Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2021, 16:18   #161
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ofwel werkt uw vaccin, en dan bent u beschermd.en dan is er geen reden om anderen iets op te leggen.
Ofwel werkt uw vaccin niet, en dan is het zinloos om anderen een niet werkend vaccin op te dringen.

Mag ik vragen hoe oud u bent?
Ja.
Ik kom even terug op een rijbewijs. er zijn mensen die nooit een rijexamen hebben afgelegd en die hun hele leven auto hebben gereden zonder ooit iemand dood te rijden of zelfs maar te kwetsen. Er zijn er ook die, ondanks een rijbewijs, wel iemand hebben gekwetst en zelfs doodgereden.
Volgens u is dat voldoende om het rijbewijs af te schaffen want het werk toch niet. Natuurlijk kan je de theorie van 2 maten 2 gewichten hanteren om uw theorie te bewijzen. Maar daar trap ik niet in.
Oud 15 oktober 2021, 16:19   #162
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Inderdaad, vaxxers maken daar veelvuldig gebruik van.....dat heet dan "van de theepot gerukt"....
Vaxxers bestaan niet. Je hebt enkel antivaxxers.
Er bestaan ook geen round-earthers, enkel Flat-earthers.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 16:23   #163
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist. En dan mag zijn buur zeggen "wij beschermen onze klanten en personeel tegen waanzin, als moslim kom je er niet in".

Maar dan moeten anderen evengoed het recht hebben om te zeggen "wie schrik heeft voor corona, kon zich laten vaccineren, wij verwelkomen dus iedereen".
Juist. Als dat maar duidelijk geadverteerd word bij het binnenkomen ben ik het daar mee eens. Ik weet dan dat ik risico's loop als ik daar binnen ga en dat is mijn vrijheid mijn keuze.
Oud 15 oktober 2021, 16:23   #164
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Jij kunt je op verschillende manieren beschermen: vaccineren als je gelooft dat dat je beschermen zal...tot nu toe dus al DRIE keer prikken of gewoon in je kot blijven zitten levenslang als je denkt dat het vaccin je niet genoeg bescherming kan bieden en je zulke angst hebt van andere mensen maar gij hebt NIET het recht om andere mensen te beperken in hun bewegingsvrijheid, menen te vertellen wat zij moeten doen en denken mensen te kunnen straffen omdat zij anders kiezen dan gij.
Gij zijt helemaal niet beter of meer dan enig ander mens.

Zulk café of restaurant krijgt genoeg bakstenen om een muur te bouwen.
zo werkt het niet hé

stoppen voor het rood omdat je 'gelooft' dat dit veiliger is...de aarde draait rond de zon hoor dat is al honderden jaren geen punt van discussie meer
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 16:23   #165
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Het is zo dat het vaccin inderdaad niet 100% beschermd maar de kans dat je mij besmet is vele malen kleiner dan een ongevaccineerde en de kans dat ik het virus dan door geef is eveneens veel kleiner.
Nee.

https://www.nejm.org/doi/full/10.105...=featured_home

Citaat:
Estimated BNT162b2 effectiveness against any SARS-CoV-2 infection was negligible in the first 2 weeks after the first dose. It increased to 36.8% (95% confidence interval [CI], 33.2 to 40.2) in the third week after the first dose and reached its peak at 77.5% (95% CI, 76.4 to 78.6) in the first month after the second dose. Effectiveness declined gradually thereafter, with the decline accelerating after the fourth month to reach approximately 20% in months 5 through 7 after the second dose. Effectiveness against symptomatic infection was higher than effectiveness against asymptomatic infection but waned similarly. Variant-specific effectiveness waned in the same pattern. Effectiveness against any severe, critical, or fatal case of Covid-19 increased rapidly to 66.1% (95% CI, 56.8 to 73.5) by the third week after the first dose and reached 96% or higher in the first 2 months after the second dose; effectiveness persisted at approximately this level for 6 months.
Daarnaast weten we dat een besmette gevaccineerde even besmettelijk is als een besmette niet-gevaccineerde.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 oktober 2021 om 16:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 16:26   #166
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Vaxxers bestaan niet. Je hebt enkel antivaxxers.
Er bestaan ook geen round-earthers, enkel Flat-earthers.
Vaxxers zijn mensen die eisen dat anderen zich vaccineren.

