Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2021, 13:10   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jaja, we kennen dat liedje. Maar dat geeft hem geen recht om te sjoemelen. Hij moet zijn belastingen betalen zoals iedereen. Punt.
Dat doet hij. Jij beschuldigt hem van sjoemelen, maar nergens zijn daar bewijzen van. Verder is belastingsontwijking geen belastingsontduiking. Het ene is verplicht in een apenland als belgie, het ander is strafbaar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 13:13   #22
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat doet hij. Jij beschuldigt hem van sjoemelen, maar nergens zijn daar bewijzen van. Verder is belastingsontwijking geen belastingsontduiking. Het ene is verplicht in een apenland als belgie, het ander is strafbaar.
Het algekende argument. Maar een nepargument. What's in a name. Datgene wat ontweken wordt, krijgt de staat niet. En als u nu denkt dat Europa de strijd tegen de belastingparadijzen opvoert voor de lol, dan bent u verkeerd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 september 2021 om 13:17.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 13:19   #23
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het algekende argument. Maar een nepargument. What's in a name. Datgene wat ontweken wordt, krijgt de staat niet. En als u nu denkt dat Europa de strijd tegen de belastingparadijzen opvoert voor de lol, dan bent u verkeerd.
Dan blijft die Belgische staat zelf in gebreke.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 13:24   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zegt nogal veel hé. Uw belastingen optimaliseren is een must in dit land. Waarom zou je er teveel betalen als dat niet moet volgens de wet? Als u vindt dat Huts er te weinig betaalt, dan moet u bij de politiek zijn, niet bij de bedrijfsleider die zijn belastingen optimaliseert.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 24 september 2021, 13:38   #25
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat zegt nogal veel hé. Uw belastingen optimaliseren is een must in dit land. Waarom zou je er teveel betalen als dat niet moet volgens de wet? Als u vindt dat Huts er te weinig betaalt, dan moet u bij de politiek zijn, niet bij de bedrijfsleider die zijn belastingen optimaliseert.
Als we op bepaalde politici zoals eertijds Van Overtveldt (NVA) moesten rekenen om de belastingparadijzen aan te pakken, dan is het wachten op Godot. Europees moet dit aangepakt worden. En Europa kan dat.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 september 2021 om 13:44.
Oud 24 september 2021, 13:58   #26
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan moeilijk verwachten dat iemand die de wettelijke mogelijkheden heeft om belastingen te ontwijken dat niet gaat doen. Als dat niet mag dan moet het door de overheid verboden worden en zo juridisch geregeld worden. Tot dan staat het iedereen vrij om fiscaal te optimaliseren. En ja, soms zullen de randjes ervan afgereden worden.
En ja, ik vind bepaalde constructies ook tenenkrommend en schandelijk. En uiteraard moet fiscale wetgeving wereldwijd veel meer op elkaar afgestemd worden.

Maar niets is zo ergerlijk als nietsnutten die zitten te klagen op zij die succesvol zijn. De bijdrage van iemand als Huts aan de maatschappij (fiscaal en ruimer) is ontelbaar keer groter dan de "professionele dopper". Dus neen, ik ben daar niet jaloers op, ik ben content met zo'n figuren.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 13:59   #27
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we op bepaalde politici zoals eertijds Van Overtveldt (NVA) moesten rekenen om de belastingparadijzen aan te pakken, dan is het wachten op Godot. Europees moet dit aangepakt worden. En Europa kan dat.
Ah, het is de schuld van Van Overtveldt aangezien hij verantwoordelijk is voor het fiscale kluwen dat Belgie is?
Oud 24 september 2021, 14:42   #28
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

https://nl.pinterest.com/pin/449304500300843949/

Klein
5 miljoen pond ?* 1% vermogensbelasting
hoeveel is dat dan? wie heeft er hier wiskunde gestudeerd?
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 14:44   #29
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Je kan moeilijk verwachten dat iemand die de wettelijke mogelijkheden heeft om belastingen te ontwijken dat niet gaat doen. Als dat niet mag dan moet het door de overheid verboden worden en zo juridisch geregeld worden. Tot dan staat het iedereen vrij om fiscaal te optimaliseren. En ja, soms zullen de randjes ervan afgereden worden.
En ja, ik vind bepaalde constructies ook tenenkrommend en schandelijk. En uiteraard moet fiscale wetgeving wereldwijd veel meer op elkaar afgestemd worden.

Maar niets is zo ergerlijk als nietsnutten die zitten te klagen op zij die succesvol zijn. De bijdrage van iemand als Huts aan de maatschappij (fiscaal en ruimer) is ontelbaar keer groter dan de "professionele dopper". Dus neen, ik ben daar niet jaloers op, ik ben content met zo'n figuren.
DIT !
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 24 september 2021, 15:20   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Huts is een sjoemelaar. Die hopen zwart geld heeft opgespaard en geparkeerd in zijn belastingparadijzen waar zijn naam met vaste regelmaat opduikt. En ook al geeft hij een behoorlijk aantal mensen werk, het blijft een stukdief 1ste categorie, een 'achteroverdrukker' en ladrone die de Belgische staat vele miljoenen € heeft gekost.

