Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2021, 11:57   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De werkplaats dient om te werken hé
Als het onderscheid vervaagt is het pas echt plezant.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 11:59   #42
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Thuiswerk
Geen verkoudheid of griep
Geen vervelende omhelzingen
Mensen uit je persoonlijke space wegblijven
Geen vervelende bedrijfsfeestjes
Je hebt altijd een uitvlucht om van vervelende gesprekken weg te lopen
Minder auto’s
Mensen die terug leren wandelen en fietsen
Minder reukhinder van mensen die uit hun mond stinken
….
En dan nog het bijkomende aangename dat, alleszins in Nederland, hierdoor 520.000 extra levensjaren zijn verloren gegaan.

Soms stel ik mij voor hoe sommige nog voor de spiegel KUNNEN gaan staan en zichzelf dan een schouderklopje of een thumbs up geven al denkend: "Ik heb me vandaag weer van mijn beste kant laten zien.. goh, wat ben ik toch een fantasische mens..."
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 12:04   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Thuiswerk
Minder auto’s
….
Trouwens, waarom schrijf je daarover in de verleden tijd ?
Oud 4 oktober 2021, 22:47   #44
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Kan je het iets concreter maken? Met de collega's van een bijbaantje dat ik vorig jaar had hebben een keer online 'Hints' gespeeld. Iedereen met cam, drank erbij, iedereen verkleed, hilarische pret.
Bij mij gaat het niet over dat soort georganiseerde kunstmatige spelletjes. Dat is het online equivalent van een team event. Dat kan plezant zijn maar ook verschrikkelijk irritant (afhankelijk van het "spelletje" en ieders persoonlijkheid).

Ik heb het over de simpele dingen. Met een paar mensen rond een bord gaan staan om een mogelijke oplossing uiteen te zetten. Samen een koffie drinken en luisteren naar de frustraties/zorgen van collega's.

Iemand 2 stoelen verder iets horen vertellen over een probleem waar ge zelf een week eerder tegen aan zijt gelopen en waar ge die persoon nu verder mee kunt helpen.

Dat lukt online allemaal veel minder goed.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 22:50   #45
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als de collega's in India, Roemenië en Polen zitten maakt het niet veel uit of je thuiswerkt of niet. Behalve de factuur voor electriciteit, water en WC papier.
Ja, het hangt allemaal sterk af van de branch.
Da's waar. Ik heb daar ook ervaring mee (actueel nog altijd trouwens).Ze kosten minder en ze zijn gemakkelijker te vinden dan lokaal talent. Maar er is geen enkel bedrijf dat bewust gaat offshoren omdat dit efficienter zou werken.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 23:00   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dan moet jij een ongelofelijk saaie job hebben, zo een die beter door een machine gedaan wordt.
Een brug of een chip ontwerpen is saaie boekhouding.
De Nachtwacht schilderen is saaie boekhouding.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 23:15   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van boring life gesproken.
Verkleed als indiaan in een online meeting.
Oud 5 oktober 2021, 06:19   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als de collega's in India, Roemenië en Polen zitten maakt het niet veel uit of je thuiswerkt of niet. Behalve de factuur voor electriciteit, water en WC papier.
Ja, het hangt allemaal sterk af van de branch.
Er wordt beroep gedaan op Turkse programmeurs, in Turkije. Niet omdat ze beter zijn, maar wel goedkoper.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 06:31   #49
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee ik denk dat die thuiswerkers vooral interesse hebben om op te staan als ze goesting hebben. Op hun gemaksken iets uit de frigo gaan halen. Met de hond eens buiten gaan pissen, de krant lezen, de kleine strontbuis zijn pamper veranderen, wat lullen op dit forum etc maar de pree ligt er op het einde van de maand. Fuck the company, we have a more easy job than before
Wel,ironisch genoeg is dat helemaal de schuld van de directie.In aanverwante draadjes hadden we het er al over,verleden jaar was DE gelegenheid voor veel bedrijven om eens ,via die filter van het thuiswerk,te zien wie NUTTIG en NODIG is en wie "ballast".

Bedrijven die dat niet gedaan hebben zijn vogels voor de kat...want de veranderingen zijn nog niet gedaan.

Er zijn ook ongetwijfeld organisaties die eerder project gericht denken,en het dus niet uitmaakt wat de start/stop momenten zijn van hun werknemers ,en zeker niet thuis......enkel de afgesproken "milestones" zijn van belang.....

Maar ik weet het hoor,heb ondertusse ook al wat kilometers op de teller bij verschillende bazen....De typische organisatie is gewoon dezelfde als in de jaren negentig vorige eeuw,enkel de mensen en de computers veranderen....

Een eenvoudige blik op de openbare weg in Vlaanderen leert ons dat zowat al het "kantoormeubilair" weer in beweging is gekomen en gans dat "coranagedoe" op organisatorisch vlak een maat voor niks was....Het ENIGE voordeel van gans die affaire is al weg....Mensen die ter plaatse MOETEN zijn omdat ze moeilijk zware vuile spullen in hun appartement kunnen behandelen zijn weer de pineut...

Laatst gewijzigd door kelt : 5 oktober 2021 om 06:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 07:30   #50
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thuiswerk
Minder auto’s
….

Terug aan het werk gegaan ?

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 07:49   #51
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Thuiswerk
Minder auto’s
….
Ik denk dat gij best eens een afspraak neemt bij de psycholoog...
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 09:10   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel,ironisch genoeg is dat helemaal de schuld van de directie.In aanverwante draadjes hadden we het er al over,verleden jaar was DE gelegenheid voor veel bedrijven om eens ,via die filter van het thuiswerk,te zien wie NUTTIG en NODIG is en wie "ballast".