Anti-vaxxers zijn mensen die eisen dat anderen zich niet vaccineren.
Oud 15 oktober 2021, 16:27   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist. Als dat maar duidelijk geadverteerd word bij het binnenkomen ben ik het daar mee eens. Ik weet dan dat ik risico's loop als ik daar binnen ga en dat is mijn vrijheid mijn keuze.
Nog eens. De vaccinatie status heeft weinig te maken met besmettelijkheid.
Oud 15 oktober 2021, 16:29   #168
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ofwel werkt uw vaccin, en dan bent u beschermd.en dan is er geen reden om anderen iets op te leggen.
Ofwel werkt uw vaccin niet, en dan is het zinloos om anderen een niet werkend vaccin op te dringen.

Mag ik vragen hoe oud u bent?
helaas zijn er ontzettend veel wetten die iemand verplichten tot iets ook al zijn het handelingen die enkel schadelijk zijn voor de uitvoerder zelf (gordelplicht,helmplicht etc.)

nooit iemand over horen zeiken
Oud 15 oktober 2021, 16:30   #169
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:

kent u vaxxers ? ik niet

Wat ik wel ben een beetje egoist, ik heb het spel meegespeeld en heb me laten vaccineren zoals miljarden en derhalve wil ik mijn vrijheid terug, als er dan nog maatregelingen nodig zijn om de ziekenhuisopnames mbt covid te beperken dan moeten die worden opgelegd aan de antivaxxers, simpel...

Laatst gewijzigd door edwinp : 15 oktober 2021 om 16:35.
Oud 15 oktober 2021, 16:30   #170
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
helaas zijn er ontzettend veel wetten die iemand verplichten tot iets ook al zijn het handelingen die enkel schadelijk zijn voor de uitvoerder zelf (gordelplicht,helmplicht etc.)

nooit iemand over horen zeiken
Het zijn wel allemaal idiote wetten. In vele gevallen zijn ze gewoon onschadelijk want nutteloos, omdat de persoon in kwestie wel van nature zo zou handelen.

Zo kan je een wet stemmen die het verplicht om te ademen bijvoorbeeld.
Oud 15 oktober 2021, 16:31   #171
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.
Ik kom even terug op een rijbewijs. er zijn mensen die nooit een rijexamen hebben afgelegd en die hun hele leven auto hebben gereden zonder ooit iemand dood te rijden of zelfs maar te kwetsen. Er zijn er ook die, ondanks een rijbewijs, wel iemand hebben gekwetst en zelfs doodgereden.
Volgens u is dat voldoende om het rijbewijs af te schaffen want het werk toch niet. Natuurlijk kan je de theorie van 2 maten 2 gewichten hanteren om uw theorie te bewijzen. Maar daar trap ik niet in.
Een rijbewijs is een bewijs van bekwaamheid, een bewijs dat bij het toekennen ervan de ontvanger de nodige kennis had over de verkeersregels, en dat in de praktijk kon toepassen. Niet echt vergelijkbaar met het vaccinatiepaspoort, dat enkel een bewijs is dat men tot een bepaald clubje behoort, en geen bewijs van een of andere vaardigheid
Oud 15 oktober 2021, 16:31   #172
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kent u vaxxers ? ik niet
Allen die voorstander zijn van een dwang of druk op anderen om zich te vaccineren. Ik denk dat jij daartoe behoort.

Ik ben zelf gevaccineerd, en wens dat zo min mogelijk andere mensen gevaccineerd zijn.
Oud 15 oktober 2021, 16:33   #173
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan ben ik geen van de twee.

Ik vind dat je iedereen de kans moet geven, en vanaf iedereen die kans heeft gehad mag je gewoon doorgaan.

Als ziekenhuizen dan nog overbelast zouden geraken is dat gewoon SPIJTIG VOOR HUN
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 16:33   #174
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja.
Volgens u is dat voldoende om het rijbewijs af te schaffen want het werk toch niet.
Mocht blijken dat de correlatie tussen "een rijbewijs hebben" en "zware ongelukken veroorzaken" maar zwak is, ja, dan moet men dat afschaffen. Als die correlatie hoog is, dan heeft het vragen van een rijbewijs juist zin.