Niet te verwonderen dat Fernand Huts zich een schilderij van Rubens kan aanschaffen.
Wel dan heeft hij dat goed gedaan anders was dat geld verbrast door de PS nu heeft hij er een deel van ons cultureel ergoed mee gered.

Wees blij dat je zo een ondernemer hebt die zorgt voor Vlaamse jobs en een deel van zijn geld steekt in kunst zodat die in Vlaanderen blijft.

Dat blauw kanon staat niet voor niets op zijnen oprit, en ik geef hem groot gelijk !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 15:35   #31
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht

Het feit dat zelfs Europa de belastingparadijzen begint aan te pakken, spreekt voor zichzelf. Belastingontwijking heeft wel hetzelfde effect als belastingontduiking: Er wordt namelijk geen of te weinig belasting betaald. En daar gaat het over.

Paul Tang in 2020:
"Vandaag ben ik benoemd als voorzitter van de nieuw opgerichte belastingcommissie in het Europees Parlement. Via deze permanente commissie kan het parlement voor het eerst substantieel iets gaat doen aan de circa 823 miljard euro (!) die Europese landen jaarlijks door belastingontwijking en ontduiking mislopen."

Het heeft dus allemaal maar weing te maken 'nietsnutten' of met het wat simplistisch en wat bombastisch cliché: 'sommigen kunnen niet verdragen dat mensen zeer rijk zijn'.

Toemaatje.
Miljardairs, miljonairs, multinationals, maar ook middenstanders zouden zich volgens de Panama Papers hebben bediend van constructies waarmee belasting kan worden ontweken of zelfs ontdoken. Notarissen, advocaten, banken en belastingadviseurs roepen dat er niets illegaals is gebeurd, maar bij het volk is een ethische alarmbel gaan rinkelen. De burgers eisen een fair share van iedereen.
(Fiscal Date, 2016)

En terecht!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 september 2021 om 15:50.
Oud 24 september 2021, 15:49   #32
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wees blij dat je zo een ondernemer hebt die zorgt voor Vlaamse jobs en een deel van zijn geld steekt in kunst zodat die in Vlaanderen blijft.
Het is goed dat hij investeert in kunst maar ik heb gehoord dat de jobs bij Katoennatie heel slecht betaalt zijn, daar moeten we hem toch niet dankbaar voor zijn?
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 16:31   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zegt u ook over de Hitlergroet uitgevoerd door bepaalde mensen.

LAP!
Oud 24 september 2021, 16:33   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Vandaag ben ik benoemd als voorzitter van de nieuw opgerichte belastingcommissie in het Europees Parlement. Via deze permanente commissie kan het parlement voor het eerst substantieel iets gaat doen aan de circa 823 miljard euro (!) die Europese landen jaarlijks door belastingontwijking en ontduiking mislopen."
Moet dit het bewijs voorstellen dat Huts de belzieke staat voor 823 miljard heeft ontdoken? Of is het gewoon afgunst?
Oud 24 september 2021, 16:36   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe zit het met de politie die een villa met wijngaard hebben in Italië?

Of met Gertje Verhulst in Saint Tropez?

Hoe zou het zitten met de Belgische voetballers die om één of andere reden naar Frankrijk uitwijken? Allemaal belastingontwijkers?
Oud 24 september 2021, 16:40   #36
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoe zit het met de politie die een villa met wijngaard hebben in Italië?

Of met Gertje Verhulst in Saint Tropez?

Hoe zou het zitten met de Belgische voetballers die om één of andere reden naar Frankrijk uitwijken? Allemaal belastingontwijkers?
Je hebt strikken en wurgen e. Er is een verschil.
Oud 24 september 2021, 16:45   #37
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, we kennen dat liedje. Maar dat geeft hem geen recht om te sjoemelen. Hij moet zijn belastingen betalen zoals iedereen. Punt.

Als alle eigenaars van een groot bedrijven (hetgeen ook gebeurt door rijke families) zouden zeggen : "Ik geef al genoeg aan de staat want ik verschaf veel werk aan mensen, en dus ontduik ik een gedeelte van mijn geld en sluis dat door naar de belastingparadijzen)' , dan zit het fout. En dus belasting betalen zoals het hoort. Zoals iedereen dit moet doen.
Belasting is gelegaliseerde diefstal. Dus Huts heeft meer dan recht te trachten zoveel mogelijk vruchten van zijn arbeid te behouden.
Oud 24 september 2021, 16:50   #38
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Belasting is gelegaliseerde diefstal. Dus Huts heeft meer dan recht te trachten zoveel mogelijk vruchten van zijn arbeid te behouden.

Juist ja. En u gaat de wegen onderhouden in dit land. Dat ik daar nog niet aan gedacht had.
Oud 24 september 2021, 17:25   #39
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Moet dit het bewijs voorstellen dat Huts de belzieke staat voor 823 miljard heeft ontdoken? Of is het gewoon afgunst?
Het laatste. De Slegte is failliet en sommigen blijven nu met hun rommel zitten.
Oud 24 september 2021, 17:26   #40
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ja. En u gaat de wegen onderhouden in dit land. Dat ik daar nog niet aan gedacht had.
?

Wat was er eerst het wiel of de weg?

En dan na 1.000 jaar discussie kwam er een compromis uit.

Een vliegtuig is daar niet afhankelijk van.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be