![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn nicht ook: dokter, gevaccineerd, goed ziek van corona, en het doorgegeven aan haar gevaccineerde man die ook goed ziek ervan was. Niet lang, enkele dagen. Heeft het doorgespeeld aan haar niet-gevaccineerde dochter, en die had een dag koorts dat was het. Maar zoals rudy zegt, dat wil niet zeggen dat het op grote aantallen niet werkt he, dat vaccin. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 september 2021 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Het zou ook eerlijk zijn om erop te wijzen dat de medische wetenschap en technologie sinds 1918 ook meer dan duizendvoudig zijn vooruitgegaan.
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil je werkelijk vergelijken dan moet je de levensverwachting van 54 uit die tijd meerekenen. Dan moet je enkel de coronadoden onder de 60 ofzo tellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt toch de huidige corona context en niet de Spaanse griep.
Ik zou de vraag eens aan het zorgpersoneel stellen. Ja, ze hebben mensen gered. Er is een moment geweest dat we om 20 uur stonden te applaudisseren op het balkon voor de zorgverleners. Ze hebben veel werk verricht. Nu worden ze vernederd, of het scheelt niet veel, en zitten er veel thuis in ziekteverlof. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan me vergissen maar volgens mij trof die Spaanse griep toch een ietwat jongere bevolking, of werden ze op z'n minst niet gespaard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar corona zou in 1918 amper doden maken. De zwakkeren die er vandaag aan sterven zouden toen al dood geweest zijn. Enkel door de enorme ontwikkeling van de medische wetenschap kunnen we voldoende zwakkeren in leven houden om van corona een probleem te maken. Zij het dan nog een miniem probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap uw punt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Toen hadden ze zelfs nog geen vaccins. Ze wisten niet eens zeker wat de oorzaak was en dachten dat het een bacteriële infectie was, zoals de pest. Pas in 1933 isoleerden wetenschappers het influenza A-virus bij fretten. Uit ander werk in 1936 bleek dat het virus in geëmbryoneerde kippeneieren kon worden gekweekt, een andere belangrijke stap. In 1938 ontwikkelden Jonas Salk en Thomas Francis een vaccin met behulp van een bevrucht kippenei en inactiveerden zij met succes influenza A. Amerikaanse soldaten kregen dit vaccin tijdens de Tweede Wereldoorlog, en het gebruik ervan voor de burgerbevolking werd in 1946 goedgekeurd. In 1942 werd voor het eerst één vaccin voor zowel type A als type B ontwikkeld.
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Het punt van deze thread is willen aantonen wat voor ernstige ziekte corona wel is door een absurde vergelijking te maken met de Spaanse griep. Terwijl als je werkelijk de vergelijking maakt, de Spaanse griep vandaag 20 tot 40 keer dodelijker zou zijn. En corona in 1918 nog een volledige maat kleiner dan vandaag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Droge, niet productieve hoest.
Azijn met rauwe eieren. Paardenmiddel.
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Week in de ijskast laten en dan Ad Fundum. -_-
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er die beweren dat het kwam omdat de jonge mannen destijds uitgeput waren van de oorlog en zo, dat is goed mogelijk. Maar een feit is dat in die cijfers van de Spaanse griep, bejaarden een kleine rol speelden. Als we verder kijken naar de cijfers, is de USA, alles bij elkaar, redelijk "mild" getroffen door de Spaanse griep, gezien zij maar 1% van de wereld-doden zouden uitmaken (geschat op 50 miljoen of zo), terwijl de Amerikaanse bevolking toen waarschijnlijk veel meer dan 1% van de wereldbevolking was. Wereldwijd heeft corona nu ongeveer 5 miljoen doden veroorzaakt op 7 miljard bewoners, waar de Spaanse griep 50 miljoen doden heeft veroorzaakt op 1.8 miljard bewoners. En zoals nu al enkele keren gezegd, van die 5 miljoen corona doden zouden de meesten in die tijd allang niet meer in leven geweest zijn. We weten ondertussen ook dat de dodelijkheid van corona op een bevolking in het Westen zoiets van een 0.6% is, terwijl dat bij de Spaanse griep op 5% of meer was gerekend ; rekening houdende dat de bevolking toen stukken jonger was, en waarschijnlijk meer overeenkomt met de Indische of Braziliaanse nu, zitten we voor corona eerder aan 0.2% of zo. Kortom, al die cijfers zijn coherent met een stelling dat corona 30 keer minder dodelijk is dan de Spaanse griep, en een goeie factor 100 in verloren levensJAREN. Dat geeft dus de mate van sofistische retoriek weer die men daar weer eens toepast. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 september 2021 om 04:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar even serieus: Met zulke vergelijkingen moet je wel uitkijken, je moet kijken naar relatieve cijfers, niet naar absolute. Zo kan je alles beweren. Er zijn in 2020 namelijk ook meer personen wereldwijd in het verkeer omgekomen dan mensen in mijn straat een snotvalling hebben gehad.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan niet weten wat er zou zijn gebeurd als covid 19 in 1918 was uitgebroken en de Spaanse griep dit jaar.
Onmiskenbaar heeft de Spaanse griep in verhouding tot de wereldbevolking meer doden geëist dan covid 19. Van de andere kant is de medische wetenschap nu verder gevorderd. Het is dus best mogelijk dat covid 19 intrinsiek agressiever is.
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() ik denk Dafalgan. Behalve niet-gevaccineerden. Die willen geen chemische troep in hun lichaam.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |