![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#12421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voordeel van te wachten is wel dat een deel van de patienten uiteindelijk erdoor komt zonder intubatie, je redt dus levens als je tegen de richtlijnen in wacht met intuberen. Wat deden ze in het begin? Heel vlug intuberen. Je herinnert je nog wel de strijd voor gigantische hoeveelheden 'ventilators' in New York, de staat met de meeste covid-doden. https://ccforum.biomedcentral.com/ar...54-021-03540-6 The synthesized evidence suggests that timing of intubation may have no effect on mortality and morbidity of critically ill patients with COVID-19. These results might justify a wait-and-see approach, which may lead to fewer intubations. Relevant guidelines may therefore need to be updated. -------- Een ziekenhuis die speciaal inzette op zuurstof geven zonder intubatie had een lager sterftecijfer. Dus ja, intubatie maakt net meer mensen dood, dat was eigenlijk al duidelijk wanneer de Chinezen in het begin 85% sterfte hadden na intubatie. https://pesquisa.bvsalud.org/global-...vidwho-1193977 We report a high mortality rate of intubated patients, which may be multifactorial from being a referral center accepts critically ill patients, including evaluation for ECMO. Furthermore, our institution was an early adopter of noninvasive ventilation methods in an attempt to avoid intubation whenever possible. Ultimately, further studies are needed to better characterize those COVID-19 patients that require intubation and what variables are more closely associated with morbidity and mortality. . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 22 september 2021 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lag een week in het ziekenhuis met covid maar vanwege de richtlijnen moesten ze om de 2 uur bloed afnemen en s'nachts kwamen ze ook om de 2 uur op controle en namen ze ook 2 keer bloed af. Ik was uiteindelijk zieker van die richtlijnen door het slaaptekort, covid was uit m'n lichaam maar ik was nog steeds doodziek. Ik heb maar kunnen recupereren toen ik thuis kon uitslapen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12423 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Intubatie zorgt in sommige gevallen inderdaad voor het redden van een leven, maar in andere gevallen zorgt het juist voor de dood. Hoe die verhouding bij corona exact zit weet ik niet, maar echt positief lijkt ze in elk geval niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12424 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het herinnert me aan een sombere periode dat ik bommetjes van één BF in de kikkers hun gat stak. Leuk was ook zo een bommetje in een verse koeienstront te steken, aansteken en dan op uw maten roepen dat ge iets gevonden had en er dan stilletjes van onder te muizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zie je maar dat corona niet gaat over gezondheid of ziekenhuisopnames.
In Nederland hebben ze de goedkeuring van een rotavirus vaccin voor het Rijksvaccinatieprogramma uitgesteld. Het zou nochtans 3000 ziekenhuisopnames voorkomen en er sterven 6 kleine kinderen aan per jaar. Voor die leeftijdsgroep is het rotavirus dus veel dodelijker dan covid. Nu moeten ouders dit nog zelf betalen aan 150 euro zonder dat het onderdeel is van een programma. Het rotavirus vaccin wordt oraal gegeven en bevat een levend virus, van dit soort vaccins ben ik heel erg voorstander omdat je dezelfde bescherming krijgt als een wilde infectie. https://www.ad.nl/gezond/rotavaccin-...elen~a189aff7/ Rotavaccin op de lange(re) baan geschoven: ‘Onbegrijpelijk. Dit kan duizenden opnames schelen’ |
![]() |
![]() |
![]() |
#12427 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het, maar omdat het niet in een vaccinatieprogramma zit krijgt meer dan de helft van de kinderen het vaccin niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eh, gedwongen zijn om in uw luie zetel blijven te zitten he. Jij vergeet dat ik hier in Frankrijk in totaal iets van een 5 maanden huisarrest achter de rug heb he.
Laatst gewijzigd door patrickve : 24 september 2021 om 08:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12432 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brecht Arnaert, ex NVA, nu in Spanje. Vandaag over corona
Brecht (Ieper, 1981) is een Vlaamse publicist en libertair denker. Hij is lid van de denktank Res Publica The Trueman Show #44 Brecht Arnaert https://www.youtube.com/watch?v=ieukuWPuPZI |
![]() |
![]() |
![]() |
#12433 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wist niet dat Brecht Arnaert zo een wappie geworden was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12434 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar wat is de oorzaak? Als de geest niet al te verstard is, een interessante invalshoek om "ziekten" eens te bekijken.
![]() |
![]() |
#12435 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En indien ja: kan je ziek worden na besmetting of infectie door een virus? Laatst gewijzigd door parcifal : 25 september 2021 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12436 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12437 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou het een seizoesgebonden Wappie-trek zijn of blijven die ginder broeden? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12438 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om de totale incoherentie van de regime change ter aanleiding van het corona gebeuren in de schaduw te zetten moet men blijkbaar gekkere en gekkere "tegenstanders" op het toneel brengen, om eigen geloofwaardigheid te promoten he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12439 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ze klemen dan ook niet "de waarheid", het feit dat er een alternatief kanaal moet opgezet worden waar alternatieve stemmen op een normale manier aan het woord kunnen komen dat toont het zieke van heel deze situatie aan. Dat is veel erger dan de minimale sanitaire impact. Laatst gewijzigd door alpina : 25 september 2021 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12440 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Het is heel spijtig inderdaad. |
|
![]() |
![]() |