Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2021, 17:59   #41
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
ik denk Dafalgan. Behalve niet-gevaccineerden. Die willen geen chemische troep in hun lichaam.
Ik denk niet dat Dafalgan toegelaten is. Er zijn immers niet voldoende onderzoeken die aantonen dat het werkt tegen covid. Waarschijnlijk staat er op het gebruik ervan een serieuze boete en een schorsing.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 19:36   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er sterven er idd verdacht veel in amerika.
+ 2000 per miljoen.

India + 300 per miljoen.
Oud 22 september 2021, 19:48   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. De piek van doden bij de Spaanse griep zat hem rond de 30 jaar. Merkwaardig genoeg waren ouderen toen bijzonder weinig getroffen.

Er zijn er die beweren dat het kwam omdat de jonge mannen destijds uitgeput waren van de oorlog en zo, dat is goed mogelijk. Maar een feit is dat in die cijfers van de Spaanse griep, bejaarden een kleine rol speelden.

Als we verder kijken naar de cijfers, is de USA, alles bij elkaar, redelijk "mild" getroffen door de Spaanse griep, gezien zij maar 1% van de wereld-doden zouden uitmaken (geschat op 50 miljoen of zo), terwijl de Amerikaanse bevolking toen waarschijnlijk veel meer dan 1% van de wereldbevolking was.

Wereldwijd heeft corona nu ongeveer 5 miljoen doden veroorzaakt op 7 miljard bewoners, waar de Spaanse griep 50 miljoen doden heeft veroorzaakt op 1.8 miljard bewoners. En zoals nu al enkele keren gezegd, van die 5 miljoen corona doden zouden de meesten in die tijd allang niet meer in leven geweest zijn.

We weten ondertussen ook dat de dodelijkheid van corona op een bevolking in het Westen zoiets van een 0.6% is, terwijl dat bij de Spaanse griep op 5% of meer was gerekend ; rekening houdende dat de bevolking toen stukken jonger was, en waarschijnlijk meer overeenkomt met de Indische of Braziliaanse nu, zitten we voor corona eerder aan 0.2% of zo.

Kortom, al die cijfers zijn coherent met een stelling dat corona 30 keer minder dodelijk is dan de Spaanse griep, en een goeie factor 100 in verloren levensJAREN. Dat geeft dus de mate van sofistische retoriek weer die men daar weer eens toepast.
Je hamert te veel op die verloren levensjaren van wie nog steeds in leven is.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 19:52   #44
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zal ik eens een contra-patrick doen?

De crisis heeft honderden levensjaren van jongeren gered. Jongeren die géén alkoholieker werden omdat ze niet konden comazuipen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 20:03   #45
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

De crisis heeft honderden levensjaren van jongeren gered. Jongeren die géén alkoholieker werden omdat ze niet konden comazuipen.
hier zit je weer fout. Er zijn namelijk een pak alcoholeikers bij gekomen door de lockdowns. Weet jij wel iets?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 20:04   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
hier zit je weer fout. Er zijn namelijk een pak alcoholeikers bij gekomen door de lockdowns. Weet jij wel iets?
Mag ik geen patrickske doen?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 september 2021 om 20:04.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 20:18   #47
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Fact Check:
In 1919 waren er 103.2 miljoen inwoners in de V.S.
In 2021 zijn er 333,4 miljoen inwoners in de V.S.

675000 sterfgevallen...

Dus .... 654 sterfgevallen aan spaanse griep per honderdduizend in 1919.
Dus ... 202,4 sterfgevallen aan of MET covid-19 per honderdduizend in 2021

resultaat: 3,2 x zoveel minder sterfte aan of MET covid-19
Waren er in 1919 griepvaccins?
Hoeveel doden zou men in 2021 tellen indien er geen vaccins zouden geweest zijn?