Bedrijven die dat niet gedaan hebben zijn vogels voor de kat...want de veranderingen zijn nog niet gedaan.

Er zijn ook ongetwijfeld organisaties die eerder project gericht denken,en het dus niet uitmaakt wat de start/stop momenten zijn van hun werknemers ,en zeker niet thuis......enkel de afgesproken "milestones" zijn van belang.....

Maar ik weet het hoor,heb ondertusse ook al wat kilometers op de teller bij verschillende bazen....De typische organisatie is gewoon dezelfde als in de jaren negentig vorige eeuw,enkel de mensen en de computers veranderen....

Een eenvoudige blik op de openbare weg in Vlaanderen leert ons dat zowat al het "kantoormeubilair" weer in beweging is gekomen en gans dat "coranagedoe" op organisatorisch vlak een maat voor niks was....Het ENIGE voordeel van gans die affaire is al weg....Mensen die ter plaatse MOETEN zijn omdat ze moeilijk zware vuile spullen in hun appartement kunnen behandelen zijn weer de pineut...

Ik stel bij mij toch ook vreemde zaken vast. Ik heb aan mijn mensen gevraagd om 2 dagen per week op kantoor te komen. Liefts allemaal op hetzelfde moment. Face to face meetings worden dan op die dagen ingepland, samen eten, etc etc. Ik vind dat wel vrij belangrijk. Maar wat zie ik, de meeste komen tegenwoordig terug 4 dagen naar kantoor...Ik zou zelfs liever hebben dat ze wat meer thuis blijven, dan kost het mij minder. Misschien dat het op termijn wel weer wat meer thuis wordt, maar ik heb zo het idee dat veel mensen het constante thuiswerken ook gewoon beu zijn. Die willen gewoon weg van tussen de eigen 4 muren lijkt me.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 10:23   #53
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik stel bij mij toch ook vreemde zaken vast. Ik heb aan mijn mensen gevraagd om 2 dagen per week op kantoor te komen. Liefts allemaal op hetzelfde moment. Face to face meetings worden dan op die dagen ingepland, samen eten, etc etc. Ik vind dat wel vrij belangrijk. Maar wat zie ik, de meeste komen tegenwoordig terug 4 dagen naar kantoor...Ik zou zelfs liever hebben dat ze wat meer thuis blijven, dan kost het mij minder. Misschien dat het op termijn wel weer wat meer thuis wordt, maar ik heb zo het idee dat veel mensen het constante thuiswerken ook gewoon beu zijn. Die willen gewoon weg van tussen de eigen 4 muren lijkt me.
Ik ken een zelfmoord geval vanwege verplicht thuiswerk, z'n kantoor job gaf hem de contacten die hij nodig had om verder te gaan.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 10:43   #54
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Probleem is dat men vervreemd van het bedrijf. Niets vervangt het het persoonlijk contact en dan bedoel ik niet lekker samen zijn maar effectief samen werken.
Impact op 'je' onderneming
Oud 5 oktober 2021, 11:12   #55
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thuiswerk
Minder auto’s
….
Stinkende mondmaskers daarentegen die stoorden dan weer wel. Wat een onhygiënsche maatregel was me dat.

Maar je hebt gelijk. De coronamaatregelen waren heerlijk voor mensen met autisme.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 11:25   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Stinkende mondmaskers daarentegen die stoorden dan weer wel. Wat een onhygiënsche maatregel was me dat.

Maar je hebt gelijk. De coronamaatregelen waren heerlijk voor mensen met autisme.
De coronamaatregelen waren enkel aangenaam voor huismussen.
Oud 5 oktober 2021, 14:36   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Oei, maar ik dacht je eerder zei dat het vooral over "mimiek, reacties en persoonlijke feelings" ging? En nu sta je ineens klaar met een stopwatch om de mensen hun wc-bezoek op te meten, wordt er niet hard genoeg gewerkt en is het allemaal niet eerlijk? Wel wel, wat een verrassing.

Je moet eens opzoeken welke spionagesoftware bepaalde bedrijven die net zo repressief denken zoals jij intussen op de computers hebben geïnstalleerd om ervoor te zorgen dat mensen mooi op hun stoel blijven zitten. Ja, ook dat kan op afstand!
Zou kunnen maar ik geloof er niet veel van. Diegenen die ik ken lopen nogal veel rond op alle uren van de dag. Als klant kan je ze sowieso nooit bereiken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 14:38   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De werkplaats dient om te werken hé
Flirten kan ook al eens hardwerken zijn
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 14:45   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De coronamaatregelen waren enkel aangenaam voor huismussen.
Maar als men dat prima vond had men daar toch die "maatregelen" niet voor nodig he. Als gij graag NIET op cafe gaat, kunt gij dat toch doen zonder dat er zo een maatregel is he. Als gij graag NIET uw huis verlaat behalve om boodschappen te doen, en graag daarvoor een papier invult, kunt ge dat toch ook doen zonder maatregelen.

Het enige voordeel dat ge bekomt is dat andere mensen "weg" zijn van zekere plekken. Maar dan is uw probleem eigenlijk dat andere mensen bestaan.
Oud 5 oktober 2021, 15:03   #60
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar als men dat prima vond had men daar toch die "maatregelen" niet voor nodig he.
Zeer juist. Maar daar heb je als werknemer niet altijd over te beslissen hé. Bij velen werd thuiswerken beschouwd als een gunst van de werkgever. Corona heeft ervoor gezorgd dat thuiswerken een duwtje in de rug heeft gekregen. Echter, gelet op de huidige verkeersdrukte blijft er van dat thuiswerken niet veel meer over.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be