En dat is nu juist gans het punt: de correlatie tussen "het virus niet doorgeven" en "gevaccineerd zijn" is vrij laag. Zie de studie uit Qatar die na 5 maanden zelfs uitkomt op 20%.

Indien hetgene jij gelooft waar zou zijn, dan hadden die vaccinatie pasjes wel zin. Maar dat is dus gewoon het geval niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 oktober 2021 om 16:34.
Oud 15 oktober 2021, 16:39   #175
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zijn wel allemaal idiote wetten. In vele gevallen zijn ze gewoon onschadelijk want nutteloos, omdat de persoon in kwestie wel van nature zo zou handelen.

Zo kan je een wet stemmen die 'verplicht om te ademen' bijvoorbeeld.
totaal naast de kwestie...mensen kunnen zelfs niet vrijwillig stoppen met ademen

Er waren destijds ook antigordelaars, die beweerden ook dat zonder gordel in een frontale botsing betrokken worden veiliger was, omdat ze dan uit het vermorzelde voertuig konden geslingerd worden...
Oud 15 oktober 2021, 16:42   #176
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Allen die voorstander zijn van een dwang of druk op anderen om zich te vaccineren. Ik denk dat jij daartoe behoort.

Ik ben zelf gevaccineerd, en wens dat zo min mogelijk andere mensen gevaccineerd zijn.
ik ? waarom ? het boeit mij niet zoals ik in een andere post zei wat iemand wil doen of niet zolang ik mijn vrijheid maar terug krijg als goede leerling van de klas

Als de medische sector de eventuele overbelasting door antivaxxers wil vermijden door deze te beperken in hun vrijheid dan doen ze maar, zoals IEDEREEN heeft mogen ondervinden in den beginne
Oud 15 oktober 2021, 18:21   #177
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.
Djeezes, te belachelijk om nog maar de moeite te doen om hierop in te gaan.
Een rijbewijs om een voertuig te mogen besturen vergelijken met zelfbeschikking over je gezondheid en je lichaam, schaam jezelf voor dergelijk gebrek aan geestelijk vermogen tot redeneren.
Hoe oud was je weer?
Oud 15 oktober 2021, 18:36   #178
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ? waarom ? het boeit mij niet zoals ik in een andere post zei wat iemand wil doen of niet zolang ik mijn vrijheid maar terug krijg als goede leerling van de klas

Als de medische sector de eventuele overbelasting door antivaxxers wil vermijden door deze te beperken in hun vrijheid dan doen ze maar, zoals IEDEREEN heeft mogen ondervinden in den beginne
Dan voel je je zeker belachelijk als je bedenkt dat je eigenlijk al recht had op die vrijheid die je nu afkoopt door je te laten chanteren?
En dan met je gehoorzaamheid toch nog altijd niet je volledige vrijheid terugkreeg? Want nu moet je overal een pasje tonen en dat moest je vroeger helemaal niet voor diezelfde vrijheid.

Behalve dat je al op je knieën ging liggen en nog steeds niet je vrijheid terugkreeg en dus nog steeds niet beseft hoe ze je voor de gek houden, ben je nog voorstander van verdere vrijheidsberoving door medische drogredenen voor iedereen en dus ook voor jezelf.
Je zou best er eens over nadenken wat vrijheid eigenlijk is.
Oud 15 oktober 2021, 18:44   #179
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
kent u vaxxers ? ik niet

Wat ik wel ben een beetje egoist, ik heb het spel meegespeeld en heb me laten vaccineren zoals miljarden en derhalve wil ik mijn vrijheid terug, als er dan nog maatregelingen nodig zijn om de ziekenhuisopnames mbt covid te beperken dan moeten die worden opgelegd aan de antivaxxers, simpel...
misschien heb ik het gemist, maar hoe oud was u alweer?

Citaat:
Er waren destijds ook antigordelaars, die beweerden ook dat zonder gordel in een frontale botsing betrokken worden veiliger was, omdat ze dan uit het vermorzelde voertuig konden geslingerd worden...
en indertijd was dat niet eens zo fout. toen kreukelde een auto nog volledig in elkaar en was uw overlevingskans binnenin miniem. eruit vliegen was waarschijnlijk niet beter, maar het verschil was veel minder groot dan met een moderne auto.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 18:54   #180
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kent u vaxxers ? ik niet

Een voorbeeldige meeloper, die bedrogen gaat uitkomen.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be