Laatst gewijzigd door pajoske : 22 september 2021 om 20:19.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 20:18   #48
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Zucht, vergelijk anders nog met het dodenaantal van de beide Punische oorlogen.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 20:43   #49
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik denk Dafalgan. Behalve niet-gevaccineerden. Die willen geen chemische troep in hun lichaam.
Veel mensen beschouwen een apotheek als een shopping. Had daarnet FFP2 maskers nodig en er waren 3 mensen voor mij en niettegenstaande 2 mensen die bedienden heb ik daar toch een tien minuten ongedurig staan wachten. Twee van die mensen zijn buitengestapt met een grote papieren zak vol producten. Zo ja van Dafalgan moet ik ook nog hebben, wat kost een grote doos en een kleine doos? Is bruisend beter?
OK ik ben ook een vitaminen en supplementenfanaat (waarschijnlijk een overblijfsel van mijn Amerikaans verleden) maar ik sla gewoon mijn stock in bij Kruidvat. Goedkoper even goed en zelfs beter gericht dan een apotheker die producten aan een veelvoud van de prijs verkoopt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 21:27   #50
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Er bestaan zelfs mensen die geen vaccin willen maar wel alcohol drinken of roken. Ja, zulke achterlijke strontmongolen lopen helaas onterecht vrij rond in onze maatschappij.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 21:43   #51
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaan zelfs mensen die geen vaccin willen maar wel alcohol drinken of roken. Ja, zulke achterlijke strontmongolen lopen helaas onterecht vrij rond in onze maatschappij.
Onterecht vrij zelfs… vertel me eens ijsboer, welke misdaad die mensen plegen?
Oud 22 september 2021, 22:05   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou een roker of alcoholieker per definitie tuk moeten zijn op een vaccin.
Je gooit alles op een hoopje.
Ja, ik ken er die roken als een Turk, en soms zo zat zijn als een Zwitser, en toch geen vaccin willen. Elk z'n meug.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 22:16   #53
denkimi
Banneling

Standaard

het lijkt me redelijk dat als je bereid bent het risico op longkanker en levercirrose te aanvaarden, je ook het veel kleinere risico op corona zal aanvaarden.

het is zelfs gek dat mensen die werkelijk bang zijn van corona toch al heel hun leven overal veel en veel grotere risico's genomen hebben, maar nu plots van dat ene verwaarloosbare risico een groot probleem maken.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 22:19   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Erg he?

Dat zijn zo strandmongolen die weten dat je de goede dingens des levens moet doen voor je sterft. Wat toch komt.

Zeker met prikjes.
Oud 22 september 2021, 23:05   #55
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
het lijkt me redelijk dat als je bereid bent het risico op longkanker en levercirrose te aanvaarden, je ook het veel kleinere risico op corona zal aanvaarden.

het is zelfs gek dat mensen die werkelijk bang zijn van corona toch al heel hun leven overal veel en veel grotere risico's genomen hebben, maar nu plots van dat ene verwaarloosbare risico een groot probleem maken.
Je bent mis.
De ongevaccineerden hebben geen schrik om corona op te doen, veelal omdat ze naar eigen ervaring een goed immuunsysteem hebben.
Ook degenen die al besmet geweest zijn, zijn beter en langer beschermd tegen een volgende besmetting dan gevaccineerden.
Waarom zouden die mensen zich dan laten injecteren met een experimenteel vaccin, waarvan de producenten de verantwoordelijkheid voor de eventuele schadelijke gevolgen ervan, enkele jaren van zich afschuiven?

Laat ons toch nog maar even de resultaten afwachten van:

1) de notering van besmette personen, die al dan niet gevaccineerd zijn, bij een covidopname in het ziekenhuis (die notabene pas deze week begonnen is).
2) de ondergetelde notering van schadelijke gevolgen bij gevaccineerden dient naar boven bijgesteld te worden door betere opvolging van klachten.
3) de resultaten van de autopsieën op overleden covidpatienten die gevaccineerd zijn.

Geef het nog 9 maanden en dan gaan we écht weten of het massaal vaccineren van de overgrote meerderheid van de gezonde bevolking, wel zo'n goed idee was.
Wordt vervolgd.
Oud 23 september 2021, 10:31   #56
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Onterecht vrij zelfs… vertel me eens ijsboer, welke misdaad die mensen plegen?
Geen. Ach, ik was gisteren wat geïrriteerd door een andere draad.

Ik vind het gewoon nog altijd iets geks. Ze vertrouwen geen vaccin, ze willen weten wat erin zit voor ze het in hun lichaam doen, maar geef toe, lezen die dan allemaal de productfiche van alles dat ze eten?

Ingrediënten Cola Zero:

Sprankelend water, kleurstof: E150d, voedingszuren: E338, E331, zoetstoffen: aspartaam, acesulfaam-K, natuurlijke aroma's (plantenextracten) , waaronder cafeïne, Bevat een bron van fenylalanine.

Toch drinken we het gewoon op.

Het is me opgevallen dat als we het zelf willen dat het eigenlijk allemaal gerelativeerd wordt, maar als het aanbevolen of licht gedwongen wordt dan zijn we plots super-kritisch.

