![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Soms stel ik mij voor hoe sommige nog voor de spiegel KUNNEN gaan staan en zichzelf dan een schouderklopje of een thumbs up geven al denkend: "Ik heb me vandaag weer van mijn beste kant laten zien.. goh, wat ben ik toch een fantasische mens..." ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb het over de simpele dingen. Met een paar mensen rond een bord gaan staan om een mogelijke oplossing uiteen te zetten. Samen een koffie drinken en luisteren naar de frustraties/zorgen van collega's. Iemand 2 stoelen verder iets horen vertellen over een probleem waar ge zelf een week eerder tegen aan zijt gelopen en waar ge die persoon nu verder mee kunt helpen. Dat lukt online allemaal veel minder goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Da's waar. Ik heb daar ook ervaring mee (actueel nog altijd trouwens).Ze kosten minder en ze zijn gemakkelijker te vinden dan lokaal talent. Maar er is geen enkel bedrijf dat bewust gaat offshoren omdat dit efficienter zou werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van boring life gesproken.
Verkleed als indiaan in een online meeting.
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt beroep gedaan op Turkse programmeurs, in Turkije. Niet omdat ze beter zijn, maar wel goedkoper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedrijven die dat niet gedaan hebben zijn vogels voor de kat...want de veranderingen zijn nog niet gedaan. Er zijn ook ongetwijfeld organisaties die eerder project gericht denken,en het dus niet uitmaakt wat de start/stop momenten zijn van hun werknemers ,en zeker niet thuis......enkel de afgesproken "milestones" zijn van belang..... Maar ik weet het hoor,heb ondertusse ook al wat kilometers op de teller bij verschillende bazen....De typische organisatie is gewoon dezelfde als in de jaren negentig vorige eeuw,enkel de mensen en de computers veranderen.... ![]() Een eenvoudige blik op de openbare weg in Vlaanderen leert ons dat zowat al het "kantoormeubilair" weer in beweging is gekomen en gans dat "coranagedoe" op organisatorisch vlak een maat voor niks was....Het ENIGE voordeel van gans die affaire is al weg....Mensen die ter plaatse MOETEN zijn omdat ze moeilijk zware vuile spullen in hun appartement kunnen behandelen zijn weer de pineut... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 5 oktober 2021 om 06:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terug aan het werk gegaan ?
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel bij mij toch ook vreemde zaken vast. Ik heb aan mijn mensen gevraagd om 2 dagen per week op kantoor te komen. Liefts allemaal op hetzelfde moment. Face to face meetings worden dan op die dagen ingepland, samen eten, etc etc. Ik vind dat wel vrij belangrijk. Maar wat zie ik, de meeste komen tegenwoordig terug 4 dagen naar kantoor...Ik zou zelfs liever hebben dat ze wat meer thuis blijven, dan kost het mij minder. Misschien dat het op termijn wel weer wat meer thuis wordt, maar ik heb zo het idee dat veel mensen het constante thuiswerken ook gewoon beu zijn. Die willen gewoon weg van tussen de eigen 4 muren lijkt me.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk. De coronamaatregelen waren heerlijk voor mensen met autisme.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige voordeel dat ge bekomt is dat andere mensen "weg" zijn van zekere plekken. Maar dan is uw probleem eigenlijk dat andere mensen bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer juist. Maar daar heb je als werknemer niet altijd over te beslissen hé. Bij velen werd thuiswerken beschouwd als een gunst van de werkgever. Corona heeft ervoor gezorgd dat thuiswerken een duwtje in de rug heeft gekregen. Echter, gelet op de huidige verkeersdrukte blijft er van dat thuiswerken niet veel meer over.
|
![]() |
![]() |