Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 september 2021, 05:57   #41
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

Ik kan de artikels op Knack over de wolf van Dirk Draulans niet raadplegen maar ergens las ik dat hij vindt dat de boeren zich dienen aan te passen. Hoe stelt hij zich dat dan voor? Twee meter hoge hekken rond al hun weiden en erven ? Dat is toch waanzin(nig lelijk). Ik vind niet dat er in ons dichtbevolkte land plaats is voor wolven. Het zal duren tot een kind wordt dood gebeten en er een witte mars plaatsvindt waarbij de Draulansen van de wereld worden gelyncht. Men kan veel doen voor de natuur maar hier terug wolven of zelfs leeuwen, tijgers en mamoeten uitzetten is niet van deze tijd.

(Naar aanleiding van enkele dode koeien en ander vee.)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 25 september 2021 om 05:57.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 06:32   #42
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.858
Standaard

WILLEN we in Vlaanderen,en dan zeker in de regio waar landbouw hoogstens gesubsidieerd en marginaal kan zijn (!!!) nog enige "Europese natuur" in zoveel mogelijk van zijn aspecten JA of NEE...

Laat ons dan geen illusies hebben........het platteland (en niet alleen in Limburg hoor) dient geleidelijk weer ontdaan te worden van al die "chici's" en "pseudo-boeren" (met hun ponies en paarden en schapen en geiten en weet ik nog welke zever) zodat al de rest van ons weer een plaats,op fietsafstand desnoods,weet om eens te ademen....

En ja,net als in de meeste andere Europese landen (waar geen kinderen weggesleept worden snachts uit hun bedje hoor) zullen er al eens wolven zijn (sowiezo),en Lynxen en binnen niet al te lange tijd,omdat we blijkbaar in een iets warmere periode binnenglijden,jakhalzen ook.....Uiteindelijk gaat dat zich stabiliseren naar een zeker natuurlijk niveau......Als we stoppen natuurlijk met eten aan te bieden....te beginnen met "hobby"-kwekers....


Ik leef in een dichtbevolkte regio waar er zelfs al eens gejankt wordt om "de vos".....het is eigenlijk....ongelofelijk..als je ze dan ziet wandelen met hun soms gigantische honden.

Hekwerken (of de goeie ouderwetse haag,speciaal daarvoor uitgevonden door onze voorouders) zullen er VEEL beter uitzien dan al die "chici" stulpjes die ons platteland zo grondig verwoest hebben...

Laatst gewijzigd door kelt : 25 september 2021 om 06:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 06:33   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die worden regelmatig (wettelijk) afgeknald als ze met teveel zijn. Met de wolven zal dat ook wel zo zijn.
Ik zie het probleem ook niet met mensen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 18:15   #44
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik kan de artikels op Knack over de wolf van Dirk Draulans niet raadplegen maar ergens las ik dat hij vindt dat de boeren zich dienen aan te passen. Hoe stelt hij zich dat dan voor? Twee meter hoge hekken rond al hun weiden en erven ? Dat is toch waanzin(nig lelijk). Ik vind niet dat er in ons dichtbevolkte land plaats is voor wolven. Het zal duren tot een kind wordt dood gebeten en er een witte mars plaatsvindt waarbij de Draulansen van de wereld worden gelyncht. Men kan veel doen voor de natuur maar hier terug wolven of zelfs leeuwen, tijgers en mamoeten uitzetten is niet van deze tijd.

(Naar aanleiding van enkele dode koeien en ander vee.)
niet alleen de boeren he. het komt erop neer dat iedereen in belgie die nog een dier in open lucht wil houden zijn tuin of weide zal moeten afzetten met zo'n hek.

compleet waanzinnig natuurlijk, maar wat had je anders verwacht van groenen. laat ons hopen dat er zo snel mogelijk een kind wordt aangevallen zodat we die rotbeesten kunnen afknallen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2021, 16:41   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
niet alleen de boeren he. het komt erop neer dat iedereen in belgie die nog een dier in open lucht wil houden zijn tuin of weide zal moeten afzetten met zo'n hek.

compleet waanzinnig natuurlijk, maar wat had je anders verwacht van groenen. laat ons hopen dat er zo snel mogelijk een kind wordt aangevallen zodat we die rotbeesten kunnen afknallen.
Helaas helaas kan medegedeeld worden ,vanuit naties waar de wolvenpopulatie altijd vrij intact gebleven is (Rusland,Roemenie,Bulgarije) dat mensen daar niet aangevallen worden door wolven.En die diertjes komen daar heus ook vrij dicht bij bewoonde zones hoor.