Sigaretten en sigaren: Hoeveel meer bewijs moet je hebben: Longkankers, foto's van longen van kettingrokers vol teer... Er sterven jaarlijks 8 miljoen mensen aan de gevolgen van tabak. Er zijn 1 miljoen mensen in 2020 gestorven aan covid-19.

Nu, wat is een belangrijk verschil: Roken is een eigen keuze. Geen vaccin nemen ook. Daarom vind ik dat men niet meer moet wachten tot iedereen gevaccineerd is. Degenen die vrijwillig kiezen geen vaccin te nemen moeten uit de berekening gehaald worden. anders gezegd: Als we zeggen dat 90% gevaccineerd is, dan zou dat moeten betekenen dat 10% de kans nog niet gehad heeft. Zij die het geweigerd hebben mogen niet in die 10% gerekend worden vind ik.

Er is een oplossing, dus wie covid krijgt = eigen keuze.

Nog iets: In een restaurant mag je niet roken. Wat is dan het gigantische verschil met "in een restaurant mag je niet ongetest of ongevaccineerd komen" ?

Eerlijker zou zijn: Als je ongetest/ongevaccineerd in een restaurant komt moet je in de "rokerszone" gaan zitten. Dus wel toelating, maar apart... Maar dan komen er waarschijnlijk weer van die mensen af dat het segregatie
is, terwijl ze zichzelf afzonderen van de maatschappij door niet te doen wat 90% (waarschijnlijk meer) van de bevolking doet. Pas op: Dat moet MOGEN he. Vrijheid is belangrijk.

Maar vrijheid gaat maar zover tot waar die van een ander begint vind ik. En dat is nu dus niet het geval. Vrijheden van gevaccineerden zijn beperkt door niet-gevaccineerden die beroep doen op hun vrijheid.

En dan nog iets: "Mensenrechten worden geschonden!" Wat? Omdat je niet naakt of ongevaccineerd een restaurant zou binnenmogen?

En wat met het mensenrecht om vanuit een oorlogsland asiel te MOETEN mogen krijgen in een ander land? Laat dat nu net iets zijn dat vele rechtse antivaxxers al jaren aanklagen...

Just my 0.02 here.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 10:51   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is nochtans de essentie. Stel dat je 30 dagen vakantie geboekt hebt aan de kust. Na een week van die vakantie, sluit men U 7 dagen op in uw hotelkamer. Nadien laat men U de rest van uw vakantie nemen. Waarom zou ik niet mogen zeggen dat men 7 dagen van die vakantie omzeep heeft geholpen ?

Vergelijk dat men een andere die 30 dagen vakantie had geboekt. Als die aan zijn 28ste dag vakantie is, zegt men hem dat hij nu al naar huis moet. DAAR gaat men zonder blozen van zeggen dat men hem 2 dagen van zijn vakantie heeft afgepietst.

Waarom zou men dat van die eerste dan niet mogen zeggen, omdat het midden in zijn vakantie was, en niet op het einde ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 10:54   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zelfs mocht dat waar zijn, dan zijn er dat ook nog veel te weinig voor al die anderen die hun levensjaar verloren zijn omdat ze TEGENGEHOUDEN WERDEN van te zuipen.

Dat is gans het punt: een "levensjaar" is niet "een jaar dat men biologisch functioneert" maar "een jaar dat men van zijn leven kan genieten zoals men dat wilde".

Als men U een jaar belet heeft van van uw leven te genieten zoals je wilde (in vergelijking met een situatie waar dat wel kon), dan heeft men U evengoed een levensjaar ontnomen natuurlijk. De bedoeling van de enkele jaren tussen uw geboorte en uw dood is niet om "biologisch in leven te zijn" maar om uw leven kunnen te leven zoals je dat wil, he.
Of je nu een jaar belet wordt van dat te doen, of je gaat een jaar eerder dood, dat is kifkif.

Dat is trouwens PRECIES de bedoeling van een gevangenis straf he, U enkele levensjaren af te nemen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 september 2021 om 10:55.
Oud 23 september 2021, 10:56   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik geen patrickske doen?
Patrickskes doen is gebaseerd op juiste feiten en logische afleidingen.
Oud 23 september 2021, 10:56   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waren er in 1919 griepvaccins?
Hoeveel doden zou men in 2021 tellen indien er geen vaccins zouden geweest zijn?
Misschien evenveel als in 2020. Niet veel dus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be