan eens de meesten niet gevaccineerd of wel veel niet gevaccineerd terwijl waarschijnlijk de eerste vraag is die je krijgt bij hospitalisatie is of je al dan niet bent gevaccineerd ? Maar echt exacte cijfers durft men blijkbaar niet geven. Ik zie dat nog steeds mensen geen handje mogen geven laat staan een knuffel. Ik heb nog nooit geweten dat gevaccineerde tegen een aandoening zo bang waren van niet gevaccineerde tegen die aandoening .Sorry hoor maar dat noem ik flut vaccins. Ik ben gevaccineerd tegen hepatitis wel ik ben al jaren niet meer bang van iemand die niet is gevaccineerd tegen hepatitis. En ja baat het niet schaadt het niet maar ik had nooit anders verwacht van vaccins die men op paar weken tijd in elkaar heeft geflanst. En die zever van ja maar we hebben alle formaliteiten van kant geschoven en daardoor is het zo snel gegaan hebben me van dag 1 doen lachen..... Er werden miljarden geroken en daar heeft big farma zijn slag in willen slaan en dat is ze gelukt als nooit voorheen. De miljarden worden nu al lustig versluist naar belastingparadijzen. En het onderzoek werd volledig gesubsidieerd daar heeft die industrie geen dollar aan uitgegeven. We hadden beter gewoon nog een jaar of twee ons gedrag aangepast en gewoon gewacht tot degelijke vaccins voor handen waren. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 september 2021 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral als men dat wil doen op basis van Lysenkoisme. Stel U even voor dat men na de Spaanse Griep zou gezegd hebben "we moeten met alle mogelijke middelen beletten dat griep nog doorgegeven wordt". De medische wereld probeert al een eeuw "griep onder controle" te krijgen, maar mocht dat doen binnen het kader van normale geneeskunde waarbij de maatschappij niet onderworpen werd aan hun zottigheden. Stel U even voor dat het wereld doel destijds zou geweest zijn: griep de wereld uit helpen, en dat daar alles voor opgeofferd zou zijn dat mogelijk was. Hint: het zou natuurlijk niet gelukt zijn, dus zou men telkens een tandje bijgestoken hebben he. Ik denk dat de Soviet Unie een lachertje is geweest in vergelijking met wat we zouden bekomen hebben. DAT is wat we nu begonnen zijn. En inderdaad, hoe harder men zich politiek gebonden heeft aan dat nep "risico's minimaliseren" hoe moeilijker het zal zijn om een stapje achteruit te zetten. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2021 om 04:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De doelpalen moeten worden verzet : de illusie loslaten dat we besmetting kunnen/moeten proberen tegen te houden en enkel nog inzetten op minimaliseren van het aantal echt zwaar zieken. Dat een paar miljoen mensen een paar dagen ziek zijn vergelijkbaar met een verkoudheid is niet erg. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En ja, ik ben dat ook kotsbeu. Citaat:
Citaat:
Zonder het werk van Biontech e.a. hadden we maandenlang NIETS gehad. Citaat:
Als een vaccin kan beletten dat iemand zwaar ziek gaat worden, is wat mij betreft het doel bereikt. Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om politici uit de huidige stolp te halen waarin ze zitten, en die enkel gefocust is op minimalisering van risico's zouden hun adviesorganen een grotere rol moeten spelen. Nu zijn het quasi allemaal virologen en die bekijken blijkbaar enkel dat facet. Het is wel serieus aan het keren, de roep naar afbouw van maatregelen en terug volledige vrijheid staat op het punt te winnen. Niet overal zo : in Australië en New Zealand doen ze rustig voort met de ophokplicht... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ja, als er natuurlijk luxe middelen ontstaan om het aantal zware zieken NOG LAGER te krijgen met wat spuitjes en/of pillekes is de geneeskunde teruggevallen op haar normale doen, he, en dat is positief. Mensen middelen aanbieden om minder zwaar ziek te worden is een goeie business. En meer moet dat niet zijn. Waar we totaal van af moeten, is om "besmettingen willen tegen te gaan". De natuur gaat zijn gang. En veel besmettingen wil ook zeggen, veel immuniteit nadien. Dat is het verkeerde geweest sinds het begin, om daar als een Don Quichotte tegen te vechten. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2021 om 08:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar liever nog dan dat toegeven, gaan politici nu spreken over 'de vrijheid terug toelaten'. Dat klinkt heel sympathiek, en niemand struikelt erover dat het dus eigenlijk toegeven is dat het vorige beleid nu niet maar valabel is. Men kan aan politici niet verwijten dat het politici zijn en blijven hee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat lag voor de hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politiek heeft gekozen voor te starten met een lockdown, en daarna massale vaccinatie. Ik zou veel liever hebben dat de politiek nu nog een laatste duw doet, de recalcitrante volwassen anti-vaxxers dwingt alsnog te vaccineren en dat men dan terug VOLLEDIG stopt met beperkende maatregelen. Reden : ik geloof niet dat zonder een significant hogere vaxx graad in BXL (eigenlijk ook in Antwerpen...) dat ze het gaan aandurven om de teugels volledig te lossen. |
|
![]() |
![]() |