Wat WEL belangrijk is(en ik geef het toe,alhier om poco redenen vergeten) is dat Wolven BANG moeten zijn en blijven van mensen.Het is in ons beider belang.EN ja,ik kan het zelfs enigszins met U eens zijn dat een HARDE behandeling (bvb boswachters die ONMIDDELIJK lawaaierig en agressief optreden als ze wolven zien) zal helpen.Het is belangrijk dat ook wolvenwelpen echt BANG blijven van mensen,van de geur van mensen.Ik pleit zeker niet voor "wolvenknuffelaars"(dat bestaat ook jawel )

DAT is de "Oost-Europese" ervaring .Wolven hebben reden om bang te zijn van mensen.Aan ons om de "West-Europese" wolven BANG te maken en te HOUDEN.Dat zal niet gaan met hen eten aan te bieden...

Maar GEEN wolven,zoals sommige jankers wilen is om te beginnen onrealistisch.De Wolf is de meest verspreide "canine" van het Noordelijk halfrond en zijn afwezigheid alhier was een aberratie veroorzaakt door mensen die ongeveer alles wegjaagden of afschoten,inclusief elkaar...op den duur niet om veiligheidsoverwegingen maar gewoon omdat het kon of voor hobby....

Laatst gewijzigd door kelt : 26 september 2021 om 16:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2021, 22:10   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Helaas helaas kan medegedeeld worden ,vanuit naties waar de wolvenpopulatie altijd vrij intact gebleven is (Rusland,Roemenie,Bulgarije) dat mensen daar niet aangevallen worden door wolven.En die diertjes komen daar heus ook vrij dicht bij bewoonde zones hoor.

Wat WEL belangrijk is(en ik geef het toe,alhier om poco redenen vergeten) is dat Wolven BANG moeten zijn en blijven van mensen.Het is in ons beider belang.EN ja,ik kan het zelfs enigszins met U eens zijn dat een HARDE behandeling (bvb boswachters die ONMIDDELIJK lawaaierig en agressief optreden als ze wolven zien) zal helpen.Het is belangrijk dat ook wolvenwelpen echt BANG blijven van mensen,van de geur van mensen.Ik pleit zeker niet voor "wolvenknuffelaars"(dat bestaat ook jawel )

DAT is de "Oost-Europese" ervaring .Wolven hebben reden om bang te zijn van mensen.Aan ons om de "West-Europese" wolven BANG te maken en te HOUDEN.Dat zal niet gaan met hen eten aan te bieden...

Maar GEEN wolven,zoals sommige jankers wilen is om te beginnen onrealistisch.De Wolf is de meest verspreide "canine" van het Noordelijk halfrond en zijn afwezigheid alhier was een aberratie veroorzaakt door mensen die ongeveer alles wegjaagden of afschoten,inclusief elkaar...op den duur niet om veiligheidsoverwegingen maar gewoon omdat het kon of voor hobby....
Geen schapen, geiten, varkens, kalveren, koeien,...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 11:37   #47
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik kan de artikels op Knack over de wolf van Dirk Draulans niet raadplegen maar ergens las ik dat hij vindt dat de boeren zich dienen aan te passen. Hoe stelt hij zich dat dan voor? Twee meter hoge hekken rond al hun weiden en erven ? Dat is toch waanzin(nig lelijk). Ik vind niet dat er in ons dichtbevolkte land plaats is voor wolven. Het zal duren tot een kind wordt dood gebeten en er een witte mars plaatsvindt waarbij de Draulansen van de wereld worden gelyncht. Men kan veel doen voor de natuur maar hier terug wolven of zelfs leeuwen, tijgers en mamoeten uitzetten is niet van deze tijd.

(Naar aanleiding van enkele dode koeien en ander vee.)
Kijk hoe men dat in Duitsland doet. Boeren moeten zich inderdaad aanpassen door bijvoorbeeld afsluiting met elektrische schrikdraad te voorzien. En nee, die hoeft geen 2 m hoog te zijn.

Betreffende uw verwijzing naar het kind - naar analogie van beeld van het kind Aylan op het strand bij de migratiecrisis; de kans dat een kind wordt aangevallen en doorgebeten door een loslopende hond is wellicht duizenden malen groter.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210714_94728134
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2021, 09:17   #48
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Kijk hoe men dat in Duitsland doet. Boeren moeten zich inderdaad aanpassen door bijvoorbeeld afsluiting met elektrische schrikdraad te voorzien. En nee, die hoeft geen 2 m hoog te zijn.

Betreffende uw verwijzing naar het kind - naar analogie van beeld van het kind Aylan op het strand bij de migratiecrisis; de kans dat een kind wordt aangevallen en doorgebeten door een loslopende hond is wellicht duizenden malen groter.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210714_94728134
Ach ja, ik heb daar iets van gelezen, hoe ze het in Duitsland doen:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20211002_95232018
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2021, 15:09   #49
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ach ja, ik heb daar iets van gelezen, hoe ze het in Duitsland doen:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20211002_95232018
Als de overheid de groene waanzin niet tegenhoudt dan zullen de mensen het wel zelf doen.

Ik vind dat de boeren in limburg allemaal nog zeer braaf geweest zijn.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2021, 17:04   #50
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Geen schapen, geiten, varkens, kalveren, koeien,...
Inderdaad,In Rusland,Roemenie en Bulgarije hebben ze geen schapen,geiten,kalveren of koeien....

En al zeker geen "mini-ponies" of "dwerg-alpaca's" en andere zever.....


Verwilderde honden echter zijn veel formidabeler vijanden,zowel voor mensen als voor hun veestapel...

Laatst gewijzigd door kelt : 3 oktober 2021 om 17:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 06:16   #51
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

Olifanten in Vlaanderen invoeren is goed voor het milieu ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 08:56   #52
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ach ja, ik heb daar iets van gelezen, hoe ze het in Duitsland doen:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20211002_95232018
Tja de lijn tussen jager en stroper is bijzonder dun. Veel crapuul ook bij jagers, dat is algemeen geweten als je ziet wat er allemaal gebeurt wat niet door de beugel kan.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 08:59   #53
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Olifanten in Vlaanderen invoeren is goed voor het milieu ...
Er zaten hier vroeger ook beren en leeuwen.

Gelukkig is er in al die eeuwen helemaal niets aan het landschap en de infrastructuur veranderd dat zou kunnen zorgen dat grote roofdieren hier niet meer passen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 18:19   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Met die dode bambies in Limburg, denk ik nu wel dat de wolf in Limburg de sympathie van veel mensen verloren is.

De wolf en de mens samen in een gebied, dat kan wellicht, als het een groot gebied is waar de wolf zich ver in kan terugtrekken en toch nog eten vinden.
Niet in Vlaanderen dus.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 18:51   #55
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.714
Standaard

Met grazers (schapen, runderen) kan je ontbossen, veel natuurbeheerders willen teveel ontbossen met begrazing, schapen en runderen. De maatschappij heeft echter nood aan meer bos, en een teveel aan runderen.(mestoverschot)
En daar komt de wolf met de oplossing.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 19:49   #56
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Sorry heb niks gelezen hiervoor, maar afknallen die beesten.
Straks ene kleine doodgebeten en elke instantie wijst met vinger naar een andere om verantwoordelijkheid af te wenden.
Wat straks, o een witte haai in Noordzee, mooi en jaar nadien 7 haaien, OO mooi.
Dan nodig ik heel de regering met kinderen en kleinkinderen uit om een zee duik te organiseren, de drank nadien betaal ik.

Laatst gewijzigd door Deo : 24 oktober 2021 om 19:50.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 21:19   #57
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met die dode bambies in Limburg, denk ik nu wel dat de wolf in Limburg de sympathie van veel mensen verloren is.

De wolf en de mens samen in een gebied, dat kan wellicht, als het een groot gebied is waar de wolf zich ver in kan terugtrekken en toch nog eten vinden.
Niet in Vlaanderen dus.
Er liep vandaag bij klaarlichte dag een wolf op straat in Opoeteren. Ze hebben die kunnen filmen. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211024_96407484

Er is anders voedsel(everzwijnen) genoeg. Ik heb paar weken geleden er nog een aangereden in Zolder. Gelukkig zonder schade aan de wagen....ik reed toen maar ong. 30/40km/u. Ik zag er in mijne spiegel een 8-tal de weg oversteken.

Laatst gewijzigd door pajoske : 24 oktober 2021 om 21:19.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 07:53   #58
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Goed goed. Die beesten zijn hun angst voor de mens aan het verliezen, het is alleen maar een kwestie van tijd vooraleer er iemand aangevallen wordt.

Alleen jammer dat we de schade niet kunnen verhalen op diegenen die die wolven hier hebben uitgezet en op de gekken van welkom wolf.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 08:13   #59
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Goed goed. Die beesten zijn hun angst voor de mens aan het verliezen, het is alleen maar een kwestie van tijd vooraleer er iemand aangevallen wordt.

Alleen jammer dat we de schade niet kunnen verhalen op diegenen die die wolven hier hebben uitgezet en op de gekken van welkom wolf.
Die zijn niet uitgezet, dat zijn stuk voor stuk marathonlopers, die kunnen makkelijk de grens oversteken. Het enige dat anders is, is de bescherming van de wolf in Europa.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 09:43   #60
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Die zijn niet uitgezet, dat zijn stuk voor stuk marathonlopers, die kunnen makkelijk de grens oversteken. Het enige dat anders is, is de bescherming van de wolf in Europa.
Eeuwen geen wolf te zien, en plots komt de ene na de andere hier binnen gewandeld. Ja hoor, die verlaten echt spontaan de grote natuurgebieden om hier in een verstedelijkte omgeving te komen leven.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be